Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDoodoo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2024
Sinds een maand heb ik een PV systeem met een Solaredge SE2200 omvormer. Zonet keek ik weer eens op de info display en zag dat deze een foutcode 23 (Common voltage too high) geeft. In de handleiding kan ik deze niet terug vinden. Heeft iemand een idee wat dit is?

Ik zal morgen de leverancier bellen, maar wil eigenlijk nu weten wat er mis is.

Omvormer: Solaredge SE2200
Panelen: 9x 260Wp AEG
+9 optimizers

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Ingangspanning is te hoog >240V, software update of/en dikkere kabels naar de omvormer leggen.

Of slechte verbinding in de kabel naar de omvormer :X

*knip*, 'RTFM' o.i.d. roepen is niet zo leuk, mag volgende keer wel wat vriendelijker graag :/

[ Voor 71% gewijzigd door ThinkPad op 30-05-2016 13:08 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-05 09:53

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Nou nou.

@ts
Een hoog netvoltage komt ook wel eens gewoon voor, zeker als je veel pv in de buurt hebt, eerst de melding resetten, dan nog eens kijken of het meer gebeurd.
Ik heb al pv vanaf 2012 en 1x de melding gehad vorige week, op 1 van de 2 omvormers, misschien dat er iets met het net was.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDoodoo
keur0000 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 14:25:
Ingangspanning is te hoog >240V, software update of/en dikkere kabels naar de omvormer leggen.

Of slechte verbinding in de kabel naar de omvormer :X

*knip*, 'RTFM' o.i.d. roepen is niet zo leuk, mag volgende keer wel wat vriendelijker graag :/
Zoals gezegd: errorcode 23 staat NIET in de handleiding.
Op Google genoeg te vinden over een melding betreffende een te hoog AC voltage, maar niet Common Voltage.
Dus wel degelijk in de handleiding gekeken, maar als ik wat gemist heb dan hoor ik graag waar ik het kan vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 30-05-2016 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

De handleiding pagina 70 geeft aan dat het een interne softwarefout is.

Heb je een multimeter die tot 400Vdc gaat?
Dan kan je de stringspanning nameten in de omvormer; volgens het SE principe moet dat altijd 350V zijn. De foutmelding lijkt te betekenen dat een van de optimizers teveel spanning geeft. Dat lijkt op een defect of communicatieprobleem.
Dus: installateur langs laten komen (garantie), anders nameten en vergelijken met de gegevens op de portal.

[ Voor 23% gewijzigd door Proton_ op 29-05-2016 22:24 ]

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDoodoo
Aangezien ik alleen maar simpele multimeters heb en garantie, laat ik het aan de installateur over om dit op te lossen.
Ik vind het wel prettig om te weten in wat voor richting er (ongeveer) gedacht moet worden zodat ik mij niet met een kuitje het riet in laat sturen.

Allen dank voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDoodoo
Monteur is langs geweest en heeft het probleem na 4 uur zoeken gevonden en opgelost.
Blijkbaar zat er een beschadigde kabel ergens aan het eind wat dan waarschijnlijk met de regenval van de laatste dagen een probleem is geworden (?).
Ben blij dat ik het niet zelf hoefde te doen :)
Pagina: 1