Peaq Laptop wilt Forza 6 niet draaien, Te weinig geheugen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Misja7
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15-03-2022
Mijn vraag
Ik wil Forza 6 Apex (beta) spelen (is al gedownload) maar al ik hem opstart krijg ik de melding:

- Onvoldoende systeemgeheugen (code AP401)
Code AP401 staat voor: This means that your system memory does not meet the minimum requirements to run Forza Motorsport 6: Apex. You must have a minimum of 8 GB system RAM to download the game.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Laptop, Peaq PNB P1115-i5NL ALURS
Intel Core i5-5200U
Radeon R7 M360
4GB DDR3L (SODIMM)
500GB Hybrid-HDD 500 GB met 8 GB ExpressCache

Wellicht is het erg duidelijk voor jullie waarom het niet lukt en hoe het wel zou gaan werken.
Alvast bedankt! _/-\o_

Beste antwoord (via Misja7 op 29-05-2016 18:13)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:57

nelizmastr

Goed wies kapot

Het is niet bepaald een game laptop, ik zou er geen 16GB in doen tenzij je virtuele machines moet draaien. 8GB is zat. Je moet even een 4GB DDR3L 1600Mhz SODIMM erbij halen en dan heb je genoeg voor de komende paar jaar. Je kan ook tzt nog een 8GB SODIMM plaatsen als je met 8 tekortkomt.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Misja7 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 11:59:
Mijn vraag
8 GB system RAM to download the game.

[..]
4GB DDR3L (SODIMM)
Zo moeilijk is het niet ;).

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:00

Rmg

Misja7 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 11:59:
Mijn vraag
Ik wil Forza 6 Apex (beta) spelen (is al gedownload) maar al ik hem opstart krijg ik de melding:

- Onvoldoende systeemgeheugen (code AP401)
Code AP401 staat voor: This means that your system memory does not meet the minimum requirements to run Forza Motorsport 6: Apex. You must have a minimum of 8 GB system RAM to download the game.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Laptop, Peaq PNB P1115-i5NL ALURS
Intel Core i5-5200U
Radeon R7 M360
4GB DDR3L (SODIMM)
500GB Hybrid-HDD 500 GB met 8 GB ExpressCache

Wellicht is het erg duidelijk voor jullie waarom het niet lukt en hoe het wel zou gaan werken.
Alvast bedankt! _/-\o_
vrij duidelijk toch.

• Misja7
Maar wat kan ik er aan doen?

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
You must have a minimum of 8 GB system RAM to download the game.

En jij hebt 4GB DDR3L (SODIMM)

3x raden waarom die het niet doet

• ProjectB00man
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-01 12:07
Dag Misja7,

zoals aangegeven in de foutmelding heb je minimaal 8GB Ram geheugen nodig en je hebt er maar 4GB DDR3L (SODIMM).

Als je toch heel graag deze game wilt spelen zal je moeten kijken of je een extra Ram module kan plaatsen van 4 GB zodat je in totaal op 8 komt. Of de 4 GB module vervangen door een module van 8GB

[ Voor 8% gewijzigd door ProjectB00man op 29-05-2016 12:07 ]

Verwijderd

• Misja7
Bedankt,

Paar vragen:
Hoe weet ik of het mogelijk is?
Moet ik dan 1 nieuwe erbij zetten of 1 oude eruit en 2 nieuwe erin?
En passen alle types erin?

Verwijderd

Geen idee, ik ken geen peak laptops.
Daarom ga ik er vanuit dat je idd de huidige 4gb er uit moet halen en die 2x 8gb er in moet stoppen.
Vaak kan je er makkelijk bij via de onderkant!

Je kan zelf ook ff kijken naar andere setjes (DDR3 - SODIMML) die goedkoper zijn, had deze toevallig op me clipboard zitten.

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Dit geheugen is voor een Mac en daarnaast is het 16GB, terwijl er maar 8GB nodig is.
Misja7 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 12:14:
Bedankt,

Paar vragen:
Hoe weet ik of het mogelijk is?
Moet ik dan 1 nieuwe erbij zetten of 1 oude eruit en 2 nieuwe erin?
En passen alle types erin?
pricewatch: Crucial CT102464BF160B

Dit geheugen bestellen en je oude eruit. Dat is het makkelijkst.

• Misja7
Tot zover al heel erg bedankt.
Aangezien ik deze laptop nog lange tijd ga gebruiken wil ik voorbereid zijn op de toekomst.
Is het dan verstandiger om 16GB (2x8) te monteren ipv 8GB? (1x8)?
Of is dit overkill voor mijn laptop?

Zelf zag ik deze: pricewatch: Kingston HyperX Impact HX316LS9IBK2/16

Zijn er nog bepaalde dingen waar ik op moet letten? Bijvoorbeeld snelheid oid?

• Misja7
Update:

Heb hem even uit elkaar geschroefd om er zeker van te weten of er 2 slots waren.
Dit is idd het geval. Zie foto.
Is uit de huidige nog iets speciaals op te maken?

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/4h8udpxk7lotz.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/mxizvv2b3tcfq.jpg

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:40
Je zou er 4 GB SODIMM erbij kunnen zetten, dan zit je aan de minimum eisen. Maar meestal worden Gamepc's op dit moment nog met 8 geleverd, dus dat zou ik dan ook zeker doen.

Acties:
  • Beste antwoord

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Het is niet bepaald een game laptop, ik zou er geen 16GB in doen tenzij je virtuele machines moet draaien. 8GB is zat. Je moet even een 4GB DDR3L 1600Mhz SODIMM erbij halen en dan heb je genoeg voor de komende paar jaar. Je kan ook tzt nog een 8GB SODIMM plaatsen als je met 8 tekortkomt.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-01 22:30
Gezien de shitty manier waarop microsoft store met system requirements omgaat is er nog een kleine kans dat nadat je 8 gb ram hebt bijv je GPU niet voldoet, en die kan je dan niet upgraden. Helaas kan ik zelf niets vinden over laptop gpu support voor apex.

De mininum required GPU is een 250X, je hebt zelf een 360M. Er is een kans dat het werkt, maar ook net zo goed dat het niet werkt. Let dus op dat je mogelijk niets aan je upgrade hebt voor forza.

• Misja7
nelizmastr schreef op zondag 29 mei 2016 @ 17:44:
Oke duidelijk, dan ga ik nu tot 8GB.
Is het dan beter om 1 nieuwe van 8GB te plaatsen of 1 van 4GB erbij te zetten?

• Misja7
Ardjee schreef op zondag 29 mei 2016 @ 17:45:
Gezien de shitty manier waarop microsoft store met system requirements omgaat is er nog een kleine kans dat nadat je 8 gb ram hebt bijv je GPU niet voldoet, en die kan je dan niet upgraden. Helaas kan ik zelf niets vinden over laptop gpu support voor apex.

De mininum required GPU is een 250X, je hebt zelf een 360M. Er is een kans dat het werkt, maar ook net zo goed dat het niet werkt. Let dus op dat je mogelijk niets aan je upgrade hebt voor forza.
Ja had ook al een paar recensies gelezen dat het erg lastig was.
Het gaat me niet alleen om deze game maar ook meer voor in de toekomst.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Misja7 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 18:14:
[...]

In de toekomst zullen programma's en games meer en meer van je computer vragen, niet alleen meer memory.

Als je -denkt dat je- computer te zwak is, is een betere optie een sterkere computer: meer cpu kracht, meer gpu kracht, meer en sneller geheugen, snellere opslag, beter scherm.

Als je er nu 4 GB bijprikt, en de game zou draaien, dan zal je merken dat het nauwelijks speelbaar is omdat je cpu te zwak is, en je gpu veel te zwak is.

[ Voor 12% gewijzigd door Reepje op 29-05-2016 18:56 ]

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik denk idd ook dat geheugen bijprikken voor dit spel weinig zal helpen. De ingebouwde videokaart is zeer matig...
Voor dagelijkse werkzaamheden zal het extra geheugen natuurlijk geen kwaad kunnen.

Verwijderd

De R7 M360 is ongeveer gelijk aan een GT 920M en die draait het nog wel speelbaar op low settings:
YouTube: Forza Motorsport 6: Apex Beta on GeForce GT 920M | Windows 10

En in die video wordt een langzamere i3 gebruikt dus dat zou misschien nog iets uit kunnen maken maar hoeft niet.

• Misja7
Duidelijk verhaal.
Buiten het feit dat ik deze game wel of niet kan spelen, welk geheugen kan ik het beste plaatsen?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

nelizmastr schreef op zondag 29 mei 2016 @ 17:44:
Niet geheel waar; Apex struikelt al met opstarten/downloaden als Windows, om welke reden dan ook, maar 7.9GB RAM rapporteert. Aangezien bepaalde hoeveelheden RAM soms als "system reserved" worden gezien en ik met enige zekerheid kan zeggen dat er ook wel RAM aan de i5-5200U wordt gegeven (shared graphics), lijkt het mij persoonlijk een ontzettend stomme investering om precies op de rand van de minimum specs te gaan gamen. Op de forums van Forza staan honderden posts/topics van mensen die denken aan de minimum specs te voldoen en "altijd" het niet halen om uiteenlopende redenen.

Let op: Apex is in beta! Er is geen enkele garantie dat als het spel uberhaupt officieel uitkomt, dat de minimum specs ook 8GB accepteren en/of voldoende hebben aan een AMD R360!

Daarnaast, maar dat is een eigen & professionele mening; het argument "je hebt pas 16GB nodig als je virtuele machines moet draaien", is absolute kul. Maar om dat buiten jouw vraagstelling te houden, mag nelizmastr me ook een DM sturen met argumenten hieromtrent.

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 29-05-2016 22:25 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• fm77
  • Niet online
Misja7 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 22:24:
Duidelijk verhaal.
Buiten het feit dat ik deze game wel of niet kan spelen, welk geheugen kan ik het beste plaatsen?

Gewoon 4GB erbij prikken is voldoende.
Toch zou ik je plannen om deze laptop de komende jaren nog te gebruiken maar wat aanpassen. Helemaal als je graag games speelt.

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

MAX3400 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 22:24:
[...]

Daarnaast, maar dat is een eigen & professionele mening; het argument "je hebt pas 16GB nodig als je virtuele machines moet draaien", is absolute kul. Maar om dat buiten jouw vraagstelling te houden, mag nelizmastr me ook een DM sturen met argumenten hieromtrent.
Noemt zich professioneel terwijl hij iemands mening voor kul uitmaakt. De consensus van dit topic is dat 8GB genoeg is en 16GB overkill. Ook blijft het niet buiten de vraagstelling omdat je het toch eerst moet aanhalen. Jammer dat je het niet op een minder arrogante toon had kunnen verkondigen, meneer de "professional".

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

nelizmastr schreef op maandag 30 mei 2016 @ 00:33:
[...]

Noemt zich professioneel terwijl hij iemands mening voor kul uitmaakt. De consensus van dit topic is dat 8GB genoeg is en 16GB overkill. Ook blijft het niet buiten de vraagstelling omdat je het toch eerst moet aanhalen. Jammer dat je het niet op een minder arrogante toon had kunnen verkondigen, meneer de "professional".
8GB is voor Forza 'krap' voldoende, of dit omdat het nog een beta is, is nog de vraag. Maar iets meer zut op de achtergrond en je komt erg krap met 8GB te zitten, genoeg wil ik dat niet perse noemen. Dat het overkill qua kosten zijn voor zo'n laptop (gezien hij medium op z'n best kan draaien*) is een ander verhaal.

* T10 heeft zelf aangegeven dat 16GB nodig is voor 4k op 60fps.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• MAX3400

MAX3400

nelizmastr schreef op maandag 30 mei 2016 @ 00:33:
[...]

Consensus over genoeg vs. overkill?
Arunia schreef op zondag 29 mei 2016 @ 17:36:
Je zou er 4 GB SODIMM erbij kunnen zetten, dan zit je aan de minimum eisen. Maar meestal worden Gamepc's op dit moment nog met 8 geleverd, dus dat zou ik dan ook zeker doen.
+
Ardjee schreef op zondag 29 mei 2016 @ 17:45:
Gezien de shitty manier waarop microsoft store met system requirements omgaat is er nog een kleine kans dat nadat je 8 gb ram hebt bijv je GPU niet voldoet
+
Reepje schreef op zondag 29 mei 2016 @ 18:47:
[...]

In de toekomst zullen programma's en games meer en meer van je computer vragen, niet alleen meer memory.

Als je -denkt dat je- computer te zwak is, is een betere optie een sterkere computer: meer cpu kracht, meer gpu kracht, meer en sneller geheugen, snellere opslag, beter scherm.
+
fm77 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 19:43:
Ik denk idd ook dat geheugen bijprikken voor dit spel weinig zal helpen.
+
MichaelvD2203 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 12:06:
You must have a minimum of 8 GB system RAM to download the game.
+
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2016 @ 12:20:
Geen idee, ik ken geen peak laptops.
Daarom ga ik er vanuit dat je idd de huidige 4gb er uit moet halen en die 2x 8gb er in moet stoppen.
Sorry, maar ik lees toch echt dat een aantal posts hun vraagtekens stellen bij de werking van Apex op de laptop en verwijzen dat er minimaal 8GB RAM nodig is. Laten we wel wezen, er is de afgelopen jaren geen game uitgekomen die je normaal kon opstarten en fantastisch kon spelen als je aan de minimale eisen voldoet. Als je dan toch geheugen wil upgraden en maar 2 DIMM-slots hebt, is 16GB de slimmere keus. Hiermee kom je "ver" boven de minimum specs uit en hoef je mogelijk volgend jaar niet nog een upgrade/investering te doen als, weet ik veel, Overwatch 2 uitkomt ofzo.

En daarbij; met kul verwees ik naar jouw ongenuanceerde en niet-beargumenteerde uitspraak dat je 16GB alleen nodig hebt als je VM's gaat draaien. Dat is kul of, als je het professioneler wil lezen, simpelweg onwaarheden posten om iemand te helpen met een beta-spelletje aan de praat te krijgen. Als je bijvoorbeeld reviews: Desktop Best Buy Guide - mei 2016 leest, houdt T.net ook al de mogelijkheid open op een PC van 550 Euro om makkelijk uit te breiden van 8GB naar 16GB voor de subtiele meerprijs van 24 Euro. En elk opvolgend systeem in de BBG wordt standaard al met 16GB uitgerust door T.net en ook "gamesysteem" genoemd en niet, volgens jouw gedachtegang "VM-systeem".

GoT is noch immer een discussie-forum; daardoor heb ik de mogelijkheid gehad gisteren mijn mening te posten over zowel de vraagstelling van de topicstarter alsmede mijn mening over een bepaald antwoord. Als je het daar niet mee eens bent, dat kan. Maar ga dan niet proberen je gelijk te halen met "consensus" want het lijkt me toch duidelijk dat meerderen/anderen hier toch echt anders over denken.

• Misja7
Ik ga gewoon voor 2x 8GB
Liever dat ik iets te veel heb dan dat ik net tekort kom.
Dan maar een paar 10tjes meer uit geven.

Is er nog ergens een FAQ over geheugen te vinden? Waar ik op moet letten?

Tot zover erg bedankt! d:)b

• MAX3400

MAX3400

Misja7 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 21:35:
Ik ga gewoon voor 2x 8GB
Liever dat ik iets te veel heb dan dat ik net tekort kom.
Dan maar een paar 10tjes meer uit geven.

Is er nog ergens een FAQ over geheugen te vinden? Waar ik op moet letten?

Tot zover erg bedankt! d:)b
Denk dat je "gewoon" 2x 8GB Kingston 1600MHz DDR3L SODIMM kan bestellen. Maar ongetwijfeld kan je op de site van Peaq of in de handleiding terugvinden welk geheugen je nodig hebt. Latency maakt weinig/niets uit in een laptop; dat is alleen ontzettend grappig als je gaat overklokken.

De Intel-CPU die je erin hebt zitten is niet heel kieskeurig als het gaat over latency maar zoek toch voor de zekerheid even goed in de handleiding of er meer informatie in staat.

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

En als je van te voren wil weten of je systeem uberhaupt een bepaalde game kan draaien:

http://www.systemrequirementslab.com/cyri

[ Voor 3% gewijzigd door Murzeltje op 30-05-2016 22:00 ]

PSN/XBOX : Murzeltje1976

• MAX3400

MAX3400

Murzeltje schreef op maandag 30 mei 2016 @ 22:00:
En als je van te voren wil weten of je systeem uberhaupt een bepaalde game kan draaien:

http://www.systemrequirementslab.com/cyri
Bedankt voor de hint; gelukkig voorziet de Windows Store al in het feit dat je een game wel/niet mag downloaden op basis van bepaalde zaken (ingebouwde canyourunit) en daarna zal, in dit geval, Apex zelf ook een melding geven als je niet voldoet aan de eisen.

Het grappige is; CYRI zegt dat mijn PC het toch echt niet zou trekken terwijl ik 100% zeker weet dat ik alles in Apex al het uitgespeeld. Zegt misschien ook wat over CYRI ;)

• Misja7
MAX3400 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 21:59:
[...]

Denk dat je "gewoon" 2x 8GB Kingston 1600MHz DDR3L SODIMM kan bestellen. Maar ongetwijfeld kan je op de site van Peaq of in de handleiding terugvinden welk geheugen je nodig hebt. Latency maakt weinig/niets uit in een laptop; dat is alleen ontzettend grappig als je gaat overklokken.

De Intel-CPU die je erin hebt zitten is niet heel kieskeurig als het gaat over latency maar zoek toch voor de zekerheid even goed in de handleiding of er meer informatie in staat.
Ik heb informatie aangevraagd bij Peaq, er is namelijk nergens wat te vinden.
Zover ik kan zien zou deze moeten passen http://tweakers.net/price...-hx316ls9ibk2-16/reviews/

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Misja7 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 18:14:
[...]

Voor de toekomst koop je beter een desktop PC (naast een laptop voor portability) als je nieuwe games wilt draaien:

- goedkoper voor zelfde specs (VEEL goedkoper als het op GPU's aankomt)
- makkelijker/verder uit te breiden
- maximum haalbare performance sowieso hoger

Een laptop is per definitie een compromis, enige laptops die redelijk kunnen gamen zijn zeer grote, zeer dure, zeer hete gaminglaptops, die gelijk waardeloos zijn als apparaat om mee te nemen (accuduur van niets, kruiwagen nodig om ze te vervoeren). Je bent veel beter af met een laptop die goed is in wat het doet (portable computing, denk aan een Ultrabook of als dat te duur is iig een max 13" geval met laag gewicht en goede accuduur) en een desktop voor het zware werk.

Nu, dat neemt niet weg dat je nu *misschien* dat spel acceptabel aan de praat kunt krijgen met 8GB of 12GB RAM (een enkele 8GB DIMM erbij lijkt me zat voor nu), maar als je het over toekomst hebt gaat die GPU op gegeven moment - zo het dat niet al is - een onoverkomelijke bottleneck worden.

Oslik blyat! Oslik!

• Misja7
dion_b schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:09:
[...]

Voor de toekomst koop je beter een desktop PC (naast een laptop voor portability) als je nieuwe games wilt draaien:

- goedkoper voor zelfde specs (VEEL goedkoper als het op GPU's aankomt)
- makkelijker/verder uit te breiden
- maximum haalbare performance sowieso hoger

Een laptop is per definitie een compromis, enige laptops die redelijk kunnen gamen zijn zeer grote, zeer dure, zeer hete gaminglaptops, die gelijk waardeloos zijn als apparaat om mee te nemen (accuduur van niets, kruiwagen nodig om ze te vervoeren). Je bent veel beter af met een laptop die goed is in wat het doet (portable computing, denk aan een Ultrabook of als dat te duur is iig een max 13" geval met laag gewicht en goede accuduur) en een desktop voor het zware werk.

Nu, dat neemt niet weg dat je nu *misschien* dat spel acceptabel aan de praat kunt krijgen met 8GB of 12GB RAM (een enkele 8GB DIMM erbij lijkt me zat voor nu), maar als je het over toekomst hebt gaat die GPU op gegeven moment - zo het dat niet al is - een onoverkomelijke bottleneck worden.
Snap ik helemaal wat je bedoeld, voor als ik echt wil gamen heb ik de Xbox One.(ja ik weet dat jullie vinden dat ECHT gamen op de pc is ;) )
Soms een spelletje
spelen op de laptop gaat het om. Gebruik hem meer voor downloaden, photoshop, soms video's bewerken, surfen enz..

Kan ik er 8GB BIJ plaatsen? Werkt dat gewoon?
Niet dat het gelijke moeten wezen in de slots?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Misja7 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 19:06:
[...]

Kan ik er 8GB BIJ plaatsen? Werkt dat gewoon?
Niet dat het gelijke moeten wezen in de slots?
Misschien dat dat kan, ligt eraan of er plaats is, hoeveel ram ondersteund wordt etc.

Echter, ik kan je zo vertellen, daar schiet je niets mee op. Dus overbodig om dat allemaal uit te zoeken.

Vergelijk met een auto. Die heeft een benzinetank van 50 liter. Maar de auto is gewoon niet snel genoeg, en trekt ook slecht op. Dan is de oplossing: er nog een extra tank van 70 liter inbouwen? :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Daarvoor hebben we een FAQ:
PMG FAQ - Kan ik verschillende merken/groottes/snelheden geheugen mixen?

Overigens, als je het over hoeveelheid RAM hebt, is Photoshop zeer relevant. Als je grote plaatjes bewerkt zou 2x 8GB alsnog geen overbodige luxe kunnen zijn :o

[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 31-05-2016 19:12 ]

Oslik blyat! Oslik!

• fm77
  • Niet online
Laat de TS er nou gewoon een extra 4GB reepje erbij prikken. Al het andere is verspilling van geld voor deze laptop.
Je voldoet dan aan de minimum eisen voor het spel (en die minimumeisen zijn incl het os, en andere draaiende prog's). Met die videokaart zal je waarschijnlijk toch niet echt van het spel kunnen genieten.
Met 8GB kan je ook prima je photoshop en videotaken uitvoeren. Mocht je er professioneel mee aan de slag gaan dan zou het nog te verantwoorden zijn, maar dat haal ik niet uit de posts.

• Misja7
Ik heb van Peaq terug gekregen:

"Het geheugen is inderdaad van het DDR3L type met een PC3 12800 snelheid.
U kunt maximaal een module van 8GB in een geheugenslot plaatsen."

Ik heb 2 slots, kan ik deze 8GB module erbij zetten? > http://tweakers.net/price...316ls9ib-8/specificaties/

Dan heb ik 12GB wat me meer dan genoeg lijkt. Als ik ooit fanatiek bezig wil met photoshop zou ik altijd de andere ook kunnen vervangen door een 8GB.

Of is het onverstandig om een 4 én een 8gb te hebben?
Pagina: 1