Toon posts:

wat is het beste scherm van de twee

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zou een monitor willen kopen voor foto en videobewerkingen.
Het meeste werk is voor online gebruik en af en toe eens een affiche ontwerpen
om te laten drukken. Ik wil dat de kleuren die op scherm te zien zijn dicht aansluiten bij wat uiteindelijk gedrukt word bij de drukker.
Puur technisch gezien voor welke scherm kiest ik het best ?

Wat is de beste beeldverhouding voor grafische werk een 16:9 of 16:10 ?

Dell UltraSharp U2711 Of de Dell Ultrasharp U2413 ?

http://www.prad.de/en/mon...iew-dell-u2711-part8.html

http://www.prad.de/new/mo...est-dell-u2413-teil8.html

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom vermeld je niet de antwoorden/vragen uit een tweedehands monitor kopen & kleurweergave 100% ADOBE RGB 98 eens normaal in je startpost?

Dat scheelt een stuk dat we niet weeeer dezelfde vragen moeten stellen.

Oh, en hint, de U2711 is officieel niet meer leverbaar dus ik vraag me dan ten zeerste af of je nog wel een scherm wil kopen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 21:12:
Ik wil dat de kleuren die op scherm te zien zijn dicht aansluiten bij wat uiteindelijk gedrukt word bij de drukker.
Puur technisch gezien voor welke scherm kiest ik het best ?
Sowieso geen dell, dell is voor kantoorgebruik geen grafisch ontwerp.

De standaard qua monitoren is zowat Eizo, maar vergeet niet dat kleuren bij een printer CMYK zijn en op een scherm RGB. Van groot belang dat je dat beseft als je gaat ontwerpen. Dan heb je ook nog eens digitaal printen en offset...

Aangezien je op amateur niveau gaat ontwerpen kan je kiezen voor een dell, 16:10 is miss praktischer om al je toolboxen aan de zijkant weg te werken? Vraag is of je bij die 2 schermen niet gewoon moet kiezen tussen het formaat?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 21:20:
Sowieso geen dell, dell is voor kantoorgebruik geen grafisch ontwerp.

De standaard qua monitoren is zowat Eizo
Dell heeft in het hogere segment wat schermen die prima zijn voor grafisch ontwerp en de goedkopere Eizo's zijn net zo min geschikt voor grafisch werk als de gemiddelde Dell. Puur op een merkje afgaan is niet zo handig.

Verwijderd

downtime schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 21:26:
[...]

Dell heeft in het hogere segment wat schermen die prima zijn voor grafisch ontwerp en de goedkopere Eizo's zijn net zo min geschikt voor grafisch werk als de gemiddelde Dell. Puur op een merkje afgaan is niet zo handig.
Heel consequent van je om low-segment monitoren van het ene merk te vergelijken met middle-segment van het andere merk ;-)

Trouwens al eens in de pricewatch naar de resoluties gekekeken van die goedkoopste eizo's? Ik hoop dat niemand anno 2016 nog overweegt om die aan te kopen...

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2016 @ 14:03:
Heel consequent van je om low-segment monitoren van het ene merk te vergelijken met middle-segment van het andere merk ;-)
Ik vergelijk niks. Ik zeg alleen dat niet alle Eizo's geschikt zijn voor (semi-professioneel) grafisch werk en dat niet alle Dells ongeschikt zijn.
Pagina: 1