een tweedehands monitor kopen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 723940

Topicstarter
hallo,
ik zou een monitor willen aanschaffen voor foto en videobewerkingen voor semi professioneel gebruik om zo nu en dan eens een affische te ontwerpen voor Partys die zowel offline (in het straatbeeld ) als online terug te vinden zijn ( op Sociale media).
ik wil toch wel dat de kleuren die op het scherm worden teruggegeven zo dicht mogelijk overeenkomen (hetzelfdezijn) met de kleuren van de affische die wordt gedrukt.
Is het aan te raden een tweedehands monitor te kopen ,zo ja welke model lijkt het best?
Kan men zien bij een monitoren hoeveel uren deze gebruikt zijn ?
ik dacht aan deze modellen
Dell UltraSharp U2711
http://www.monitorstore.b...ell-ultrasharp-u2711.html

http://www.prad.de/en/mon...iew-dell-u2711-part8.html

Of de Dell Ultrasharp U2413.
pricewatch: Dell Ultrasharp U2413 Zilver, Zwart

http://www.prad.de/new/mo...est-dell-u2413-teil8.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Wat het beste is? Dat hangt er vanaf wat je wilt.
De voorbeelden zijn prima.

Kun je zien hoeveel uren ze aan hebben gestaan? Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hann1BaL schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:44:
Wat het beste is? Dat hangt er vanaf wat je wilt.
De voorbeelden zijn prima.

Kun je zien hoeveel uren ze aan hebben gestaan? Nee
ik wil dat de kleuren van de affiche die zowel offline (in het straatbeeld ) als online op de Sociale media terug te vinden zijn bijna dezelfde kleuren hebben. Ik wil voorkomen dat een scherm koop waar de kleuren slecht worden weergegeven omdat deze teveel gebruikt is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Anoniem: 723940 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:44:
[...]

ik wil dat de kleuren van de affiche die zowel offline (in het straatbeeld ) als online op de Sociale media terug te vinden zijn bijna dezelfde kleuren hebben. Ik wil voorkomen dat een scherm koop waar de kleuren slecht worden weergegeven omdat deze teveel gebruikt is ?
De kleurechtheid heeft meer te maken met het type monitor en de calibratie die je natuurlijk gaat doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hann1BaL schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:57:
[...]

De kleurechtheid heeft meer te maken met het type monitor en de calibratie die je natuurlijk gaat doen
voor calibratie ga ik een x rite i1 kopen niet goedkoop maar goed
de schermen die ik vermelde zijn in verband kleurechtheid goed als ik de besprekingen lees
alleen heb ik schrik om een slechte tweedehands scherm te kopen waarbij de kleurweergave niet meer goed is en afwijkt ze kunnen wel schrijven zo goed als nieuw weinig gebruikt maar is dit wel zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 759877

Qua monitor wordt eizo nogal hoog aanzien in grafische industrie (is wel zeer duur).

Je kleuren zo goed mogelijk te laten overeenkomen met wat je drukt... hangt geweldig veel af van hoe je gaat drukken (digitaal vs offset) en welke machine exact en hoe goed die onderhouden wordt. Bij sommige drukkers zit er per pagina wel een klein kleurverschil op. We spreken dan wel over heel kleine details maar ze zijn er wel... zeker bij volvlakken

Edit: mss nog belangrijkste... drukken doe je in cmyk en monitor in rgb... je kleuren zijn dus nooit 100% dezelfde

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 759877 op 10-05-2016 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Pagina: 1