Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem gaat wordt vooral gebruikt om te gamen , denk hierbij aan CS:GO , Fallout 4, GTA V en Battlefield 1 wanneer deze is gereleased , deze games zou ik wel minimaal op High settings willen spelen
Ik merk vooral als ik Fallout 4 en GTA V speel , dat de fps niet boven de 40 komt met mijn huidige pc ( settings op low / medium )
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget hiervoor ligt rond de 550 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het systeem dat ik momenteel heb is:
Hiervan wil ik sowieso de videokaart nog even gebruiken in het nieuwe systeem, en eventueel de voeding vervangen als dit nodig is ( bovenstaande systeem heb ik 6 jaar geleden gekocht , alleen de videokaart heb ik 2 jaar geleden gekocht)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik allemaal denk nodig te hebben is het volgende:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het moet wel een Intel systeem zijn , en ik koop er over een tijdje nog een Nvidia Geforce GTX 1070 bij
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het mooiste zou zijn als ik de huidige behuizing nog kan gebruiken met de nieuwe onderdelen , alleen de voeding is misschien aan vervanging toe omdat dit systeem nu zo'n 6 jaar oud is .
En omdat ik een 144hz scherm heb wil ik natuurlijk ook alle games hier gebruik van laten maken ( dus minimaal 144 fps ? )
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik zou willen weten of de nieuwe hardware die ik wil gaan kopen goed genoeg is voor wat mijn eisen zijn kwa games, en of de gekozen onderdelen die ik wil gaan kopen misschien beter kunnen ?
Zoals de i5 6400 , kan ik die beter vervangen door een i5 6500 of maakt dit niet veel prestatie verschil
Het systeem gaat wordt vooral gebruikt om te gamen , denk hierbij aan CS:GO , Fallout 4, GTA V en Battlefield 1 wanneer deze is gereleased , deze games zou ik wel minimaal op High settings willen spelen
Ik merk vooral als ik Fallout 4 en GTA V speel , dat de fps niet boven de 40 komt met mijn huidige pc ( settings op low / medium )
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget hiervoor ligt rond de 550 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het systeem dat ik momenteel heb is:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 750 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI P55-GD65 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case | € 0,- | € 0,- |
| 1 | BenQ XL2411Z Zwart | € 278,90 | € 278,90 |
| 4 | Kingston HyperX Blu KHX1600C9D3B1/2G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | OCZ ModXStream Pro 600W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 74,22 | € 74,22 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 353,12 | |
Hiervan wil ik sowieso de videokaart nog even gebruiken in het nieuwe systeem, en eventueel de voeding vervangen als dit nodig is ( bovenstaande systeem heb ik 6 jaar geleden gekocht , alleen de videokaart heb ik 2 jaar geleden gekocht)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik allemaal denk nodig te hebben is het volgende:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 175,95 | € 175,95 |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 86,- | € 86,- |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | € 59,95 | € 59,95 |
| 1 | Corsair CX450M | € 52,45 | € 52,45 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 374,35 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het moet wel een Intel systeem zijn , en ik koop er over een tijdje nog een Nvidia Geforce GTX 1070 bij
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het mooiste zou zijn als ik de huidige behuizing nog kan gebruiken met de nieuwe onderdelen , alleen de voeding is misschien aan vervanging toe omdat dit systeem nu zo'n 6 jaar oud is .
En omdat ik een 144hz scherm heb wil ik natuurlijk ook alle games hier gebruik van laten maken ( dus minimaal 144 fps ? )
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik zou willen weten of de nieuwe hardware die ik wil gaan kopen goed genoeg is voor wat mijn eisen zijn kwa games, en of de gekozen onderdelen die ik wil gaan kopen misschien beter kunnen ?
Zoals de i5 6400 , kan ik die beter vervangen door een i5 6500 of maakt dit niet veel prestatie verschil
[ Voor 78% gewijzigd door Chainthunder op 30-05-2016 21:09 ]