Zoals als de titel al aanduid vraag ik me af of ik zal upgraden naar een 1080 of mijn huidige r9 290 tri x behoudt. Ik wil mijn computer upgraden vanwege dat ik hem futureproof wil houden.
Prijs: Prijs maakt mij niet uit ik heb het geld voor de gtx 1080 alleen vraag ik me af of het het wel waard is.
Prestaties: Ik zou graag willen dat als ik deze kaart koop de komende 3/4 jaar videospellen om hoog niveau zou kunnen draaien. Ik zie steeds vaker dat mijn kaart het moeilijk heeft met spellen zoals doom, dayZ en darksouls 3 op 60 fps te houden. Hiernaast zou ik de mogelijkheid willen hebben om een klein beetje rond teproberen in photoshop etc.
Beeldkwaliteit: Ik hoop met deze kaart spellen op 1080P te spelen mijn beeldscherm kan tot 1080P.
Geluid: als het maar niet klinkt als een straaljager die boven me vliegt vind ik geluid geen probleem ik koel de kaart met waterkoeling
Hitte: dit is geen probleem zolang mijn kaart niet oververhit ik koel mijn kaart met waterkoeling.
Verbruik: Net als het vorige is dit geen probleem ik vraag me wel af of mijn huidige voeding deze kaart aankan.
Overclock mogelijkheden: Ik ben niet van plan om te gaan overclocken met deze kaart.
Compactibility: De 1080 zou de 6+2 pins hebben net zo als mijn huidige kaart
SLI: niet van plan om te doen.
Voeding: Corsair 500W ( Deze zal waarschijnlijk meer moeten worden)
Case: Bitfenix Mini-ITX Tower Case
Opslag HDD: 2 TB Seagate
SSD : Samsung 850 EVO 120 GB
Geheugen: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 (8GB)
Kaart: Sapphire R9 290 Tri-x
Processor: I5 3570k Intel
Moederbord: Z77 ( Weet niet meer welke versie)
Prijs: Prijs maakt mij niet uit ik heb het geld voor de gtx 1080 alleen vraag ik me af of het het wel waard is.
Prestaties: Ik zou graag willen dat als ik deze kaart koop de komende 3/4 jaar videospellen om hoog niveau zou kunnen draaien. Ik zie steeds vaker dat mijn kaart het moeilijk heeft met spellen zoals doom, dayZ en darksouls 3 op 60 fps te houden. Hiernaast zou ik de mogelijkheid willen hebben om een klein beetje rond teproberen in photoshop etc.
Beeldkwaliteit: Ik hoop met deze kaart spellen op 1080P te spelen mijn beeldscherm kan tot 1080P.
Geluid: als het maar niet klinkt als een straaljager die boven me vliegt vind ik geluid geen probleem ik koel de kaart met waterkoeling
Hitte: dit is geen probleem zolang mijn kaart niet oververhit ik koel mijn kaart met waterkoeling.
Verbruik: Net als het vorige is dit geen probleem ik vraag me wel af of mijn huidige voeding deze kaart aankan.
Overclock mogelijkheden: Ik ben niet van plan om te gaan overclocken met deze kaart.
Compactibility: De 1080 zou de 6+2 pins hebben net zo als mijn huidige kaart
SLI: niet van plan om te doen.
Voeding: Corsair 500W ( Deze zal waarschijnlijk meer moeten worden)
Case: Bitfenix Mini-ITX Tower Case
Opslag HDD: 2 TB Seagate
SSD : Samsung 850 EVO 120 GB
Geheugen: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 (8GB)
Kaart: Sapphire R9 290 Tri-x
Processor: I5 3570k Intel
Moederbord: Z77 ( Weet niet meer welke versie)
[ Voor 104% gewijzigd door Pvparchers op 28-05-2016 17:44 ]