Core I5 2500K, ten volste benutten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Vr4nckuh
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-06-2025
Goedemiddag mede Tweakers, ik ben om wat advies verlegen wat betreft mijn huidige systeem.

Ik zal eerst de specs neergooien voordat ik verder ga uitweiden over mijn dilemma.

Specs:
moederbord Asus P8P67 ws pro rev. 3.1
processor Intel Sandybridge (socket 1155) I5 2500K
geheugen 8 GB (2x4) Corsair Vengeance 1866 DDR3 (CMZ8GX3M2A1866C9B)
videokaart Sapphire R9 290x 4GB OC Tri-X
case Coolermaster stacker 830
overig samsung 850 evo SSD (500 GB)

Ik gebruik mijn systeem voornamelijk om te gamen. ( gta v, league of legends, Cs:go en the division).

Ondanks de ouderdom van de CPU kan hij nog best aardig bijbenen. Pas sinds het afgelopen jaar merk ik dat de nieuwe games niet meer vloeiend lopen. Er zijn kleine laggspikes merkbaar.

Zeker nu ik veel the division speel merk ik dat mijn cpu wat tekort komt.
Het prutsen met settings heeft mij geleerd dat de CPU toch echt de bottleneck is. ( 100% load, 91 graden met stockcooler, vervolgens haperingen, geluiden vertraagd afspelen, etc).

Het moederbord heeft standaard een overclock functie ( automatisch voltages aanpassen naar rato van de belasting op de cores). Deze staan ingeschakeld echter heb ik de turbo clock verlaagd naar max 3800 mhz vanwege warmte issues ( en dus stabiliteitsproblemen)

Ik heb een aantal scenario's in gedachte waarbij ik nog verder blijf borduren op het moederbord of de I5 2500K.

1. Een I7 3770 ter vervanging van de i5. ( veel nieuwe games implementeren het multi threading nu fatsoenlijk, waardoor een quadcore beter presteert dan een dual core).
2. Mijn 1866 geheugen eruit, 2166 mhz geheugen erin + cpu cooler vervangen. ( bus snelheid omhoog, waardoor de load op de CPU minder is). Cooler om een stevigere overclock neer te zetten. überhaupt nog waard om nieuw geheugen te kopen? Is de verbetering merkbaar ?
3. Een ander moederbord ( met pci express 3.0 ipv 2.0,) met een andere chipset.
4. Mobo + cpu + geheugen upgrade. ( Zo ja. Welke dan ?)

Stiekem ben ik nog hartstikke tevreden met dit systeem, anderzijds merk ik toch wel wat strubbelingen in mijn game ervaring. Als ik iets kan doen om er nog wat meer uit te persen dan hoor ik het graag.

(Referentie:
http://www.eurogamer.net/...pgrade-your-core-i5-2500k )

Beste antwoord (via Vr4nckuh op 28-05-2016 20:29)

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Geheugen heeft geen zin qua snelheid.

Je CPU throttelt waarschijnlijk. De beste upgrade voor je systeem is een goede koeler en een erwtje aan goede koelpasta (artic mx-4 is prima).

De 290x is een ferme kaart, met een lekker overgeclockte CPU, wat die 2500k zeker kan, prima combinatie!

Automatische voltage zou ik niet gebruiken. De kans is dat deze juist relatief hoog is. Dus nieuwe koeler en pasta en dan lekker overclocken (geen turbo, geen speedstep, vast voltage) en draaien maar op 4Ghz of erboven. Een i7 gaat je niet zoveel helpen, je hebt al een quadcore (zeker niet ten aanzien van de kosten, enkele procenten, mits ook overgeclocked)

[ Voor 11% gewijzigd door ToFast op 28-05-2016 14:32 ]

Alle reacties

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01-2025
Als hij echt alleen begint te stotteren met het spelen van the division bij 100% & 91C is hij waarschijnlijk aan het throttelen en is een betere CPU koeler de oplossing, als hij onder een lagere temperatuur ook stottert zal het echt een CPU bottleneck zijn.

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Gaat jouw systeem niet throttelen door de warmte?
Dan kan een betere koeler al uitkomst bieden.
Even uit mijn hoofd, een i5 2500K is toch ook een quadcore?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:13
Bedoel je niet DDR3-2133 in plaats van 2166? En waarom niet DDR3-2400? Dat kost niet veel meer.

Is het nog waard om het geheugen up te graden? Ik zou dan eerst benchmarks opzoeken met DDR3-1600/1866 vs DDR3-2133/2400.

Qua temperatuur; wanneer heb je voor het laatst opnieuw koelpasta toegepast? En heb je wel een aftermarket koeler in plaats van de stock?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • Beste antwoord

• ToFast
Geheugen heeft geen zin qua snelheid.

Je CPU throttelt waarschijnlijk. De beste upgrade voor je systeem is een goede koeler en een erwtje aan goede koelpasta (artic mx-4 is prima).

De 290x is een ferme kaart, met een lekker overgeclockte CPU, wat die 2500k zeker kan, prima combinatie!

Automatische voltage zou ik niet gebruiken. De kans is dat deze juist relatief hoog is. Dus nieuwe koeler en pasta en dan lekker overclocken (geen turbo, geen speedstep, vast voltage) en draaien maar op 4Ghz of erboven. Een i7 gaat je niet zoveel helpen, je hebt al een quadcore (zeker niet ten aanzien van de kosten, enkele procenten, mits ook overgeclocked)

[ Voor 11% gewijzigd door ToFast op 28-05-2016 14:32 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:09

sapphire

Die-hard pruts0r

With ^^

Goede koeler (en pasta) kopen en je CPU draait met gemak op 4 ghz waarschijnlijk. Dan is het nog een potent CPU'tje hoor voor games :)

En om even antwoord op wat andere dingen te geven, je i5 is al een quacore en een 3770(K) zal je in verhouding tot de kosten weinig winst opleveren in games.

Geheugen gaat ook niet veel winst opleveren, en door meer bandbreedte verminderd de load op je CPU niet hoor :)

Gabriël AM5

Verwijderd

Voor The Division gaat een snellere CPU niet veel verschil maken:
http://www.techspot.com/r...ion-benchmarks/page5.html

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-02 23:42

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Je hebt het niet overklokt, maar toch komt je stock koeler op 91 graden. 7(8)7
Ik zou ff inderdaad ff naar de koeler kijken en evt vervangen dor een beter exemplaar.

Trein?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Een I7 3770 ter vervanging van de i5. ( veel nieuwe games implementeren het multi threading nu fatsoenlijk, waardoor een quadcore beter presteert dan een dual core).
Welke games zouden dat dan nu wel beter gaan doen met multithreading? Multithreading bestaat intussen ruim een decennium en het wordt gewoon niet gebruikt in games, zonde dus om daar je geld op te zetten, voor gaming alleen zou ik echt niet investeren in een i7. Daarnaast is de i5 2500 die je nu hebt ook gewoon quadcore, dus ik begrijp de rest van de zin ook niet helemaal.

Wellicht is het interessanter als je wilt upgraden, om te upgraden naar een leuke i5 6400, in combinatie met een goedkoop moederbord en DDR4 RAM. Dan haal je veel meer uit de upgrade dan enkel RAM of CPU te upgraden.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 28-05-2016 15:19 ]

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-02 19:20
Het goedkoopste advies wat ik je kan geven is om je koeler een grondige poetsbeurt te geven.

Verschil tussen de skylake en sandybrige is in verhouding minimaal.

Deze processor werkt het lekkerst als deze onder full-load niet boven de 73 graden komt.
http://ark.intel.com/m/nl...z#@product/specifications

Hieronder een vergelijking dat het verschil tussen 2e gen en 6e gen eigenlijk nog niet zo heel erg groot is.

http://cpuboss.com/cpus/I...0K-vs-Intel-Core-i5-2500K

Ik denk dat je hier nog wel een jaartje mee kan doen voordat je cpu de bottleneck wordt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

timmuh schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 14:19:
1. Een I7 3770 ter vervanging van de i5. ( veel nieuwe games implementeren het multi threading nu fatsoenlijk, waardoor een quadcore beter presteert dan een dual core).
Een i7 3770K heeft net zoveel cores als een i5 2500K. Een i7 beschikt alleen over hyperthreading, iets dat je in games niet echt zinnig gaat gebruiken.
2. Mijn 1866 geheugen eruit, 2166 mhz geheugen erin + cpu cooler vervangen. ( bus snelheid omhoog, waardoor de load op de CPU minder is). Cooler om een stevigere overclock neer te zetten. überhaupt nog waard om nieuw geheugen te kopen? Is de verbetering merkbaar ?
Geheugen upgraden gaat weinig uithalen, op een Intel platform heeft sneller geheugen maar een heel minime impact, als je er al 1 FPS extra uithaalt denk ik dat het veel is.

Een betere CPUkoeler is natuurlijk altijd een optie, wat heb je er nu opzitten? Als dat nog de stockkoeler is dan is het zeker de moeite om die eens te upgraden.
3. Een ander moederbord ( met pci express 3.0 ipv 2.0,) met een andere chipset.
PCIe 3.0 ipv 2.0 haalt weinig uit, want je videokaart zal echt de volledige bandbreedte niet trekken. Daarbij zul je ook je CPU moeten vervangen, want anders zit je nog steeds met dezelfde PCIecontroller, die zit in je CPU, niet in de chipset.
4. Mobo + cpu + geheugen upgrade. ( Zo ja. Welke dan ?)
Niet doen, een 2500K met een leuke overclock trekt het nog meer dan prima. Ik ben zelf van een 2500K naar een 3770K gegaan, en merk geen verschil (kreeg de i7 gratis, vandaar).
Met een fatsoenlijke koeler kun je die 2500K nog best fatsoenlijk OCen (en doe het dan niet met die OC functie, die gooit je Vcore waarschijnlijk achterlijk ver omhoog, waardoor hij inderdaad erg heet wordt).

Heb zelf mijn i5 2500K makkelijk naar de 4GHz getild met een leuke Noctua NH-U12S erop, die dat ding perfect stil hield.

Upgraden kan natuurlijk altijd nog, en een fatsoenlijke CPUkoeler kun je ook gewoon meenemen naar je volgende config (de mounts zijn redelijk hetzelfde, en veel merken leveren evt ook nieuwe brackets als de mounts een keer aangepast worden).

• Vr4nckuh
He allemaal bedankt voor jullie reacties.

1. settings
Ik merkte dus, door in de settings van The Division te klooien dat ik een behoorlijke invloed kon uitoefenen op het throttlen. (bv. view distance, en extra view distance (die vooraf word berekend). had ik eerst custom heel hoog staan. (+70%). Deze heb ik terug gebracht naar 30% en mijn cpu load komt niet meer boven de 90 uit. Maar bij drukke gedeeltes van bepaalde missies, is er weer die vetraging.

2. Aftermarket cooler.
Ik heb 3/4 maanden terug nog nieuwe pasta onder de cooler gedaan (Arctic 5 :).
Niet maandelijks maar toch wel 2 maandelijks blaas ik de computer helemaal door met de compressor.
Ik heb wel altijd mijn twijfels gehad bij de push-on connectors van de cooler, het systeem werkt net niet zeg maar.

Laat ik maar eens beginnen met een nieuwe cooler.

Hebben jullie nog een persoonlijke favoriet (bang for buck ?).

Grootte maakt in principe niks uit. Ik wil de cooler het liefst niet hoeven ontkoppelen bij vervoer.

Gr

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

timmuh schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 20:51:
Hebben jullie nog een persoonlijke favoriet (bang for buck ?).

Grootte maakt in principe niks uit. Ik wil de cooler het liefst niet hoeven ontkoppelen bij vervoer.

Gr
Als je iets wilt dat je gewoon goed kunt monteren, dan kan ik je zelf een Noctua aanraden, een NH-U9s, of NH-U12s zijn leuke modelletjes, niet de goedkoopste, maar ze koelen goed, en zijn erg makkelijk te monteren. En zitten fatsoenlijk (dus geen gare pushpin constructies :P)

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Ik weet natuurlijk niet wat je er aan uit wilt geven, maar ik zou persoonlijk een AIO aanraden. Deze zijn makkelijk te monteren, koelen goed en hebben als voordeel dat de warmte direct de kast uitgaat.

Zelf heb ik er al een tijdje 1 van Arctic Cooling in gebruik en deze werkt super. Daarom durf ik ze wel aan te raden en deze heeft imo ook aardig wat bang for buck maar is nog steeds niet goedkoop. pricewatch: Arctic Cooling Liquid Freezer 120

• frankym
Ik heb op mijn 6700k een CM TX3 , werkt perfect is alleen wel met pushpins.

Opzich wel lekker makkelijk te monteren voor 19,99€

• Vr4nckuh
TERW_DAN schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 22:08:
[...]

Als je iets wilt dat je gewoon goed kunt monteren, dan kan ik je zelf een Noctua aanraden, een NH-U9s, of NH-U12s zijn leuke modelletjes, niet de goedkoopste, maar ze koelen goed, en zijn erg makkelijk te monteren. En zitten fatsoenlijk (dus geen gare pushpin constructies :P)
Ik heb laatst nog twee noctua casefans erin gegooid (regelbaar met een fancontroller), en daar ben ik wel erg tevreden over. Ze voelden iig heel solide aan toen ik ze vast had.
Alleen de prijs is iets minder 😝

Bedankt voor jullie hulp allemaal :)
Ik heb weer huiswerk gekregen. ( met name die auto overclock functie moet ik eens onder de loep nemen).

Ik ga zo maar eens in de pricewatch snuffelen :)

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
Die auto overclock juist niet gebruiken.

Ik draai mn 2500k op 4.3 en kan nog hoger. Door enkel multiplier op 43 te zetten.

[ Voor 52% gewijzigd door legendareN op 29-05-2016 15:50 ]

• Vr4nckuh
legendareN schreef op zondag 29 mei 2016 @ 15:49:
Die auto overclock juist niet gebruiken.

Ik draai mn 2500k op 4.3 en kan nog hoger. Door enkel multiplier op 43 te zetten.
Ja precies :)

Ik moet me dus gaan verdiepen in die auto-clock en waarom ik hem niet wil gebruiken :)

• Vr4nckuh
frankym schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 23:33:
Ik heb op mijn 6700k een CM TX3 , werkt perfect is alleen wel met pushpins.

Opzich wel lekker makkelijk te monteren voor 19,99€
Ja die pushpins vertrouw ik dus voor geen meter ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Pushpins zijn ook gewoon ruk, daarom leg ik liever een paar euro meer neer zodat ik een fatsoenlijke mount heb.

• Vr4nckuh
TERW_DAN schreef op zondag 29 mei 2016 @ 23:09:
Pushpins zijn ook gewoon ruk, daarom leg ik liever een paar euro meer neer zodat ik een fatsoenlijke mount heb.
Ik heb je indrukwekkende reviews gelezen over de U12S en U14S

Aangezien ik al noctua fan ben sinds mijn casefans, word het toch een noctua.
Jouw review heeft me wel over de streep getrokken :)

Denk dat ik ga voor de U14S!

Nogmaals bedankt voor je hulp!

[ Voor 10% gewijzigd door Vr4nckuh op 29-05-2016 23:45 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Je zou nog kunnen testen door een tafel ventilator op de open pc kast te zetten, misschien koelt dit wat meer, en je kunt zien of het throttlen weg is.

Voor de koeling ook kijken, dat de warme lucht uit de kast wordt geblazen, want het is nu warmer buiten/binnen, dan zie je hier op het forum de klachten komen over warmte.
Ook de pc koeling afstellen in de warme zomer, dan zie je dat je toch veel lucht moet verplaatsen om te koelen.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:09
Grappig dat iedereen claimed dat geheugen upgraden niets uitmaakt, terwijl dat tegenwoordig wel zo is:
http://www.eurogamer.net/...pgrade-your-core-i5-2500k

Wat je wel ziet is dat het per game afhankelijk is, en dat de winst relatief meevalt, maar zeker niet insignificant.

That said: Een stock 2500K gaat geen steady 60 fps meer opleveren in elke game. Met een OC zou die bij de meeste games nog redelijk moeten meekomen. Maar als je atm een 2500K hebt op 91 graden dan zou ik eerst de stock koeler maar eens fixen!

• frankym
Ardjee schreef op maandag 30 mei 2016 @ 09:43:
Grappig dat iedereen claimed dat geheugen upgraden niets uitmaakt, terwijl dat tegenwoordig wel zo is:

Wat je wel ziet is dat het per game afhankelijk is, en dat de winst relatief meevalt, maar zeker niet insignificant.

That said: Een stock 2500K gaat geen steady 60 fps meer opleveren in elke game. Met een OC zou die bij de meeste games nog redelijk moeten meekomen. Maar als je atm een 2500K hebt op 91 graden dan zou ik eerst de stock koeler maar eens fixen!
Interessant stuk om te lezen. Wist niet dat het zoveel preformance winst op je gps opleverde (20%)

• ToFast

Interessant, sneller geheugen kan dus toch zo'n 18% aan meer fps opleveren, gemiddeld zo'n 12-15% en soms maar 2%. Zou het dan bij de nieuwere core generaties minder tot nihil zijn? ik was altijd in de veronderstelling dat sneller geheugen / (CAS) latencies bij AMD (en dan met name de oudere generaties) 'veel' scheelde.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:16

Dark

who tweaked the light?

oude 2500k uit sig met passmark 8.0 https://www.passmark.com/products/pt.htm
kan je wellicht vergelijken met jouw pc

default cpu op 3,3ghz, geheugen 1333-c9-9-9-24:
passmark=3502(100%), cpumark=7114(100%), memorymark=2386(100%)

overclock cpu op 4,6ghz, geheugen 2133 c11-11-11-28:
passmark=4011(114%), cpumark=8991(126%), memorymark=3180(133%)

koeler is een scyhe mugen2

[ Voor 28% gewijzigd door Dark op 31-05-2016 10:19 . Reden: oops, foutje in scores ]

• Vr4nckuh
Bedankt! Ik zal eens gaan vergelijken.
Welk geheugen en mobo heb je? Cpu cooler komt morgen binnen:)

• Vr4nckuh

Ja dat is hetzelfde artikel dat ik erbij heb gezet. Vandaar ook mijn vraag of t zinvol is om nog voor 100 euro extra DDR3 geheugen erbij te hangen van 2133 mhz :)

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:09
Ik zou beginnen met de CPU koeler fatsoenlijk opnieuw te monteren. Nadat dat gedaan is eens kijken of de stutters weg zijn.

Ook zou ik taakbeheer eens volgen: gebruik je eigenlijk de volle 8 GB al? Zo niet, dan is een ram upgrade zonde. Zelf zou ik niet upgraden naar sneller geheugen: als je nu 2133 MHz geheugen erbij zet gaat deie terug naar 1866 vanwege je huidige set, en die nu nog vervangen is kapitaalverbranding. Wel zou je er 8 GB van 1866 erbij kunnen kopen ALS je nu tekort komt.

• Vr4nckuh
Ardjee schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:40:
Ik zou beginnen met de CPU koeler fatsoenlijk opnieuw te monteren. Nadat dat gedaan is eens kijken of de stutters weg zijn.

Ook zou ik taakbeheer eens volgen: gebruik je eigenlijk de volle 8 GB al? Zo niet, dan is een ram upgrade zonde. Zelf zou ik niet upgraden naar sneller geheugen: als je nu 2133 MHz geheugen erbij zet gaat deie terug naar 1866 vanwege je huidige set, en die nu nog vervangen is kapitaalverbranding. Wel zou je er 8 GB van 1866 erbij kunnen kopen ALS je nu tekort komt.
Ja dat is de grap. Ik zit nog niet eens op 4 GB verbruik.....
Ik ga dadelijk wel als eerste die auto clock eraf gooien....

• Dark

Dark

who tweaked the light?

timmuh schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:31:
Bedankt! Ik zal eens gaan vergelijken.
Welk geheugen en mobo heb je? Cpu cooler komt morgen binnen:)
moederbord is een asus maximus v gene, een z77chipset, geheugen is samsung 4x4gb M378B5273DH0-CH9 (1333 c9, maar doet het ook op 2133)

• Vr4nckuh
Dark schreef op maandag 30 mei 2016 @ 21:24:
[...]

moederbord is een asus maximus v gene, een z77chipset, geheugen is samsung 4x4gb M378B5273DH0-CH9 (1333 c9, maar doet het ook op 2133)
Heb die auto clock functie eraf gegooid en bclk vast gezet op 100 mhz en de multiplier naar 37.

Geen enkel warmte probleem geconstateerd. Ook de hiccups zijn weg.
:o

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Met de meeste 2500k's kan je wel wat verder gaan dan 37x, met een lichte verhoging van de vcore richting 1,35v is 44-45x eerder regel dan uitzondering, onder voorbehoud dat je de temperatuur onder controle hebt.

De mijne loopt op 1.356v met gemak op 46x en daarvan weet ik dat deze een vrij hoog voltage nodig heeft, vaak lukt het met minder vcore. Ik kan zelfs nog verder gaan, op 1,4v en 51x kan ik ook nog booten en enkele benchmarks draaien, maar zover wil ik dus niet gaan voor dagelijks gebruilk.

edit:
Een goed begin is jezelf een beetje inlezen in het overclock gebeuren in het sandybridge overclock topic, dat staat echt stampvol met nuttige info en vergelijkbare cases.

[ Voor 19% gewijzigd door Dark op 31-05-2016 08:14 ]

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-02 14:48
De 2500k is zeker nog een capabele processor. Op 4,5GHz kan hij zich nog meten met de huidige i5 processors. Ik heb hem zelf draaien op 4,5GHz met een NH-D15 erop die hem koel houdt. Ik heb ook niet het idee dat hij op deze snelheid mijn 980 afknijpt. Ik heb wel al een aantal tests gelezen waar hoog geclocked geheugen veel uit maakt voor je minimale framerates, dus dat zou wellicht nog een leuke upgrade voor je kunnen zijn.

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

• Vr4nckuh
37 multiplier is met stock cooler. Die auto overclock functie joeg mijn vcore omhoog waardoor die zo achterlijk warm werd.... gisteren zelfde spel zelfde settings met vaste timings en vaste multiplier, geen centje pijn ( 72 graden)....

• Vr4nckuh
Update:

Met de nieuwe cooler een stabiele overclock op 4,7 ghz. ( ik kan nog hoger, maar voor nu is dit prima).
Temperatuur na 2 uur op 100% cpu load is 59 graden.

Ik heb geen throtteling meer gemerkt.

Bedankt voor al jullie tips en adviezen!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:12
Voor welke CPU cooler ben je uiteindelijk gegaan? Mooie resultaten :)

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Hoeveel vcore en hoe scoorde je in passmark in vergelijk met mijn scores?

[ Voor 32% gewijzigd door Dark op 05-06-2016 19:16 ]

• Vr4nckuh
Koen179 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 13:59:
Voor welke CPU cooler ben je uiteindelijk gegaan? Mooie resultaten :)
De Noctua U14S :)

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05-2025
Goede keus.

Een 2500K is zo tof chippie.
Daar zit de IHS nog gesoldeerd.
Zodat je hem lekker kan klokken.
Kijk anders dit eens:https://www.youtube.com/w...ZVuhUMEqCvnXU06pn&index=1

Als hierboven gezegd, scheelt het overgeklokt met 2000+Mhz RAM het dik in fps (ingame).

[ Voor 19% gewijzigd door kobus71 op 06-06-2016 15:45 ]

• Vr4nckuh
Dark schreef op zondag 05 juni 2016 @ 19:16:
Hoeveel vcore en hoe scoorde je in passmark in vergelijk met mijn scores?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lwV3Iyj.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lwV3Iyj.png

[ Voor 33% gewijzigd door Vr4nckuh op 15-07-2016 00:34 ]

Pagina: 1