rookmelder zonder de batterij is leeg piepjes

Pagina: 1
Acties:
  • 4.323 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toine1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-07 19:17
Mijn vraag
...
Ik ben opzoek naar een standalone rookmelder die niet een piepje geeft als de batterij leeg raakt. Ook wil ik geen aansluiting hebben op het lichtnet doch puur op de batterij.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ipad, win10 Androoid
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Opgezocht op prijsvegelijker en in diverse dhz zaken, maar er is negens een vermelding over dat altijd om 3:00 s'nachts afgaande batterij is leeg piepje, wat in 2016 onderhand ook anders moet kunnen.

Zijn er geen rookmelders die een stillere methode hebben om aan te duiden dat de batterij leeg raakt zonder weer een stroom draad te moeten trekken of een Domotica systeem te moeten aanschaffen.

...

Beste antwoord (via Toine1 op 28-05-2016 16:33)

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:20
pricewatch: Nest Protect V2 Battery

Dan krijg je op tijd een melding op je telefoon. ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:42

Illusion

(the art of)

Lithium batterij geen oplossing? Die gaan veel langer mee.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dus je loopt liever de kans dat tussen 00:00 en 07:00 je doodgaat aan een CO-vergiftiging dan dat er een vervelend piepje is omdat het apparaat denkt dat de batterij leeg is/gaat?

Of zou het "by design" zijn dat je pas een rookmelder mag verkopen in NL als dat ding volledig autonoom op het correcte tijdstip aangeeft dat zijn functionaliteit niet meer 100% gegarandeerd kan worden, ongeacht de ergernis dat het bij jou oproept?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Hoe wil je dan een melding krijgen als de batterij leeg is ? Via een push bericht op je telefoon?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Je kunt ook gewoon de batterij vervangen als hij bijna leeg is. Die piepjes zijn 'by design' irritant zodat je actie gaat ondernemen.

Als je echt van die piepjes af wilt moet je er een kopen die je aan het lichtnet koppelt zodat hij steeds opgeladen blijft.

[ Voor 32% gewijzigd door Whatson op 28-05-2016 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Gewoon een op een (lithium) batterij kopen. Zo'n ding gaat een paar jaar mee, als je gewoon een half jaar van te voren even 1 minuut de tijd neemt om alvast de batterij te wisselen heb je er totaal geen last van.

Mijn inziens valt dit onder de noemer luiigheid en het is maar goed dat dat ding piept zodat je actie onderneemt. Je wilt echt niet dat er wel wat gebeurd, neem dat eens goed serieus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:42
concreet zie ik twee opties:
- litiumbatterij waarbij het irritante piepje eens in de tien jaar voor komt.
- gewone batterij één per jaar vervangen is het advies. Doe dat bij het begin van de zomer of wintertijd en je zal nooit tegen een piepende rookmelder aanlopen (tenzij je huis af aan het fikken is)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:20
pricewatch: Nest Protect V2 Battery

Dan krijg je op tijd een melding op je telefoon. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toine1
GRAAG EVEN CONCENTREREN OP DE VRAAG!!!!

Ik heb op dit moment 5 rookmelders en drie rookmelders zijn nu op leeftijd dat ze vervangen dienen te worden, dus ik ga ze nu compleet vervangen door een type "zonder dat altijd rond 3:00h afgaande piepje"
Verder ben ik niet lui en heb ik wel eens aangehouden om ieder jaar de batterij te vervangen, blijkt er dan toch eentje te zijn die alsnog binnen 1 jaar gaat piepen of meerdere toen bleek dat de batterijen waarschijnlijk oud of gewoon slecht waren.
Verder is het MIJN keuze om te kiezen voor eentje zonder dat nacht piepje en opmerkingen als vervangen door Lithium batterijen want gaan 10 jaar mee, of wie weet maar 6 jaar mee aub achterwegen laten.

Dus nogmaals:Zijn er geen rookmelders die een stillere methode hebben om aan te duiden dat de batterij leeg raakt zonder weer een stroom draad te moeten trekken of een Domotica systeem te moeten aanschaffen.. Dit is alles wat ik wil weten!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-07 19:15

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Ik ken ze niet, en als ze er toch zijn, moet je ze niet willen ;)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toine1
Ga ik zeker me in verdiepen ziet er goed uit.

[ Voor 92% gewijzigd door Toine1 op 28-05-2016 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:27
Ja.
Die geeft de melding alleen als hij merkt dat er iemand is om het op te merken d.m.v. een lichtsensor.
Hij voert ook regelmatig een zelftest uit, dus dan hoef je dat ook niet meer te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kort antwoord op je vraag dan: nee :)

Uitleg: die zelftest zit er in om een reden en zonder ddat mogen ze niet verkocht worden. Simple as that. Wellicht dat je op een chinese site iets vind, die doen niet zo moeilijk. Alleen vraag ik me dan wel af of ze wel af gaan als er echt rook is, kortom, of ze uberhaupt werken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toine1
Proton_ schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 15:59:
Ik ken ze niet, en als ze er toch zijn, moet je ze niet willen ;)
Dan reageer ook aub niet!!!!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-07 19:15

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Excuus. Mensen hier willen je met oprecht goede bedoelingen van een dom idee afhelpen.
* Proton_ denkt dat Toine1 slecht geslapen heeft door een piepende rookmelder

Ik ken het gevoel, tijdens een logeerpartij ben ik ook eens midden in de nacht een vliering op geklommen om een verhuisdoos (van de gastheer) na 6 jaar eens uit te pakken.

Ik zou zeggen: maak er één open en zoek de datasheet van het IC. Mogelijk is het te onderdrukken door een referentiespanning te verlagen oid, zodat de lege batterij detectie om zeep is.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toine1
Nogmaals ik wil alleen een antwoord op mijn vraag horen en niet iets van de drempel waarde verlagen of modificaties, mochten er mensen zijn die alsnog iets anders willen opmerken, of je avonturen bij een logeer party, gebruik aub de pm. Zo wordt toch mijn hele vraag om zeep geholpen.

Verder is het informeren naar een andere manier van: low power detectie, toch geen domme vraag?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Oh ... je wil alleen een antwoord op je vraag, zeg dat dan
Zijn er geen rookmelders die een stillere methode hebben om aan te duiden dat de batterij leeg raakt zonder weer een stroom draad te moeten trekken of een Domotica systeem te moeten aanschaffen.
Ja

Opgelost, topic kan dicht

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 28-05-2016 16:37 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Toine1 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 16:27:
Nogmaals ik wil alleen een antwoord op mijn vraag horen en niet iets van de drempel waarde verlagen of modificaties, mochten er mensen zijn die alsnog iets anders willen opmerken, of je avonturen bij een logeer party, gebruik aub de pm. Zo wordt toch mijn hele vraag om zeep geholpen.

Verder is het informeren naar een andere manier van: low power detectie, toch geen domme vraag?
Je mag van geluk spreken dat er mensen zijn die nadenken over de gevolgen van bepaalde beslissingen en dat ook met anderen delen, ondanks je daar blijkbaar absoluut niet op zit te wachten. Het is je al eerder gezegd, GOT en de tweakers zijn geen vraagbaak/helpdesk, dit is een (discussie)forum. Niet alleen maar wijzen, neem de adviezen te harte en wat reactie-gas terug. De genoemde Nest is ook uitgebreid gereviewd door een tweaker en lijkt het antwoord te zijn op je vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Ja haha. Door al die fancy shit is de batterij veel sneller leeg dan bij een normale rookmelder :D

Plus dat TS waarschijnlijk niet 330 euro extra wil uitgeven voor 3 rookmelders (360 vs 30€ voor normale).

[ Voor 12% gewijzigd door Whatson op 28-05-2016 16:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Toine1 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 15:41:

Ik heb op dit moment 5 rookmelders en drie rookmelders zijn nu op leeftijd dat ze vervangen dienen te worden, dus ik ga ze nu compleet vervangen door een type "zonder dat altijd rond 3:00h afgaande piepje"
Verder ben ik niet lui en heb ik wel eens aangehouden om ieder jaar de batterij te vervangen, blijkt er dan toch eentje te zijn die alsnog binnen 1 jaar gaat piepen of meerdere toen bleek dat de batterijen waarschijnlijk oud of gewoon slecht waren.
Verder is het MIJN keuze om te kiezen voor eentje zonder dat nacht piepje en opmerkingen als vervangen door Lithium batterijen want gaan 10 jaar mee, of wie weet maar 6 jaar mee aub achterwegen laten.

Dus nogmaals:Zijn er geen rookmelders die een stillere methode hebben om aan te duiden dat de batterij leeg raakt zonder weer een stroom draad te moeten trekken of een Domotica systeem te moeten aanschaffen.. Dit is alles wat ik wil weten!!!!
Je kan wel meer willen. Jij bent hier niet om voor te schrijven wat mensen posten in hun reacties. Daarnaast lijkt het me sterk dat de regelgeving toestaat commercieel rookmelders en CO-melders te verkopen die geen piepjes geven. Bestaan ze? Vast wel. Maar ik denk niet dat die de EU binnen komen, en de verzekeringen gaat je ook niet uitbetalen bij brandschade. Een zinloze rookmelder is net zo zinvol als geen rookmelder.

Vergeet het hele niet-domotica-wel-slimme-rookmelder concept maar vast, want die zijn er niet. De nest is een oplossing net als andere domotica-achtige rookmelders. Nest is niet de enige trouwens. Maar met de toon die je aanslaat in dit topic denk ik niet dat je veel serieuze hulp kan verwachten.

Antwoord op je vraag is dus: je kan de pot op :p

[ Voor 8% gewijzigd door johnkeates op 28-05-2016 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amirantha
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:13
Misschien is een rookmelder van Hager iets voor je, heeft een nachtrustfunctie.
waarschuwingssignalen om de batterij te vervangen worden, als het donker is. maximaal 12 uur onderdrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

amirantha schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 16:56:
Misschien is een rookmelder van Hager iets voor je, heeft een nachtrustfunctie.
waarschuwingssignalen om de batterij te vervangen worden, als het donker is. maximaal 12 uur onderdrukt.
Nou weet ik niet precies hoe die dingen werken maar mijn rookmelders hangen in de berging (24/7 donker), eentje in de gang (weinig/geen daglicht) en eentje in de keuken. Dus tenzij die Hager's met een NTP-server communiceren, zouden er 2 van de 3 bij mij thuis dus een 24/7 nachtrustfunctie geactiveerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amirantha
Ze kunnen met elkaar gekoppeld worden, en dan mag ik aannemen dat, de rookmelder die het meeste licht ontvangt, de nachtrustfunctie regelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Waarom zou een rookmelder niet gewoon met een rood LED'je aan kunnen geven dat ie bijna leeg is, en pas later gaan piepen. Sterker nog, ik zie mijn 10 jaar oude Abus rookmelder op dit moment rood knipperen, maar heb nog geen piepjes gehoord.

Nu nog even de handleiding erbij zoeken om te controleren of rood knipperen echt betekent wat ik denk dat het betekent.

[ Voor 22% gewijzigd door downtime op 28-05-2016 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:30

Ja, dat is net zo'n domme vraag als vragen of er geen auto's zijn autogordels, omdat die altijd in de weg zitten. En dit is tweakers dus een modificatie is altijd het meest logische atwoord. :+

[ Voor 6% gewijzigd door pacificocean op 28-05-2016 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

amirantha schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 17:03:
Ze kunnen met elkaar gekoppeld worden, en dan mag ik aannemen dat, de rookmelder die het meeste licht ontvangt, de nachtrustfunctie regelt.
Even gekeken; die Hager is op 230V met 9V backup en bekabeld koppelen. Ongetwijfeld een oplossing voor de vraagstelling maar topicstarter wilde ook graag geen kabels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Of je sloopt gewoon de speaker en vervangt elk jaar de batterijen. Probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amirantha
Volgens mij is de TG500A alleen met een 9V blokbatterij.
Correctie, Ik zie net dat de rookmelder bedraad koppelbaar is. 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door amirantha op 28-05-2016 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
downtime schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 17:10:
Waarom zou een rookmelder niet gewoon met een rood LED'je aan kunnen geven dat ie bijna leeg is, en pas later gaan piepen. Sterker nog, ik zie mijn 10 jaar oude Abus rookmelder op dit moment rood knipperen, maar heb nog geen piepjes gehoord.

Nu nog even de handleiding erbij zoeken om te controleren of rood knipperen echt betekent wat ik denk dat het betekent.
Omdat je vannacht dan al dood had kunnen zijn door brand, mocht de batterij het hebben begeven zonder dat je het wist. ;)

Vergis je niet, je wordt niet wakker van brand/vuur/hitte, alleen van geluid.
461943 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 17:15:
Of je sloopt gewoon de speaker en vervangt elk jaar de batterijen. Probleem opgelost.
Ja goed idee man, als er dan brand is dan gaat het alarm af, maar hoor je het niet omdat er geen speaker meer in dat ding zit. :+ Kun je net zo goed geen rookmelder ophangen.

[ Voor 23% gewijzigd door Whatson op 28-05-2016 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

461943 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 17:15:
De speaker niet slopen en geen batterij er in heeft hetzelfde effect.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Whatson schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 17:16:
Omdat je vannacht dan al dood had kunnen zijn door brand, mocht de batterij het hebben begeven zonder dat je het wist. ;)
Ik bedoel gewoon: LED'je bij 90% leeg, en piepen bij 95% leeg, want als de batterij het helemaal begeeft doet ie sowieso helemaal niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

[...]

Ja goed idee man, als er dan brand is dan gaat het alarm af, maar hoor je het niet omdat er geen speaker meer in dat ding zit. :+ Kun je net zo goed geen rookmelder ophangen.
Ik was niet helemaal serieus, uiteraard ;)
evilution schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 17:20:
[...]

De speaker niet slopen en geen batterij er in heeft hetzelfde effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-07 18:45

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik heb een keer midden in de nacht, samen met een buurman, met het hart kloppend in de keel bij onze gezamenlijke buren aan de voordeur gestaan, omdat wij wakker geworden waren van het gepiep van hun rookmelder.

Uiteindelijk bleek er niets aan de hand te zijn. Het kon die bewoners zelf verder ook niet zoveel schelen, want dat alarm is de jaren die volgden nog vele keren gegaan, soms meerdere keren op een dag. Veel mensen beseffen blijkbaar niet dat rookmelders ook alarm geven, afhankelijk van het type, als je aan het stomen of aan het stoffen (verbouwen) bent.

Bij mij in de straat gebeurt het regelmatig dat je een uur (alarm) of een paar dagen (batterij) rookmelder-gepiep hoort komen uit een woning waar niemand thuis is (leve airbnb). Zeker in de zomer als ze een raampje open hebben staan, dan is dat een paar straten ver nog goed te horen. Gelukkig went het wel op termijn, want het is gewoon pure noodzaak dat je door dat gepiep heen kunt slapen.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
aawe mwan schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 17:42:
Ik heb een keer midden in de nacht, samen met een buurman, met het hart kloppend in de keel bij onze gezamenlijke buren aan de voordeur gestaan, omdat wij wakker geworden waren van het gepiep van hun rookmelder.

Uiteindelijk bleek er niets aan de hand te zijn. Het kon die bewoners zelf verder ook niet zoveel schelen, want dat alarm is de jaren die volgden nog vele keren gegaan, soms meerdere keren op een dag. Veel mensen beseffen blijkbaar niet dat rookmelders ook alarm geven, afhankelijk van het type, als je aan het stomen of aan het stoffen (verbouwen) bent.

Bij mij in de straat gebeurt het regelmatig dat je een uur (alarm) of een paar dagen (batterij) rookmelder-gepiep hoort komen uit een woning waar niemand thuis is (leve airbnb). Zeker in de zomer als ze een raampje open hebben staan, dan is dat een paar straten ver nog goed te horen. Gelukkig went het wel op termijn, want het is gewoon pure noodzaak dat je door dat gepiep heen kunt slapen.
Geluidsoverlast > Politie > Intrede in woning > opgelost

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

redfoxert schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 17:50:
[...]
Jammer alleen dat het met die hoge piepjes heel moeilijk (lees: meestal onmogelijk) te bepalen is, uit welke woning het geluid precies komt.

Ik heb in elk geval zelf geen melders, want de meldingen zijn voor 100% vals, op piepjes reageert niemand meer en dan is mijn huis in elk geval niet door de politie dichtgetimmerd als ik terug kom van vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
aawe mwan schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 17:56:
[...]

Jammer alleen dat het met die hoge piepjes heel moeilijk (lees: meestal onmogelijk) te bepalen is, uit welke woning het geluid precies komt.

Ik heb in elk geval zelf geen melders, want de meldingen zijn voor 100% vals, op piepjes reageert niemand meer en dan is mijn huis in elk geval niet door de politie dichtgetimmerd als ik terug kom van vakantie.
Goed plan, zie: (incl. video)
[...]

Vergis je niet, je wordt niet wakker van brand/vuur/hitte, alleen van geluid.
[...]
[video]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:22

Shunt

Boe

aawe mwan schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 17:56:
[...]

Rookmelders zouden verplicht moeten worden.
Dat jij het niet erg vind om in je slaap levend te verbranden moet je zelf weten maar er wonen ook nog mensen om je heen.

Verder zou ik eens naar de oor arts gaan als jij niet weet waar de piepjes van een rook melder vandaan komen (Het brand alarm geluid that is) dan ben ik of bang dat je te veel / lang boven op de speakers hebt gezeten in de kroeg of disco of je een andere afwijking hebt aan je oren.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Shunt schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 18:01:
[...]
Verder zou ik eens naar de oor arts gaan als jij niet weet waar de piepjes van een rook melder vandaan komen (Het brand alarm geluid that is) dan ben ik of bang dat je te veel / lang boven op de speakers hebt gezeten in de kroeg of disco of je een andere afwijking hebt aan je oren.
Mij beledigen was niet echt nodig, lijkt me.

Vertel eens eerlijk: hoe vaak heb JIJ al in het midden van de nacht gereageerd op een brandmelding in het huis van een ander?

[ Voor 4% gewijzigd door aawe mwan op 28-05-2016 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:22

Shunt

Boe

aawe mwan schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 18:06:
[...]

Mij beledigen was niet echt nodig, lijkt me.

Vertel eens eerlijk: hoe vaak heb JIJ al in het midden van de nacht gereageerd op een brandmelding in het huis van een ander?
Waar beledig ik je ? Ik stel je gehoor in twijfel maar volgens mij is er geen belediging te vinden in mijn quote.

Ik heb in mijn vorige studenten huis meermaals gereageerd op het brand alarm bij anderen in het huis. (is daar verplicht trouwens een brand melder). Meestal was het een kaars of een hele groep rokers.

Ik ben zelf door een waakzame buur wakker gemaakt omdat het appartement van mijn buurman in de fik stond. Die mongool had ook geen brand alarm hangen en was zelf het appartement ontvlucht in de tijd dat het mij koste om uit bed te komen / vriendin te wekken en een broek / shirt aan te trekken. Later bleek dat hij of het zelf aangestoken had of door zware vernielingen de brand veroorzaakt had.

Ik ben ergens midden op de nacht aan de deurbel gaan hangen omdat er bij een huis een brand alarm af ging, uit eindelijk bij de buren aangebeld die hebben de buurman gebeld die bleek stom dronken / comateus in de tuin te zitten met een vuurtje en de deuren open te hebben staan. (even over de schutting gepiekt)

Dus ik herhaal dat jij het niet erg vind om het risico te lopen dood te gaan door brand zadel daar je buurt niet mee op ;).

Kleine side note een rookmelder is zoizo verplicht in een huis dat na 2003 gebouwd is of gerenoveerd is.

[ Voor 3% gewijzigd door Shunt op 28-05-2016 18:25 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrXzombie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Als je ieder jaar de batterijen vervangt en het blijkt dat er toch 1 niet een heel jaar meegaat.

Hmm dan los je dat op door iedere 6 maanden de batterijen te vervangen en gebruik je de oude batterijen in je afstandsbediening of in een speeltje in je nachtkastje bij wijze van.

Problem solved en 200 euro bespaard. You're welcome :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Whatson schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 16:47:
[...]

Ja haha. Door al die fancy shit is de batterij veel sneller leeg dan bij een normale rookmelder :D

Plus dat TS waarschijnlijk niet 330 euro extra wil uitgeven voor 3 rookmelders (360 vs 30€ voor normale).
Maar batterijen kosten dan ook geen drol als je ze gelijk in een package van 50 stuks koopt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

Even afgezien van de manier waarop de topicstarter hier redelijk onbeschoft loopt te doen even een tip aan de rest:

Je weet vast niet wat je elk jaar voor je verjaardag moet vragen. Zet vanaf nu elk jaar op jouw verlanglijst nieuwe batterijen voor de brandmelders. Voorkom je dat ze gaan piepen omdat ze langer meegaan dan een jaar (maar korter dan 2 jaar) en je hebt gelijk iets op het lijstje staan.

En als je geen vrienden hebt: geef ze elk jaar op je verjaardag aan jezelf cadeau. Je vergeet het amper omdat je het koppelt aan een dag die je niet zal vergeten en je bent als bonus ook nog eens beschermd tegen de rook die bij een brand vrijkomt.
redfoxert schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 17:50:
In het geval van een piepende brandmelder komt de politie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Moet je even zoeken op het merk Brajje, die levert speciaal voor slechthorenden en wekt je met handgebaren.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Toine1 : Ja, gewoon geen brandmelders plaatsen...

In NL mag er geen batterij-brandmelder verkocht worden zonder die geluidjes. Wel is er een mogelijkheid voor andere meldingen van te voren (zoals downtime aangeeft) maar einde van de rit zijn die geluidjes verplicht.

Oftewel je kan ze vast in china bestellen, maar ze zullen niet toegestaan zijn voor de NL-markt en je verzekering kan het best nog wel eens zien als niet beveiligd in het goede geval en als oorzaak van de brand in een slecht geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:09
Toine1 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 15:41:

[...]
Met zo'n houding hoef je natuurlijk ook niet te verwachten dat mensen je graag willen helpen. Je mag ook wel wat minder uitroeptekens gebruiken.

Omdat de sfeer in het topic al aardig verziekt is gooi ik het topic op slot. Ik denk dat je inmiddels wel genoeg info hebt gekregen om zelf een geschikte rookmelder te kunnen vinden.

Probeer het volgende keer eens op een normale toon en een wat vriendelijkere houding ten opzichte van de mensen die je proberen te helpen :/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.