Genoeg leuks, als je genoegen neemt met 1080pchemist13 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 18:56:
500 euri voor een 1070 noway, ik wacht wel op amd of die iets leuks hebben.
ik zit al een maand zonder videokaart nu, misschien dat ik maandag wel een 1080 bestel... Ik zou die van MSI heeeeeel graag willen hebben namelijk 
Die prijzen zijn ook om gek van te worden.. Ik weet gewoon dat die 800 euro prijs een vieze truc is
Die prijzen zijn ook om gek van te worden.. Ik weet gewoon dat die 800 euro prijs een vieze truc is

AMD Ryzen 9 5950X | EK Elite 360 D-RGB | 2x16GB Corsair Vengeance RGB Pro DDR4 @ 3200CL16 | ASUS X570 Dark Hero | Nvidia Titan Xp | Super Flower Leadex II Gold 1200W White | Corsair 5000D Black
Zal gewoon vraag en aanbod zijn in plaats van een vieze truc, wacht even tot de early adopters uitgeshopt zijn en de voorraden opgebouwd zijn dan gaan de prijzen wel naar het normale niveau.GTX404 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 19:18:
[ Voor 3% gewijzigd door Dennism op 11-06-2016 19:26 ]
De prijzen voor deze kaarten zijn wel zwaar over de top,vroeger betaalde ik voor de geforce 3 350 florijnen of gulden (tijd geleden weet het niet meer pcies) maar het is in verhouding inflatie gezien veel duurder geworden.Dennism schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 19:25:
[...]
Zal gewoon vraag en aanbod zijn in plaats van een vieze truc, wacht even tot de early adopters uitgeshopt zijn en de voorraden opgebouwd zijn dan gaan de prijzen wel naar het normale niveau.
Wat ik wil zeggen koop die overpriced kaarten niet dan gaan de Nvidia's Intels en Amd van deze wereld van zelf goedkoper aanbieden.
Ik heb dit probleem ook, bijvoorbeeld in de witcher 3 als ik het menu open dan downclockt ie en dan krijg ik ik ook dat soort beelden.Blaat schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 15:01:
Zijn er hier eigenaren van een PG279Q?
Waar voorheen met een 980 165Hz monitor overclock prima werkte krijg ik daar nu rare strepen door het beeld als de 1080 van clocksnelheid wisselt.
Het is lastig om te laten zien maar ik heb er een foto van kunnen maken.
Clocksnelheid wisselingen op 160Hz:
[afbeelding]
Clocksnelheid wisselingen op 165Hz:
[afbeelding]
Een reinstall en bios update hebben niks uitgehaald.
Ben een beetje bang dat de 1080 een iets zwakker DP signaal uitstuurt ofze waardoor 165Hz net te veel is. Just guessing here.
Iemand soortgelijke ervaringen of iedeëen heeft hoe het op te lossen is dat welkom.
Hopelijk fixen de nvidia drivers dat binnenkort.
Heb vanmiddag mijn Gigabyte Gaming G1 GTX1080 ontvangen, ben er tot nu toe erg happy mee, draait Witcher 3 alles op max met hairworks(hairworks wel zonder AA) en is niet onder de 60fps gekomen tijdens mijn speelsessie, dit op een resolutie van 3440x1440.
Maar dat mag ook wel voor de prijs van de kaart
Maar dat mag ook wel voor de prijs van de kaart
ff een quote uit een oude forumpost:maus3142 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 21:35:
[...]
De prijzen voor deze kaarten zijn wel zwaar over de top,vroeger betaalde ik voor de geforce 3 350 florijnen of gulden (tijd geleden weet het niet meer pcies) maar het is in verhouding inflatie gezien veel duurder geworden.
Wat ik wil zeggen koop die overpriced kaarten niet dan gaan de Nvidia's Intels en Amd van deze wereld van zelf goedkoper aanbieden.
ik vind het belachelijk, ik schrok toen ik mijn Voodoo Banshee (toen d`r tijd) ging halen, hij koste 300 gld, en dat was een hoop voor een video kaart.
Toen een Geforce 1 DDR, die was 600 gld.
fucking veel.
En nu die Geforce 3 voor 1000 piek, ze zijn helemaal gek.
Ik heb gezworen nooit meer een Geforce te kopen zolang ze van die achterlijke prijzen blijven vragen.
Ik zit nu lekker met een Hercules Prophet 4500. En die koste maar 390, en hij doet het perfect."
En een quote van hardwareinfo:
"De prijzen van de verschillende GeForce 3 kaarten zullen de eerste tijd rond de 1500 gulden liggen. "
Dus de Geforce 3 was toch wel iets duurder dan 350 gulden, ietsjes maar...
Ik heb dit al eerder gezegd maar kunnen we die offtopic "prijzen discussie" achterwege laten?
Dit is het ervaringen topic!
Als je de centjes er voor over hebt, koop hem. Als je het te duur vindt, wacht dan lekker even af maar ga niet hier lopen klagen.
Wil je er toch over praten? Maak dan een eigen topic aan waarin je het probleem aan de kaak stelt. De oneliners in dit topic heeft niemand wat aan.
Nu lijkt het bijna alsof de klagers vinden dat ze het recht hebben de kaarten voor minder te krijgen.
Dit is het ervaringen topic!
Als je de centjes er voor over hebt, koop hem. Als je het te duur vindt, wacht dan lekker even af maar ga niet hier lopen klagen.
Wil je er toch over praten? Maak dan een eigen topic aan waarin je het probleem aan de kaak stelt. De oneliners in dit topic heeft niemand wat aan.
Nu lijkt het bijna alsof de klagers vinden dat ze het recht hebben de kaarten voor minder te krijgen.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
wimdezoveelste schreef op zondag 12 juni 2016 @ 00:53:
[...]
ff een quote uit een oude forumpost:
ik vind het belachelijk, ik schrok toen ik mijn Voodoo Banshee (toen d`r tijd) ging halen, hij koste 300 gld, en dat was een hoop voor een video kaart.
Toen een Geforce 1 DDR, die was 600 gld.
fucking veel.
En nu die Geforce 3 voor 1000 piek, ze zijn helemaal gek.
Ik heb gezworen nooit meer een Geforce te kopen zolang ze van die achterlijke prijzen blijven vragen.
Ik zit nu lekker met een Hercules Prophet 4500. En die koste maar 390, en hij doet het perfect."
En een quote van hardwareinfo:
"De prijzen van de verschillende GeForce 3 kaarten zullen de eerste tijd rond de 1500 gulden liggen. "
Dus de Geforce 3 was toch wel iets duurder dan 350 gulden, ietsjes maar...
heeft er iemand hier toevallig meer info over de SLI bridge voor de 1080 (hb sli) ik heb een 2e gtx 1080 klaar liggen die niet aangesloten kan worden omdat ik de nieuwe bridge mis.
Hoor graag advies/hulp
Hoor graag advies/hulp
Je kan gewoon een 2 way SLI Bridge gebuiken.DeadDevil6210 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 10:28:
heeft er iemand hier toevallig meer info over de SLI bridge voor de 1080 (hb sli) ik heb een 2e gtx 1080 klaar liggen die niet aangesloten kan worden omdat ik de nieuwe bridge mis.
Hoor graag advies/hulp
SLI HB zijn nog niet te koop
Ik heb deze gekocht, tot de SLI HB beschikbaar is gebruik ik deze:
https://www.alternate.nl/...duct/1208840?tk=7&lk=9363
Thnx! kga uhm direct bestellen kan ik iig even vooruitkmichael schreef op zondag 12 juni 2016 @ 10:46:
[...]
Je kan gewoon een 2 way SLI Bridge gebuiken.
SLI HB zijn nog niet te koop![]()
Ik heb deze gekocht, tot de SLI HB beschikbaar is gebruik ik deze:
https://www.alternate.nl/...duct/1208840?tk=7&lk=9363
1412 is een klein beetje overdreven
Ik haal in 4k alles op ultra ook AA volluit:
110 - 160 fps in BF4 met SLI
ligt er wel aan welke level je speelt
Hoe zijn de ervaringen met fast sync, en welke instelling moet je dan ingame gebruiken bij vsync?
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Een vraag aan de Gigabyte Gtx 1080 G1 gaming bezitters :
Als je OC Guru II opend nadat de pc is opgestart, staat 3d active fan bij jullie dan aan op uit?
Als je OC Guru II opend nadat de pc is opgestart, staat 3d active fan bij jullie dan aan op uit?
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Ik heb geen setting voor 3d active fan in mijn OC Guru IIdierkx36 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 12:58:
Een aan de Gigabyte Gtx 1080 G1 gaming bezitters :
Weirdwimdezoveelste schreef op zondag 12 juni 2016 @ 13:01:
[...]
Ik heb geen setting voor 3d active fan in mijn OC Guru II
Hij staat ín het fan tabblad, rechts bovenaan
Ben fout sorry, alcohol van gisteravond

Ik bedoel VGA Extreme van Gigabyte.
3D active fan zou in het tabblad fan, recht boven de fan grafiek moeten staan
[ Voor 26% gewijzigd door dierkx36 op 12-06-2016 13:06 ]
nvm, ben zelf ook nog niet helemaal wakkerdierkx36 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 13:02:
[...]
Weird
Hij staat ín het fan tabblad, rechts bovenaan
Ben fout sorry, alcohol van gisteravond![]()
Ik bedoel VGA Extreme van Gigabyte.
3D active fan zou in het tabblad fan, recht boven de fan grafiek moeten staan
[ Voor 22% gewijzigd door wimdezoveelste op 12-06-2016 13:22 ]
Fast sync werkt top met doom maar met de division niet echt lekker .Trevor schreef op zondag 12 juni 2016 @ 12:46:
Hoe zijn de ervaringen met fast sync, en welke instelling moet je dan ingame gebruiken bij vsync?
ingame zet ik vsync uit .
Kan iemand me een gedetailleerde ervaring geven van zijn of haar Gigabyte G1 GTX 1080?
En misschien ook iemand met een MSI Gaming X? Ter vergelijking, want ik kan niet kiezen..
En misschien ook iemand met een MSI Gaming X? Ter vergelijking, want ik kan niet kiezen..
[ Voor 35% gewijzigd door GTX404 op 12-06-2016 18:53 ]
AMD Ryzen 9 5950X | EK Elite 360 D-RGB | 2x16GB Corsair Vengeance RGB Pro DDR4 @ 3200CL16 | ASUS X570 Dark Hero | Nvidia Titan Xp | Super Flower Leadex II Gold 1200W White | Corsair 5000D Black
Dat was mijn idee ook totdat mijn GTX670 er mee stopte vandaag.chemist13 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 18:56:
500 euri voor een 1070 noway, ik wacht wel op amd of die iets leuks hebben.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Wat raar... Ik zie de laatste tijd heel veel mensen die posten over hun gpu die net nu kapot gaat.. Ik begin te denken dat nVidia dit bewust doeticecreamfarmer schreef op zondag 12 juni 2016 @ 20:21:
[...]
Dat was mijn idee ook totdat mijn GTX670 er mee stopte vandaag.

Iemand al ergens game fps vergelijkingen gezien met oudere generatie kaarten in sli? Zou graag weten wat een verschil een 1080 maakt op 780sli.
Wacht wel even tot eind julli/begin augustus als prijzen iets gezakt zijn en de waterblokken voor customs er ook zijn.
Bedankt
OK bedankt dan is me plan om dit jaar een Side upgrade te doen en volgend jaar nieuwe rig met skylake-x toch een redelijke optie nu me rift is gearriveerd. Kijk ik dan wel weer wat er dan voor ti o.i.d is gearriveerd voor die rig.
Wacht wel even tot eind julli/begin augustus als prijzen iets gezakt zijn en de waterblokken voor customs er ook zijn.
Bedankt
[ Voor 62% gewijzigd door William/Ax3 op 12-06-2016 22:45 ]
|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |
Die vergelijking kun je zelf samenstellen door naar data zoals GTX 780 SLI vs GTX 980Ti te gaan kijken en dan zul je zien dat 2 780s soms iets sneller zijn, en als de schaling matig is (of zelfs SLI niet werkt) dan wint de GTX 980Ti het ruim. Gezien een GTX 1080 altijd sneller is dan een GTX 980Ti...William/Ax3 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 22:03:
Iemand al ergens game fps vergelijkingen gezien met oudere generatie kaarten in sli? Zou graag weten wat een verschil een 1080 maakt op 780sli.
Je game performance zal altijd beter zijn. Niet zo zeer door het verdwijnen van microstuttering (dat wordt alleen genoemd door mensen met geen SLI ervaring die alleen anderen napraten, want nVidia doet dat al jaren heelerg veel beter dan AMD, zeker in de GeForce 4XX-7XX periode), maar omdat je wel inputlag hebt met SLI. Dit komt omdat je "volgende frame" al eerder wordt gemaakt dan dat je input binnen is. Door de manier hoe AFR werkt ervaar je gemiddeld een inputlag van 25%. Daarmee kun je dus stellen dat je met 60 FPS gewoon vloeiende beelden zult hebben, maar je inputlag eerder rond de 45 FPS zit.
Quote van iemand die dat ooit leuk heeft uitgelegd op een ander forum:
In de toekomst kunnen ze dit overigens anders oplossen...In single GPU scenario:
1) Input is provided then polled just before the frame is rendered, and the result is displayed at the end of the first frame. You get a best case input-frametime latency of 1 frame.
2) Input is provided just after the frame starts rendering, so it is taken into account in the next frame, and the result is displayed at the end of the second frame. You get a worst-case input-frametime latency of 2 frames.
In multi-GPU:
1) Input is provided then polled just before the frame is rendered, and the result is displayed at the end of the first frame. You get a best case input-frametime latency of 1 frame.
2) Input is provided just after the frame starts rendering, so it is taken into account in the next frame that is rendered by the second card starting halfway through the frame rendering of the first card. The result is then displayed at the end of the second frame. You get a worst case input-frametime latency of 1.5 frames.
You might be thinking now that latency has indeed improved. But notice that in the multi-GPU scenario, FPS is double that of the single GPU scenario BUT the frametimes, as we have mentioned previously, are the SAME.
Let's assume the single GPU is rendering at 30FPS. Frametimes are 1/30 = 33.33ms.
1-2 frames (33.33ms) of delay at 30FPS vs. 1-1.5 frames (33.33ms) of delay at 60FPS ----> 2-3 frames (16.67ms) of delay at 60FPS.
Let's clock down both GPUs to match the performance of a single GPU. Now that they have the same FPS, it's 1-2 frames vs. 2-3 frames. There's your additional frame of lag.

[ Voor 78% gewijzigd door Paprika op 12-06-2016 22:15 ]
Dat is een plaatje voor AMD, werkt dit ook zo voor NVIDIA?
AMD zou toch beter zijn met DirectX12?
Ik kom zelf van Crossfire af en ben naar GTX 1080 SLI gegaan, ik vind SLI prettiger werken en om aan te zien.
Zelfs mijn Freesync scherm heeft minder last van tearing met NVIDIA GPU's
Ook al had ik genoeg FPS met mijn AMD kaarten (in lagere in game settings)
Ik kom zelf van Crossfire af en ben naar GTX 1080 SLI gegaan, ik vind SLI prettiger werken en om aan te zien.
Zelfs mijn Freesync scherm heeft minder last van tearing met NVIDIA GPU's
Even een update over de Gigabyte GTX 1080 G1 Gaming die ik vrijdag gekocht heb :
Vanaf minuut 1 al problemen met de fan's: deze gaan zodra je opstart direct vol uit draaien en schakelen niet terug naar een lager toerental.
Het lijkt op een Bios probleem.
Net is er nog een ander probleem opgedoken.
Als de kaart zwaar belast word (gamen) komt er na een tijd ( plus minus 45 minuten) een verschrikkelijk hoog schel piep geluid uit de kaart.
Gevalletje niet al te joelen condensator denk ik.
Deze kaart gaat in ieder geval per direct terug en hopelijk kan ik hem inwisselen voor een Evga sc of msi gaming X.
Vanaf minuut 1 al problemen met de fan's: deze gaan zodra je opstart direct vol uit draaien en schakelen niet terug naar een lager toerental.
Als de kaart zwaar belast word (gamen) komt er na een tijd ( plus minus 45 minuten) een verschrikkelijk hoog schel piep geluid uit de kaart.
Deze kaart gaat in ieder geval per direct terug en hopelijk kan ik hem inwisselen voor een Evga sc of msi gaming X.
Damn... en ik ging bijna voor die kaart aangezien ze op voorraad waren + heb gigabyte mobo en nooit een gigabytw gpu gehad..dierkx36 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:37:
Even een update over de Gigabyte GTX 1080 G1 Gaming die ik vrijdag gekocht heb :
Thx voor die info!
AMD heeft op dit moment de betere DX12 ondersteuning, dus gemiddeld gezien zou idd AMD beter in DX12 moeten zijn.kmichael schreef op maandag 13 juni 2016 @ 07:26:
Dat is een plaatje voor AMD, werkt dit ook zo voor NVIDIA?
Dat plaatje gaat over DX12 in het algemeen dat is niet alleen op AMD toepasbaar maar op elke videokaart met DX12. nVidia en AMD hebben hier ook geen invloed op het is geen CrossFire of SLI. Het is echter wel zo dat de gamedeveloper dit moet implementeren en als ze dat niet doen werkt het niet. Maar hiermee is het dus mogelijk om gewoon meerdere willekeurige DX12 videokaarten te laten samenwerken, elke videokaart werkt dan aan een stukje van de frame. De snellere videokaart zal dan wat een groter deel van de frame berekenen dan een langzamere videokaart en je kunt in theorie zoveel videokaarten gebruiken als je wil. Zolang de game het maar ondersteund, maar dat zal in het begin waarschijnlijk weinig voorkomen. Sowieso op dit moment nog geen één game die het ondersteund en ook van toekomstige games is hierover nog niks gezegd.
Dat kan als het aantal frames per seconde nu lager is als bij nVidia en als je bij AMD geen frame limiter gebruikte had je daar idd meer last van tearing mee gehad. Maar tearing is eenvoudig te verkomen op verschillenden manieren door de fps niet boven de refreshrate van de monitor uit te laten komen.Zelfs mijn Freesync scherm heeft minder last van tearing met NVIDIA GPU's![]()
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Ik heb nergens problemen mee, bij mij draait deze kaart als een zonnetjeGTX404 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:48:
[...]
Damn... en ik ging bijna voor die kaart aangezien ze op voorraad waren + heb gigabyte mobo en nooit een gigabytw gpu gehad..
Thx voor die info!
Hoor hem zelfs niet tijdens het gamen...
Ondierkx36 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 12:58:
Een vraag aan de Gigabyte Gtx 1080 G1 gaming bezitters :
Hm.. Waar en wanneer hebben jullie je G1 Gtx1080 gekocht?Protax schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:04:
[...]
Ik heb nergens problemen mee, bij mij draait deze kaart als een zonnetje
Hoor hem zelfs niet tijdens het gamen...
En spelen jullie met v sync / frame limiters?
Afgelopen weekend bij Alternate... Speel op dit Overwatch met het door de Nvidia geconfigureerde profiel.GTX404 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:55:
[...]
Hm.. Waar en wanneer hebben jullie je G1 Gtx1080 gekocht?
Gelijk Protax, ook bij Alternate alleen dan afgelopen vrijdagGTX404 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:55:
[...]
Hm.. Waar en wanneer hebben jullie je G1 Gtx1080 gekocht?
V-synch staat bij mij uit en gebruik Gaming mode, geen OC
Probeer eens ook op nvidia profiel te zetten, misschien heb je gewoon coil whine door te hoge fps loldierkx36 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:48:
[...]
Gelijk Protax, ook bij Alternate alleen dan afgelopen vrijdag
V-synch staat bij mij uit en gebruik Gaming mode, geen OC
EDIT
Eerlijk is eerlijk :
Vanochtend heb ik contact gehad met iemand Gigabyte die wou helpen met de problemen van de videokaart.
Na het doorsturen van het SN van de kaart binnen 5 minuten reactie terug van Gigabyte :
Tijdens het stress testen en controle na het testen van de kaart in mijn bezit is er iets niet helemaal goed gegaan, waardoor deze geleverd is met de verkeerde BIOS.
Heb van hun de laatste BIOS gehad, net geflashed en het fan probleem is weg
Gigabyte service + 1000 punten

Heb vanochtend onder Nvidia instellingen v-synch voor Fallout 4 uitgezet.
Reden was dat het FPS ineens inzat van een constante 60 naar net 30 waardoor het ging stotteren.
Zonder V-synch wel mooi constant tussen de 70/75 fps, alleen zodra je bv een slot gaat open breken springt hij naar bijna 1000 fps.
My bad
Eerlijk is eerlijk :
Vanochtend heb ik contact gehad met iemand Gigabyte die wou helpen met de problemen van de videokaart.
Na het doorsturen van het SN van de kaart binnen 5 minuten reactie terug van Gigabyte :
Tijdens het stress testen en controle na het testen van de kaart in mijn bezit is er iets niet helemaal goed gegaan, waardoor deze geleverd is met de verkeerde BIOS.
Heb van hun de laatste BIOS gehad, net geflashed en het fan probleem is weg

Gigabyte service + 1000 punten

Zat er daarnet ook aan te denkenGTX404 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:53:
[...]
Probeer eens ook op nvidia profiel te zetten, misschien heb je gewoon coil whine door te hoge fps lol

Reden was dat het FPS ineens inzat van een constante 60 naar net 30 waardoor het ging stotteren.
Zonder V-synch wel mooi constant tussen de 70/75 fps, alleen zodra je bv een slot gaat open breken springt hij naar bijna 1000 fps.
My bad

Lijkt erop alsof je wel een fps cap kunt gebruiken. 
Stel al zet je die maar op 120 ofzo dan zal je geen coil whine hebben.
Stel al zet je die maar op 120 ofzo dan zal je geen coil whine hebben.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Als je die bios heel vriendelijk zou kunnen delen met ons bestel ik misschien ook wel de Gigabyte kaartdierkx36 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:30:
EDIT
Eerlijk is eerlijk :
Heb van hun de laatste BIOS gehad, net geflashed en het fan probleem is weg![]()
![]()
![]()
Gigabyte service + 1000 punten![]()
![]()
[...]
Zat er daarnet ook aan te denken![]()
My bad![]()
![]()
[ Voor 10% gewijzigd door GTX404 op 13-06-2016 14:00 ]
Als je BIOS versie 86.04.17.00.66 heb zit je goedGTX404 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:00:
[...]
Als je die bios heel vriendelijk zou kunnen delen met ons bestel ik misschien ook wel de Gigabyte kaart

Zal de BIOS bewaren, laat maar weten als je hem nodig denk te hebben.
Kan zijn dat ik niet reageer, ik werk offshore dus ben soms 4 weken alleen te bereiken via postduif
Iedereen met die kaart kan natuurlijk zijn bios dumpen en delen. Ik zou me niet zo'n zorgen maken ...
(buiten het feit dat de support afdeling nu vast op de hoogte is en waarschijnlijk sowieso snel zal reageren als je hem nergens kunt vinden)
(buiten het feit dat de support afdeling nu vast op de hoogte is en waarschijnlijk sowieso snel zal reageren als je hem nergens kunt vinden)
[ Voor 41% gewijzigd door Paprika op 13-06-2016 14:12 ]
Heb je een bericht gestuurddierkx36 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:10:
[...]
Als je BIOS versie 86.04.17.00.66 heb zit je goed
Zal de BIOS bewaren, laat maar weten als je hem nodig denk te hebben.
Kan zijn dat ik niet reageer, ik werk offshore dus ben soms 4 weken alleen te bereiken via postduif
Trouwens, hoe zijn de temperaturen bij 100% load?
Net even een half uur Fallout 4 gespeeld en de kaart zit tussen de 60 en 65 graden met de fan's tussen de 1600 en 1800 rpmGTX404 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:17:
[...]
Heb je een bericht gestuurd
Trouwens, hoe zijn de temperaturen bij 100% load?
Idle zit de GPU tussen de 40 en 45 graden.
Geen schrikbarende tempraturen, vind ze zelf wel wat hoog dus ga met Afterburner een custom fan profiel maken
Nou ik vind ze anders wel netjes hoor tussen 60 en 65 bij full loaddierkx36 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:44:
[...]
Net even een half uur Fallout 4 gespeeld en de kaart zit tussen de 60 en 65 graden met de fan's tussen de 1600 en 1800 rpm
Idle zit de GPU tussen de 40 en 45 graden.
Geen schrikbarende tempraturen, vind ze zelf wel wat hoog dus ga met Afterburner een custom fan profiel maken
Nee ,je hoort ze echt nietGTX404 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:47:
[...]
Nou ik vind ze anders wel netjes hoor tussen 60 en 65 bij full loadZe maken ook geen geluid neem ik aan..
Ben jaren lang Sapphire AMD videokaarten gewend , als je doorhebt hoe die werken kan je met een goed fan profiel ze zelfs met zware belasting onder de 55 graden houden, idle onder de 35 graden
Vandaar dat ik deze temperaturen aan de hoog kant vind
Vanmiddag maar een curcus knutselen met Afterburner
Hoog hmmm, mijn r9 290 wordt zo'n 90 graden, en heb ik er zelf een custom koeler opgezet omdat hij anders er meekapte...
als je ze rond de 55 kan krijgen dan is dat erg knap met stille fans (vind ik dan)dierkx36 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:55:
[...]
Nee ,je hoort ze echt niet
Ben jaren lang Sapphire AMD videokaarten gewend , als je doorhebt hoe die werken kan je met een goed fan profiel ze zelfs met zware belasting onder de 55 graden houden, idle onder de 35 graden
Vandaar dat ik deze temperaturen aan de hoog kant vind
Vanmiddag maar een curcus knutselen met Afterburner
RaarBeavbusi schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:00:
Hoog hmmm, mijn r9 290 wordt zo'n 90 graden, en heb ik er zelf een custom koeler opgezet omdat hij anders er meekapte...

Heb de Sapphire R9 290 gehad, tis een tijd geleden maar als het me goed bijstaat kwam die niet boven de 70
De videokaarten hebben wel de hele tijd in een behuizing gezeten met 2 fan's die lucht naar binnen drukte en 1 die de lucht eruit gooide.
De rest van de componenten in de kast zo geplaatst dat de lucht toevoer naar de videokaart onbelemmerd is.
Het zal in het geheel schelen maar geen niet zoveel lijkt me
M'n laatste kaart was een Sapphire Fury Tri-X OCGTX404 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:00:
[...]
als je ze rond de 55 kan krijgen dan is dat erg knap met stille fans (vind ik dan)
Full load max 55 graden, je hoorde de fan's op de achtergrond draaien , niet gillen
(Moet gezegd worden, de kast is een Fractal Design Define R5, dus best geluids dempend)
[ Voor 16% gewijzigd door dierkx36 op 13-06-2016 15:11 ]
Oh nice man, heb zelf de Define S aangeschaft kort geleden met een i7 6700k, enige wat ik hoor zijn de front corsair rad fans die ik ga vervangen binnenkort.. Ben benieuwd hoe mijn 1080 het gaat doen in deze casedierkx36 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:07:
[...]
Raar![]()
Heb de Sapphire R9 290 gehad, tis een tijd geleden maar als het me goed bijstaat kwam die niet boven de 70
[...]
M'n laatste kaart was een Sapphire Fury Tri-X OC
Full load max 55 graden, je hoorde de fan's op de achtergrond draaien , niet gillen
(Moet gezegd worden, de kast is een Fractal Design Define R5, dus best geluids dempend)
Gebruik die GP14 fan's van Fractal Design zelf, perfectGTX404 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:09:
[...]
Oh nice man, heb zelf de Define S aangeschaft kort geleden met een i7 6700k, enige wat ik hoor zijn de front corsair rad fans die ik ga vervangen binnenkort.. Ben benieuwd hoe mijn 1080 het gaat doen in deze case
Ze draaien constant voluit (is 13/1400 rpm uit m'n hoofd) en je hoort ze niet
Als je zulke fans op 1300/1400RPM niet hoort ben je lichtelijk doof.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Heb ff gecheckt en ze draaien max 1000 rpm, wat prima is.-The_Mask- schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:21:
Gezien mijn werk geschiedenis en huidige werk is dat heel goed mogelijk-The_Mask- schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:21:

Gigabyte verzocht me net op een andere forum om de download link voor de BIOS van de GTX 1080 te delen, dus maar meteen hier ook even doen 
Astu :
http://www.gigabyte.com/p...ForceGTX1080G1Gaming#bios
Astu :
Dat is natuurlijk omdat met vsync aan hij bij elk dipje in je frametime hij tot de eerstvolgende vertical refresh wacht met een frame uitspugen, met als gevolg tijdelijk de helft van je framerate.dierkx36 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:30:
EDIT
Daarom hebben we al een paar jaar Adaptive Vsync.
Dat even in Nvidia's 'global profile' aanknallen, en gaan. No more framedrops, coil whine, onnodige temperaturen/gpu-stress, en verspilling van energie.
Pentaxiaan
Check, thanxSirNobax schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:49:
[...]
Dat is natuurlijk omdat met vsync aan hij bij elk dipje in je frametime hij tot de eerstvolgende vertical refresh wacht met een frame uitspugen, met als gevolg tijdelijk de helft van je framerate.
Daarom hebben al een paar jaar Adaptive Vsync.![]()
Even in Nvidia's 'global profile' aanknallen, en gaan. No more framedrops, coil whine, onnodige temperaturen/gpu-stress, en verspilling van energie.
Lekker bezig Gigabyte! Vind het wel tof dat ze het zo snel goed hebben gemaaktdierkx36 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:47:
Gigabyte verzocht me net op een andere forum om de download link voor de BIOS van de GTX 1080 te delen, dus maar meteen hier ook even doen
Astu :
Dat is idd uitzonderlijk netjesGTX404 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 16:05:
[...]
Lekker bezig Gigabyte! Vind het wel tof dat ze het zo snel goed hebben gemaakt

Ik heb nog een klein overclockje gedaan
Zit nu op core:235/580 mem
Denk dat dit wel het maximale is .
💀
Zit nu op core:235/580 mem
Denk dat dit wel het maximale is .
💀
Ik zit te kijken naar precies dezelfde combinatie, alleen wil ik nog een tijdje wachten i.v.m. de hype (en overprice). 1600 neertikken voor een GPU + Monitor in een verouderd systeem is toch wel veel.willy83 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 15:30:
[...]
ik heb wel dit gevonden: https://forums.geforce.co...-1080-flickering-issue/4/
onderaan deze page zegt Nvidia er aan te werken.
ps. hoe bevalt de monitor verder, wil hem mogelijk ook aanschaffen icm de 1080.
Systeem bestaat dan uit een i5 4670K met een GTX 970 waarvan ik de oude 840 Evo 120GB eigenlijk eerst ook wil vervangen (liefst naar m.2, maar dat is weer een extra centje).
Moo, I say.
Nou, heb nu de 1070 FE van MSI een dagje of 2. Prima kaart. Ja, de fans zijn niet heel stil, maar daar merk ik niet zoveel van als ik aan het gamen ben met headphones en in idle is het praktisch niet te horen.
Met custom fan-profile en een OC (190 core, 500 memory) kom ik met gemak naar een core clock (boost) van 2060 en een memory clock van 9.027,2. Temperatuur zit zo rond de 73 graden met een fanspeed van 71%.
Boem! Prima kaartje hoor. Dat ik nu al Doom met 100+ fps op 1440p eruit kan knallen en niet nog 2 weken hoef te wachten was mij de 50 euro premium wel waard.
Met custom fan-profile en een OC (190 core, 500 memory) kom ik met gemak naar een core clock (boost) van 2060 en een memory clock van 9.027,2. Temperatuur zit zo rond de 73 graden met een fanspeed van 71%.
Boem! Prima kaartje hoor. Dat ik nu al Doom met 100+ fps op 1440p eruit kan knallen en niet nog 2 weken hoef te wachten was mij de 50 euro premium wel waard.
Iemand al ergens resultaten gezien van oc's met full warerbloks? Omdat meeste air 2-2.1 max halen ben ik benieuwd of water nog wat helpt of niet. Kan nog niet echt wat resultaten vinden.
|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |
Aangezien er een voltage lock is in de bios denk ik dat het moeilijk is om erboven te komen.William/Ax3 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:34:
Iemand al ergens resultaten gezien van oc's met full warerbloks? Omdat meeste air 2-2.1 max halen ben ik benieuwd of water nog wat helpt of niet. Kan nog niet echt wat resultaten vinden.
Heb ook gelezen dat er mensen zijn geweest die de bios hebben unlocked maar gewoon instabiele kloks hadden boven de standaard voltage..
Ik heb een full waterblock ik heb niet super veel verstand van overclocken...
Ik ben een beetje aan het spelen, nog niet 100% stabiel
Ik speel Far Cry Primal om te testen
Ik heb me gericht op de instellingen van de gebruiker "afterburn"
Voltage: +0%
Power Target 120%
Clock +245 2138 Mhz mijn kaarten blijven hierop staan ook na een half uur
Mem +550 <deze clock moet misschien nog iets langzamer...
Max temp: GPU1: 58 graden GPU2: 55 graden (het water loopt eerst door GPU 2 dan door naar GPU 1
Op clock +250 crasht het spel, ook Valley benchmark
Op zich ben ik er wel tevreden mee ik haal 8 a 10 % meer FPS
Ik ben een beetje aan het spelen, nog niet 100% stabiel
Ik speel Far Cry Primal om te testen
Ik heb me gericht op de instellingen van de gebruiker "afterburn"
Voltage: +0%
Power Target 120%
Clock +245 2138 Mhz mijn kaarten blijven hierop staan ook na een half uur
Mem +550 <deze clock moet misschien nog iets langzamer...
Max temp: GPU1: 58 graden GPU2: 55 graden (het water loopt eerst door GPU 2 dan door naar GPU 1
Op clock +250 crasht het spel, ook Valley benchmark
Op zich ben ik er wel tevreden mee ik haal 8 a 10 % meer FPS
Ik ben alweer een tijdje buiten het GPU-wereldje, maar ik moest er van de week aan geloven omdat mijn huidige er mee gestopt was. Ik had toen een 980 TI bestelt, maar als ik hier lees dan is de 1070 beter in alle opzichten voor minder geld? Ik moet toegeven dat ik het niet meer uit elkaar kan houden momenteel. Zouden jullie me aanraden mijn order te annuleren en een 1070 te bestellen?
Verwijderd
Zijn er al mensen met 4k/uhd ervaringen?
@velguador
Als je de 980ti afbesteld (wat niet onlogisch is) mag je wel verwachten dat je even moet wachten op de levering. Momenteel is de 1070 20 a 50 euro goedkoper en is relatief zuiniger. Waarschijnlijk zakt de prijs nog wel 5 a 10% als ze beter beschikbaar komen.
@velguador
Als je de 980ti afbesteld (wat niet onlogisch is) mag je wel verwachten dat je even moet wachten op de levering. Momenteel is de 1070 20 a 50 euro goedkoper en is relatief zuiniger. Waarschijnlijk zakt de prijs nog wel 5 a 10% als ze beter beschikbaar komen.
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 00:43:
Zijn er al mensen met 4k/uhd ervaringen
Ik heb een single 1080 ik heb het geprobeerd
Op 4k en het speelt prima alleen verwacht geen 60 Fps op high settings zoals met de division.
Met doom speelt het beter op 4k
Dus wil je 60 Fps dan moet je consessies doen.
Zijn er al mensen met 4k/uhd ervaringen
Op 4k en het speelt prima alleen verwacht geen 60 Fps op high settings zoals met de division.
Verwijderd
Ik wist niet dat de MSI in enige vorm al beschikbaar was voor 1070! Ik wacht vrij ongeduldig af tot ik een MSI GTX 1070 Gaming 8G kan bemachtigen maar hij is nergens beschikbaar + er is geen enkel nieuws over wanneer hij dat wel is, weet jij toevallig hoe dat zit?Bilderbeek schreef op maandag 13 juni 2016 @ 19:52:
Nou, heb nu de 1070 FE van MSI een dagje of 2. Prima kaart. Ja, de fans zijn niet heel stil, maar daar merk ik niet zoveel van als ik aan het gamen ben met headphones en in idle is het praktisch niet te horen.
Ik heb net een hele nieuwe pc besteld en ik wil zo graag die card zodat ik met m'n nieuwe pc aan de slag kan
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2016 09:00 ]
Zie ik het nou verkeerd of kun je beter een tweedehands 980Ti halen ipv de 1070, afgaand van benchmark sites? Of is dat te simpel gedacht?
(betere) VR ondersteuning, (betere) Async Compute, nieuwe garantie termijn en nooit mee geknoeid ipv "nooit mee gespeeld, nooit gebruikt, SLI was omdat het kan, altijd 30C gelopen" advertenties.
TLDR:
Nieuwe kaart met nieuwe tech vs oude tech en gebruikt.
Gezien schijnbaar nu "alle" 6XX en 7XX kaarten opeens kapot gaan...
TLDR:
Nieuwe kaart met nieuwe tech vs oude tech en gebruikt.
Gezien schijnbaar nu "alle" 6XX en 7XX kaarten opeens kapot gaan...
[ Voor 26% gewijzigd door Paprika op 14-06-2016 09:23 ]
Een goede custom 1070 is nog erg slecht leverbaar en relatief duur.Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:19:
Zie ik het nou verkeerd of kun je beter een tweedehands 980Ti halen ipv de 1070, afgaand van benchmark sites? Of is dat te simpel gedacht?
Qua prestaties tov een goede custom 980ti zit er volgensmij niet onwijs veel verschil.
Mijn voorkeur zou denk ik de 1070 zijn (nieuw, nieuwe garantie, nieuwere featureset, zuiniger), zeker als je VR gaat doen, maar je moet dus waarschijnlijk langer wachten en je betaald een vrij forse premium die ik zelf eerlijk gezegd belachelijk vind.
Als je een betrouwbare custom 980ti voor een scherpe (lees groot verschil met nieuwprijs 1070) prijs kan krijgen lijkt me dat geen slechte keus. Die kun je snel in huis hebben.
Het is wel zo dat nvidia oudere generaties relatief snel gaat verwaarlozen qua ondersteuning.
Alles heb zijn voor- en nadeel
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Custom versies zijn niet beschikbaar nog en dat kan nog even duren. Ik heb een Founders Edition, die ruimschoots is te krijgen in Duitse webshops.Discussie over beschikbaar en levertijden moet hier, trouwens.Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 08:57:
[...]
Ik wist niet dat de MSI in enige vorm al beschikbaar was voor 1070! Ik wacht vrij ongeduldig af tot ik een MSI GTX 1070 Gaming 8G kan bemachtigen maar hij is nergens beschikbaar + er is geen enkel nieuws over wanneer hij dat wel is, weet jij toevallig hoe dat zit?
Ik heb net een hele nieuwe pc besteld en ik wil zo graag die card zodat ik met m'n nieuwe pc aan de slag kan
Dat vraag ik mij deze keer dus een beetje af.Help!!!! schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:35:
Het is wel zo dat nvidia oudere generaties relatief snel gaat verwaarlozen qua ondersteuning.
De 1070/1080 lijken namelijk verdomd veel op de 9xx serie. Dus misschien valt het deze keer mee...
Alhoewel Nvidia zeer zeker de schijn tegen heeft!
heb een vraagje, is de 256 bit bus geen bottleneck van de 1070 om die 8GB volledig te benutten ? kan die 8GB volledig benut worden indien nodig ?
[ Voor 20% gewijzigd door Farabi op 14-06-2016 10:38 ]
Gisterenmiddag, avond en vanochtend nog een hele tijd bezig geweest met Fallout4 en P3D, de GTX 1080 werkt nou perfect 
(Nog bedankt voor de tip met adaptive sync
)
Gisteravond wel even wat raars gehad tijdens TV series kijken (MKV bestanden, 42 minuten via VLC)
Uit het niks kwam er na een paar uur serie kijken een verschrikkelijk hard schel gepiep uit de kaart.
Ga er even van uit dat het coilwhine was.
VLC uitgezet, paar seconden wachten en het was weg.
Vervolgens ook adaptive sync voor VLC aangezet en daarna is het niet meer terug gekomen.
Is het trouwens bij meer mensen dat Nvidia-instellingen er lang over doet om te openen
(Waarschijnlijk een subtiele hint om Windows maar weer eens opnieuw erop te gooien
)
Gisteravond wel even wat raars gehad tijdens TV series kijken (MKV bestanden, 42 minuten via VLC)
Uit het niks kwam er na een paar uur serie kijken een verschrikkelijk hard schel gepiep uit de kaart.
Ga er even van uit dat het coilwhine was.
VLC uitgezet, paar seconden wachten en het was weg.
Vervolgens ook adaptive sync voor VLC aangezet en daarna is het niet meer terug gekomen.
Is het trouwens bij meer mensen dat Nvidia-instellingen er lang over doet om te openen
(Waarschijnlijk een subtiele hint om Windows maar weer eens opnieuw erop te gooien
Ga ik vanavond ook eens mee spelen icm de GTX 1080. zet je adaptive sync aan in Nvidia control panel en vervolgens Vsync in de games uit?dierkx36 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:05:
Gisterenmiddag, avond en vanochtend nog een hele tijd bezig geweest met Fallout4 en P3D, de GTX 1080 werkt nou perfect
Mijn MSI Gaming X GTX 1080 draait overigens verder prima. temperatuur schommelt rond de 70 graden en ik haal op 1440p netjes overal 60fps of hoger. Volgende stap is een custom fan profiel om de temperatuur nog iets beter te managen (lees: geleidelijker laten verlopen zodat je warmte voorkomt ipv ad-hoc moet afkoelen).
Je kan onder Nvidia instellingen op 2 manier adaptive sync aanzetten :Mavors schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:29:
[...]
Ga ik vanavond ook eens mee spelen icm de GTX 1080. zet je adaptive sync aan in Nvidia control panel en vervolgens Vsync in de games uit?
Mijn MSI Gaming X GTX 1080 draait overigens verder prima. temperatuur schommelt rond de 70 graden en ik haal op 1440p netjes overal 60fps of hoger. Volgende stap is een custom fan profiel om de temperatuur nog iets beter te managen (lees: geleidelijker laten verlopen zodat je warmte voorkomt ipv ad-hoc moet afkoelen).
- onder algemene instellingen (dan gebruikt hij adaptive sync voor alles)
- of per programma.
Ik heb het per programma gedaan.
V-sync kan je dan in games uitzetten, want sync word dan beheerd door de kaart zelf en niet de game
(Verbeter me als ik het verkeerd zeg)
Gebruik nou met MSI Afterburner de custom fan map die er al staat.
Kaart is op idle tussen de 35 en 40 graden en onder load tussen de 65 en 75 afhankelijk van wat je speelt.
Het moet nog wat gefine tuned worden maar anzig wel tevreden mee

Ja hoor al jaren zo bij mij, nvidia control panel laat even op zich wachtendierkx36 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:05:
(Waarschijnlijk een subtiele hint om Windows maar weer eens opnieuw erop te gooien)
Verwijderd
Dat was al bekend.Beaudog schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 07:56:
Wellicht dat een SLI optie interessant is maar daar zullen de ervaringen pas later van gaan komen schat ik. Mede vanwege het feit dat de HB bridge nog niet beschikbaar is.
Weet iemand toevallig hier wanneer die hybrid sli bridges beschikbaar zullen zijn voor de 1000 serie ?
Heeft iemand hier een idee waarom sommige kaarten zoals de Gigabyte 1080 de 1x 8 pins van de FE hebben overgenomen en anderen, MSI bijv, wel een extra 6 pins hebben? Puur voor overklokken?
Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.
Iemand al ervaring met een normale (de niet Founders Edition) 1070 in een mini ITX kast? Geeft die niet teveel hitte af in zo'n kleine kast? Het FE model is me wat lawaaiig de betere modellen spreken me meer aan. Voor die twee a drie tientjes extra.
Wat ervaringen zouden me kunnen helpen hier :-)
[ Voor 4% gewijzigd door ErikRo op 14-06-2016 19:58 ]
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
ik heb zelf een 1080 fe in een mini itx kast gaat prima
De FE blaast zn lucht uit de kast dus dat is logisch. Ik bedoelde de niet FE kaarten (zal vorige post anders even aanpassen) die zijn stiller en koeler en kunnen vaak iets meer.Beaudog schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 19:40:
ik heb zelf een 1080 fe in een mini itx kast gaat prima
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
ik heb er een gtx 970/980ti en en nano er in gehad gaat prima als hij maar de warmte eruit kan aan de zijkant en meestal zitten daar gaatjes voor de lucht af voer
Als het met een FE werkt dan zal het waarschijnlijk ook wel werken met een custom kaart aangezien die zoals je al zei daarbij de kaart meestal beter wordt gekoeld dan bij de FE.ErikRo schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 19:57:
[...]
die zijn stiller en koeler en kunnen vaak iets meer.
Het hangt overigens ook af van welke kast je hebt en hoe goed je kast is gekoeld (qua fans etc.) (en ik neem aan dat de kaart in je kast past).
Aangezien de meeste 1070 custom kaarten nog niet uit zijn/ op grote schaal in de verkoop zijn gegaan (behalve die van gigabyte vgm) kan het nog wel even duren voordat er veel mensen zullen zijn die er ervaring mee hebben dus nog even geduld hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door Fr3akin_GoD op 14-06-2016 20:42 ]
Ik heb een MSI 1080 gaming in een Fractal Define Nano S zitten en ik heb totaal geen temperatuur problemen.ErikRo schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 19:14:
Iemand al ervaring met een normale (de niet Founders Edition) 1070 in een mini ITX kast? Geeft die niet teveel hitte af in zo'n kleine kast? Het FE model is me wat lawaaiig de betere modellen spreken me meer aan. Voor die twee a drie tientjes extra.
Hij wordt max 74 graden.
Verwijderd
Thanks voor de info! Ik zal de andere topic gebruiken voor vragen daarover vanaf nuBilderbeek schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:37:
[...]
Custom versies zijn niet beschikbaar nog en dat kan nog even duren. Ik heb een Founders Edition, die ruimschoots is te krijgen in Duitse webshops.Discussie over beschikbaar en levertijden moet hier, trouwens.
Iemand hier al TW3 geprobeerd met de 1080?
Zelfs met hairworks op max loop ie gewoon vrolijk tussen de 60 en 70 fps.
Met hairworks uit knalt ie boven de 100 uit.
Ik vind het wel jammer. Hairworks voegt absoluut wat toe maar 60 fps voelt erg stotterig als je 160hz gewend bent.
Ik vind het wel jammer. Hairworks voegt absoluut wat toe maar 60 fps voelt erg stotterig als je 160hz gewend bent.
Op welke resolutie speel je?Blaat schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 08:18:
Iemand hier al TW3 geprobeerd met de 1080?
Ik vermoed op : 2560 x 1440
Dat is wel nice, aan de ene kant wil ik graag een GTX1080 aan de andere kant wil ik wachten en kijken waar AMD mee aankomt, want het is erg stil als het gaat om de Vega..
Dat is wel nice, aan de ene kant wil ik graag een GTX1080 aan de andere kant wil ik wachten en kijken waar AMD mee aankomt, want het is erg stil als het gaat om de Vega..
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
kan iemand deze vraag van mij beantwoorden ?. en wat raden jullie mij aan. een goede custom 980ti of wachten op een custom 1070 ?lennox-06 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:38:
heb een vraagje, is de 256 bit bus geen bottleneck van de 1070 om die 8GB volledig te benutten ? kan die 8GB volledig benut worden indien nodig ?
Correct, zie de Asus ROG Swift PG279Q in mijn signature.
Deze vraag hoort hier eigenlijk niet maar vooruit.lennox-06 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 08:23:
[...]
kan iemand deze vraag van mij beantwoorden ?. en wat raden jullie mij aan. een goede custom 980ti of wachten op een custom 1070 ?
Een geheugenbus zal nooit een bottleneck zijn voor de geheugengrootte. Je moet je voorstellen dat GDDR5 met 256bit meer dan 200GB/s aan data kan verstouwen. Je kan dan zelf ook wel berekenen dat die 8GB memory buffer zo gevuld is.
Daar komt nog eens bovenop dat de 1070 een iets efficiënter compressie algoritme op het geheugen heeft zitten waardoor hij in principe ook minder bandbreedte nodig heeft dan een Maxwell kaart.
Wat betreft de keuze tussen die twee, dat hangt er vanaf of je energieverbruik en VR belangrijk vindt of niet. Wil je minder warmte en lager energieverbruik? => 1070. Ga je VR doen? => 1070.
Indien allebei nee? Zoek dan een 2e hands 980Ti voor een lekker prijsje.
[ Voor 58% gewijzigd door Blaat op 15-06-2016 08:36 ]
Heren, ik heb dit topic niet volledig doorgelezen. Excuses als ik het gemist heb.
Op Alternate staat nu de MSI GTX 1080 Armor OC beschikbaar. Initieel wilde ik wachten op de Gaming. Waar het mij vooral om gaat is de levensduur van de kaart. Ik ben niet technisch genoeg om een inschatting te maken van slijtage op een kaart en het verschil tussen de kaarten kan ik niet goed beoordelen.
Wat, naast minimale verschillen tussen de kloksnelheden, is verder het definiërende verschil tussen de Armor en de Gaming?
Op Alternate staat nu de MSI GTX 1080 Armor OC beschikbaar. Initieel wilde ik wachten op de Gaming. Waar het mij vooral om gaat is de levensduur van de kaart. Ik ben niet technisch genoeg om een inschatting te maken van slijtage op een kaart en het verschil tussen de kaarten kan ik niet goed beoordelen.
Wat, naast minimale verschillen tussen de kloksnelheden, is verder het definiërende verschil tussen de Armor en de Gaming?
http://nl.hardware.info/p...uctervaring-door-foritain
Review Asus 1080p strix door foritain
Verschil msi asus to close to Call, ASUS is koeler, MSI is stiller
http://nl.hardware.info/r...l-x3-review-weer-de-beste
HWI review 1080 ichill x3
Review Asus 1080p strix door foritain
Verschil msi asus to close to Call, ASUS is koeler, MSI is stiller
http://nl.hardware.info/r...l-x3-review-weer-de-beste
HWI review 1080 ichill x3
[ Voor 11% gewijzigd door schumi1986 op 15-06-2016 09:18 ]
Nog een vraagje van mijn kant, kon niet goed zien of die al was gesteld.
Ik ben zelf niet van het overclocken en wil het eigenlijk zo stabiel / standaard mogelijk hebben.
Heeft een niet-FE kaart dan nog een meerwaarden t.o..v een FE kaart?
Ik ben zelf niet van het overclocken en wil het eigenlijk zo stabiel / standaard mogelijk hebben.
Heeft een niet-FE kaart dan nog een meerwaarden t.o..v een FE kaart?
Bekijk de zojuist genoemde reviews maar. Antwoord is ja. Stiller en koeler, en out of the box al voor je overclocked waardoor ze iets sneller draaien.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Verwijderd
Je kan de 'oude' SLI bridge gebruiken maar daar is de communicatie snelheid 400Mhz vs 650Mhz voor de SLI HB (high bandwith) variant. Ook als je twee oude SLI bridges gebruikt naast elkaar werken die nog steeds op 400Mhz en wordt niet aangeraden voor 1440 60+Hz/4k.DeadDevil6210 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 10:28:
Hoor graag advies/hulp
Dan heb je ook nog de LED variant die ook op 650Mhz kunnen werken. Dat zijn de super fancy bridges met LEDs voor de casemodders. Eigenlijk zijn het een paar stekkers met flatbed/pcb ertussen en is 40+ Euro ervoor vragen zwaar overtrokken. De HB variant zal dan waarschijnlijk geoptimaliseerd zijn voor de hogere bandbreedte door een lagere impedantie. Die zijn dan geschikt voor 5k/surround.
bron:
http://www.guru3d.com/art...0-2-way-sli-review,3.html
Hee mensen, ondanks dat ik een gtx 1080 heb
speel ik alsnog af en toe WoW.
Dat spel is alleen zo simpel dat de GPU gaat downclocken tijdens gameplay naar 1360 mhz. Hij blijft dan rond de 90 fps wat opzich prima is, alleen aangezien ik een 165 hz scherm heb zou ik t toch vinden als de gpu iets meer werk zou doen om dat te halen. Enig idee wat ik hieraan zou kunnen doen, of zit ik hier voor in het verkeerde topic?
Dat spel is alleen zo simpel dat de GPU gaat downclocken tijdens gameplay naar 1360 mhz. Hij blijft dan rond de 90 fps wat opzich prima is, alleen aangezien ik een 165 hz scherm heb zou ik t toch vinden als de gpu iets meer werk zou doen om dat te halen. Enig idee wat ik hieraan zou kunnen doen, of zit ik hier voor in het verkeerde topic?
Dat haal ik niet hoor in 5K, geïnjecteerd met reshade met GeMFx ambient & bloom shaders, wel een smooth 60 fps
Niet op voorraad.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met de GTX 10XX. Prijzen hebben daar weinig mee te maken.
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met de GTX 10XX. Prijzen hebben daar weinig mee te maken.