Vesa beugels voor boven/onder tv. Nergens verkrijgbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.811 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odinos
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-07 18:24
EDIT: gevonden, en ik heb ook een review geschreven.

Ik heb een center speaker gekocht voor bij mijn tv, maar als ik hem voor de tv zet dan zit hij voor het beeld. Ik zat daarom te denken om hem boven mijn tv te plaatsen... maar hoe? Met wat google-fu vind ik een aantal producten op amazon en ebay die een oplossing bieden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5t4NYLy.jpg?1
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NzCKs4h.jpg?1
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dfK3wXp.jpg

Maar deze zijn allemaal alleen in de VS te koop! Ik bestel liever niet in de VS ivm invoerrechten, verzendkosten etc. Ik heb echt alle tv/luidpreker/dvd beugel site doorgrond en ik kan niks vergelijkbaars te koop vinden in nederland. Hoe heet zo'n ding uberhaupt in het nederlands?

Ik zal alvast een paar vragen beantwoorden:
Er zit geen muur achter mijn tv om iets te bevestigen
De tv is te groot om op de speaker te zetten
De beugel moet een oppervlakte hebben van ong 45x25 en min 8kg draagkracht
Het liefst heb ik een beugel die met VESA bevestigd (middelste plaatje)

EDIT: ik zie nu dat er eerder een tweaker is geweest met hetzelfde probleem. maar in die draad is ook niet echt een iets gevonden.

[ Voor 13% gewijzigd door Odinos op 23-06-2016 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:08
Misschien een foto plaatsen van de situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:55

Nakebod

Nope.

Zelf maken met van die plankdragers van de gamma/praxis/etc?
Paar boutjes (m6/m8?) voor in je vesa mount te schroeven, plankje eraan, klaar.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odinos
baronruud schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:35:
Misschien een foto plaatsen van de situatie?
Het staat allemaal nog niet op z'n plek, maar zo ziet het er ong uit. Alleen komt de tv voor een raam te staan.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YNYNYZv.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:08
Je hebt ook geen mogelijkheid om hem ergens onder te plaatsen dus? Tv staat niet op een meubel? Voor een raam? Waarop dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:41
Zit je niet met het probleem dat de speaker te zwaar is voor de TV als je hem daar aan bevestigt? Misschien een vloerstandaard die boven de TV uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odinos
baronruud schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 17:27:
Je hebt ook geen mogelijkheid om hem ergens onder te plaatsen dus? Tv staat niet op een meubel? Voor een raam? Waarop dan?
De tv staat op een meubel maar er zitten lades in ipv lege planken. Daar kan de speaker dus niet. Ik zou ook graag alle tweeters ong op 1 lijn hebben. De tweeters van links en rechts zitten dichterbij de bovenkant van de tv dan de onderkant.
Archie_T schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 18:14:
Zit je niet met het probleem dat de speaker te zwaar is voor de TV als je hem daar aan bevestigt? Misschien een vloerstandaard die boven de TV uitkomt?
Hier zat ik ook aan te denken, maar dan zit de voet van de tv weer in de weg voor een standaard.

Op reviews van amazon heb ik wel veel gelezen dat andere mensen hetzelfde doen als ik, gewoon de centerspeaker erop. In twee reviews zelfs een vergelijkbaar model speaker als ik. Daarom maak ik me niet zo'n zorgen om gewicht.

[ Voor 12% gewijzigd door Odinos op 27-05-2016 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:05
Odinos schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 19:07:
[...]

De tv staat op een meubel maar er zitten lades in ipv lege planken. Daar kan de speaker dus niet. Ik zou ook graag alle tweeters ong op 1 lijn hebben. De tweeters van links en rechts zitten dichterbij de bovenkant van de tv dan de onderkant.

[...]

Hier zat ik ook aan te denken, maar dan zit de voet van de tv weer in de weg voor een standaard.

Op reviews van amazon heb ik wel veel gelezen dat andere mensen hetzelfde doen als ik, gewoon de centerspeaker erop. In twee reviews zelfs een vergelijkbaar model speaker als ik. Daarom maak ik me niet zo'n zorgen om gewicht.
Heb laatst zelf een degelijk tv meubel gemaakt van steigerhout. Eerst alles opgemeten en uitgetekend. Daarna laten zagen bij de lokale bouwmarkt. Was voor +/- €100 klaar. En alles past er in, zelfs m'n center speaker.

Misschien is dat een mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odinos
Clavis schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 19:19:
[...]

Heb laatst zelf een degelijk tv meubel gemaakt van steigerhout. Eerst alles opgemeten en uitgetekend. Daarna laten zagen bij de lokale bouwmarkt. Was voor +/- €100 klaar. En alles past er in, zelfs m'n center speaker.

Misschien is dat een mogelijkheid?
Klinkt als een leuk project, heb je fotos? Maar ik heb mijn tv meubel net nieuw gekocht, dus die wil ik graag houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Er zijn op de markt voor DVD speciale houders van metaal die direct op de muur gaan, is dat geen idee?
Volgens mij heb ik er nog zo'n liggen hier mocht je niet kunnen vinden.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66797

is dit misschien iets?

is niet voor speakers maar daarmee kan je je TV iets hoger plaatsen en kunnen de speakers er gewoon onder staan :)
itsalex schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 14:55:
Er zijn op de markt voor DVD speciale houders van metaal die direct op de muur gaan, is dat geen idee?
Volgens mij heb ik er nog zo'n liggen hier mocht je niet kunnen vinden.
maar dat gaat denk ik resoneren niet echt bevorderend voor een goed geluid, in dat licht is de TV verhogen mijnziens verstandiger

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 28-05-2016 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 17-07 22:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Pak een beugel voor een soudbar, monteer die op zijn kop. Problem solved :)
Enige waar je echt ff op moet letten is het gewicht van je center en wat zo'n beugel aan kan. Ik zag er bij vogels eentje die tot 10kg ging, en ik denk dat je center ook een eind die kant in gaat (heb zelf een Kliosch C20 staan ;) ).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odinos
The Eagle schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 16:12:
Pak een beugel voor een soudbar, monteer die op zijn kop. Problem solved :)
Enige waar je echt ff op moet letten is het gewicht van je center en wat zo'n beugel aan kan. Ik zag er bij vogels eentje die tot 10kg ging, en ik denk dat je center ook een eind die kant in gaat (heb zelf een Kliosch C20 staan ;) ).
Mijn klipsch center weegt 7kilo, maar die soundbar beugels zijn niet horizontaal aan bovenkant. Kan ik die gewoon ombuigen denk je? bovendien moet ik er dan nog wel een plateautje op maken voor de speaker

[ Voor 16% gewijzigd door Odinos op 28-05-2016 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odinos
Ja misschien moet ik maar de tv omhoog proberen te krijgen, maar wat je daar linkt gaat iig niet werken. Mijn tv is 55" en hij staat op een glasplaat op het meubelstuk, dus daar kan ik geen gat in maken =p

Ik heb ondertussen gevonden waar ik naar op zoek was! hier is hij te koop voor 25e. Gratis verzending en retour, dus ik ga het gewoon proberen. Ik ga hier zeker nog het resultaat van posten.

[ Voor 22% gewijzigd door Odinos op 28-05-2016 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 17-07 22:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Odinos schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 16:49:
[...]

Mijn klipsch center weegt 7kilo, maar die soundbar beugels zijn niet horizontaal aan bovenkant. Kan ik die gewoon ombuigen denk je? bovendien moet ik er dan nog wel een plateautje op maken voor de speaker
Ombuigen zou ik niet doen, dan verlies je de sterkte. Ik zou er gewoon een plank op schroeven. Paar draadeinden en boutjes doet wonderen me dunkt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odinos
Oke ik heb de beugel inmiddels ontvangen en een tijdje kunnen uitproberen. Het lijkt erop alsof dit precies hetzelfde product is als de Monoprice die in de VS wordt verkocht. Waarschijnlijk is dit een ontwerp die door verschillende fabrikanten onder hun eigen naam wordt verkocht.

Het product zelf is OK. De materialen zijn stevig. De beugel zelf is van staal en de glasplaat is van glas (duh).

Helaas is hij niet erg geschikt voor grotere tv's (50"+). Ik heb zelf een 55" en hierdoor kan ik maar 2 van de 4 VESA bevestigings punten gebruiken, de bovenste 2. De onderste 2 zitten te laag om in de beugel te schroeven. Dit wist ik wel van tevoren want er staat duidelijk dat ie geschikt is voor 380x400mm. Wat ik niet wist is dat je er geen bevestigings boutjes bij krijgt, dat is best irritant.

Het is duidelijk dat hij vooral is ontworpen voor onder de tv. De twee verticale beugels hebben een L profiel voor de stevigheid (denk ik). Dit zorgt ervoor dat de zijde met de gaatjes alleen plat tegen je tv kan als je de glasplaat aan de onderkant wil. Er worden 2 spacers bijgeleverd om dit op te lossen, op de foto kan je zien hoe het in elkaar zit.

Ondanks deze minpunten ben ik toch tevreden. Het lijkt er niet op dat de beugel het ooit gaat begeven. De zwakste schakel is waarschijnlijk de tv standaard die van plastic is, deze draagt nu al het extra gewicht. In mijn geval komt de tv hier een klein beetje schuin door te staan. De bovenkant van het scherm staat ong 2cm verder naar achter dan de onderkant. Omdat mijn centerspeaker breder is dan de beugel heb ik de glasplaat niet nodig, dat scheelt al wat gewicht. Mijn centerspeaker weegt ong 7 kilo, dus met beugel komt er 7.5 kilo extra gewicht op de tv standaard te staan. Geen enkele tv fabrikant zal echter aangeven hoeveel extra gewicht de standaard aan kan, dus je zal zelf moeten beoordelen of je het vertrouwd.

Mijn eindoordeel is dan ook dat voor 25 euro het de moeite waard is om te proberen. In mijn geval was dit de enige oplossing om de centerspeaker ergens kwijt te kunnen en ik ben blij dat het werkt. Het is jammer dat niet alle tweeters op dezelfde hoogte zitten. Als in een film een persoon uit beeld loopt dan verplaatst zijn stem merkbaar een halve meter omlaag. Dit is een compromis die ik sluit, misschien zet ik de front left-en rightspeaker ooit nog op een standaard. Voor het uitendelijke resultaat zal ik ook een foto plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ivfnHmo.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/N6dkk6M.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Cvdp4uv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 06:52
Of.... je plaatst je TV wat hoger middels een third-party TV voet, dan moet de center speaker er gewoon onder passen?

Zoiets als dit:
https://www.snelwebshop.n...=cpc&utm_campaign=Beslist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Oke, we zijn ondertussen al meer dan een jaar verder dus dit topic omhoog schoppen, heeft niet zo veel zin meer.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.