Plankje achterop tv voor center speaker, waar te koop?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Goedemiddag,

Thuis heb ik een 55" LG plasma-televisie op een Ikea tv-meubel staan. Deze televisie bevestigen aan de muur is niet wenselijk dus ik zal gebruik blijven maken van de 'standaard' bijpassende voet. Geen probleem verder.

Nu heb ik ook een center speaker (afmetingen 21x19x51 en gewicht ~7kg). Deze center speaker wou ik eigenlijk onder de televisie plaatsen, alleen is dit geen optie door de televisie-voet en omdat de tv-meubel ook nog eens te kleine vakken heeft.

Daarom wil ik de center speaker boven de televisie gaan plaatsen. Een plank maken aan de muur voor de center speaker vind ik hiervoor echter te lelijk. Dus ben ik op zoek naar een alternatieve methode om een 'plankje' bovenop de televisie te krijgen, waar de center speaker op kan staan.

Gelukkig blijken er wel meer mensen hiermee te worstelen want op Amazon US kom ik de volgende artikelen tegen, die in mijn situatie de ideale oplossing zouden vormen. Dit maak je namelijk echt vast achterop aan de televisie om daar een mooi plankje te krijgen voor je speaker:

Stanley ATS-124 TV Top Shelf-Large Size, 24-Inch Width
Monoprice 108101 DVD Bracket, Black

Nu ben ik op zoek naar een NL of BE winkel waar ik zoiets kan kopen, want vanuit de US gaat me te lang duren nog los van eventuele douane-perikelen met additionele kosten.

Heeft er iemand hier enig idee waar dit ergens te koop is?

Beste antwoord (via Genghis Khan op 19-06-2016 18:50)

• Odinos
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-06 19:30
Hey OP, ik had hetzelfde probeel als jij. Had er zelfs een draad over gemaakt voordat ik deze had gezien. Ik heb ondertussen een oplossing. Newstar verkoopt iets wat zeer vergelijkbaar is met de Monoprice dvd bracket. Hij is hier te koop voor 25e.

(ik weet dat deze draad ondertussen 2 maanden oud is, maar er is nooit een oplossing voor gekomen dus ik hoop hiermee meer mensen te helpen dan alleen OP)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Zelf iets moois maken met je bouwvakker skills .

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-06 21:50
Ik zou denk ik kijken om zelf iets te maken ja. Twee metalen strips vanaf je vesa mounts naar boven en daar een plankje aan vastmaken. Of als de speaker zich ervoor leent kun je de strips misschien rechstreeks daaraan vastmaken. Dan heb je als het ware een zwevende speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeShell
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:36
Als je die plankjes op Amazon top vind kun je die toch gewoon bestellen?

www.MEPS-Sim.com - SimRacing immersion made easy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:49
MeShell schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 16:27:
Als je die plankjes op Amazon top vind kun je die toch gewoon bestellen?
"Nu ben ik op zoek naar een NL of BE winkel waar ik zoiets kan kopen, want vanuit de US gaat me te lang duren nog los van eventuele douane-perikelen met additionele kosten." :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-06 14:57
Die monoprice kan je gerust kopen dan, valt onder het bedrag waarbij je douane perikelen zou krijgen. Die andere valt wel te duur uit en zou je extra gaan kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:24
Ik zou het je niet aanraden. Als je center boven de TV staat, dan komt dat onnatuurlijk over voor de stemmen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
troftnom schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 16:30:
Die monoprice kan je gerust kopen dan, valt onder het bedrag waarbij je douane perikelen zou krijgen. Die andere valt wel te duur uit en zou je extra gaan kosten.
Order Summary
Items: EUR 17,71
Shipping & handling: EUR 25,14
Total before tax: EUR 42,85
Estimated tax to be collected: EUR 0,00
Order total: EUR 42,85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Brad Pitt schreef op zondag 06 maart 2016 @ 10:38:
[...]

Order Summary
Items: EUR 17,71
Shipping & handling: EUR 25,14
Total before tax: EUR 42,85
Estimated tax to be collected: EUR 0,00
Order total: EUR 42,85
Shipping & Handling telt bij de douane niet mee. De prijs van het artikel telt. Amazon rekent alleen een astronomisch bedrag voor het verzenden naar EU.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
redfoxert schreef op zondag 06 maart 2016 @ 10:42:
Shipping & Handling telt bij de douane niet mee. De prijs van het artikel telt. Amazon rekent alleen een astronomisch bedrag voor het verzenden naar EU.
Was om aan te geven dat de "lage" Monoprice-prijs al met al niet zo laag is. Maar goed, dat is aan de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:00
http://www.amazon.de/gp/a...keywords=monoprice+108101

Uit Duitsland. Waarom komt niemand er op om daar te kijken?
Behalve de prijs dan.

Engeland
http://www.amazon.co.uk/g...keywords=Monoprice+108101

[ Voor 30% gewijzigd door Arunia op 06-03-2016 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Misschien een raar idee, maar kan je de tv niet op de centerspeaker zetten?
Welk meubel heb je precies? Misschien is het goedkoper om een andere te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-06 14:57
Je moet wel even goed opletten op de aanbieder dan. Die op .de en een van de uk aanbieders (Value Max UK) is gewoon een US bedrijf dat verzend vanuit Californie. Kom je alsnog in de knoop met douane kosten.
Zitten tegenwoordig veel bedrijven op Amazon Marketplace die van alles aanbieden wat in de US te koop is maar in de EU niet. Maar daar betaal je dus wel flink voor, de verzendkosten lijken laag omdat er al extra kosten verwerkt zitten in de prijs van het product...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je zou idd een soort bak kunnen maken waar je center in kan en de tv bovenop.
Nadeel is dan wel dat je tv mss te hoog komt, afhankelijk van je meubel zou je nog iets kunnen bedenken waarbij je de bak voor de center vooraan zet en een tweede bak erachter exact zo hoog dat je de tv erop zet en de voet niet meer ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Of je pakt een stuk karton en zorgt ervoor dat je een ruw voorbeeld hebt en stapt daarna naar een lokale
Metaalbewerker. Daar kunnen ze zoiets ook simpel maken.

Of je doet het zelf. Gewoon een metalen plaat ombuigen in een L vorm en een paar gaten in boren.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Odinos
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-06 19:30
Hey OP, ik had hetzelfde probeel als jij. Had er zelfs een draad over gemaakt voordat ik deze had gezien. Ik heb ondertussen een oplossing. Newstar verkoopt iets wat zeer vergelijkbaar is met de Monoprice dvd bracket. Hij is hier te koop voor 25e.

(ik weet dat deze draad ondertussen 2 maanden oud is, maar er is nooit een oplossing voor gekomen dus ik hoop hiermee meer mensen te helpen dan alleen OP)
Pagina: 1