Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik heb gezocht maar kon geen reeds bestaand topic vinden, dus vandaar een nieuwe.

Ik heb een plan! Ik werk momenteel voor een Nederlands SAP consultancy bedrijf en ga hier tijdelijk uit dienst omdat ik als freelancer voor een half jaar in het buitenland wil gaan werken, dit wordt waarschijnlijk Australie.

Momenteel ben ik met mijn werkgever in gesprek of het wellicht handiger is om mij onbetaald verlof te geven of daadwerkelijk uit dienst te gaan.

Nu heb ik nog nooit eerder als freelancer gewerkt en zal e.e.a. moeten gaan uitzoeken.

Mijn grootste vraagstuk waar ik dan ook relatief weinig informatie over kan vinden is:

Als ik als freelancer wil gaan werken in Australie, waar betaal ik dan mijn belastingen? Ik blijf op papier in Nederland wonen en kom dan ook gewoon terug na een half jaar. Ik weet al dat ik mijn verzekeringen in Australie moet gaan aanvragen als ik daar ga werken (info KVK).

De reden dat ik als freelancer wil gaan werken is het enorme verschil in opbrengsten. Als SAP consultant in loondienst zijn brengt aanzienlijk minder binnen dan dat ik dit freelance zou gaan doen.

Is er iemand die dit eerder heeft gedaan of is tegen gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:43
Moet je maar willen om in deze tijd je baan op te geven en voor de onzekerheid van een Freelancer te kiezen.

[ Voor 44% gewijzigd door YaYo86 op 27-05-2016 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Je haalt je een heleboel op de hals, te beginnen met een werkvisum in Australie. Het scheelt ook of je een dagje meer of minder dan een half jaar in het buitenland woont.
Ik zou zeggen bestel "Het Emigratie-handboek", dat geeft je een goede start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
YaYo86 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:53:
Moet je maar willen om in deze tijd je baan op te geven en voor de onzekerheid van een Freelancer te kiezen.
Ik heb met mijn werkgever een dusdanig goede band en relatie dat ik mij geen zorgen maak over het terug in dienst komen. Men heeft aangegeven mij absoluut niet kwijt te willen en mij te willen ondersteunen in mijn wens.

Daarnaast ligt de SAP markt tegenwoordig dermate open dat ik mij ook geen zorgen maar over het vinden van een alternatieve werkgever indien mijn huidige toch moeilijk gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:46

Basszje

Reisvaap!]

Mantus schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:51:

De reden dat ik als freelancer wil gaan werken is het enorme verschil in opbrengsten. Als SAP consultant in loondienst zijn brengt aanzienlijk minder binnen dan dat ik dit freelance zou gaan doen.
Uiteraard heb je gecheckt hoeveel sociale premies je daarvan moet afdragen, en hoeveel de arbeidsongeschiktheid- en pensioenverzekeringen zijn?

Over het algemeen betaal je belasting waar je in dat jaar de 'meeste economische activiteiten' hebt gehad. Als dat precies een half jaar is zie je wel eens mogen kiezen :P . Check trouwens of er een belastingverdrag is met Australie om dubbele belastingen te vermijden.

( Officieel gezien moet je je ook uitschrijven in Nederland trouwens ).

Bewaar alles goed, want je moet het e.e.a. waarschijnlijk aannemelijk maken bij een van de belastingdiensten.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-04 14:23
Ik zou eerst proberen een werkvisum te regelen voor Australie, volgens mij zijn die behoorlijk streng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
Basszje schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:07:
[...]

Uiteraard heb je gecheckt hoeveel sociale premies je daarvan moet afdragen, en hoeveel de arbeidsongeschiktheid- en pensioenverzekeringen zijn?

Over het algemeen betaal je belasting waar je in dat jaar de 'meeste economische activiteiten' hebt gehad. Als dat precies een half jaar is zie je wel eens mogen kiezen :P . Check trouwens of er een belastingverdrag is met Australie om dubbele belastingen te vermijden.

( Officieel gezien moet je je ook uitschrijven in Nederland trouwens ).

Bewaar alles goed, want je moet het e.e.a. waarschijnlijk aannemelijk maken bij een van de belastingdiensten.
Ik ben aan het kijken naar brokers die mij kunnen helpen bij het verzekeringsgedeelte, dit loopt.

Dat wordt nog een interessante, waarschijnlijk omdat ik een gedeelte in 2016 en een gedeelte in 2017 ga werken. Ik weet niet of dit op boekjaar of kalenderjaar gaat..

Is het echt een eis dat je uitgeschreven moet zijn in Nederland? Dit gedeelte ben ik ook nog aan het uitzoeken.

Ik heb een hoop contacten die mij helpen op verschillende vlakken, maar zit inderdaad nog heel erg in het uitzoekwerk. Veel onduidelijk en te regelen, maar ik wou niet m'n hele verhaal op tweakers gooien omdat ik e.e.a. zelf aan het uitzoeken ben.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
FotW schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:14:
Ik zou eerst proberen een werkvisum te regelen voor Australie, volgens mij zijn die behoorlijk streng.
Ben ik mee bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:38
Basszje schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:07:
[...]

Over het algemeen betaal je belasting waar je in dat jaar de 'meeste economische activiteiten' hebt gehad.
Ik betwijfel deze stelling een beetje.
(ik ben woonachtig in Australië) en het financiele jaar loopt hier van Juli tot Juli, en niet zoals in Nederland per kalender jaar (als ik met het goed herinner). "dat jaar" waar zou dat ten eerste naar verwijzen? Verder vraag ik me af of het echt uitmaakt waar je de meeste economische activiteit hebt gehad, heb vaak belastingaangifte gedaan, maar nooit is deze vraag naar boven komen drijven, of ik misschien hier geen belasting zou hoeven betalen omdat ik ergens anders meer activiteit hebt verricht.
Wel is het zo dat er een verdragen zijn dat je maar in een land belasting hoeft te betalen over een bepaalde activiteit, maar het lijkt me niet dat het zo simpel is dat je voor A geen belasting hoeft te betalen omdat je ook B hebt gedaan ergens anders wat toevallig meer geld strijkt.

Als je hier fysiek wilt zijn en werk wil verrichten, zul je gewoon een werkvergunning moeten hebben, en hier gewoon belasting voor moeten afdragen, zelfs als dat maar een maandje is.

Je zou eventueel als men het niet vertrouwt bij binnenkomst van het land (als je hier maanden op een toeristen visum wil verblijven) vragen kunnen verwachten hoe je jezelf denkt te kunnen onderhouden. Op het moment dat je zegt dat je wilt werken, gaan alle alarm bellen rinkelen als je op een toeristen visum binnen komt.

Als je een werkvergunning kunt krijgen (backpack visum als je jong bent, 457 of zoiets als dat niet bent, maar moeilijk) zul je gewoon hier belasting moeten gaan betalen.

[ Voor 18% gewijzigd door Semyon op 27-05-2016 14:38 ]

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Laatst online: 10:46

Basszje

Reisvaap!]

Semyon schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:26:
[...]
(ik ben woonachtig in Australië) en het financiele jaar loopt hier van Juli tot Juli, en niet zoals in Nederland per kalender jaar (als ik met het goed herinner). "dat jaar" waar zou dat ten eerste naar verwijzen? Verder vraag ik me af of het echt uitmaakt waar je de meeste economische activiteit hebt gehad, heb vaak belastingaangifte gedaan, maar nooit is deze vraag naar boven komen drijven, of ik misschien hier geen belasting zou hoeven betalen omdat ik ergens anders meer activiteit hebt verricht.
Toch wordt dat in Nederland zo gezien ( dat weet ik zeker, dat is de reden waarom ik hier in Oekraine geen belasting betaal ). Activiteit is trouwens niet alleen werken, maar ook leven (wonen, consumeren etc).

Of dat compatible is met random x land en wat dan de situatie is, geen idee :P Je zal vast niet de eerste zijn, dus de belangdienst zou dat soort dingen moeten weten.
Mantus schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:21:
[...]
Is het echt een eis dat je uitgeschreven moet zijn in Nederland? Dit gedeelte ben ik ook nog aan het uitzoeken.
Formeel wel, maar er wordt niet echt heel moeilijk over gedaan. Het kan relevant zijn de termijnen in de gaten te houden. Als je je uitschrijft bouw je geen AOW op. Als je uitkeringen, of 'toeslagen' hebt moet je ook opletten, want dan kan het gezien worden als fraude.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 20:33
Los van een belastingverdrag met Australie of niet, zul je sowieso belastingplichtig zijn in Australie en waarschijnlijk ook sociale premies moeten afdragen: dat is namelijk waar je het geld verdient.

Hoe de Nederlandse fiscus ermee omspringt hangt er mede vanaf of er een belastingverdrag is. Op de site van de belastingdienst staan twee 'algemene' verrekenmethodes uitgelegd. Als je de keuze hebt moet je even berekenen welke het gunstigste uitvalt.

Overigens zal niemand er een probleem van maken als je je niet uitschrijft voor die 6 maanden. Het kan alleen financieel nadelig zijn, bijvoorbeeld omdat automatisch één verrekeningsmethode van inkomstenbelasting van toepassing wordt of omdat je verplicht bent een ziektenkostenverzekering aan te houden die je geen dekking geeft in Australie. Dat zul je dus moeten uitzoeken, bij voorkeur met iemand die hier verstand van heeft :)

[ Voor 43% gewijzigd door Knakker op 27-05-2016 15:14 ]

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Een half jaar lijkt me erg kort voor dit plan. Ben je net gesetteld en heb je net je draai gevonden, kun je weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Toen je de belastingdienst en het SVB belde, wat zeiden ze toen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:19

tazzman

a real boardmonkey

Australie heeft overigens erg pittige visa regels. Als je in dienst gaat bij een erkende "sponsor" (d.w.z. een middel tot grote ICT werkgever) dan kan deze werkgever voor jou een werk visum aanvragen - wat doorgaans een stuk makkelijker is dan op je eigen houtje alles regelen. Het nadeel is dan wel dat je vaak gebonden ben aan je werkgever voor een bepaalde tijd.

Heb je al gekeken naar het Australische visa process en hoe dit zit als freelancer/contractor? Je zal dan o.a. een 'legal entity' moeten opzetten (b.v. een limited liability company / Ltd.) en ook de nodige aansprakelijkheidsverzekeringen afsluiten.

Hou er ook rekening mee dat SAP veel gebruikt wordt bij Australische overheidsdiensten maar Australie heeft hele strenge regels m.b.t het werken in de publieke sector. Zo zijn veel functies enkel behouden aan Australische 'citizens'.

Ik heb zelf enige tijd gewerkt in Australie maar dat ging allemaal via HP en omdat ik als manager verantwoordelijk was voor zowel AUS en NZ en niet zelf direct billable was voor onze Australische klanten, kon dit alles via een business visitors visa. Ik woonde ook niet in Australie, mijn woning was (en is nog steeds) in NZ. Maar ik heb wel enige ervaring met het visa process omdat ik wel diverse mensen aangenomen heb in Australie en dit waren veelal immigranten.

Wat dat betreft is het allemaal wel een stuk makkelijker in Nieuw Zeeland - waar ik zelf werkzaam ben in de SAP industrie (bij een SAP Gold Partner) maar wij hebben ook enige klanten in Aus.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264653

Weet niet hoe oud je bent maar tot je 31ste kun je het combineren met een reis d.m.v. een working holiday visa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik ga er vanuit dat je je inkomsten helemaal berekent hebt maar hou er wel rekening mee dat je waarschijnlijk niet aan het urencriterium kan voldoen om als ondernemer aangemerkt te worden.
Je hebt dan geen recht op 14% MKB vrijstelling en ook niet op de ondernemersaftrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
Anoniem: 264653 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 10:49:
Weet niet hoe oud je bent maar tot je 31ste kun je het combineren met een reis d.m.v. een working holiday visa.
Semyon schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:26:
[...]

Wel is het zo dat er een verdragen zijn dat je maar in een land belasting hoeft te betalen over een bepaalde activiteit, maar het lijkt me niet dat het zo simpel is dat je voor A geen belasting hoeft te betalen omdat je ook B hebt gedaan ergens anders wat toevallig meer geld strijkt.

Als je hier fysiek wilt zijn en werk wil verrichten, zul je gewoon een werkvergunning moeten hebben, en hier gewoon belasting voor moeten afdragen, zelfs als dat maar een maandje is.

Je zou eventueel als men het niet vertrouwt bij binnenkomst van het land (als je hier maanden op een toeristen visum wil verblijven) vragen kunnen verwachten hoe je jezelf denkt te kunnen onderhouden. Op het moment dat je zegt dat je wilt werken, gaan alle alarm bellen rinkelen als je op een toeristen visum binnen komt.

Als je een werkvergunning kunt krijgen (backpack visum als je jong bent, 457 of zoiets als dat niet bent, maar moeilijk) zul je gewoon hier belasting moeten gaan betalen.
toon volledige bericht
Ik ben 30 jaar en dus precies op tijd op een dergelijk visum aan te vragen. Wat ik het gelezen zegt dat ik sowieso een sponsor nodig heb in de vorm van een werkgever. Het is inderdaad de 457 of de 417.

[ Voor 5% gewijzigd door Mantus op 30-05-2016 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
GoldenSample schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 18:45:
Toen je de belastingdienst en het SVB belde, wat zeiden ze toen?
Met de belastingdienst ben ik er nog niet uit. Qua alle andere verzekeringen zal ik dit in Australie moeten gaan afsluiten vbw het freelance-werk gedeelte.

Ik hoef mij niet uit te schrijven en kan qua zorgverzekering een aanvullende verzekering afsluiten om buitenland dekking te krijgen.

[ Voor 21% gewijzigd door Mantus op 30-05-2016 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Die buitenlanddekking geldt meestal maar voor zoveel weken aangesloten verblijf. Joho biedt wel goede buitenlandzorgverzekeringen, ook mogelijk zonder NL-zorgverzekering (maar dan moet je je uitschrijven bij de gemeente).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-05 23:37
Ernemmer schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 10:52:
Ik ga er vanuit dat je je inkomsten helemaal berekent hebt maar hou er wel rekening mee dat je waarschijnlijk niet aan het urencriterium kan voldoen om als ondernemer aangemerkt te worden.
Je hebt dan geen recht op 14% MKB vrijstelling en ook niet op de ondernemersaftrek.
Voor de MKB-winstvrijstelling geldt het urencriterium niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
t_captain schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 11:55:
[...]

Voor de MKB-winstvrijstelling geldt het urencriterium niet.
Zo leer ik elke dag wat bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
Goed, een korte update is dat de belastingdienst mij niet kan vertellen hoe het zit met inkomstenbelasting omdat men moet kijken naar de vaste inrichting van mijn onderneming. Men moet per scenario bepalen of dit nederland of australie is en dit moet bepaalt worden door het regiokantoor van de belastingdienst.
In dit geval maakt het niet uit of ik mij wel of niet uitschrijf in nederland.

Wat wel zou helpen is om een ABN (Australische versie kvk) registratie te doen waardoor ik een volledig australische onderneming heb. Ik hoef mij dan nog niet uit te schrijven uit Nederland omdat ik minder dan 8 maanden weg ben. Via de SVB zet ik dan al mijn verzekeringen tijdelijk stop en registreer ik dit in Australie.

Het wordt wel steeds complexer dit... Vraag mij af of het niet makkelijker zou zijn mijzelf als freelancer in te laten huren door mijn huidige werkgever....

Overigens is het Work and Holiday Visa redelijk makkelijk aan te vragen, ik moet alleen niet laten weten dat ik vanuit Nederland al naar opdrachtgevers aan het zoeken ben.

Voor mensen die zoeken naar mijn motivatie: Mijn brutosalaris in om en nabij de 3500, als freelancer is het haalbaar om 80 euro per uur te factureren.

[ Voor 9% gewijzigd door Mantus op 31-05-2016 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:23
N.a.v:
en:
Bij deze een vriendelijk verzoek om opeenvolgende reacties te combineren in een enkele reactie (via edit of quoten van meerdere berichten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
Rukapul schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 14:23:
N.a.v:

[...]

[...]

en:

[...]

[...]

Bij deze een vriendelijk verzoek om opeenvolgende reacties te combineren in een enkele reactie (via edit of quoten van meerdere berichten).
toon volledige bericht
Genoteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264653

Als je met werkgever kunt afspreken dat je daar na een jaar weer mag aankloppen zou ik dat meteen doen haha! Heb ik twee jaar geleden ook gedaan, baan en huurhuis opgezegd en samen met m'n vriendin vertrokken, geen dag spijt van gehad :)

Om werk zou ik me niet heel druk maken, heb daar met kerst voor 50 dollar per uur staan afwassen in een hotel, mooiste baantje ever! Betaalde belasting kan je allemaal terugvragen en ook je ingehouden pensioenpremie kan je terughalen. In Nederland zet je je inkomen op 0 euro en betaal je met je zorgtoeslag je reis/zorgverzekering. Hier bijvoorbeeld: http://www.backpackerswebshop.nl/c-3141599/reisverzekering/

Een werkgever als sponsor komt volgens mij pas om de hoek kijken als je wilt emigreren. Working holiday is geld overmaken en 10 minuten later heb je je visa per mail :) Tax file number kan je ook van te voren online aanvragen en dan ben je eigenlijk al klaar om te werken! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
Vandaag een goed gesprek gehad met mijn werkgever. Ze hebben aangeboden om een budget te gaan maken zodat zij kunnen voorzien in een woning, vervoer en maaltijden. Het resultaat zou dan zijn dat ik geen eigen vaste lasten heb (ik heb geen koophuis o.i.d.), mijn leasecontract loopt binnenkort af en dus geen bijtelling en alles wat ik netto overhoud van mijn normale nederlandse salaris hou ik in mijn zak.

Dit aanbod kan ik eigenlijk niet afslaan en het scheelt onwijs veel administratief gedoe t.o.v. werken als zelfstandige.

Mijn werkgever gaat hun brokers inschakelen en ik ga zelf ook op zoek naar een geschikt project of tijdelijke baan. Als ik dit zelf regel, komt hier nog een bonus bij.

Ik ben hier zeer content mee, nu zo snel mogelijk dit zwart op wit krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supestw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Mantus schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 00:01:
Vandaag een goed gesprek gehad met mijn werkgever. Ze hebben aangeboden om een budget te gaan maken zodat zij kunnen voorzien in een woning, vervoer en maaltijden. Het resultaat zou dan zijn dat ik geen eigen vaste lasten heb (ik heb geen koophuis o.i.d.), mijn leasecontract loopt binnenkort af en dus geen bijtelling en alles wat ik netto overhoud van mijn normale nederlandse salaris hou ik in mijn zak.

Dit aanbod kan ik eigenlijk niet afslaan en het scheelt onwijs veel administratief gedoe t.o.v. werken als zelfstandige.

Mijn werkgever gaat hun brokers inschakelen en ik ga zelf ook op zoek naar een geschikt project of tijdelijke baan. Als ik dit zelf regel, komt hier nog een bonus bij.

Ik ben hier zeer content mee, nu zo snel mogelijk dit zwart op wit krijgen.
Is je werkgever al actief op de Australische markt? Want onderdak is aardig prijzig in Australie, zelf woon ik in Sydney en betaal hier 2x zo veel voor veel minder ivm Nederland.

Mag ik trouwens vragen waarom je maar 6 maanden gaat? En ben je niet bang dat je na 6 maanden wilt blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Laatst online: 09-05 13:21

Kettrick

Rantmeister!

Mantus schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 14:20:
Overigens is het Work and Holiday Visa redelijk makkelijk aan te vragen, ik moet alleen niet laten weten dat ik vanuit Nederland al naar opdrachtgevers aan het zoeken ben.
Ik vraag me af of dit een probleem is?, vrijwel alle au-pairs komen op dit visa deze kant op en de meeste au-pairs vertrekken niet voordat een gastgezin gevonden hebben.
supestw schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 06:40:
[...]
Is je werkgever al actief op de Australische markt? Want onderdak is aardig prijzig in Australie, zelf woon ik in Sydney en betaal hier 2x zo veel voor veel minder ivm Nederland.
Inderdaad, houd er rekening mee dat openbaar vervoer hier niet echt goed is en om de reden is alles wat in de buurt van een treinstation ligt ontzettend prijzig is. Ik heb er gelukkig zelf geen ervaring mee ( koophuis ) maar de huurmarkt hier schijnt een drama te zijn.

Verder een heerlijke stad hoor, en ik denk dat 6 maanden veel te kort is, maar zorg er voor dat je een reeel beeld hebt van de kosten!

[ Voor 44% gewijzigd door Kettrick op 02-06-2016 06:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supestw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik ben hier trouwens ook gekomen op WHV en had al contract getekend bij mijn werkgever hier. WHV is juist bedoeld voor mensen die max een jaar willen blijven en willen werken.

Voor kosten indicatie http://www.numbeo.com/cos...try=Australia&city=Sydney ik vind het openbaar vervoer hier wel meevallen, in Nederland met de NS erger meegemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
supestw schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 07:48:
Ik ben hier trouwens ook gekomen op WHV en had al contract getekend bij mijn werkgever hier. WHV is juist bedoeld voor mensen die max een jaar willen blijven en willen werken.

Voor kosten indicatie http://www.numbeo.com/cos...try=Australia&city=Sydney ik vind het openbaar vervoer hier wel meevallen, in Nederland met de NS erger meegemaakt ;)
Dank! Ik ga hier uitgebreid met mijn werkgever over praten.
supestw schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 06:40:
[...]

Mag ik trouwens vragen waarom je maar 6 maanden gaat? En ben je niet bang dat je na 6 maanden wilt blijven?
Oke, de korte versie van het verhaal is dat ik het prima naar mijn zin heb in nederland, maar ik voor mijzelf er even uit moet.

Ik ben vorig jaar gescheiden en ik merk dat het me niet lukt om helemaal mezelf te vinden. Ik moet er uit om volledig uit mijn dagelijkse leven te breken. Ik zit bijna nooit stil en ben bijna altijd onder vrienden. Niet omdat ik niet alleen kan zijn, maar ik veel fantastische mensen om mij heen heb. Dit ritme wil ik doorbreken en weg.

Ik ga een half jaar werken in het buitenland waarbij Australie een sterke voorkeur heeft en ik mijn situatie helder wil krijgen. Echter, nu mijn werkgever mee wilt werken en het er een stuk simpeler uit gaat zien, heb ik aangegeven dat ik het belangrijker vindt om een opdracht te hebben die echt bij mij past, dan perse bij een bepaald land uit te komen.

Aanvullend heb ik ook besproken dat ik na het half jaar werken misschien een paar maanden onbetaald verlof neem om verder te reizen. Of ik dit tegen die tijd wil, hou ik lekker open, maar hou hier wel rekening mee.

Verder heb ik geen enkele reden om langer of definitief weg te gaan uit Nederland.
Kettrick schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 06:46:
[...]

Ik vraag me af of dit een probleem is?, vrijwel alle au-pairs komen op dit visa deze kant op en de meeste au-pairs vertrekken niet voordat een gastgezin gevonden hebben.

[...]

Inderdaad, houd er rekening mee dat openbaar vervoer hier niet echt goed is en om de reden is alles wat in de buurt van een treinstation ligt ontzettend prijzig is. Ik heb er gelukkig zelf geen ervaring mee ( koophuis ) maar de huurmarkt hier schijnt een drama te zijn.

Verder een heerlijke stad hoor, en ik denk dat 6 maanden veel te kort is, maar zorg er voor dat je een reeel beeld hebt van de kosten!
Ik hoorde dit van ActivityInternational. Zij hebben ruimschoots ervaring met dit soort zaken in Australie en kwamen met dit stukje informatie.

Nogmaals, ik ga goed met mijn werkgever afspraken maken. Inderdaad om te voorkomen dat ik er straks financieel nadelig uit ga komen.

[ Voor 19% gewijzigd door Mantus op 02-06-2016 13:14 ]

Pagina: 1