Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mantus
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 25-11 00:26
Ik heb gezocht maar kon geen reeds bestaand topic vinden, dus vandaar een nieuwe.

Ik heb een plan! Ik werk momenteel voor een Nederlands SAP consultancy bedrijf en ga hier tijdelijk uit dienst omdat ik als freelancer voor een half jaar in het buitenland wil gaan werken, dit wordt waarschijnlijk Australie.

Momenteel ben ik met mijn werkgever in gesprek of het wellicht handiger is om mij onbetaald verlof te geven of daadwerkelijk uit dienst te gaan.

Nu heb ik nog nooit eerder als freelancer gewerkt en zal e.e.a. moeten gaan uitzoeken.

Mijn grootste vraagstuk waar ik dan ook relatief weinig informatie over kan vinden is:

Als ik als freelancer wil gaan werken in Australie, waar betaal ik dan mijn belastingen? Ik blijf op papier in Nederland wonen en kom dan ook gewoon terug na een half jaar. Ik weet al dat ik mijn verzekeringen in Australie moet gaan aanvragen als ik daar ga werken (info KVK).

De reden dat ik als freelancer wil gaan werken is het enorme verschil in opbrengsten. Als SAP consultant in loondienst zijn brengt aanzienlijk minder binnen dan dat ik dit freelance zou gaan doen.

Is er iemand die dit eerder heeft gedaan of is tegen gekomen?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee