windows schijf verbruik op 100% op laptop?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelus88
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-06-2022
Dag mensjes,

Heb vandaag de laptop van mn vriendin geupgrade naar windows 10, omdat zij het wou. Ik gebruik het zelf ook op mn desktop, en heb er niks op te klagen.

Maar het probleem is dat nadat ik het heb geinstaleerd op haar laptop, de schijfverbruik automatisch springt naar 100%. De Laptop word dan zodanig langzaam, dat het onbruikbaar is. Ik heb het nogmaals geinstaleerd om te kijken of het een fout was tijdens de installatie, maar het probleem blijft.

Dit probleem is eerder vermeld op deze topic:

Laptop schijfgebruik ineens 97% Windows 10

Maar helaas kom ik er niet ver mee..

Dus hierbij graag iemand die me kan helpen voordat ik word afgeslacht voor het "slopen" van haar laptop:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:50

Onbekend

...

Kan je in de proces monitor zien wat zoveel van de schijf leest/schrijft?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelus88
Dat is dus het leuke. Ik heb die lijst inderdaad gelezen en alles zit op 0.1 - 0.3 MB/s Maar dat weerhoudt de laptop niet van het op 100% te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:33
Wat zijn de specs van de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Alle drivers geinstalleerd, dus geen enkel uitroepteken in apparaatbeheer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

angelus88 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:32:
Dat is dus het leuke. Ik heb die lijst inderdaad gelezen en alles zit op 0.1 - 0.3 MB/s Maar dat weerhoudt de laptop niet van het op 100% te zetten..
Als je de lijst bedoelt die in de startpost van dat andere topic staat; dat is niet de lijst die het meest inzicht geeft.
Afbeeldingslocatie: http://mytecharticle.com/wp-content/uploads/2015/06/How-To-Access-Task-Manager-In-Windows-10.png
Klik dan op Resource Monitor en dan kan je veel gedetailleerder zien welke processen iets aan het doen zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelus88
De specs:
- i7 4700hq
8gb ram

wat heb je nog meer nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelus88
PilatuS schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:35:
Alle drivers geinstalleerd, dus geen enkel uitroepteken in apparaatbeheer ?
Geen uitroeptekens, alles geinstaleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

angelus88 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:35:
De specs:
- i7 4700hq
8gb ram

wat heb je nog meer nodig?
Nou, een startpost die voldoet aan de algemene regels van GoT? Dus volledige specs, wat je zelf al gezocht/getest hebt, welke zaken je niet bekend zijn etc.?

Niet "heb vandaag geupgrade en moet nu van mijn vriendin iets posten, ha ha". Dat is echt informatie waar niemand iets aan heeft en het voegt meer ruis dan info toe aan een topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Is het een HDD of SSD? Met een HDD kan het van alles zijn, maar is het waarschijnlijk een eigenschap van 70 jaar oude technologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Check de SMART status van de HDD eens. Misschien heeft ie gewoon pending bad sectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelus88
johnkeates schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:38:
Is het een HDD of SSD? Met een HDD kan het van alles zijn, maar is het waarschijnlijk een eigenschap van 70 jaar oude technologie.
Is een HDD, ben nu aan het opzoeken wat voor volledige specificaties ik moet posten volgens de vorige reageerder. moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

johnkeates schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:38:
Met een HDD kan het van alles zijn, maar is het waarschijnlijk een eigenschap van 70 jaar oude technologie.
Werkelijk? In '46 werd pas het eerste patent voor RAM ingediend en hadden we net anderhalf jaar de beschikking over nucleaire wapens... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelus88
Nou de specs die ik heb kunnen vinden is dus:

- Asus n550j
- Windows 10 64 bit(vandaag clean install)
- 8gb RAM
- 500 GB HDD
- CPU i7 1400HQ @ 2.40 ghz

Tevens een hardeschijf controle op fouten, staat dat prima is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

angelus88 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:45:
Nou de specs die ik heb kunnen vinden is dus:

- Asus n550j
Windows 10 Drivers
Windows 8 Drivers

Ik ben een beetje bang dat, op basis van deze gegevens, het best mogelijk is dat er iets niet goed gaat met de chipset of bepaalde controllers onder Windows 10. Daardoor kan er overhead of I/O worden gegenereerd en is de laptop voelbaar trager.

Misschien morgen even Asus bellen op +31-(0)-591-570290 tussen 08:30 en 17:00 om het zeker te weten?

/edit: https://www.asus.com/Notebooks/N550JV/HelpDesk_Knowledge/ heeft echt ontzettend veel "Windows 10 - troubleshooting" topics. Iets teveel naar mijn smaak maar had je die allemaal al gelezen?

[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 26-05-2016 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelus88
MAX3400 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:50:
[...]

Windows 10 Drivers
Windows 8 Drivers

Ik ben een beetje bang dat, op basis van deze gegevens, het best mogelijk is dat er iets niet goed gaat met de chipset of bepaalde controllers onder Windows 10. Daardoor kan er overhead of I/O worden gegenereerd en is de laptop voelbaar trager.

Misschien morgen even Asus bellen op +31-(0)-591-570290 tussen 08:30 en 17:00 om het zeker te weten?

/edit: https://www.asus.com/Notebooks/N550JV/HelpDesk_Knowledge/ heeft echt ontzettend veel "Windows 10 - troubleshooting" topics. Iets teveel naar mijn smaak maar had je die allemaal al gelezen?
Morgen dan maar bellen ja.. Ik had gehoopt hier een oplossing te kunnen vinden. Ik snap niet waarom de laptop zo traag is, ja idd voelbaar. Ik heb net gezien dat de proces service host lokaal systeem op rood stond. Terwijl de verbruik maar 0.4 is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelus88
En nee ik had die link nog niet gelezen, ik ga ze nu doorspitten.

Net de lijst afgelopen, ik kan niks zien dat hierover gaat.

[ Voor 32% gewijzigd door angelus88 op 26-05-2016 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
MAX3400 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:41:
[...]

Werkelijk? In '46 werd pas het eerste patent voor RAM ingediend en hadden we net anderhalf jaar de beschikking over nucleaire wapens... :/
Het is natuurlijk niet een correcte aanduiding van de leeftijd van de technologie, ik bedoel er mee dat harde schijven niet meer aan de raden zijn als opstartschijf met je OS er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:33
Svchost is een achtergrondproces van windows, zie wel vaker dat die veel I/O trekt, wat het doet op dat moment is mij niet helemaal duidelijk.
Dat je disk 100% bezig is met 0.4MB per seconde is ook niet vreemd, een harddisk blijft met random I/O steken op die snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Kan zijn dat er na de installatie/upgrade nog e.a. op de achtergrond uitgevoerd wordt, weet niet hoe lang je de laptop aan hebt laten staan/de tijd hebt gegeven?
Is ook vaak een teken van een brakke HDD, dus als de laptop al een paar uur heeft gehad dan wordt het tijd om de HDD tests erbij te pakken (smart waardes uitlezen en bijv. Seagate heeft een tool om te testen).

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelus88
Ik ga vandaag dan een uitgebreide HD check uitvoeren. Lijkt me wel vreemd als de laptop stuk is gegaan, ze heeft de laptop pas iets meer dan een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelus88
Heb net dus ASUS aan de lijn gehad. Ik ben daar dus echt helemaal niets van wijzer geworden. Ze hebben me gevraagd om de drivers op google een voor een te testen. Hun alternatief is de laptop naar hun sturen waar zij het opnieuw gaan instaleren en dan naar mij terug sturen. Maar wel lekker bij gezegt dat de laptop waarscheinlijk dezelfde probleem gaat hebben, maar omdat het technisch gezien "werkt" word het toch naar me terug gestuurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Staat ie niet iets met search te doen?
Mijn laptop heeft er ook last van en na een half uur is ie klaar (trage HDD 5400RPM)

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelus88
Ik heb online tutorials gelezen en heb search en superfetch uitgeschakeld. Probleem blijft nogsteeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Probeer eens uit te zoeken waar het fout gaat. Even een kale installatie uitvoeren zonder installatie van drivers om te zien of dat goed gaat. Niet op internet gaan zodat er geen updates en drivers binnenkomen. Als dit goed werkt dan 1 voor 1 drivers installeren en kijken waar het fout gaat. Als het probleem met een kale installatie er al is weet je dat en anders kom je er precies achter met welke drivers het fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelus88
De probleem was er al toen ik een blanco windows had geinstaleerd. Maar daar kwamen automatisch drivers bij. Hoe instaleer ik windows zonder drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:29

Bob Popcorn

Plop!

Schakel Windows Defender eens uit?

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:13

Mavamaarten

Omdat het kan!

Wat zegt SMART? Een brakke schijf is zeker niet uit te sluiten...

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelus88
Windows defender al uitgeschakeld, geen impact. + ik ga zo de SMART uitvoeren, ik post zodra er wat bekend is.

[ Voor 40% gewijzigd door angelus88 op 28-05-2016 22:40 ]

Pagina: 1