Slimme meter en enkeltarief / registreert toch hoog/laag!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:50
Per 1 maart heeft de energieleverancier Qurrent op verzoek ons overgezet van hoog/laag naar enkelvoudig (hoog) tarief. Nu heb ik een Plugwise Smile en ik zie dat deze gewoon nog hoog/laag energietarief registreert. Hierdoor kloppen in de app van plugwise de kosten van de verbruikte en opgewekte kWh niet meer.

In het kader van de vraag stellen is deze beantwoorden: de eenvoudige oplossing zou zijn om die tarieven in de app gelijk te zetten :P

Qurrent beweert dat als ik alleen 1 telwerk wil zien lopen dat ik daarvoor bij de netbeheerder moet zijn.

De vraag is: Klopt het dat ik hiervoor bij de netbeheerder moet zijn en zou alleen 1 telwerk moeten registreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje NL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:02
Volgens mij is het alleen zo dat de afrekening gedaan wordt op laag tarief, ongeacht wat er door de slimme meter wordt geregistreerd.
Voor zover ik weet word niet alleen 1 telwerk geactiveerd.

Maar even je netbeheerder bellen kan altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:00

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Meestal moet je zelf betalen voor een enkele meter dus wat doet je energieboer? Die doet gewoon hoog+laag en vermenigvuldigt dat met je kWh prijs. Voor een enkel telwerk moet je inderdaad bij je netbeheerder zijn maar ivm de kosten daarvoor zou ik lekker de tarieven gelijk zetten in je app :)

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:52
Ik had hetzelfde: Slimme meter altijd hoog/laag tarief ipv enkeltarief? is normaal. Nu 2 jaar later telt hij nog steeds op hoog en laag terwijl ik al die tijd een enkeltarief contract heb gehad.