Mijn vraag
Ik ben aan het twijfelen tussen de bovenstaande modellen. Ik zal er 2 nemen.
Mijn netwerk reikt met mijn enkele Asus RT-AC3200 niet ver genoeg om overal 300mbps te halen. Daar het bereik niet overal goed verdeelt is.
De Asus staat nu als Accespoint op mijn kamer op de 1ste verdieping. Hier heb ik zo het hele huis en tuin dekkend. Maar wil de snelheid omhoog halen door meerdere AP's te plaatsen en gebruik te maken van Roaming tussen de 2.
Relevante software en hardware die ik gebruik
4 iPhones; 1 5S, 2x 6 en 1x 6S. Die niet zwaar gebruikt worden.
1 MacBook Air (2015)
1 Game PC (bedraad)
3 Smart TV's 1 Bedraad, 2 WiFi
1 Samsung Galaxy S6 Edge
1 Laptop met Linksys AE3000, heeft alleen usb 2.0 dus upgrade niet zinvol
1 Werk PC (op WiFi) met AE3000, heeft alleen usb 2.0 dus upgrade niet zinvol. Geen mogelijkheid tot draad(met huidige setup) vanwege te kleine ruimte tussen de buizen van mijn kamer waar de Asus staat naar zolder.
Meeste apparaten worden tegelijk gebruikt.
Internet van Ziggo 300/30.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb een nieuw modem van Ziggo, de Technicolor TC-7210 en een Horizonbox. Beide zijn zeer onstabiel op WiFi(had ik ook verwacht maar had gewoon even geprobeerd). Die staan nu beide in Brigde. En gebruik een Ubiquiti Edgerouter X als router.
Dus wat vinden jullie?
De LR(Long Range) kan 183m2 dekken volgens de datasheet. Maar is beperkt tot 867 mbps op 5G.
De Pro heeft geen LR en heeft volgens de datasheet 122m2 als dekking, maar heeft dan wel een 3x3 config qua antennes. En dus 1300mbps op 5GHz. (2.4 staat alleen de printer op dus dat boeit me niet).
Mijn Asus kan moeiteloos op de eerste etage en de iPhone's van me ouders op zolder van 300mbps voorzien via speedtest. Maar wil dat graag ook beneden en in de tuin.
Ja ik ben een performance gek
Mijn huis is 89m2 maar wil graag ook achter in de tuin hoge snelheden hebben.
De AP's komen op de eerste etage en zolder te hangen. Of is begane grond en 1ste etage beter?
P.S de Ubiquiti AP's vervangt de Asus AP!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Ubiquiti UniFi AP AC LR (1-Pack) | € 108,65 | € 108,65 |
| 1 | Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack) | € 152,73 | € 152,73 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 261,38 | |
Ik ben aan het twijfelen tussen de bovenstaande modellen. Ik zal er 2 nemen.
Mijn netwerk reikt met mijn enkele Asus RT-AC3200 niet ver genoeg om overal 300mbps te halen. Daar het bereik niet overal goed verdeelt is.
De Asus staat nu als Accespoint op mijn kamer op de 1ste verdieping. Hier heb ik zo het hele huis en tuin dekkend. Maar wil de snelheid omhoog halen door meerdere AP's te plaatsen en gebruik te maken van Roaming tussen de 2.
Relevante software en hardware die ik gebruik
4 iPhones; 1 5S, 2x 6 en 1x 6S. Die niet zwaar gebruikt worden.
1 MacBook Air (2015)
1 Game PC (bedraad)
3 Smart TV's 1 Bedraad, 2 WiFi
1 Samsung Galaxy S6 Edge
1 Laptop met Linksys AE3000, heeft alleen usb 2.0 dus upgrade niet zinvol
1 Werk PC (op WiFi) met AE3000, heeft alleen usb 2.0 dus upgrade niet zinvol. Geen mogelijkheid tot draad(met huidige setup) vanwege te kleine ruimte tussen de buizen van mijn kamer waar de Asus staat naar zolder.
Meeste apparaten worden tegelijk gebruikt.
Internet van Ziggo 300/30.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb een nieuw modem van Ziggo, de Technicolor TC-7210 en een Horizonbox. Beide zijn zeer onstabiel op WiFi(had ik ook verwacht maar had gewoon even geprobeerd). Die staan nu beide in Brigde. En gebruik een Ubiquiti Edgerouter X als router.
Dus wat vinden jullie?
De LR(Long Range) kan 183m2 dekken volgens de datasheet. Maar is beperkt tot 867 mbps op 5G.
De Pro heeft geen LR en heeft volgens de datasheet 122m2 als dekking, maar heeft dan wel een 3x3 config qua antennes. En dus 1300mbps op 5GHz. (2.4 staat alleen de printer op dus dat boeit me niet).
Mijn Asus kan moeiteloos op de eerste etage en de iPhone's van me ouders op zolder van 300mbps voorzien via speedtest. Maar wil dat graag ook beneden en in de tuin.
Ja ik ben een performance gek
Mijn huis is 89m2 maar wil graag ook achter in de tuin hoge snelheden hebben.
De AP's komen op de eerste etage en zolder te hangen. Of is begane grond en 1ste etage beter?
P.S de Ubiquiti AP's vervangt de Asus AP!
[ Voor 32% gewijzigd door SupaHotFire op 26-05-2016 12:34 ]