Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ubiquiti UAP-AC-LR of UAP-AC-PRO?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SupaHotFire
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-11 00:01

SupaHotFire

Met minder geen genoegen

Topicstarter
Mijn vraag

#ProductPrijsSubtotaal
1Ubiquiti UniFi AP AC LR (1-Pack)€ 108,65€ 108,65
1Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack)€ 152,73€ 152,73
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 261,38

Ik ben aan het twijfelen tussen de bovenstaande modellen. Ik zal er 2 nemen.

Mijn netwerk reikt met mijn enkele Asus RT-AC3200 niet ver genoeg om overal 300mbps te halen. Daar het bereik niet overal goed verdeelt is.

De Asus staat nu als Accespoint op mijn kamer op de 1ste verdieping. Hier heb ik zo het hele huis en tuin dekkend. Maar wil de snelheid omhoog halen door meerdere AP's te plaatsen en gebruik te maken van Roaming tussen de 2.

Relevante software en hardware die ik gebruik

4 iPhones; 1 5S, 2x 6 en 1x 6S. Die niet zwaar gebruikt worden.
1 MacBook Air (2015)
1 Game PC (bedraad)
3 Smart TV's 1 Bedraad, 2 WiFi
1 Samsung Galaxy S6 Edge
1 Laptop met Linksys AE3000, heeft alleen usb 2.0 dus upgrade niet zinvol
1 Werk PC (op WiFi) met AE3000, heeft alleen usb 2.0 dus upgrade niet zinvol. Geen mogelijkheid tot draad(met huidige setup) vanwege te kleine ruimte tussen de buizen van mijn kamer waar de Asus staat naar zolder.

Meeste apparaten worden tegelijk gebruikt.

Internet van Ziggo 300/30.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb een nieuw modem van Ziggo, de Technicolor TC-7210 en een Horizonbox. Beide zijn zeer onstabiel op WiFi(had ik ook verwacht maar had gewoon even geprobeerd). Die staan nu beide in Brigde. En gebruik een Ubiquiti Edgerouter X als router.

Dus wat vinden jullie?

De LR(Long Range) kan 183m2 dekken volgens de datasheet. Maar is beperkt tot 867 mbps op 5G.

De Pro heeft geen LR en heeft volgens de datasheet 122m2 als dekking, maar heeft dan wel een 3x3 config qua antennes. En dus 1300mbps op 5GHz. (2.4 staat alleen de printer op dus dat boeit me niet).

Mijn Asus kan moeiteloos op de eerste etage en de iPhone's van me ouders op zolder van 300mbps voorzien via speedtest. Maar wil dat graag ook beneden en in de tuin.

Ja ik ben een performance gek ;)

Mijn huis is 89m2 maar wil graag ook achter in de tuin hoge snelheden hebben.

De AP's komen op de eerste etage en zolder te hangen. Of is begane grond en 1ste etage beter?

P.S de Ubiquiti AP's vervangt de Asus AP!

[ Voor 32% gewijzigd door SupaHotFire op 26-05-2016 12:34 ]

Beste antwoord (via SupaHotFire op 26-05-2016 16:33)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:45

lier

MikroTik nerd

Heb je clients die én 3x3 doen én waarvoor een snellere verbinding noodzakelijk is?
Persoonlijk zou ik voor de LR gaan...met name omdat de antennes wat gevoeliger zijn (zowel bij zenden als ontvangen).

Lastig om advies te geven over de waar vraag. Afhankelijk van allerhande invloeden. Probeer het (als eerste) beneden en op zolder. Of koop er drie, voor elke verdieping een :)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• lier

lier

MikroTik nerd

Heb je clients die én 3x3 doen én waarvoor een snellere verbinding noodzakelijk is?
Persoonlijk zou ik voor de LR gaan...met name omdat de antennes wat gevoeliger zijn (zowel bij zenden als ontvangen).

Lastig om advies te geven over de waar vraag. Afhankelijk van allerhande invloeden. Probeer het (als eerste) beneden en op zolder. Of koop er drie, voor elke verdieping een :)

• SupaHotFire

SupaHotFire

Met minder geen genoegen

Topicstarter
De 2 AE3000's hebben 3x3 antennes. En snelheid wil ik alleen omdat het kan en wij er genoeg voor betalen bij Ziggo ;) dus waarom niet alles uit je netwerk halen? :)

3 AP's is met de prijs van de LR inderdaad te overwegen.

• Frogmen
  • Niet online
Bedenk wel dat je eigenlijk voor een machine altijd aan moet hebben staan voor de unify controller anders werkt gast toegang bijvoorbeeld niet. Even goed in verdiepen voordat je een keuze maakt.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• SupaHotFire

SupaHotFire

Met minder geen genoegen

Topicstarter
Daar heb ik ook inderdaad over nagedacht. Ik heb iig geen gast netwerken die ik wil gebruiken. Of moet de PC/ Server altijd aan staan voor dhcp requests enzo?

• lier

lier

MikroTik nerd

Frogmen schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:10:
Bedenk wel dat je eigenlijk voor een machine altijd aan moet hebben staan voor de unify controller anders werkt gast toegang bijvoorbeeld niet. Even goed in verdiepen voordat je een keuze maakt.
Daar hebben ze VLAN's voor uitgevonden.
SupaHotFire schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:17:
Daar heb ik ook inderdaad over nagedacht. Ik heb iig geen gast netwerken die ik wil gebruiken. Of moet de PC/ Server altijd aan staan voor dhcp requests enzo?
Je hebt altijd een DHCP kabouter nodig, maakt niet uit of hij in een router of in een pc woont...

• SupaHotFire

SupaHotFire

Met minder geen genoegen

Topicstarter
Ja dat is de Edgerouter X. Maar moet de Unifi controller altijd aan staan?

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:15
SupaHotFire schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:24:
Ja dat is de Edgerouter X. Maar moet de Unifi controller altijd aan staan?
Nee, is niet nodig. Je kunt de AP's instellen en bedienen met een app, of een eigen controller hosten bij Amazon die altijd aan staat (paar euro per maand). Je kunt ook een controller op je eigen PC/laptop draaien, maar die draait natuurlijk niet altijd. Voordeel van een always-on controller is makkelijker management en updates (die er elke week zijn).

• SupaHotFire

SupaHotFire

Met minder geen genoegen

Topicstarter
Nee, is niet nodig. Je kunt de AP's instellen en bedienen met een app, of een eigen controller hosten bij Amazon die altijd aan staat (paar euro per maand). Je kunt ook een controller op je eigen PC/laptop draaien, maar die draait natuurlijk niet altijd. Voordeel van een always-on controller is makkelijker management en updates (die er elke week zijn).
Oow owke. Handig :).

Updates en management komen wel goed. Mijn PC(waar de Controller op komt te staan) staat ook een x aantal uur per dag aan dus dat is dan geen probleem.

Het Amazon hosting idee is ook een goede.

Denk dat ik maar voor de UAP-AC-LR ga. Bedankt allemaal!

P.S mocht iemand nog een mening hebben dan hoor ik dat graag. Ik geef wel door wanneer ik ze besteld heb.

[ Voor 7% gewijzigd door SupaHotFire op 26-05-2016 16:42 ]

• lier

lier

MikroTik nerd

In dit topic kan je (ook) heel veel info vinden:
\[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur

offtopic:
Maar die had je misschien al gevonden!?

• SupaHotFire

SupaHotFire

Met minder geen genoegen

Topicstarter
Klopt. Maar alles gaat door elkaar heen in dat topic dus heb ik een eigen gestart ;). Heel informatief inderdaad en heeft me ook geholpen om voor Ubiquiti te kiezen.
Pagina: 1