Toon posts:

Locky encrypter virus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een kennis die vermoedelijk met het .locky virus zit, heb de pc nog niet gezien maar aan zijn uitleg lijkt het allesinds zo. Ik heb er even iets over opgezocht en kwam enkel bij posts uit van ergens in februari, toen er nog niet echt een recovery oplossing was.
Ik vind echter nu ook niet echt veel informatie terug, is er ondertussen een oplossing om de files te recoveren, gezien hij niet echt een backup heeft..

Alvast bedankt!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Staat er werkelijk geen aanvullende info of hulp vermeld in
.LOCKY nieuwe crypto locker virus
nieuws: Criminelen geven universele sleutel voor TeslaCrypt-ransomware vrij
Cryptolocker Extensies

Locky is trouwens een ongoing zaak dus gezien de informatie in de startpost, kan ik niet 1-2-3 met 100% zekerheid zeggen welke versie/uitvoering van de ransomware er nu precies op de PC staat.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Zet de gemaakte
Backup
terug. En ter voorkoming lees http://support.eset.com/kb3433/ en zie ook voordelen van Live Grid. Of een andere goede AV die wel op tijd ingrijpt..

NRG

Verwijderd

Topicstarter
Op die laatste 2 had ik niet gezocht, het is ook af te wachten wat het is tot ik de pc heb natuurlijk, laat ons dus hopen iets dat ondertussen omkeerbaar is. Die eerste post heb ik wel gelezen maar daar staat enkel info in over het virus, niet veel oplossingen, toch?

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Mocht het TeslaCrypt 3 of 4 zijn is er een decrypter http://support.eset.com/kb6051/ beschikbaar.

NRG

Verwijderd

Topicstarter
Laten we hopen! Een backup denk ik niet dat hij heeft.. sprak wel van een externe harde schijf die ook geinfecteerd was, als dit de backup is, jammer dus..
Pagina: 1