TFT Schermen uit oude Toshiba's slopen

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 16:43

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Ik heb een aantal oude Toshiba laptops die ik ooit eens via mijn werkgever voor weinig mocht opkopen.

Eentje (en binnenkort nog eentje) ga ik niet meer gebruiken. De HD, geheugen etc gaan naar andere laptops, maar die schermen zijn nog gewoon goed (800x600).

Aan mijn Linux apparaat hangt nu een Acer 14" monitor die op 800x600 draait.

Weet iemand een manier om die Toshiba schermen netjes uit de laptops te slopen en te hergebruiken?
Informatie die ik zoek is: hoe komen die draadjes uit het scharnier? Zijn alle schermen hetzelfe? Kan ik aan zo'n scherm gewoon een VGA-connector 'plakken'?

Ik ben zeer benieuwd

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 13:40
Ja .. het moet kunnen

Ik heb op overclockers.com wel eens een iemand gezien met een water gekoeld systeempje en die had als monitor een oud laptop tft tje maar verder nooit meer gezien

het kan dus wel maar hoe ??

Repareren doe je zo.

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

uit het scherm komt gewoon een flatcable, het probleem is dat bij de meeste laptops het vrij moeilijk is om de tft controller direct te kunnen aanspreken

Beste film ooit

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 12:02

s3mt3x

I choose not to know...

deze en deze hebben BC3 kennelijk overleefd. Have phun.

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 16:43

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Hoeps, dat is dus moeilijker dan ik dacht. Ik denk dat ik ga wachten tot er weer een vakantie is in een regenachtige tijd (nooit dus :( )

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Snurp
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03-2025

Snurp

aka NICO

Heb daar ook al eens mee gespeeld. Je hebt verschillende problemen. Als eerste de hoog frequent generator die komt ergens op het systembord van je toshiba (die heb ik nl ook) uit je moet dat spanning deel isoleren en aan kunnen sturen. Dan moet je weten wat de pin configuratie is van het scherm. Elke laptop heeft een andere pin configuratie dus zoek zelf maar uit welke jij hebt. Erg lastig dus, en niet of nauwelijks info over te vinden. Daarna moet je een kaart hebben om je signaal om te zetten naar een beeld. Het zou mooi zijn als je daar een standaard vga kaart voor kan gebruiken. Alleen denk ik niet dat dit gaat. de aansluiting is niet echt RGB. Hoe dat wel is weet ik niet. Maar het wordt erg lastig om dit te maken.
Ik denk dat je toch echt een elektronica expert moet zijn om hier zelf uit te komen.
Inmiddels heb ik dit project maar op een heel laag pitje gezet tot er iemand is die een werkend bewijs kan leveren.
En niet de aansturing gebruiken van een TFT scherm. Maar gewoon met een flatcable naar je Video kaart.

Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 23:09
Op dinsdag 26 juni 2001 01:10 schreef Snurp het volgende:
Heb daar ook al eens mee gespeeld. Je hebt verschillende problemen. Als eerste de hoog frequent generator die komt ergens op het systembord van je toshiba (die heb ik nl ook) uit je moet dat spanning deel isoleren en aan kunnen sturen. Dan moet je weten wat de pin configuratie is van het scherm. Elke laptop heeft een andere pin configuratie dus zoek zelf maar uit welke jij hebt. Erg lastig dus, en niet of nauwelijks info over te vinden. Daarna moet je een kaart hebben om je signaal om te zetten naar een beeld. Het zou mooi zijn als je daar een standaard vga kaart voor kan gebruiken. Alleen denk ik niet dat dit gaat. de aansluiting is niet echt RGB. Hoe dat wel is weet ik niet. Maar het wordt erg lastig om dit te maken.
Ik denk dat je toch echt een elektronica expert moet zijn om hier zelf uit te komen.
Inmiddels heb ik dit project maar op een heel laag pitje gezet tot er iemand is die een werkend bewijs kan leveren.
En niet de aansturing gebruiken van een TFT scherm. Maar gewoon met een flatcable naar je Video kaart.
same here, ik wacht ook op een how-to :) .

Maar als je je TFT scherm eruit gemold hebt, dan kun je gewoon de pdf doornemen hier staat heel veel info in betrefende pin aansluiting etc. (bij mij is het geen flatcable).

Waar ik zelf mijn laatste sprankje hoop op gevestigt heb is een videokaart met digitale uitgang, kans lijkt mij aanwezig dat hiermee iets te doen is, (signaal is digitaal dus hoeft niet omgezet teworden, etc)
Pagina: 1