Ik kan andermans bericht wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Topicstarter
Goedenavond,

Ik zit net via mijn telefoon op Tweakers (Google Chrome), en wilde de topic-start wijzigen van [OnePlus Loop VR headset] Levertijden.

Het is alleen met dat specifieke topic. Nu zit ik momenteel op mijn pc (ook Google Chrome), en ervaar exact hetzelfde.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ckRU9BC.png?1
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vaNsbsf.png?1

Zoals jullie misschien kunnen zien, bevindt de topic-start zich onder de reactie van RickvdT. Ik ben mede-topic-starter, en bij mij staat dat er wel, maar het staat bij de post van RickvdT 8)7. Daarbij kan ik ook gewoon doodleuk zijn reactie wijzigen als ik zou willen.

Als er dingen onduidelijk zijn, vraag gerust.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:32

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Eerste reactie is een gezamenlijk reactie die kunnen jullie beide wijzigen altijd zo geweest.

Si vis pacem, para bellum

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ehm, wat verwacht je anders voor functionaliteit van een mede-topic-starter?

Ik verwacht juist expliciet deze functionaliteit zodat bij een uitgebreide topic-start als persoon 1 weggaat / op vakantie is persoon 2 de topicstart nog kan bijwerken.

Oftewel mij lijkt het exact zoals bedoeld en ik kan ook niets anders bedenken bij de functie mede-topic-starter...

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Ik denk dat jullie mij verkeerd begrijpen. Het is de bedoeling dat ik de post van rens-br kan wijzigen, niet die van RickvdT ;). RickvdT is namelijk gewoon een user die in dat topic iets plaatst.

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-11 13:53

PromoX

Flying solo

Ik vermoed dat een mod eea gemerged heeft waardoor er oudere posts boven de TS, waar Anonymous mede-auteur van was, zijn komen te staan. Waarna hij dus mede-auteur is geworden van de oudste samengevoegde post en niet meer van de daadwerkelijke TS.

And I'm the only one and I walk alone.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:34

crisp

Devver

Pixelated

Mede-auteurs worden op topic-niveau bepaald, dus in die zin is dit verwacht gedrag. Het is echter niet handig om posts ouder dan de topicstart naar een topic te mergen.

Ik heb AnonymousWP nu weggehaald als topicstarter, de rest mogen de lokale mods oplossen (het lijkt me het handigst om de eerste twee berichten maar gewoon te verwijderen..)

[ Voor 35% gewijzigd door crisp op 25-05-2016 07:34 ]

Intentionally left blank

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Ik ben inderdaad geen topic-starter meer. Terwijl het de bedoeling is dat ik juist wel de . Nu is RickvdT de topic-starter.

Wat misschien nog het beste is, is dat een moderator de 2 berichten verplaatst naar onder (als dat kan). Daarna kan rens-br mij gewoon weer opnieuw topic-starter maken.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Overigens hetzelfde als wat bij het VR topic is gebeurd, is er ook gebeurd in [Xiaomi Mi Max] Levertijden & Prijzen

Is het mogelijk om de datum van het TS bericht te vervroegen zodat het wel vooraan komt te staan?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Anonymoussaurus schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 08:59:

Wat misschien nog het beste is, is dat een moderator de 2 berichten verplaatst naar onder (als dat kan).
Nee, dat kan helaas niet...
rens-br schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:05:

Is het mogelijk om de datum van het TS bericht te vervroegen zodat het wel vooraan komt te staan?
Nee, ook dat zal niet werken omdat niet datum, maar message-id bepalend is voor de volgorde, en aangezien dat een PK is is die ook niet zomaar te wijzigen (plus dat eerdere message-ids natuurlijk al vergeven zijn).

Intentionally left blank

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
crisp schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:28:
[...]

Nee, dat kan helaas niet...

[...]

Nee, ook dat zal niet werken omdat niet datum, maar message-id bepalend is voor de volgorde, en aangezien dat een PK is is die ook niet zomaar te wijzigen (plus dat eerdere message-ids natuurlijk al vergeven zijn).
Is het niet gewoon een bug dan? Want hier staat ook duidelijk dat RickvdT de maker van het topic is, terwijl dit niet zo is.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BIr2SJ3.png?1

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Anonymoussaurus schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:58:
[...]

Is het niet gewoon een bug dan? Want hier staat ook duidelijk dat RickvdT de maker van het topic is, terwijl dit niet zo is.

[afbeelding]
Nee, dat is geen bug. Een 'topicstart' is technisch niets meer dan het eerste bericht in een topic...

Intentionally left blank

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
crisp schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:52:
Nee, dat is geen bug. Een 'topicstart' is technisch niets meer dan het eerste bericht in een topic...
Dat snap ik. Het is alleen een beetje verwarrend. Wat is er dan mis gegaan? Dat het mogelijk is dat een mod een paar berichten heeft verplaatst naar dat topic, maar dan snap ik nog niet dat die berichten bovenaan zijn geplaatst, en niet onderaan. Kun je mij dit uitleggen? Bedankt voor je antwoorden tot nu toe :).

• rens-br

rens-br

Anonymoussaurus schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:55:
[...]

Dat snap ik. Het is alleen een beetje verwarrend. Wat is er dan mis gegaan? Dat het mogelijk is dat een mod een paar berichten heeft verplaatst naar dat topic, maar dan snap ik nog niet dat die berichten bovenaan zijn geplaatst, en niet onderaan. Kun je mij dit uitleggen? Bedankt voor je antwoorden tot nu toe :).
Kijk eens naar de datum van onze TS en de berichten daarvoor.

Het verhaal is dus:
  1. RickvdT en jugger naut hebben de berichten geplaatst in OP3 topic op 23 mei
  2. Ik heb topic start aangemaakt op 24 mei
  3. Een moderator heeft die twee berichten verplaatst en omdat die een eerdere datum = eerdere message-id hebben staan die nu bovenaan.
Aangezien de datum niet aangepast kan worden en ook de message-id niet veranderd kunnen worden is de enige optie de berichten te verwijderen of de berichten weer terug plaatsen in hun originele topic.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 25-05-2016 16:05 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Juist :)

Wat imo wel een bug is is dat als een topic een andere 'topicstarter' krijgt dat dan lukraak gewoon de mede-topicstarters worden overgenomen. En aangezien hieruit onwenselijke situaties ontstaan zou je als moderator eigenlijk ook geen oudere berichten naar een nieuwer topic moeten/mogen mergen.

Technische alternatieven zijn er ook, maar die zijn minder triviaal te implementeren. Je zou bijvoorbeeld:

- in plaats van het eerste bericht een specifiek bericht kunnen aanduiden als topicstart, en die dan uitsluiten van de standaard sortering. Hier heb je dan wel (admin)tools nodig om dat te kunnen aanpassen indien nodig, en bij andere bewerkingen moet hier rekening mee gehouden worden.

- in plaats van op message-id wel op datum sorteren, en een mogelijkheid inbouwen om de datum van een bericht aan te passen

De eerste mogelijkheid heeft mijn voorkeur want de tweede is m.i. 'geschiedsvervalsing'. De enige vraag is dan of het de moeite waard is om dit op te lossen, of kunnen we beter inzetten op voorkoming (hetzij door gewoon afspraken te maken en hier op te letten, of door het technisch onmogelijk te maken)?

[ Voor 10% gewijzigd door crisp op 25-05-2016 15:06 ]

Intentionally left blank

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-11 08:22
Ander alternatief is (zal wel een slecht idee zijn wat meer werk kost dan wat je nu bedacht hebt), verplaatste berichten niet te verplaatsen met hun oude message-id, maar in te voegen alsof het nieuwe berichten zijn, met een splinter nieuwe message-id. Wel behouden ze hun oude datum, maar staan ze gezamenlijk onderaan het nieuwe topic. Ipv dat 2 topics dan door elkaar gaan lopen `aabaabababbaabbba` krijg je ze dan achter elkaar `aaaaaaaabbbbbbba`. Als het er veel zijn, zou een mod wel even een berichtje erachter kunnen zetten met, ik heb wat verplaatst.

Wel moeten de oude message-id's dan gemarkeerd worden als verplaatst (naar de nieuwe message-id's), zodat je kunt redirecten als iemand op een link naar de oude klikt.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Dorus schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:01:
Ander alternatief is (zal wel een slecht idee zijn wat meer werk kost dan wat je nu bedacht hebt), verplaatste berichten niet te verplaatsen met hun oude message-id, maar in te voegen alsof het nieuwe berichten zijn, met een splinter nieuwe message-id. Wel behouden ze hun oude datum, maar staan ze gezamenlijk onderaan het nieuwe topic. Ipv dat 2 topics dan door elkaar gaan lopen `aabaabababbaabbba` krijg je ze dan achter elkaar `aaaaaaaabbbbbbba`. Als het er veel zijn, zou een mod wel even een berichtje erachter kunnen zetten met, ik heb wat verplaatst.

Wel moeten de oude message-id's dan gemarkeerd worden als verplaatst (naar de nieuwe message-id's), zodat je kunt redirecten als iemand op een link naar de oude klikt.
Dat is nog bewerkelijker (technisch gezien) en is in sommige gevallen juist weer niet wenselijk lijkt me ;)

Intentionally left blank

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
rens-br schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:16:
Kijk eens naar de datum van onze TS en de berichten daarvoor.

Het verhaal is dus:
  1. RickvdT en jugger naut hebben de berichten geplaatst in OP3 topic op 23 mei
  2. Ik heb topic start aangemaakt op 24 mei
  3. Een moderator heeft die twee berichten verplaatst en omdat die een eerdere datum = eerdere message-id hebben staan die nu bovenaan.
Aangezien de datum niet aangepast kan worden en ook de message-id niet veranderd kunnen worden is de enige optie de berichten te verwijderen of de berichten weer terug plaatsen in hun originele topic.
Aha! Nu vat ik hem.
crisp schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:04:
- in plaats van op message-id wel op datum sorteren, en een mogelijkheid inbouwen om de datum van een bericht aan te passen
Maar, is het dan niet zo dat als de reactie wordt gewijzigd, de volgorde dan ook verandert wordt? Of wordt het dan alleen gesorteerd op de post datum? Dat lijkt mij namelijk het meest logische.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-11 16:11

13art

Moderator Mobile
Heb ondertussen de eerdere berichten weer terug naar het gewone op3 gezet.
Gezien er een specifiek topic over levertijden van de VR bril was gemaakt een aantal berichten die daar over gingen dus daar naartoe verplaatst. Totaal geen benul gehad dat de tijden niet overeen kwamen.

Ach zo heb ik ook nog kunnen helpen om achter een bepaalde bug te komen.... O-)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:29

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En de bug zat tussen toetsenbord en stoel. :+

* Hero of Time rent. :P

Zonder dollen, het is iets wat al eens eerder is gebeurt volgens mij, maar niet met een 'groot' topic als dit met speciale topicstart en meerdere auteurs. Het viel toen niet echt op zoals op deze manier.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:00

_David_

FP ProMod

llama llama duck

crisp schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:04:

De eerste mogelijkheid heeft mijn voorkeur want de tweede is m.i. 'geschiedsvervalsing'. De enige vraag is dan of het de moeite waard is om dit op te lossen, of kunnen we beter inzetten op voorkoming (hetzij door gewoon afspraken te maken en hier op te letten, of door het technisch onmogelijk te maken)?
Imo lijkt mij een check op datum post vs datum eerste post topic bij het verplaatsen de beste optie, is niet complex en je introduceert ook niet allemaal nieuwe problemen :P

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:29

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

_David_ schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 20:25:
[...]

Imo lijkt mij een check op datum post vs datum eerste post topic bij het verplaatsen de beste optie, is niet complex en je introduceert ook niet allemaal nieuwe problemen :P
De moderator in kwestie moet gewoon opletten. Het is iets dat door een handmatige actie veroorzaakt kan worden, het kan dus ook voorkomen worden door even te controleren wat het resultaat is.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• rens-br

rens-br

l3art schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:28:
Heb ondertussen de eerdere berichten weer terug naar het gewone op3 gezet.
Gezien er een specifiek topic over levertijden van de VR bril was gemaakt een aantal berichten die daar over gingen dus daar naartoe verplaatst. Totaal geen benul gehad dat de tijden niet overeen kwamen.

Ach zo heb ik ook nog kunnen helpen om achter een bepaalde bug te komen.... O-)
Bedankt voor het fixen van het OP3 topic. Zou je dit topic ook kunnen fixen: [Xiaomi Mi Max] Levertijden & Prijzen want daar is hetzelfde aan de hand.
Pagina: 1