Toon posts:

Tweakers geven af en toe een nietszeggend antwoord

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom het af en toe tegen dat sommige mensen waaronder ik zelf iets vragen en worden afgescheept met een antwoord zoals dit: ' gebruik ff de search please. '.
Dat noem ik antwoorden waar je geen topic voor plaatst en waar je dus absoluut niet verder mee komt, niet iedereen is met alles zo ' kundig als de tweaker ' en als je van plan bent om zo'n antwoord te geven, bespaar jezelf die moeite dan. :( |:( :r (voorkomt een hoop ergenis ;( )

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dit past beter in LA denk ik zo :?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-12 09:07
Dit is al vaker behandeld in LA geloof ik ... kweenie, bij heel veel vragen is de search gewoon te gebruiken. Zo niet, dan zeg je er toch even bij "De search leverde niks op".

Verwijderd

Topicstarter
Is leuk en aardig, maar geef mensen gewoon een antwoord waar ze naar vragen of zet er op een socialere manier bij wat ze makkelijk kunnen doen om toch aan hun antwoord te komen. En anders moet je geen reactie gaan geven. (kan irritant zijn). Kijk naar dit antwoord bv. [topic=169269]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het lijkt alsof iedereen hier op het forum minstens 1x een topic moet openen over dit onderwerp.
Als het je niet bevalt dan ga je maar weg, GoT is nou eenmaal zo :), denk niet dat je daar echt veel aan kunt veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is gewoon grote onzin, ik zet dit er niet neer zodat het wordt aangepakt, maar dat mensen er mischien wat van kunnen leren. Als iedereen die er last van had en heeft nu weggaat vervalt de GOT ook straks omdat er te weinig gebruikers meer zijn :r :r

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:27

scorpionv

This space for rent

Ik durf het andersom te stellen, ik hoop dat de 'newbies' hiervan leren. Dit omdat ik meerdere malen per dag 2 gelijke topics in 'actieve topics' zie staan. Dan is er 1. Niet gesearched. 2. Niet verder gekeken dan de neus lang is.
Een leraar mag je alles 10x vragen, een tweaker ook, maar niet 2 seconden achter elkaar weer dezelfde vraag. Dat levert van die 'UTFS' antwoorden op. Same goes voor de topics die elke week wel langskomen; bijv. 'Welke koeler op mijn AMD Athlon?' Dat is al 10.000 keer gevraagd, dus zitten er geheid mensen die zich eraan ergeren.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 23:56 schreef PlanetLove het volgende:
Ik kom het af en toe tegen dat sommige mensen waaronder ik zelf iets vragen en worden afgescheept met een antwoord zoals dit: ' gebruik ff de search please. '.
Dat noem ik antwoorden waar je geen topic voor plaatst en waar je dus absoluut niet verder mee komt, niet iedereen is met alles zo ' kundig als de tweaker ' en als je van plan bent om zo'n antwoord te geven, bespaar jezelf die moeite dan. :( |:( :r (voorkomt een hoop ergenis ;( )
Ik ben het in zovere met je eens, dat er inderdaad wel eens te snel UTFS etc. wordt geroepen, maar er zijn natuurlijk altijd vragen die al vele malen behandeld zijn.

Voor vaste GOTters zou dat op den duur een bron van ergernis kunnen worden. Bij sommige vragen denk ik ook wel eens: "Zal ik het nu voor de 20e keer uit gaan leggen". Tja er zijn mensen die dan alleen als antwoord UTFS eruit krijgen. In weze klopt dat wel, maar als de manier van antwoorden iets subtieler opgeschreven zou zijn (eventueel zelfs met een linkje erbij) zou dat al heel anders op de vraagsteller over komen.

Waar ik het niet mee eens ben is het feit dat je roept dat het geen antwoorden zijn waarvoor je een topic plaatst. Met een beetje zoekwerk in de search had misschien voorkomen kunnen worden dat de vraag uberhaupt gesteld had hoeven worden of had de vraag misschien iets specifieker kunnen zijn. Verder is zo'n antwoord ook nog niet eens zo slecht als de oplossing van het probleem ook gewoon daadwerkelijk via de search te vinden is ;)
Op maandag 25 juni 2001 01:10 schreef PlanetLove het volgende:
Is leuk en aardig, maar geef mensen gewoon een antwoord waar ze naar vragen of zet er op een socialere manier bij wat ze makkelijk kunnen doen om toch aan hun antwoord te komen. En anders moet je geen reactie gaan geven. (kan irritant zijn). Kijk naar dit antwoord bv. Hoeveel HDD's op een 300 watt voeding?
Ik vind de reactie van jezelf in dat draadje eerlijk gezegd nogal vreemd (om me zachtjes uit te drukken).

Je stelt een vraag; Vervolgens komt daar een antwoord op, dat naar beste weten van de beantwoorder geplaatst wordt. Daarop ga jij slechts na 1 reply een nogal denigrerende reply richting die persoon plaatsen.
Ik zou me voor kunnnen stellen, dat men nu niet eens meer het lef heeft (laat staan de wil) om uberhaupt nog een reply te plaatsen.
Verder zijn we hier om elkaar te helpen; daar kunnen dus ook (in jouw ogen) minder zinnige antwoorden tussen zitten, maar die antwoorden waren toch echt wel bedoeld om jou te helpen!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Pak het niet te direct van vanavond maar als ik zo af en toe is doorlees of zelf een vraag stel heb je altijd van die mensen die een antwoord geven wat ik zo door het sch??th??s spoel.

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:22

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Op maandag 25 juni 2001 01:51 schreef nelske het volgende:

[..]

Ik ben het in zovere met je eens, dat er inderdaad wel eens te snel UTFS etc. wordt geroepen
mag ik vragen wat UTFS betekend of moet ik daarvoor de search gebruiken :?

We've got that ring of confidence

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Use The Fucking Search
Read The Fucking Manual
Read The Fucking Faq
Read The Fucking Policy

kom ik weleens tegen

UTFS RTFM RTFF RTFP newbie! :P ;)

Verwijderd

Tja, dat blijf je sowieso altijd houden.

Er kan moeilijk een soort van kwaliteitstest gedaan worden, voordat je gemachtigd wordt om op GOT te posten he :P

Af en toe zie ik er ook wel eens antwoorden tussen staan, die de vraagsteller helemaal de verkeerde richting in sturen of die gewoon ronduit helemaal fout zijn.
Dit neemt echter niet weg (zoals ik al eerder zei), dat zo'n antwoord met de beste bedoelingen (in de meeste gevallen ;) ) gegeven wordt. Tja ben je het met zo'n antwoord niet eens (of vind je het ronduit een bagger antwoord), dan is het gewoon aan jezelf om zo'n antwoord te negeren. Iets anders zal er niet op zitten.

Verder maakt iedereen wel eens foutjes. Jij en ik (en alle andere GOTters) zijn daar geen uitzonderingen op.

/me hoopt al heel lang dat hij nooit foutjes zou maken; Zou handig zijn bij tentamens :P

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Op maandag 25 juni 2001 02:01 schreef scorpionv het volgende:
Use The Fucking Search
Read The Fucking Manual
Read The Fucking Faq
Read The Fucking Policy

kom ik weleens tegen

/me is weer wijzer geworden!
maar k denk niet dat dit soort dingen in de search staan :P

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 01:59 schreef U2-kid het volgende:

[..]

LOL...Tja ik zou zeggen RTFF :P maar ja dat zal dan ook wel een probleem worden.
Tja RTFM is niet van toepassing hier ;)

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Op maandag 25 juni 2001 02:05 schreef nelske het volgende:

[..]

LOL...Tja ik zou zeggen RTFF :P maar ja dat zal dan ook wel een probleem worden.
Tja RTFM is niet van toepassing hier ;)
neeej, ik lees altijd midden in de nacht als ik me verveel alle FAQ's zo'n beetje (serieus!) maar dat ben ik daar nog niet tegen gekomen. eigenlijk moet er ook een lijst komen met veel gebruikte termen voor newbies en mensen die niet zo snel dat soort termen kunnen ontcijferen (like me!) :P

• Wouter!

[..]

Je weet toch wel wat "LOL" betekent hè :?

ROFL :D

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 02:08 schreef ThaWout het volgende:

[..]

Je weet toch wel wat "LOL" betekent hè :?

ROFL :D
/me kent die laatste ook niet :?
Wel ROTFL en ROTFLOL, maar ROFL ? :P

Verwijderd

Topicstarter
Nou het niveau zakt nou wel heel erg.

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

LOL :? hmmmmzzz... heeft het iets met plezier te maken??? :P

• Wouter!
Ja, da's hetzelfde natuurlijk ... maar de T van the wordt ook wel weggelaten omdat het maar een lidwoordje is.

• Wouter!
Op maandag 25 juni 2001 02:15 schreef U2-kid het volgende:
LOL :? hmmmmzzz... heeft het iets met plezier te maken??? :P
ROTFLMAOPIMP :D :o >:)

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 02:14 schreef PlanetLove het volgende:
Nou het niveau zakt nou wel heel erg.
Een beetje Offtopic moet toch wel kunnen voor even?
Altijd ontopic blijven is ook een kunst hoor ;)

/me zal niet meer offtopic gaan in dit draadje

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op maandag 25 juni 2001 02:05 schreef U2-kid het volgende:
[..]
[topic=154522]
en
[topic=125214]
om twee willekeurige draden te noemen :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 25 juni 2001 02:27 schreef oVRoM het volgende:
search
en
Geforce II Asus V7700 met Blue Orb ?
om twee willekeurige draden te noemen :)
Of dit twee goede "utfs" uitspraken zijn weet ik niet.
Maar het lijkt af en toe ook wel, dat iemand gewoon "weigert" de goede zoektermen te gebruiken.
Ik heb regelmatig al gehad, dat als iemand de 3 woorden uit zijn topic-titel in de search probeert, er veel nuttigs te vinden is...
Al die algemene searchtips die bij google/altavista/etc staan, kan je natuurlijk ook op GoT toepassen (synoniemen, vertalingen etc gebruiken)

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op maandag 25 juni 2001 02:39 schreef ACM het volgende:
[..]
Of dit twee goede "utfs" uitspraken zijn weet ik niet.
Eeuh.. Dit waren geen voorbeelden :)

Watch and learn: ;)
Op maandag 25 juni 2001 02:01 schreef scorpionv het volgende:
Use The Fucking Search
Read The Fucking Manual
Read The Fucking Faq
Read The Fucking Policy

kom ik weleens tegen

Op maandag 25 juni 2001 02:05 schreef U2-kid het volgende:
[..]
En ik noemde dus twee topics die ik met de search gevonden had, waar te vinden was wat UTFS betekend :)

offtopic:
Errug veel #55 vannacht :(

Verwijderd

Topicstarter
Het grappige waar het de laatste reply's overgaat is elkaar wat leuke afkortingen leren, (afdwalen) maar daarvoor had ik dit mailtje niet gepost. Het enigste wat ik hoop is dat mensen wat meer op hun antwoorden letten als ze die geven aangezien niet iedereen een echte tweaker is (wat is dan wel een tweaker). slc >:)

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Op maandag 25 juni 2001 12:40 schreef PlanetLove het volgende:
...Het enigste wat ik hoop is dat mensen wat meer op hun antwoorden letten als ze die geven aangezien niet iedereen een echte tweaker is...
Hier zit 'm de knijp, je hoeft geen tweaker te zijn om te kunnen zoeken. :P

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Op maandag 25 juni 2001 01:34 schreef PlanetLove het volgende:
Dat is gewoon grote onzin, ik zet dit er niet neer zodat het wordt aangepakt, maar dat mensen er mischien wat van kunnen leren. Als iedereen die er last van had en heeft nu weggaat vervalt de GOT ook straks omdat er te weinig gebruikers meer zijn :r :r
Je moet goed begrijpen dat het geen newbie shit is, dan kan je beter naar www.webwereld.nl gaan. Het is niet zo dat newbies niet geworden wel maar dat er weinig animo bestaat om wel heel erg voor de hand liggende vraagjes te beantwoorden of vraagjes die al tig keer zijn langsgekomen dan wel makkelijk via bijvoorbeeld google te vinden zijn.

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Op maandag 25 juni 2001 12:40 schreef PlanetLove het volgende:
Het grappige waar het de laatste reply's overgaat is elkaar wat leuke afkortingen leren, (afdwalen) maar daarvoor had ik dit mailtje niet gepost. Het enigste wat ik hoop is dat mensen wat meer op hun antwoorden letten als ze die geven aangezien niet iedereen een echte tweaker is (wat is dan wel een tweaker). slc >:)
Wat een echte tweakers is, FFS UTFS!

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:30
Op zondag 24 juni 2001 23:56 schreef PlanetLove het volgende:
Als de newbies nu eerst eens keer kijken of er niet al een heleboel topics over zijn geweest voorkomt dat ook een heleboel ergenis.
Het is ongelooflijk vervelend als er 100x dezelfde vraag wordt gesteld. Een verwijzing naar de search is dan toch op zijn plaats. Mensen kunnen toch best even kijken of ze op die manier een antwoord op hun vraag kunnen vinden.
Denk niet te makkelijk. Doe eens wat moeite en gebruik de search..

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Sjemig zeg... Kunnen we niet een linkje plaatsen naar 1 van de tientallen discussies die hier al over gevoerd zijn? Deze Newbie vs Diehards discussie is eindeloos, en bovendien al te vaak gevoerd om nog helemaal uitputtend te gaan behandelen.

Wat mij betreft is het heel simpel. Een newbie moet gewend raken aan de sfeer en het niveau van GoT. Het is inderdaad waar dat newbies vaak nogal onvriendelijk op hun geringe kennis en gebrekkige vaardigheden worden gewezen, maar dat neemt niet weg dat ze iets van de kritiek ter harte kunnen nemen om in de gemeenschap te "groeien".

GoT is een site die er in de eerst plaats voor de freaks is. Iedereen moet het leren, maar een beetje zelf moeite doen is voor iedereen de beste manier om iets te leren. De gemakzucht van massa's newbies is opvallend, maar gelukkig zijn er uitzonderingen: newbies die gemotiveerd zijn om vanalles te leren, en daar (zonodig met hulp van anderen) echt moeite voor willen doen. Dat zijn de newbies die iedereen graag ziet :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb het wel gezien ja, ik ben af en toe ook makkelijk met vragen die ik waarschijnlijk ook zelf kan uit zoeken. Alleen vind ik het gewoon lullig voor sommige mensen (waaronder mijnzelf) dat ze worden afgescheept met een antwoord waar ze niets mee kunnen.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 25 juni 2001 17:22 schreef PlanetLove het volgende:
1.Nou ik heb het wel gezien ja, ik ben af en toe ook makkelijk met vragen die ik waarschijnlijk ook zelf kan uit zoeken.

2.Alleen vind ik het gewoon lullig voor sommige mensen (waaronder mijnzelf) dat ze worden afgescheept met een antwoord waar ze niets mee kunnen.
Wat je nu zegt is natuurlijk heel erg tegenstrijdig: bij nummer 1 geef je aan dat je begrijpt wat er irritant kan zijn aan newbievragen, en je geeft toe dat je dergelijke vragen zelf wel eens stelt.

Bij nummer 2 zeg je weer dat je toch een antwoord op al dat soort vragen verlangt. Als je weet dat je iets doet wat niet geoorloofd is, dan kun je niet verwachten dat mensen je hierin altijd tegemoet komen.

Het is mooi dat je inziet dat je veel dingen zelf uit kunt zoeken, maar handel daar dan ook na. Daarmee bespaar je andere mensen, en uiteindelijk ook je zelf, een boel irritatie.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik bedoelde met mijn 1 na laatste reply is gewoon het punt dat mijn hele topic geen b?l uitmaakt, zodat ik er voor de rest maar van afzie omdat het uiteindelijk helemaal geen nut heeft en dat ik zelf de grond in wordt geboord terwijl ik het niet eens alleen zeg voor mijn zelf maar ook voor anderen mensen die er wel eens last van hebben. :(

• Mastermind
  • Laatst online: 29-11 15:35
Het toeval wil dat het Nederlandse woord 'lol' dezelfde betekenis heeft als de Engelse afkorting "LOL".

Verwijderd

PlanetLove als ik zo in je posthistorie terug kijk, dan zie ik bijna alleen maar topics die door jou geopend zijn.

Toevallig het eerste het beste topic (geluid van harde schijven) waar ik in kijk dat je niet zelf geopend hebt geef je (volgens mij) zelf ook een verkeerd antwoord. Wat ik wil zeggen is, dat je altijd antwoorden blijft houden die offtopic/foutief/flamend etc zijn.
Daar is denk ik niks aan te veranderen.
Verder wordt je sowieso niet de grond in geboord; dat is dan misschien je eigen perceptie.

Feit is toch volgens mij, dat je over het algemeen bij je vragen toch gewoon netjes geholpen bent of niet? Tja dat er dan antwoorden als UTFS tussen zitten, kan gebeuren als dit ook gewoon via de search te vinden is.

Verwijderd

Je kunt het natuurlijk ook in een lief zinnetje plakken zoiets van:

Je kunt hier ook de search voor gebruiken!

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen geeft als antwoord waarschijnlijk wel eens een fout antwoord (je probeert te helpen), oke en die bij de schijven was wat ik had gehoord en ondervonden. Maar het zal fijn zijn als de mensen af en toe wat socialer zijn in hun antwoorden >:) En oke meestal wordt je wel goed geholpen op die wegspoel antwoorden na.

• Mithrandir
  • Laatst online: 01-12 19:28
Tweakers geven af en toe een nietszeggend antwoord
vaak?? Antijd! :)

Verbouwing

• JeroenNietDoen
  • Nu online
het is wel een feit dat als je iets zoekt wat vaak gevraagd wordt je bij de search gebombardeerd wordt met results en dan zie je door de bomen het bos niet meer.

• Molybdenum
  • Laatst online: 27-11 13:05
tja.... soms zie je in de search door de bomen het bos niet meer en dan vind ik het logisch als je gewoon post.

maar er zijn mensen die ondanks dat ze zich ergeren (UTFS!!! blaat blaat blaat) aan het topic, er toch op reageren. blijkbaar vinden ze dat de moeite wel waard!
volgens mij gewoon een makkelijke manier om hun frustraties af te reageren!

(ik wil geen vlammenoorlog beginnen hier, het is gewoon mijn mening)

• Tachyon
  • Laatst online: 17-11 21:35

Tachyon

pop the glock

Op maandag 25 juni 2001 17:22 schreef PlanetLove het volgende:
Alleen vind ik het gewoon lullig voor sommige mensen (waaronder mijnzelf) dat ze worden afgescheept met een antwoord waar ze niets mee kunnen.
Jesus... Dan ga je toch klagen bij de Consumentenbond ofzo :? Je doet net of je recht hebt op een antwoord waar je wat mee kunt.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Op maandag 25 juni 2001 22:51 schreef Molybdenum het volgende:
maar er zijn mensen die ondanks dat ze zich ergeren (UTFS!!! blaat blaat blaat) aan het topic, er toch op reageren. blijkbaar vinden ze dat de moeite wel waard!
Okee, laatste reactie in dit topic. Veel newbies weten niet dat de die-hard tweakers graag zien dat ze zelf al gezocht hebben. Dat is ook de enige reden waarom ik dan reageer. Ik geef dan een (kort) antwoord op hun vraag, als ik het weet (Duh), en verwijs naar de search. Zo denk ik dat de bedoeling het beste overkomt; zij weten dat ze moeten zoeken, en ik ben niet de hondel*l die alleen brult: UTFS. Zo houden beide partijen een prettig gevoel over aan de reactie.

Ik heb een schijthekel aan mensen die niet gesearched hebben, maar als ik eerlijk ben moet ik zeggen dat sommige hardcoretweakers af en toe wel erg bot reageren. Dat zie ik te voorkomen, maar ik geef wel duidelijk aan waar bijna alles al te vinden is: search.

edit:

schijfhekel |:(

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn frustraties kwijt zou moeten zoek ik zo'n figuur wel op, bewijzen van spreken, en de GoT is een manier om aan een antwoord te komen, en is niet voor van die doortrek antwoorden. Ik zeg maar zo 'ben je van plan om wat je zelf al weet zo'n doortrek antwoord te geven ga dan gewoon verder met andere dingen.

• _Menno_
  • Laatst online: 07:30
Jij bent hier toch nieuw :?
Dan heb jij je ook aan te passen aan alle 20.000 anderen op dit forum en niet al die 20.000 aan de nieuwe usertjes, toch :?

Verwijderd

Topicstarter
Je weet de aantallen goed hoor, ik ben van ongeveer 8 maanden geleden, en of dat nieuw is? En een mens hoeft zich toch niet aan te passen aan onsociaal gedrag? Zeg het trouwens ook voor anderen die er last van hebben. |:(

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Onsociaal gedrag is te lui zijn om zelf een antwoord te zoeken, daarnaast wel verwachten dat iedereen het voor de zoveelste keer gaat uitleggen en als laatste iedereen nog even de grond intrapt over het nivo van de verkregen antwoorden.

Search en de FAQ zijn er niet voor niks.

Verwijderd

Topicstarter
Van die doortrek antwoorden vind ik ook onder onsociaal gedrag vallen. En het is makkelijker om een vraag te stellen dan om je het gomp?s te zoeken. >:)

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 23:56 schreef PlanetLove het volgende:
Van die doortrek antwoorden vind ik ook onder onsociaal gedrag vallen. En het is makkelijker om een vraag te stellen dan om je het gomp?s te zoeken. >:)
/me vraagt zich alleen af wie/wat er dan onsociaal is

Ik vind (maar dat is een persoonlijke mening ) jouw opstelling in deze nou ook niet echt het meest sociale hoogstandje.

Overigens ben ik het wel ermee eens (zoals ik al eerder aangaf), dat er af en toe te snel UTFS geroepen wordt. Maar wat je hier nou zegt is natuurlijk ook niet de bedoeling. Dat is gewoon luiheid! Je zal toch zelf je problemen op moeten lossen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, maar toch vind ik dat je het elkaar makkelijk moet maken met vragen en heb je geen zin in een fatsoenlijk antwoord ga dan weer lekker verder.

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 25 juni 2001 23:56 schreef PlanetLove het volgende:
Van die doortrek antwoorden vind ik ook onder onsociaal gedrag vallen.
Ik begrijp niet precies wat je met een doortrek antwoord bedoelt, maar indien je het over mijn antwoord hebt, lees mijn reactie eens (en probeer het te begrijpen)! De personen op GoT die je vragen beantwoorden zitten er meestal vaak en minimaal een aantal maanden (en weten dus wanneer een vraag heel vaak is langsgekomen). Dat wordt een zogenaamde community. Als newbie/ bezoeker wordt van je verwacht dat je eerst inleeft in de gewoontes van die community. De mensen die de community hier vormen worden niet betaald om antwoorden te geven en zullen dus menselijk reageren als je vraagt om de bekende weg.
Soms is dit een vriendelijke reactie, soms alleen alleen UTFS. Jep, UTFS is niet helpvol, maar het is een normale sociale omgangsvorm om eerst je te laten inleven in hoe de community werkt. Gewoon domweg verwachten / eisen dat je vraag een goed kwalitatief antwoord krijgt kan je dus niet.

Gewoon een regeltje met 'kon niks vinden in de search / FAQ' en je krijgt hele andere soort antwoorden. Domweg ff makkelijk een vraag stellen zonder zelf eerst inzet te tonen zal resulteren in hele andere antwoorden.
En het is makkelijker om een vraag te stellen dan om je het gomp?s te zoeken.
En dan zullen velen even makkelijk een UTFS als antwoord geven. Dat is immers heel wat makkelijker dan tig keer het antwoord in te tikken.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

deze topic is wel mooi om je aantal posts op te krikken ;)

Maar ik ben op 1 ding het eens met dinges, soms word er een hele lap tekst ge-quote en staat eronder: w00T ofzoiets.

Maarja wat doe je er tegen? niks en zovaak gebeurd het ook weer niet.

39

Verwijderd

Topicstarter
Leuk gezegd met die post's opkrikken (schiet er alleen niets mee op). Ik en andere mensen die er last van hebben moeten er maar aan wennen aan dat vraag antwoord gedoe. Er zijn er zat die er last van hebben maar ook zat die zeggen ik blijf niet herhalen wat ik ook ergens wel logisch vind. Zo moeten we maar met elkaar leren leven en accepteren hoe we zijn.

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 00:23 schreef PlanetLove het volgende:
Leuk gezegd met die post's opkrikken (schiet er alleen niets mee op). Ik en andere mensen die er last van hebben moeten er maar aan wennen aan dat vraag antwoord gedoe. Er zijn er zat die er last van hebben maar ook zat die zeggen ik blijf niet herhalen wat ik ook ergens wel logisch vind. Zo moeten we maar met elkaar leren leven en accepteren hoe we zijn.
Wijze woorden ;)
Er zal niks anders op zitten sowieso

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 26 juni 2001 00:11 schreef PlanetLove het volgende:
Oke, maar toch vind ik dat je het elkaar makkelijk moet maken met vragen en heb je geen zin in een fatsoenlijk antwoord ga dan weer lekker verder.
Je spreekt jezelf voortdurend tegen. Eerst zeg je dat je zelf ook wel vind dat je zelf meer moeite kunt doen, en daarna ben je weer lekker gemakzuchtig en moet iedereen maar alles voor je oplossen. JIJ bent hier nieuw, dus JIJ zult je aan de rest aan moeten passen. En niet andersom. Zo werkt het in de maatschappij ook, dus als je niet tegen deze ongeschreven wet kunt, dan kun je het nog heel lastig krijgen in je dagelijks leven.
Van die doortrek antwoorden vind ik ook onder onsociaal gedrag vallen. En het is makkelijker om een vraag te stellen dan om je het gomp?s te zoeken.
Dit getuigt trouwens van een mentaliteit waar de laatste tijd gelukkig steeds meer tegen wordt opgetreden, omdat het niveau van het forum er dramatisch door daalt.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op dinsdag 26 juni 2001 00:31 schreef Exirion het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf voortdurend tegen.

Ik vroeg dacht ik niet om een psychologishe mening, dan zoek ik wel een psycholoog op en ik heb van deze topic opgestoken dat bij ditgene accepteren ook belangrijk is.
En om door te gaan met deze topic komen we er toch niet uit. En dan hoor ik alleen maar van jouw ' Je spreekt jezelf voortdurend tegen ' ga de psychologie in, past beter bij je. >:)

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11 10:29

Bene

list incomprehension

Typisch - je post een onderwerp en schiet vervolgens in de verdediging bij iedere opmerking die voorbij komt :)

Maar, om on-topic te blijven: ik heb het wel gehad met de "Welke koeler", "Hoe overklok ik mijn jadejade" en "Hoe doe ik de bunnyhop" onderwerpen. Ik snap alle UTF-whatever posts en knal er heel af en toe zelf ook een doorheen. Ik heb geen zin om mij door veertig baggertopics heen te werken om bij die ene interessante casemod te komen - ik wil met mensen van gelijk niveau kunnen discusseren (mensen die ook spelvauten maken!).

Dan is het heel makkelijk van je om te zeggen dat niet iedereen als hardcore tweak(st)er geboren wordt. Dat ben ik ook niet. Maar ik heb eerst een maand de kat uit de boom gekeken voordat ik postte en gebruik nog steeds bij bijna elke technische vraag de search. Beter nog: GOT heeft mijn technet CDtje al vervangen.

Denk je dat een n00b slimmer wordt als hij vragen stelt die anderen al eerder beantwoord? Zou hij niet veel slimmer worden als eerst ff gezocht wordt en hij zich inleest in het onderwerp? Denk het wel - en daarom: UTFS B-)

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 22:51 schreef Molybdenum het volgende:
tja.... soms zie je in de search door de bomen het bos niet meer en dan vind ik het logisch als je gewoon post.

Revenge of the nerds :P >:)

• JvS
  • Laatst online: 17:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 26 juni 2001 00:46 schreef PlanetLove het volgende:
[...]

Ik vroeg dacht ik niet om een psychologishe mening, dan zoek ik wel een psycholoog op en ik heb van deze topic opgestoken dat bij ditgene accepteren ook belangrijk is.
En om door te gaan met deze topic komen we er toch niet uit. En dan hoor ik alleen maar van jouw ' Je spreekt jezelf voortdurend tegen ' ga de psychologie in, past beter bij je. >:)
(Quoten is een vak).

je snapt het geloof ik niet, he? Je loopt te zeuren dat je vindt dat de gemiddelde tweaker a-sociaal reageert, maar die asociale reacties komen alleen maar als je zelf asociaal geweest bent, en niet ff de moeite genomen hebt even te zoeken. |:( Het probleem is dus helemaal opgelost, als je zelf niet meer zomaar (asociaal) een topic opent, omdat het zo makkelijk is.

Het is me trouwens opgevallen dat je vaak opmerkelijk goede zoekresultaten krijgt als je de topictitel copiepeest in de search :)

Ik zet er zelf ook altijd even een link bij of zet een [url="/search.php?order=relevant&on=extended&search=willekeurige+woorden"]Zoeken naar 'willekeurige woorden'[/url] neer.
code:
1
[search=willekeurige woorden]

Dat vind ik ook wel sympathiek. :)

En heel soms deze smiley: Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~jmvanschie/pics/utfsey.gif

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Helsie
  • Niet online
Op dinsdag 26 juni 2001 04:34 schreef JvS het volgende:

[..]

(Quoten is een vak).
De newbie van de liefdesplaneet zal ook doorkrijgen dat je serieuzer genomen wordt zonder spelfouten en met correcte posts. Je kunt namelijk wijzigen. Doe je dat niet, dan blijkt dat weer lekker van ongeïnteresseerdheid. Ook vind ik het a-sociaalnoemen van anderen om in deze topic genoemde redenen beneden alle peil: mensen helpen je op vrijwillige basis en als een antwoord in de search te vinden is, dan moet je het maar lekker daar vandaan halen.
je snapt het geloof ik niet, he? Je loopt te zeuren dat je vindt dat de gemiddelde tweaker a-sociaal reageert, maar die asociale reacties komen alleen maar als je zelf asociaal geweest bent, en niet ff de moeite genomen hebt even te zoeken. |:( Het probleem is dus helemaal opgelost, als je zelf niet meer zomaar (asociaal) een topic opent, omdat het zo makkelijk is.
Daar ben ik het dus volledig mee eens :)
Het is me trouwens opgevallen dat je vaak opmerkelijk goede zoekresultaten krijgt als je de topictitel copiepeest in de search :)
Goed idee, daar was ik nog niet opgekomen :)
Ik zet er zelf ook altijd even een link bij of zet een [url="http:///search.php?order=relevant&on=extended&search=willekeurige+woorden"]Zoeken naar 'willekeurige woorden'[/url] neer.
code:
1
[search=willekeurige woorden]

Dat vind ik ook wel sympathiek. :)

En heel soms deze smiley: [afbeelding]
Waarbij die smiley dus echt errug kewl is. Ik pleit ervoor om die dus in de collectie van standaard smileys op te nemen. Komt vriendelijker over dan UTFS :)

Er is echter 1 nadeel aan topics die je met search vindt: staat er niet compleet het antwoord in, maar wel een deel en je wil weer wat erover vragen, dan moet je dat in theorie in datzelfde topic doen. Doe je dat, dan krijg je weer gezeur 'waarom haal je zo'n oude topic naar boven'... Dat vind ik dan wel weer vervelend. Als de eerste reply op jouw vraag zo'n antwoord is, weet je al meteen dat je daar nooit meer een goed antwoord op hoeft te verwachten. Wat zou hiervoor een oplossing kunnen zijn?

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 26 juni 2001 10:36 schreef Helsie het volgende:
Waarbij die smiley dus echt errug kewl is. Ik pleit ervoor om die dus in de collectie van standaard smileys op te nemen. Komt vriendelijker over dan UTFS :)
Zie deze topic:

[topic=152286]

:)

Verwijderd

Topicstarter
[quote]
Op dinsdag 26 juni 2001 00:46 schreef PlanetLove het volgende:
Op dinsdag 26 juni 2001 00:31 schreef Exirion het volgende:

[..]

En ik heb van deze topic opgestoken dat bij ditgene accepteren ook belangrijk is.
En om door te gaan met deze topic komen we er toch niet uit.
Ik dacht dat ik een goede afsluiting had gegeven.................................

• Helsie
  • Niet online
Op dinsdag 26 juni 2001 11:22 schreef PlanetLove het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik een goede afsluiting had gegeven.................................
Waar dan?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 juni 2001 12:11 schreef Helsie het volgende:

[..]

Waar dan?
Je moet dan wat beter lezen, hij stond er al (te weinig interesse?), en een newbie van 8 maanden?

• Helsie
  • Niet online
Op dinsdag 26 juni 2001 14:38 schreef PlanetLove het volgende:

[..]

Je moet dan wat beter lezen, hij stond er al (te weinig interesse?), en een newbie van 8 maanden?
Ik heb goed gelezen, maar jouw bericht van
Geplaatst door PlanetLove - dinsdag 26 juni 2001 00:46
kan ik niet echt een afsluiting noemen...
Ik zou graag een soort excuus zien aan alle mensen die hier hun best doen om iedereen te helpen die nu effe door jou als a-sociaal weggezet worden.
Jij kunt wel zeggen 'kap maar met deze discussie', maar een ongepaste uitlating doen en dan zelf de discussie afkappen... Neuh, da's niet mijn favoriete manier van handelen.

• Daan
  • Laatst online: 18:27
Het is gewoon heel simpel, men moet _eerst_ zoeken voordat men een topic plaatst.
Zo voorkom je ergernis bij jezelf, én bij die van andere Tweakers.
Dit vinden het ook niet leuk dat er weer iemand aankomt met een vraag die al tig keer isgesteld. En een beetje nadenken door de user gebeurt ook veel te weinig.

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 09:42 schreef Phreak het volgende:
Het is gewoon heel simpel, men moet _eerst_ zoeken voordat men een topic plaatst.
Zo voorkom je ergernis bij jezelf, én bij die van andere Tweakers.
Dit vinden het ook niet leuk dat er weer iemand aankomt met een vraag die al tig keer isgesteld. En een beetje nadenken door de user gebeurt ook veel te weinig.
Ik sluit me hier bij aan en wordt een beetje
zat van mensen die jouw weer aanvallen omdat
je zoiets post :+
Pagina: 1