Kamer geluidsdicht maken!

Pagina: 1
Acties:
  • 16.093 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbassien
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-07-2021
Hallo iedereen,

Ik heb veel klachten gekregen dat ik teveel geluid produceer tijdens het gamen waardoor mijn zus niet kan gamen, dus hebben we een idee!
We gaan in mijn kamer een nieuwe kamer bouwen waar ik mijn 2e bureau (voor mijn pc) neerzet en die kamer gaan we dan geluidsdicht maken!
Maar, ik weet niet welke dingen ik precies nodig heb, volgens mij moeten die foamplaten wel helpen, maar dat weet ik niet echt.
Ja, ik heb al research gedaan, maar kon niks vinden!
Ik hoop dat jullie het weten!

[ Voor 5% gewijzigd door Creepy op 02-06-2021 19:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cytherea
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-02 12:48
Je moet zoeken op studio oplossingen en doos in doos constructies.

Zoiets als dit http://www.akoestikon.com/nl/#!Knowledge_center/Studio

Maar, vergis je niet in de kosten en hoe moeilijk het is, je kan beter investeren in een goede koptelefoon :) Een paar foamplaten gaat niet veel helpen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:43
En zorgen voor een goede lucht aan en afvoer (geluiddicht). Want zo'n geluidsdichte kamer heeft als nadeel dat warmte ook goed vastgehouden wordt.

En voor de inspiratie:http://www.akoestiekwinkel.nl/complete-merford-geluidsstudio

In dit soort gevallen loont het vaak ook wel om de beter bibliotheek eens af te struinen in de categorie bouwkunde, of Amazon, a là deze.

Geluids isolatie is niet eenvoudig, maar zeker wel mogelijk. Je moet alleen wel een heleboel kleine dingen goed onder controle houden, anders kan er zomaar geluid langs ongewenste plekken doorlekken.

[ Voor 67% gewijzigd door The_Vice op 24-05-2016 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbassien
Jullie snappen me niet, ik vraag wat ik moet halen, ik zelf heb er geen last van, mijn ouders alleen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbassien
En ik wil niet een paar platen dan, maar de hele kamer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De goedkoopste, simpelste en meest effectieve optie die ook nog 's beter is voor 't gamen zelf is gewoon een goede hoofdtelefoon kopen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05:49
Dit:
cytherea schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 20:05:
Maar, vergis je niet in de kosten en hoe moeilijk het is, je kan beter investeren in een goede koptelefoon :) Een paar foamplaten gaat niet veel helpen denk ik.

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:43
Mrbassien schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 20:12:
Jullie snappen me niet, ik vraag wat ik moet halen, ik zelf heb er geen last van, mijn ouders alleen
In dat geval, 45 cm beton, rondom. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:33
Eens met de quote hierboven. Moet niet gekker worden... Hele kamer verbouwen, omdat er op volume 11 gegamed moet worden. :N

De goedkoopste oplossing is dan nog altijd pc verkopen })

[ Voor 20% gewijzigd door LA-384 op 24-05-2016 20:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 18:25
Mrbassien schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 20:12:
Afbeeldingslocatie: http://www.oordoppen.be/images/products/1005073-200_Bilsom_303L_200_paar_Oordoppen.jpg
Je hebt twee setjes nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbassien
Serieus, ik zie Tweakers als goede site, wat krijg ik? Antwoorden die nergens op slaan, kom op zeg, ik wil ook hulp :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
De hulp die je krijgt is het advies dat een koptelefoon het probleem ook oplost, voor veel minder geld en moeite :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Mrbassien schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 20:27:
Serieus, ik zie Tweakers als goede site, wat krijg ik? Antwoorden die nergens op slaan, kom op zeg, ik wil ook hulp :/
Je vraag slaat nergens op. Je kunt niet gewoon een paar platen aan de muur maken en dat 't dan geluidsdicht is. Zo werkt geluid niet.

Koop een hoofdtelefoon.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05:49
Mrbassien schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 20:27:
Hoe bedoel je "nergens op slaan"? Dat niet iedereen je gelijk geeft betekent doorgaans niet dat iedereen dan ook ongelijk heeft. Het feit dat je ouders zomaar meegaan in dit waanzinnige plan zegt natuurlijk al genoeg. Dus of je neemt het geboden advies ter harte, of je doet het niet.

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPI
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03:22

VPI

Wat wil je uitgeven om dit probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbassien
VPI schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 20:35:
Wat wil je uitgeven om dit probleem op te lossen?
Het geld wat ik nodig heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbassien
VOOR IEDEREEN DIE DE HELE TIJD ZIT TE ZEUREN OVER EEN KOPTELEFOON, IK ZEG TOCH DAT IK ER ZELF GEEN LAST VAN HEB, MAAR DE MENSEN IN MIJN OMGEVING

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:13

FreakNL

Well do ya punk?

Ok

Ik rook ook gewoon in de trein en in het vliegtuig. Alleen mijn omgeving heeft er last van, dusja :X

[ Voor 96% gewijzigd door FreakNL op 24-05-2016 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-04 08:47

Liveshort

Certified Crazy Person

Mrbassien schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 20:36:
VOOR IEDEREEN DIE DE HELE TIJD ZIT TE ZEUREN OVER EEN KOPTELEFOON, IK ZEG TOCH DAT IK ER ZELF GEEN LAST VAN HEB, MAAR DE MENSEN IN MIJN OMGEVING
Man man man, doe eens rustig. Waar hebben de mensen in je omgeving precies last van? Het geluid van je games? Want dat is inderdaad te fixen met een koptelefoon. Hebben ze last van de fans van je pc? Koop nieuwe fans. Hebben ze last van jouw geschreeuw naar je vrienden, hou gewoon je gemak.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-04 21:56
ALS HET JOU PROBLEEM NIET IS, DAN HOEF JIJ ER TOCH OOK NIKS AAN TE DOEN?

JE WILDE EEN ANTWOORD, EN JE KREEG ANTWOORD. NU NIET ZEUREN DAT JE EEN ANDER ANTWOORD WIL.

KOOP N KOPTELFOON EN BEN VAN T GEZEUR AF, OF GEDRAAG JE NORMAAL EN ZET JE GELUID ZACHTER

(OH EN WAAROM MOET DIT IN CAPS)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesseiz
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-04 00:49
Ik weet niet of iemand dit al heeft voorgesteld maar ik zou gewoon een koptelefoon kopen.
Zeker als je er zelf zoveel last van hebt.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-04 11:49
Gaatje in het plafond ... betonpomp er door .. en terwijl je aan het gamen bent de pomp goed door laten pompen. B35 zal volstaan, 21 dagen eindsterkte hoef je je ook niet druk om te maken.

PS. als je last hebt van het geluid van de pomp tijdens het gamen, zou je kunnen overwegen een hoofdtelefoon aan te schaffen. In jouw geval heet het een kop(pige)telefoon.

[ Voor 31% gewijzigd door gekkie op 24-05-2016 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hebski
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-12-2024

Hebski

Less is more!

Heb je al eens over een koptelefoon nagedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:06

Proc

Grand Admiral

Hey, wat dacht je van een koptelefoon, of was dat al genoemd? :+

[ Voor 4% gewijzigd door Proc op 24-05-2016 20:43 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stannieman01
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-08-2024
In deze situatie lijkt mij een koptelefoon voor jou of je zus het meest handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowDown
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-04 13:24

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ritalin slikken, geluid zachter zetten, koptelefoon opzetten, alle wanden bekleden met knetterduur spul om erachter te komen dat een geluidsdichte studio met voldoende afzuiging een kleine 30.000 euro kost en je ouders die niet voor jou gedrag gaan neerleggen om vervolgens met een koptelefoon op je kamer te worden gezet door je ouders die je speakers hebben afgenomen en aan je zusje hebben gegeven..

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Heeft iemand al geopperd om je een beetje sociaal op te stellen en gewoon je geluid zachter te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

[...]

Het geld wat ik nodig heb :)
Meer dan je zakgeld. Je moet al snel denken aan een paar duizend euro en een flinke verbouwing. Kortom, een headset is de goedkoopste en makkelijkste manier. Wil je echt alles gaan verbouwen? op google genoeg oplossingen te vinden, succes.

[ Voor 11% gewijzigd door Fietsbel op 24-05-2016 20:47 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:39
Jammer dat niemand het nog genoemd heeft, maar een koptelefoon is wat je zoekt.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbassien
Ik vind dit zo jammer, ik probeer hier een serieuze vraag te stellen en krijg geen antwoord, dus stop nu met die koptelefoons of ik ruk een koptelefoon kapot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 09:23

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Is een hoofdtelefoon misschien een idee ? Als ze last van je geschreeuw hebben zou je ook een geluidsdichte helm op je kop kunnen zetten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Fietsbel schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 20:46:
[...]

Meer dan je zakgeld. Je moet al snel denken aan een paar duizend euro en een flinke verbouwing. Kortom, een headset is de goedkoopste en makkelijkste manier. Wil je echt alles gaan verbouwen? op google genoeg oplossingen te vinden, succes.
En de meeste normale, van welk paard moet je getild zijn om liever voor een paar duizend je kamer te verbouwen dan je gewoon een beetje aan te passen aan je famillie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesseiz
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-04 00:49
Misschien een bunker aanschaffen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Mrbassien schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 20:48:
Ik vind dit zo jammer, ik probeer hier een serieuze vraag te stellen en krijg geen antwoord, dus stop nu met die koptelefoons of ik ruk een koptelefoon kapot
:F

Sorry had niet door dat dit serieus was. Moet ik de ggz bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:53
Wat je nodig hebt is niet 1, 2, 3 te zeggen. Je zult waarschijnlijk als het hier om contactgeluid gaat een 'zwevende doosconstructie' moeten maken. Je maakt dus een kamer in de huidige kamer.

http://shop.merford.com/merfoflex-voorzetsysteem
Dit merford systeem is gemaakt om de wanden te ontkoppelen van de huidige wanden. Met de vloer zul je iets gelijkwaardigs moeten doen. Bijvoorbeeld door een houten balkenconstructie op een verende massa te zetten. Dit kunnen echte veren zijn of bijvoorbeeld een speciale rubber.

Reken echt op een paar duizend euro inclusief de afwerking. Als je toch van plan bent om daarmee door te gaan bel dan eens met de heren van Merford. Toevallig woon ik er maar een paar kilometer vandaan maar zij kunnen je hiermee echt goed helpen.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dan moet je ook serieus ingaan op de antwoorden die je krijgt ipv te keer gaan tegen iedereen die niet precies dat zegt wat jij wilt horen.

Het idee van een kamer in een kamer bouwen blijkt erg duur te zijn, als dat geen probleem is kunnen we het daar verder over hebben. Als dat toch geen optie is zullen jij en je ouders toch wat anders moeten verzinnen. Maar als jij tot geen enkel compromis bereid bent en net zo tegen je familie te keer gaat als hier denk ik dat je niet ver verwijdert bent van je doel om een mooie geluidsdichte kamer te krijgen. Met kussentjes aan de muur en al...

Een belangrijke les die je over een paar jaar misschien begrijpt: Die spelletjes die je nu zo belangrijk vindt, zijn alles behalve belangrijk.

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 24-05-2016 20:53 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:54

franssie

Save the albatross

De eerste reacties onder je vraag heb je in alle emotie nog niet gelezen denk ik? Die zijn relevant en on-topic. De rest is het meest vor de hand liggend, maar om de een of andere reden lukt je het niet om duidelijk te maken waarom een hoofdtelefoon niet wenselijk is, dus hou je deze pat-stelling.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hebski
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-12-2024

Hebski

Less is more!

Zet anders je geluid gewoon een keer ontzettend hard, zullen ze nooit meer klagen over geluidsoverlast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Wat is de aard van de overlast eigenlijk? Waar hebben je ouders of je zus precies last van? Muziek/spelgeluiden? Geram op het toetsenbord? Suizen van de computer? Iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-04 16:03

Meneer iCy

swarma

Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met klussen. Mocht dit niet zoveel zijn dan niet aan zo'n kamer beginnen qua maken en huur anders een aannemer of klusjesman in die het voor je wilt/gaat maken.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
fsfikke schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 20:51:
[...]

Dan moet je ook serieus ingaan op de antwoorden die je krijgt ipv te keer gaan tegen iedereen die niet precies dat zegt wat jij wilt horen.

Het idee van een kamer in een kamer bouwen blijkt erg duur te zijn, als dat geen probleem is kunnen we het daar verder over hebben. Als dat toch geen optie is zullen jij en je ouders toch wat anders moeten verzinnen. Maar als jij tot geen enkel compromis bereid bent en net zo tegen je familie te keer gaat als hier denk ik dat je niet ver verwijdert bent van je doel om een mooie geluidsdichte kamer te krijgen. Met kussentjes aan de muur en al...
Aanvullingkje:

Je woont nog bij je ouders, en ik weet niet hoe oud je bent maar;

Voor duizenden euro's een kamer verbouwen is kolder als je met een paar jaar uit huis gaat. Want dan zitten je ouders met een hele dure studio waarvan ik niet verwacht dat ze die gaan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Hier heb je een uitstekend voorbeeld van een kamer in een kamer constructie: YouTube: Home Improvement - The Soundproof Room

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snavel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-03 15:08
Eerst stort je in je kamer rondom een wand van 30cm beton, daar bovenop een vloer van 30cm (ff zelf inschalen en spramex bestellen aangezien je er wss lastig bij kunt komen...). Dan maak je in deze ruimte een nieuwe zwevende dekvloer. Op deze dekvloer zet je een buigslappe voorzetwand (bv. metalstud), tussen deze wand maak je een akoestisch plafond (heeft bv. metalstud ook wel leuke oplossing voor, van die clips enzo, is wel te googlen).
In de (nieuwe) wand moet natuurlijk nog wel een deuropening, beste is om in zowel de betonwand als de voorzetwand een deur te maken (2 deuren dus), beide met dubbele sponnning en zorg ervoor dat de deuren veel massa hebben!! Evt. kun je de wanden/plafond nog bekleden met akoestisch materiaal, kan al zo simpel zijn als bv vloerbedekking tegen de muur laten lopen. Afijn zat over te vinden op google... Oja voordat ik het vergeet, vraag wel ff een constructeur of de huidige woning het toelaat zo'n kamer in te bouwen!

Zo nu heb jij je geluidsarme kamertje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbassien
Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 20:53:
Wat is de aard van de overlast eigenlijk? Waar hebben je ouders of je zus precies last van? Muziek/spelgeluiden? Geram op het toetsenbord? Suizen van de computer? Iets anders?
Ik praat nogal hard en ben dus tijdens het gamen vaak nogal boos, tja...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Mrbassien schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:03:
[...]

Zeg dat dan meteen... dat is heel simpel met wat duct tape op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbassien
Clifdon schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 20:51:
Wat je nodig hebt is niet 1, 2, 3 te zeggen. Je zult waarschijnlijk als het hier om contactgeluid gaat een 'zwevende doosconstructie' moeten maken. Je maakt dus een kamer in de huidige kamer.

http://shop.merford.com/merfoflex-voorzetsysteem
Dit merford systeem is gemaakt om de wanden te ontkoppelen van de huidige wanden. Met de vloer zul je iets gelijkwaardigs moeten doen. Bijvoorbeeld door een houten balkenconstructie op een verende massa te zetten. Dit kunnen echte veren zijn of bijvoorbeeld een speciale rubber.

Reken echt op een paar duizend euro inclusief de afwerking. Als je toch van plan bent om daarmee door te gaan bel dan eens met de heren van Merford. Toevallig woon ik er maar een paar kilometer vandaan maar zij kunnen je hiermee echt goed helpen.
Dit is eindelijk een antwoord waar ik naar zocht! Maar is er geen goedkopere mogelijkheid? Want mijn ouders willen er redelijk wat geld aan uitgeven, maar niet duizend euro!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-04 10:03

Ardana

Moderator General Chat

Mens

@TS: als je nogal boos wordt en gaat schreeuwen, lijkt me de goedkoopste en duurzaamste oplossing therapie...

En dat is geen geintje of troll.

Kennelijk heb je wat moeite met impuls- en woedebeheersing, en dat lijkt me een groot probleem, zowel voor jezelf als voor je omgeving.

Je kunt dan wel gaan kijken naar een geluidsarme kamer, maar dat lost het probleem niet op. Bovendien zul je ook buiten je slaapkamer tegen dezelfde frustraties aan gaan lopen.

Dus, zoek het bij jezelf, en ga in therapie, kijk hoe je je woedebeheersing kunt vergroten. Ga het écht niet zoeken in geluidsdempende oplossingen.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Breezers
TS is 12 jaar..... ;( Jitter-clicken
Mrbassien schreef op maandag 11 januari 2016 @ 14:35:
Jow mensen van Tweakers, ik ben Bastiaan; een jongen van 12 jaar die veel Minecraft speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-04 00:39
Dat je omgeving last van je heeft verbaast me niet. Ik zal even uitleggen waarom men een koptelefoon adviseert. Als je een koptelefoon gebruikt en het geluid van je pc daar door laat gaan maak je minder herrie dus heeft je omgeving daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenBrian
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-04-2022
Ik heb hier ook last van gehad. Ik had toen een goede koptelefoon gekocht die lekker op mijn hoofd zit, en ben rustiger gaan praten.

Ouders blij, ik blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbassien
Ardana schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:06:
@TS: als je nogal boos wordt en gaat schreeuwen, lijkt me de goedkoopste en duurzaamste oplossing therapie...

En dat is geen geintje of troll.

Kennelijk heb je wat moeite met impuls- en woedebeheersing, en dat lijkt me een groot probleem, zowel voor jezelf als voor je omgeving.

Je kunt dan wel gaan kijken naar een geluidsarme kamer, maar dat lost het probleem niet op. Bovendien zul je ook buiten je slaapkamer tegen dezelfde frustraties aan gaan lopen.

Dus, zoek het bij jezelf, en ga in therapie, kijk hoe je je woedebeheersing kunt vergroten. Ga het écht niet zoeken in geluidsdempende oplossingen.
Het is meer dat ik een paar keer schreeuw en daarna is het weer een tijdje stil en ik kan je verzekeren, mijn woede is al genoeg aan gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proc

Proc

Grand Admiral

Mrbassien schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:03:
[...]

Ok, helder; word eerst eens wat rustiger, leer wat manieren, en stel je vraag daarna nog eens, en probeer deze keer antwoord te geven op vragen, en vooral te luisteren naar het advies wat wordt gegeven.

Of je daadwerkelijk iets doet met dat advies is en blijft natuurlijk aan jou, maar IN CAPS SCHREEUWEN is in ieder geval geen goed idee. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbassien
IkBenBrian schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:06:
Ik heb hier ook last van gehad. Ik had toen een goede koptelefoon gekocht die lekker op mijn hoofd zit, en ben rustiger gaan praten.

Ouders blij, ik blij.
Sorry, maar dit helpt niet, ik heb al een goede koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Mrbassien schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:08:
[...]

Sorry, maar dit helpt niet, ik heb al een goede koptelefoon.
Gebruik die dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Mrbassien schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:07:
[...]

Het is meer dat ik een paar keer schreeuw en daarna is het weer een tijdje stil en ik kan je verzekeren, mijn woede is al genoeg aan gedaan ;)
Dat merken we |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gekkie
D'r zijn wel hulpstukken voor .. maar die zijn niet helemaal suitable voor 12 jarigen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

[...]

I beg to differ.

Ik geloof zo dat het veel erger geweest is, maar als je omgeving er nog steeds last van heeft, iig genoeg om de mogelijkheid van een geluidsdichte kamer te opperen, is het niet voldoende geweest.

Nu weet ik dat je nog jong bent, maar dat is geen excuus om zelfs maar een paar keer tegen een spelletje te gaan schreeuwen. Goed, het kan eens per jaar voorkomen, als je écht ergens heel hard voor gewerkt hebt en je ziet het nét aan je neus voorbij gaan, maar vaker dan dat is nou niet echt normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
[...]

Nou, genoeg aan gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbassien
gekkie schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:09:
D'r zijn wel hulpstukken voor .. maar die zijn niet helemaal suitable voor 12 jarigen :X
Hulpstukken? In welke zin bedoel je dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 771239

Ongepast.

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 771239 op 24-05-2016 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbassien
Ik heb een paar stickers als je snapt wat ik bedoel, kan ik daar wat aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbassien
Is het mogelijk om een blacklist van woorden te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Anoniem: 771239 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:10:
Ductape lost vele problemen op zoals je handen aan elkaar binden en een stuk ductape over de mond. goedkoper kan het niet.
Miss_bobsquad, dat soort voorstellen mogen in de HK, niet op de serieuzere delen van het forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbassien
Ja, dit is serieus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Als het dan om het stemgeluid gaat blijkbaar, kan je dan niet een cubicle bouwen op je bureau met inderdaad isolatieschuim / eierdozen van mijn part?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Eerder ernstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Mrbassien schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:09:
[...]

Hulpstukken? In welke zin bedoel je dat?
Variant op wat al was aangegeven:
DukeBox schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:05:
[...]

Zeg dat dan meteen... dat is heel simpel met wat duct tape op te lossen.
Je kan de zaken altijd maar beter zo dicht mogelijk bij de bron aanpakken.
Dus of je leert jezelf beter beheersen zoals Ardana al aangaf .. of je zorgt dat er zo min mogelijk geluid uit je kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Wat er waarschijnlijk aan de hand is dat de ruimte tussen de kamer van Bastiaan en de kamer die eronder zit (woonkamer?) hol is. Een ouder huis heeft een holle tussenruimte/plafond. D meest goedkope oplossing is isolatie daarin te stoppen. Dit kunnen matten zijn of isolatieschuim. Laat je vader daar eens in informeren.

Verder lijkt het mij een goed idee dit topic te laten beoordelen door een moderator. Hoe het nu verloopt is niet volgens de regels en niet in orde. Voor niemand niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proc

Proc

Grand Admiral

Pro tip van vandaag; als je niet weet waar het over gaat, kun je beter je mond houden! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Mrbassien schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:10:
[...]

Ik heb een paar stickers als je snapt wat ik bedoel, kan ik daar wat aan doen?
Stickerverwijderaar kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-04 08:47

Liveshort

Certified Crazy Person

Als je agressief wordt van bepaalde spelletjes moet je gewoon die spelletjes niet spelen. Je kunt wel moeilijke oplossingen gaan zoeken in de vorm van geluidsdichte kamers, maar dat is het probleem ontwijken. Zolang jij je niet gewoon fatsoenlijk in kunt houden bij het spelen van een simpel spelletje, moet je er misschien gewoon over nadenken om het spelletje dan maar te laten.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbassien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbassien
Liveshort schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:13:
Als je agressief wordt van bepaalde spelletjes moet je gewoon die spelletjes niet spelen. Je kunt wel moeilijke oplossingen gaan zoeken in de vorm van geluidsdichte kamers, maar dat is het probleem ontwijken. Zolang jij je niet gewoon fatsoenlijk in kunt houden bij het spelen van een simpel spelletje, moet je er misschien gewoon over nadenken om het spelletje dan maar te laten.
Dan zou ik niks meer kunnen spelen :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Goed.. toch nog een serieuze reactie van mij, ik werd vroeger ook wel Duke de la tourette genoemd, zeker in mijn Quake II tijd had ik moeite mij in te houden bij het gamen.

Wat voor mij de oplossing was een telefoongids en die door rmidden scheuren. Uiteraard lukte dat niet en pakte ik de helft van het aantal pagina's bij elkaar en dat lukte ook niet enz enz.. totdat ik niet meer pissig was. Misschien is dat een optie ?

Omdat telefoongidsen misschien niet zo handig zijn zou je ook een boksbal naast je kunnen ophangen. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenBrian
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-04-2022
Ipv. te schreeuwen, zet je microfoon dichterbij je mond/in je mond. Dat klinkt ook harder voor de persoon met wie je speelt en kost jou je stembanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

DukeBox schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:14:
Goed.. toch nog een serieuze reactie van mij, ik werd vroeger ook wel Duke de la tourette genoemd, zeker in mijn Quake II tijd had ik moeite mij in te houden bij het gamen.

Wat voor mij de oplossing was een telefoongids en die door rmidden scheuren. Uiteraard lukte dat niet en pakte ik de helft van het aantal pagina's bij elkaar en dat lukte ook niet enz enz.. totdat ik niet meer pissig was. Misschien is dat een optie ?

Omdat telefoongidsen misschien niet zo handig zijn zou je ook een boksbal naast je kunnen ophangen. ?
Daarnaast, waar vind je tegenwoordig nog een telefoongids :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Dat gaat niet veel helpen
Het beste is misschien is dat je gaat verhuizen naar een kamer waar het minder is.
Zolder/kelder
Kelder is misschien wel de beste oplossing, omdat dit vaak van hard beton is en gewapend.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbassien
En, dat maakt uit? Ik heb het hele plan al met mijn vader overlegd en hij vindt het goed :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

TS over een paar jaar als zijn ouders gewoon alles toelaten

[ Voor 60% gewijzigd door Whatson op 24-05-2016 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Of dit:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Mrbassien schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:17:
[...]

En, dat maakt uit? Ik heb het hele plan al met mijn vader overlegd en hij vindt het goed :/
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

[...]

Dat maakt uit, want ik zie een 12-jarige nog geen kamer verbouwen. Dus moet iemand anders het gaan doen.

Maar goed, je hebt genoeg antwoorden en aanwijzingen gekregen.

Als je wil laten zien dat iedereen verkeerd zit, be my guest, mijn zegen heb je.

Lees je in mbv de termen die je gekregen hebt, bekijk welke spullen je nodig hebt, maakt een boodschappenlijst, zet daar ook bij hoeveel het gaat kosten, pak het gereedschap van je vader en ga aan de slag.

Maar verwacht niet dat wij hier een kant en klaar stappenplan voor je gaan maken, incl. boodschappenlijst en kostenoverzicht. Dát zul je toch echt zelf moeten opstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
[...]

Dat het bijna bedtijd is voor je en je beter even een nachtje kan slapen om het morgen nog eens met je papa te gaan bespreken..... dat is waarschijnlijk beter voor je dan hier nog dingen op het forum te schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbassien
Breezers schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:21:
[...]

Dat het bijna bedtijd is voor je en je beter even een nachtje kan slapen om het morgen nog eens met je papa te gaan bespreken..... dat is waarschijnlijk beter voor je dan hier nog dingen op het forum te schrijven
Voor jou is het beter om je internet browser te verwijderen, jemig hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
nep amerikanen (of zijn ze dan juist weer echt :? )

wel kinderachtige reacties hier, al vond ik de tips van de koptelefoon nog wel grappig :P
TS gaf ook niet echt veel aan in zijn eerste post.

gewoon maar zeggen dat iemand zich in moet houden oid, type dan gewoon niets.

Kan er verder niet heel veel nuttigs over zeggen behalve dat stem een stuk makkelijker te filteren is dan flinke bassdreun (zware stem moet vast nog komen :) )

[ Voor 44% gewijzigd door Powrskin op 24-05-2016 21:27 ]

Nukezone FTW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lejavh
  • Nu online
Het beste idee gaat van mijn kant komen: Sluit alsjeblieft dit topic, ipv bekvechten met elkaar. Daar is Tweakers niet voor bedoeld denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
No offense @ TS, maar ik moest hieraan denken. Daar gaat een koptelefoon niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbassien
Vapid schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:24:
Het beste idee gaat van mijn kant komen: Sluit alsjeblieft dit topic, ipv bekvechten met elkaar. Daar is Tweakers niet voor bedoeld denk ik..
Klopt, alleen wil ik dat iemand me even serieus kan halen dus, alleen nog iets zeggen als je iets nuttigs ts zeggen hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snavel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-03 15:08
Waar het over gaat is luchtgeluid. De beste isolatie tegen luchtgeluid is massa.

Jullie hebben of een gehorig huis (bv. houten vloeren) of je schreeuwt echt debiel hard... Afijn een glaswol dekentje tussen de balklaag of foam tegen de muur gaat maar marginaal helpen. Om dit probleem op te lossen is er geen goedkope oplossing te vinden (zal een dure ingrijpende verbouwing worden).

De enige 2 realistische oplossingen zijn: verhuizen naar een plek waar men geen/minder last van jou heeft (als dat al mogelijk is) of toch echt leren kalmer te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Powrskin schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:23:
[...]

nep amerikanen (of zijn ze dan juist weer echt :? )
Echt of nep het is wel gaar
Maar het is nep want de uploads van diverse filmpjes kloppen niet

Zoals ik zei verhuizen is beter

[ Voor 5% gewijzigd door J.S. Bach op 24-05-2016 21:28 ]

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbassien
Nivida_intel schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:27:
[...]

Echt of nep het is wel gaar
Maar het is nep want de uploads van diverse filmpjes kloppen niet

Zoals ik zei verhuizen is beter
We wonen nu in een perfect huis, dus nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Mrbassien schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:26:
[...]

Klopt, alleen wil ik dat iemand me even serieus kan halen dus, alleen nog iets zeggen als je iets nuttigs ts zeggen hebt!
Dat proberen de meeste maar als het antwoord ook maar een heel klein beetje anders is dan wat JIJ vind dat ga je meteen op ons inhakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodOldMe
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-04 19:50
tuinhuisje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Nu online
Mrbassien schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:26:
[...]

Dan willen wij (de overige Tweakers) wel een fatsoenlijk gesprek met je aangaan, zoals volwassen mensen dat met elkaar doen.
Lees de reacties maar eens van mij en Snavel m.b.t. tot isolatie in de tussenruimte van een plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:39

FeaR

In GoT we trust

Qua opzet van het topic is daar weinig aan te zien. Zoals in het begin is gezegd is je idee niet simpel om uit te voeren en komt er wel wat meer bij kijken. Dit topic is zo ver ontspoort dat modden niets meer uithaalt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.