Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn pc graag upgraden iemand bood mij een processor/videokaart/moederbord aan voor 300 euro! Ik vroeg mij af hoe goed de pc dan is en of het het geld ook egt waard is:

Videokaart: asus HD 7870 DirectCU ll 2 gb

Processor: AMD radeon fx 4300 black edition 3.8 ghz

Moederbord: msi 760gm-p43 (FX)

Is dit 300 euro waard? Het is een jaar oud en allemaal in goeie staat! ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:54
Alleen deze 3 onderdelen ?
Neen zeker geen 300 waard, eerder 140-200.
Kijk maar even naar de 2dehands prijzen van elk onderdeel los...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dylan111111 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 18:38:
Alleen deze 3 onderdelen ?
Neen zeker geen 300 waard, eerder 140-200.
Kijk maar even naar de 2dehands prijzen van elk onderdeel los...
Au oke alleen hij zet het er ook voor mij in en ik krijg er Windows 10 pro bij ! Is het het dan nog niet waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 18:41:
[...]

Au oke alleen hij zet het er ook voor mij in en ik krijg er Windows 10 pro bij ! Is het het dan nog niet waard?
10 Pro kan je voor 5 tientjes nieuw kopen.

Kijk voor gebruikte onderdelen eens op http://tweakers.net/aanbod/

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 24-05-2016 18:43 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 18:43:
[...]

10 Pro kan je voor 5 tientjes nieuw kopen.

Kijk voor gebruikte onderdelen eens op http://tweakers.net/aanbod/
Wie kan het er voor mij inzetten dan ik woon omstreeks Groningen Assen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
Ik denk dit ongeveer:

HD7870 = 80,-
FX-4300 = 30,-
MSI 760GMA-P34 (FX) = 35,-

Totaal 145,- aan onderdelen 2de hands.
Of je er dan 300,- aan uit wilt geven is jouw keus.

Ik zou het gewoon zelf lekker in je pc zetten, is niks moeilijks aan en anders pak je er een YouTube filmpje er bij.

Ik weet niet welke Windows je nu hebt maar windows 7/8 en 8.1 kan je nog steeds gratis upgraden naar Windows 10 :)

[ Voor 12% gewijzigd door dylan111111 op 24-05-2016 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dylan111111 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 18:47:
[...]

Ik denk dit ongeveer:

HD7870 = 80,-
FX-4300 = 30,-
MSI 760GMA-P34 (FX) = 35,-

Totaal 145,- aan onderdelen 2de hands.
Of je er dan 300,- aan uit wilt geven is jouw keus.

Ik zou het gewoon zelf lekker in je pc zetten, is niks moeilijks aan en anders pak je er een YouTube filmpje er bij.
Helemaal top dat je me zo wilt helpen nog even een vraagje ? Wat vind je dan van de pc zelf is het een goeie pc of raad je wat anders aan ik speel veel league of legends maar wil natuurlijk meer spelen dan dat ! Overwatch gta5 enc. Kan ik met deze pc eventjes door of toch iets anders ? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dylan111111
Helemaal top dat je me zo wilt helpen nog even een vraagje ? Wat vind je dan van de pc zelf is het een goeie pc of raad je wat anders aan ik speel veel league of legends maar wil natuurlijk meer spelen dan dat ! Overwatch gta5 enc. Kan ik met deze pc eventjes door of toch iets anders ? :)
league of legends kan er prima mee afgespeeld worden maar voor Gta 5 moet je toch echt naar iets anders kijken.

Eigenlijk is de vraag, wat heb je nu ? wat voor budget heb je voor nieuw onderdelen?, wellicht kunnen er oude onderdelen mee worden genomen naar een "nieuw" systeem.

Probeer even te kijken wat voor onderdelen je nu in je pc hebt zitten zoals Cpu/videokaart /Ram geheugen/HDD/SSD/Voeding en behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dylan111111 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 18:54:
[...]

league of legends kan er prima mee afgespeeld worden maar voor Gta 5 moet je toch echt naar iets anders kijken.

Eigenlijk is de vraag, wat heb je nu ? wat voor budget heb je voor nieuw onderdelen?, wellicht kunnen er oude onderdelen mee worden genomen naar een "nieuw" systeem.

Probeer even te kijken wat voor onderdelen je nu in je pc hebt zitten zoals Cpu/videokaart /Ram geheugen/HDD/SSD/Voeding en behuizing.
Videokaart : radeon r7 250x 1gb
Processor : AMD fm2 A4-5300 duel code 3.4 GHz
Moederbord: msifm2-a78M-e35
Cruciaal ballistic sport 4gb
1 terra harde schijf
500 wat cooler master voeding

Dit heb ik nu en het is egt troep ! Eigenlijk wou diegene mij cpu gpu en moederbord hebben en 250 voor zijn cpu gpu moederbord! Ik wil graag iets nieuws en denk dat ik alleen nieuwe gpu cpu en moederbord nodig heb derest is vast oke budget is zon 300/400 euro liefst minder maar wil kunnen streamen en even vooruit ! Ik wil ook overwatch enzovoort kunnen spelen op hoogste settings :) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dylan111111
Videokaart : radeon r7 250x 1gb
Processor : AMD fm2 A4-5300 duel code 3.4 GHz
Moederbord: msifm2-a78M-e35
Cruciaal ballistic sport 4gb
1 terra harde schijf
500 wat cooler master voeding

Dit heb ik nu en het is egt troep ! Eigenlijk wou diegene mij cpu gpu en moederbord hebben en 250 voor zijn cpu gpu moederbord! Ik wil graag iets nieuws en denk dat ik alleen nieuwe gpu cpu en moederbord nodig heb derest is vast oke budget is zon 300/400 euro liefst minder maar wil kunnen streamen en even vooruit ! Ik wil ook overwatch enzovoort kunnen spelen op hoogste settings :) :)
Kijk daar kunnen we wat mee!

Zou je kunnen kijken wat voor type de voeding is, de volledige naam bedoel ik daar mee, deze kan je wellicht samen met je hardeschijf/ram en Kast(?) mee nemen naar een ander systeem, de overige onderdelen kun je verkopen in dat geval.

Ik heb even wat samen gesteld wat een betere optie zou zijn:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2500 Boxed€ 0,-€ 0,-
1ASRock H61M-VG4€ 41,95€ 41,95
1MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 29,95€ 29,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 71,90

De i5 2500 heb ik voor je voor 40,- ;) (kan altijd nog upgradede worden)
Het moederbordje is nieuw 46,45
De Cpu koeling is 30 euro,- deze is prima voor deze cpu en hogere geschikt.
De videokaart heb ik voor nu een R9 280x gepakt, deze staat nu te koop voor 140 euro 2de hands, deze is een pak sneller dan de HD 7870 en kan nog wel een tijdje mee.
Dan kom ik totaal uit op 256.45 euro :)

Je ram kan je zo over prikken, later kan je een extra bankje er zo bij prikken, ik ga er van uit dat er nu 1 bankje in zit ?

Een SSD is eigenlijk tegenwoordig een must, een Crucial BX200 240GB nieuw past ook binnen het budget 62,99,-

Ik kom dan totaal uit op 319.44,- dan moet je het zelf alleen nog even in elkaar zetten en Windows installeren,(mocht dit een probleem zijn dan valt dit ook nog wel op te lossen ;) ) je zit dan wel onder je budget maar dat kan je dan later nog gebruiker om te investeren in meer ram of/en een betere cpu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dylan111111 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 19:25:
[...]

Kijk daar kunnen we wat mee!

Zou je kunnen kijken wat voor type de voeding is, de volledige naam bedoel ik daar mee, deze kan je wellicht samen met je hardeschijf/ram en Kast(?) mee nemen naar een ander systeem, de overige onderdelen kun je verkopen in dat geval.

Ik heb even wat samen gesteld wat een betere optie zou zijn:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2500 Boxed€ 0,-€ 0,-
1ASRock H61M-VG4€ 41,95€ 41,95
1MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 29,95€ 29,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 71,90

De i5 2500 heb ik voor je voor 40,- ;) (kan altijd nog upgradede worden)
Het moederbordje is nieuw 46,45
De Cpu koeling is 30 euro,- deze is prima voor deze cpu en hogere geschikt.
De videokaart heb ik voor nu een R9 280x gepakt, deze staat nu te koop voor 140 euro 2de hands, deze is een pak sneller dan de HD 7870 en kan nog wel een tijdje mee.
Dan kom ik totaal uit op 256.45 euro :)

Je ram kan je zo over prikken, later kan je een extra bankje er zo bij prikken, ik ga er van uit dat er nu 1 bankje in zit ?

Een SSD is eigenlijk tegenwoordig een must, een Crucial BX200 240GB nieuw past ook binnen het budget 62,99,-

Ik kom dan totaal uit op 319.44,- dan moet je het zelf alleen nog even in elkaar zetten en Windows installeren,(mocht dit een probleem zijn dan valt dit ook nog wel op te lossen ;) ) je zit dan wel onder je budget maar dat kan je dan later nog gebruiker om te investeren in meer ram of/en een betere cpu :)
Ik weet niet zo wat er precies aan voeding in zit volgens mij zon 500/600 wat coolermaster gewoon! Die pc van hem kan btw wel GTA runnen in ultra/high settings liet hij me zien !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
Ik weet niet zo wat er precies aan voeding in zit volgens mij zon 500/600 wat coolermaster gewoon! Die pc van hem kan btw wel GTA runnen in ultra/high settings liet hij me zien !
Haha oke, welke resolutie/settings vraag ik me dan af ;)

Het probleem is dat niet alle voedingen van een merk goed of slecht zijn, je hebt gewoon series die brak zijn kwa rippel en efficentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dylan111111 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 19:50:
[...]

Haha oke, welke resolutie/settings vraag ik me dan af ;)

Het probleem is dat niet alle voedingen van een merk goed of slecht zijn, je hebt gewoon series die brak zijn kwa rippel en efficentie.
Tja koop ik er anders maar een nieuwe voeding bij verder ga ik nog even kijken bij een computerzaak wat die te bieden hebben en welke tips ! Die gene kon GTA 5 op high runnen met 80 fps gemiddeld btw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:06
Zo'n troep hebbie anders niet.. Je moederbord is een fm2+ mobo waar een athlon x4 860K op kan draaien.
Die is gewoon net zo krachtig of zelfs sneller dan de fx4300.

Dus eigenlijk hoef je alleen je CPU te upgraden en er een Leuke videokaart bij te kopen (en eventueel een voeding)

Scheelt weer een hoop gedoe met herinstalleren van windows.

Dat gezegd hebbende zal de i5 2500 van dylan111111 nog beter presteren, zeker als er een zwaardere videokaart aangehangen gaat worden. En 40 euro is spotgoedkoop. Je kunt je eigen CPU,mobo en GPU verkopen via V&A wat het allemaal nog goedkoper maakt.

Dan zou je zelfs de i5 2500 kunnen combineren met een GTX 970 die nu voor minder dan 250 weggaan op V&A.. Dan heb je toch wel een hele krachtige combi.
Is maar een voorbeeld natuurlijk.. :)

Maar die fx4300 combo zou ik niet voor gaan. Dat jij jouw mobo,,CPU en GPU aan hem geeft en daarnaast nog 250 euro extra moet betalen voor zijn CPU/mobo/GPU is een hele slechte deal!! Eigenlijk gewoon klinkklare onzin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Baloes schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 20:29:
Zo'n troep hebbie anders niet.. Je moederbord is een fm2+ mobo waar een athlon x4 860K op kan draaien.
Die is gewoon net zo krachtig of zelfs sneller dan de fx4300.

Dus eigenlijk hoef je alleen je CPU te upgraden en er een Leuke videokaart bij te kopen (en eventueel een voeding)

Scheelt weer een hoop gedoe met herinstalleren van windows.

Dat gezegd hebbende zal de i5 2500 van dylan111111 nog beter presteren, zeker als er een zwaardere videokaart aangehangen gaat worden. En 40 euro is spotgoedkoop. Je kunt je eigen CPU,mobo en GPU verkopen via V&A wat het allemaal nog goedkoper maakt.

Dan zou je zelfs de i5 2500 kunnen combineren met een GTX 970 die nu voor minder dan 250 weggaan op V&A.. Dan heb je toch wel een hele krachtige combi.
Is maar een voorbeeld natuurlijk.. :)

Maar die fx4300 combo zou ik niet voor gaan. Dat jij jouw mobo,,CPU en GPU aan hem geeft en daarnaast nog 250 euro extra moet betalen voor zijn CPU/mobo/GPU is een hele slechte deal!! Eigenlijk gewoon klinkklare onzin!
Bedankt voor je Reactie ! Wat had jij gedaan ik weet het niet en ben bereid wel wat geld in te leggen voor een goeie pc ! De pc die je net liet zien kan die gta5 enc op ultra en kan ik er nog lang mee door ! Verder is dat zeker iets om over na te denken het probleem is dat ik 0 verstand ervan heb en er zeker moeite mee heb om het erin te zetten. Verder wou ik nog weten wat voor voeding ik erin moet doen en een ssd precies inhoud en welke ik moet hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Tsja.. Het zelf niet in elkaar kunnen zetten maakt het wat lastiger natuurlijk.

Een andere mogelijkheid is je huidige pc verkopen voor een eurotje of 125-150, dat bij je 400 euro budget leggen en op zoek gaan naar een kant en klare 2e handse in de buurt.

zoiets als dit bijvoorbeeld : V&A aangeboden: Bijna Compleet; i5-4690/16GiB/R9 280X/250GB SSD/1TB HDD/etc.

Moet nog wel een voeding in maar is verder een hele mooie complete pc met SSD en HDD waar je GTA op very high mee kunt spelen. Misschien kun je nog wat onderhandelen over de prijs.
Zeer betrouwbare verkoper ook die erg actief is hier op tweakers.

[ Voor 4% gewijzigd door Baloes op 24-05-2016 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Baloes schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 20:52:
Tsja.. Het zelf niet in elkaar kunnen zetten maakt het wat lastiger natuurlijk.

Een andere mogelijkheid is je huidige pc verkopen voor een eurotje of 125-150, dat bij je 400 euro budget leggen en op zoek gaan naar een kant en klare 2e handse in de buurt.

zoiets als dit bijvoorbeeld : V&A aangeboden: Bijna Compleet; i5-4690/16GiB/R9 280X/250GB SSD/1TB HDD/etc.

Moet nog wel een voeding in maar is verder een hele mooie complete pc met SSD en HDD waar je GTA op very high mee kunt spelen. Misschien kun je nog wat onderhandelen over de prijs.
Ik denk toch voor degene te gaan die diegene mij aanbood ? Of is dat egt een miskoop zoja waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baloes
Echt veeeeeel te duur voor wat je krijgt. Ga dan naar de computerzaak laat er een Athlon x4 860K inzetten en koop een mooie videokaart en een SSD waar je je besturingssysteem naartoe laat klonen.
Dan ben je nog steeds beter af dan met die fx4300 combo!

Maar de pc van de advertentie is echt niet te duur en draait wel rondjes om het systeem met de fx4300 en een 7870.. Daar zou je echt heel lang plezier van hebben. Das de snelste i5 van die socket en hij heeft een SSD en Harde schijf. Videokaart die veel krachtiger is enz. enz. Als ie niet te duur is voor je natuurlijk.

Als ik zelf in de buurt zou wonen (Oss) zou ik al die losse componenten zo allemaal in elkaar knutselen voor je maar das een heel stukkie rijden gok ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Baloes schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:00:
Echt veeeeeel te duur voor wat je krijgt. Ga dan naar de computerzaak laat er een Athlon x4 860K inzetten en koop een mooie videokaart en een SSD waar je je besturingssysteem naartoe laat klonen.
Dan ben je nog steeds beter af dan met die fx4300 combo!

Maar de pc van de advertentie is echt niet te duur en draait wel rondjes om het systeem met de fx4300 en een 7870.. Daar zou je echt heel lang plezier van hebben. Das de snelste i5 van die socket en hij heeft een SSD en Harde schijf. Videokaart die veel krachtiger is enz. enz. Als ie niet te duur is voor je natuurlijk.

Als ik zelf in de buurt zou wonen (Oss) zou ik al die losse componenten zo allemaal in elkaar knutselen voor je maar das een heel stukkie rijden gok ik zo :)
hoeveel betaal je daarvoor dan en wat is er zoveel beter aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Waar doel je op? De computerzaak of de 2e hands pc die ik linkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Baloes schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:12:
Waar doel je op? De computerzaak of de 2e hands pc die ik linkte?
Maakt niet zo veel uit wou alleen even weten wat de 7870 minder maakt want hij runt gta5 zo in high

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Kaart is niet slecht maar alweer wat ouder en een stuk minder krachtig dan een r9 280x of een GTX 970 :

http://www.techspot.com/r...-pc-benchmarks/page2.html

De r9 280x en gtx 970 trekken GTA V ook nog op very high : http://www.techspot.com/r...-pc-benchmarks/page3.html

Dat gaat dus allang niet meer lukken met een 7870

Verder heeft de kaart maar 2GB VRAM waardoor hij dus zeker minder lang mee zal kunnen dan de andere 2 die ik noemde.

Een 7870 koop je overigens al voor 70 euro op V&A
Een fx4300 voor 50
Het moederbordje was nieuw zo'n 45 euro. Het is ook nog eens een bordje waarop je geen zwaardere processoren dan een fx6300 kunt plaatsen die je dan ook nog eens niet kunt overklokken omdat de stroomvoorziening van dat mobo daar niet geschikt voor is...

Dus waar dan de gevraagde 300 vandaan komt.. of hebbie het over een hele pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Baloes schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:27:
Kaart is niet slecht maar alweer wat ouder en een stuk minder krachtig dan een r9 280x of een GTX 970 :

http://www.techspot.com/r...-pc-benchmarks/page2.html

De r9 280x en gtx 970 trekken GTA V ook nog op very high : http://www.techspot.com/r...-pc-benchmarks/page3.html

Dat gaat dus allang niet meer lukken met een 7870

Verder heeft de kaart maar 2GB VRAM waardoor hij dus zeker minder lang mee zal kunnen dan de andere 2 die ik noemde.

Een 7870 koop je overigens al voor 70 euro op V&A
Een fx4300 voor 50
Het moederbordje was nieuw zo'n 45 euro. Het is ook nog eens een bordje waarop je geen zwaardere processoren dan een fx6300 kunt plaatsen die je dan ook nog eens niet kunt overklokken omdat de stroomvoorziening van dat mobo daar niet geschikt voor is...

Dus waar dan de gevraagde 300 vandaan komt.. of hebbie het over een hele pc?
Nee eigelijk alleen die 3 dingen plus Windows en installatie en hij zet het er ook in ! Eigelijk betaal ik er 250 euro voor en mn oude gpu cpu en moederbord ter waarde van zon 70/80 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Das echt teveel dus... ik zou het echt niet doen. Is geld weggooien.

[ Voor 60% gewijzigd door Baloes op 24-05-2016 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
Maakt niet zo veel uit wou alleen even weten wat de 7870 minder maakt want hij runt gta5 zo in high
Het is eigelijk gewoon geld weg gooien wat je doet, en over een jaar kan je weer gaan upgraden om er uberhoud iets mee te willen gaan doen.

Maargoed, wel lekker makelijk om niks te hoeven doen, en dan zometeen er achter te komen dat 4Gb ram niet genoeg is voor Gta 5... zeker niet op high op full-hd 1902x1080.
De cpu is ook niet echt toerijkend maar dat ga je vanzelf merken.

Nee het is niet slim om uberhoud dit te doen, maar dat is jou keus natuurlijk.

Sucses, Dylan111111 Drop the mic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-08 09:43
Ik zou dit absoluut niet doen. Is en het geld niet waard en je kan veel betere componenten krijgen voor dat bedrag.

Hoe ziet de rest van je pc er eigenlijk uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Voor 300 euro zou je zelfs nog nieuw een heel eind kunnen komen. Kun je via school niet Windows 10 regelen? Verder wat de rest hier al zegt.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X4 860K Boxed€ 68,95€ 68,95
1Asus Strix Radeon R9 380 DC2OC 2GD5 GAMING€ 182,50€ 182,50
1be quiet! Pure Rock€ 27,95€ 27,95
1Crucial Ballistix Sport BLS4G3D1609DS1S00CEU€ 17,45€ 17,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 296,85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dylan111111 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:14:
[...]

Het is eigelijk gewoon geld weg gooien wat je doet, en over een jaar kan je weer gaan upgraden om er uberhoud iets mee te willen gaan doen.

Maargoed, wel lekker makelijk om niks te hoeven doen, en dan zometeen er achter te komen dat 4Gb ram niet genoeg is voor Gta 5... zeker niet op high op full-hd 1902x1080.
De cpu is ook niet echt toerijkend maar dat ga je vanzelf merken.

Nee het is niet slim om uberhoud dit te doen, maar dat is jou keus natuurlijk.

Sucses, Dylan111111 Drop the mic
Wat bedoel je met over over even jar upgraden hij kan GTA Enzo tot nu toe gewoon aan en wat bedoel je met dat die niet zo toerijkend is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wagenveld schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:23:
Voor 300 euro zou je zelfs nog nieuw een heel eind kunnen komen. Kun je via school niet Windows 10 regelen? Verder wat de rest hier al zegt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Strix Radeon R9 380 DC2OC 2GD5 GAMING€ 182,50€ 182,50
1be quiet! Pure Rock€ 27,95€ 27,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 296,85
Die is beter denk je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zoek zelf eens een benchmark op dan, staat zelfs al een linkje in je topic hierboven? In elk geval heb je zo voor 300 euro nieuwe hardware die beter of gelijk presteert, en extra geheugen, en een goede CPU koeler.
Nog wel even controleren of je op dit moment 1 of 2 reepjes geheugen hebt, ik ben uitgegaan van 1x4GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wagenveld schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:55:
Zoek zelf eens een benchmark op dan, staat zelfs al een linkje in je topic hierboven? In elk geval heb je zo voor 300 euro nieuwe hardware die beter of gelijk presteert, en extra geheugen, en een goede CPU koeler.
Nog wel even controleren of je op dit moment 1 of 2 reepjes geheugen hebt, ik ben uitgegaan van 1x4GB.
Aha is de Msi r9 380 niet better schijnt even van de betere te Zijn met prijs/kwaliteit verhouding. Verder wou ik nog even weten wat 2g of een 4g videokaart uit maak en of ssd essentieel is en waarom? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniGeus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-09 19:54
Guys. ik ben de verkoper van het ''spul'''

De AMD FX 4300 Black Edition is nog steeds te koop voor 80 euro ''nieuw'' Die van mij is in nieuwstaat en 10/11 maanden gebruikt. en het moederbord kost nog 76 euro nieuw.. ook 10/11 maanden gebruikt
ASUS HD 7870 DCII TOP v2 kost nu nog 189 euro.. nieuw.. daar vraag ik 100 voor.

ik vraag 40 voor het moederbord
40 voor de cpu.. 100 voor de videokaart.

de windows 10 x64 pro licentie licentie 50..

Dan kom ik op 230.

en het inbouwen 20 euro.. en hij krijgt een puur koperen koeler van zallman er bij.. twv 45 euro. daarnaast krijgt hij ook een andere voeding van mij.. vs650

maar die cpu koeler krijgt hij er bij en de voeding ook

dan zit ik over de 250 euro intotaal met alles. maar ik gun het hem dusja..

De onderdelen die hij mij geeft is ten waarde van de voeding vs650 56 euro en de cpu koeler 45 euro dan zit ik op 101 euro..

dus ik denk dat het het wel waard is.

m.v.g.

[ Voor 12% gewijzigd door DaniGeus op 25-05-2016 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
als je wilt streamen heb je eventueel toch wat krachtigere hardware nodig.
zelf denk ik dat je het tweedehands op het 1150 socket moet gaan zoeken, dan heb je voor 400 euro wel een leuk setje.

dit is bijvoorbeeld een mooi en compleet mobo : V&A aangeboden: Gigabyte G1.Sniper Z97 Werkend als je daar dan een V&A aangeboden: Intel Core i5-4670K Boxed opzet kan je echt wel even vooruit , al helemaal omdat je zelfs kan overklokken wil je dat ooit doen. het ram dat je momenteel hebt kan je meenemen als dit ddr3 is , alleen zou ik dan wel nog opzoek gaan naar 4 gb extra. of gewoon een setje als pricewatch: Kingston HyperX Fury red HX316C10FRK2/8 dan zit je op een bedrag van 250 euro. dan nog een videokaart, dit lijkt me een hele mooi : V&A aangeboden: MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB

dan heb je voor 400 euro een systeem dat vele malen krachtiger is dan wat danigeus aan je wilt verkopen. je moet het dan nog zelf erin zetten maar er is vast wel een tweaker die dit voor je kan doen.

oei even eroverheen gelezen dat je nog geen SSD hebt. een bx200 moet ruim voldoen pricewatch: Crucial BX200 240GB . ik zal even kijken waar ik nog in kan snijden om 400 te bereiken :)

[ Voor 8% gewijzigd door Ergo op 25-05-2016 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniGeus
Nate-Senpai,

Ik kan er anders prima mee streamen! ook in 720P.. en kan GTA Makkelijk draaien tussen de Very High en een enkele setting op Ultra met Advanced graphics allemaal uit.. LOL en Diablo 2 en andere games zoals skyrim makkelijk vol open te zetten qua graphics op 1080p.. zonder MSAA natuurlijk FXAA zou nog prima kunnen en draait soepeler dan op de consoles.. ik heb het hem zelf laten zien en hij is erg tevreden.. waarom dan die extra 200 euro uitgeven als dit meer dan prima voor zijn doen is? :)

[ Voor 8% gewijzigd door DaniGeus op 25-05-2016 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Maar dat zou dan toch ook allemaal kunnen met een Athlon x4 860K die voor 50 euries op V&A te scoren is? Geen nieuw mobo en nieuwe windowsinstallatie nodig en je houdt voldoende knaken over voor een mooie videokaart en een SSD en een voeding? En misschien is er helemaal geen vervanging van de voeding nodig.

Je gaat er met een fx4300 tov een Athlon x4 860K niet op vooruit qua processing power.

Echt niet om jou een deal door je neus te boren of je spullen als minderwaardig af te doen, maar een CPU/mobo switch met herinstallatie windows is gewoon niet nodig hier :) Dat zou ik alleen doen wanneer je er echt flink op vooruit gaat tov een athlon. Een upgrade naar een i5 kan ook goedkoper overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniGeus
Baloes,

ik heb heb hem nu aangeboden voor 210.. euro das 30 er van af. voor het inbouwen of de windows t is hoe je het ziet.., en nog een extra 10 euro. 't gaat hem er om dat hij nu een stap vooruit gaat hij heeft nu een A4 5500 Dual core ofzo.. tja dat is hem ook aangesmeerd.. en ik gun hem een goeie pc dusja.. dat mag dan toch een goeie deal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:12

Trygve

Redacteur
DaniGeus schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 20:32:
[...]en ik gun hem een goeie pc dusja.. dat mag dan toch een goeie deal zijn...
Niet om flauw te doen of je te willen beledigen, maar je haalt al een aantal keer aan dat je hem een goede pc 'gunt' terwijl het gewoon niet zo'n interessante deal is (eerder een sidegrade dan een upgrade, ok wel van dual naar quad core, maar het is geen snelle cpu), en qua prijs voor tweedehands zelfs aan de hoge kant.

[ Voor 6% gewijzigd door Trygve op 25-05-2016 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniGeus
nee oke, het is niet de snelste cpu maar ook zeker niet de aller slectste hij kan er mee doen wat hij wil.. maar Aan de dure kant? kijk wat er bij aan zit? Legale Windows 10,Koperen zalman cooler.. een voeding.. cpu mobo en gpu.. dan ga ik toch wel aan de goede kant zitten voor 210 euro... ik koop voor 200 euro niet zo'n PC.. waar ik op kan streamen, games spelen die niet UBERzwaar zijn.. maar wel zwaar.. Ik draai zwaardere games dan hij.. en ik kan alles prima doen ook met streamen gaat alles soepel.. dus ik zou niet weten waar je het over hebt.. hij heeft het zelf gezien en een aantal games gespeeld.. en is zeer tevreden..
r100 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 20:42:
[...]

Niet om flauw te doen of je te willen beledigen, maar je haalt al een aantal keer aan dat je hem een goede pc 'gunt' terwijl het gewoon niet zo'n interessante deal is (eerder een sidegrade dan een upgrade, ok wel van dual naar quad core, maar het is geen snelle cpu), en qua prijs voor tweedehands zelfs aan de hoge kant.

[ Voor 3% gewijzigd door DaniGeus op 25-05-2016 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Tsja.. dat is het lastige hier. Ik wil niemand tegen het hoofd stoten maar om een vergelijkbare upgrade te doen hoeft TS in feite maar deze V&A aangeboden: AMD Athlon X4 860K Boxed en deze V&A aangeboden: MSI R9 270 2GB GAMING Battlefield 4 te kopen...

Dan heb je een vergelijkbaar krachtige config...

Kijk we proberen TS gewoon goed te adviseren en niet jou een deal door de neus te boren :)

En voor het budget dat TS heeft zou het allemaal nog wat krachtiger kunnen...

Maar goed denk dat Tom weer even van zich moet laten horen nu want ik kan niet voor hem spreken natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniGeus
vergeet je niet de koeler, windows en de voeding mee te rekenen plus mijn tijd die ik er in stop om het klaar te maken? :)
Baloes schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 20:57:
Tsja.. dat is het lastige hier. Ik wil niemand tegen het hoofd stoten maar om een vergelijkbare upgrade te doen hoeft TS in feite maar deze V&A aangeboden: AMD Athlon X4 860K Boxed en deze V&A aangeboden: MSI R9 270 2GB GAMING Battlefield 4 te kopen...

Kijk we proberen TS gewoon goed te adviseren en niet jou een deal door de neus te boren :)

Maar goed denk dat Tom weer even van zich moet laten horen nu want ik kan niet voor hem spreken natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Baloes schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 20:57:

Ten eerst bedankt dat je me helpt ik vind het fijn het van 2 kanten te horen ik vertrouw dani maar het altijd goed om me te informeren. ik vraag me alleen af of het het waard is en wat beter kan ! Want ik geef hem er mijn cpu gpu en moederbord bij specs staan nog helemaal boven en wil weten of dit wel een goeie deal is want ik snap er niks van dus het is niet moeilijk om mij iets aan te smeren . En wat ik nog wil weten is hoelang ik ermee vooruit kan dani denkt zo 2/3 jaar is dat ook daadwerkelijk mogelijk? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2016 21:14 . Reden: L ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniGeus
Tom,

de cpu waarschijnlijk niet na een jaar of 2 maar die is te upgraden naar een AMD FX 8000 zou je dat willen dan heb je een octa core (8Cores) inplaats van 4 die dan alsong alles goed doet. de gpu zou idd nog wel 2 jaar mee kunnen maar dan zou je sommige settings wat lager moeten zetten..

[ Voor 4% gewijzigd door DaniGeus op 25-05-2016 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DaniGeus schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 21:27:
Tom,

de cpu waarschijnlijk niet na een jaar of 2 maar die is te upgraden naar een AMD FX 8000 zou je dat willen dan heb je een octa core (8Cores) inplaats van 4 die dan alsong alles goed doet. de gpu zou idd nog wel 2 jaar mee kunnen maar dan zou je sommige settings wat lager moeten zetten..
Ja maar wat is er dan beter en wat niet iemand graag een reactie want ik weet t niet want ik wil er een poosje mee door en hoelang kan ik met die van dani door :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baloes
Of je met deze setup 2/3 jaar verder kan is moeilijk in te schatten. De videokaart is wel nu al aan de lichte kant voor de huidige AAA games dus je zult zeker de settings terug moeten gaan draaien.

Het is niet aan te bevelen een fx 8xxx op dat bordje te draaien. De kans dat je de VRM's sloopt is dan te groot. Bordje is daar gewoon niet op berekend.
fx 6300 op stocksnelheid op z'n maxen. Misschien een fx 8320E maar dan niet overklokken..

Je kunt voor jouw budget zeker nog veel krachtiger gaan. Maarrrrr...

We moeten het precieze typenr. van je voeding weten (vervangen or not) en verder toch ff weten wat je bereidt bent uit te geven voor een upgrade die 3 jaar of langer meegaat..

Dan pas kunnen we beter advies geven over wat voor jou nu het beste is om dat te bereiken.

Want gezien je wensen denk ik wel dat het slim is om wat krachtigers aan te schaffen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Baloes schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 21:45:
Of je met deze setup 2/3 jaar verder kan is moeilijk in te schatten. De videokaart is wel nu al aan de lichte kant voor de huidige AAA games dus je zult zeker de settings terug moeten gaan draaien.

Het is niet aan te bevelen een fx 8xxx op dat bordje te draaien. De kans dat je de VRM's sloopt is dan te groot. Bordje is daar gewoon niet op berekend.
fx 6300 op stocksnelheid op z'n maxen. Misschien een fx 8320E maar dan niet overklokken..

Je kunt voor jouw budget zeker nog veel krachtiger gaan. Maarrrrr...

We moeten het precieze typenr. van je voeding weten (vervangen or not) en verder toch ff weten wat je bereidt bent uit te geven voor een upgrade die 3 jaar of langer meegaat..

Dan pas kunnen we beter advies geven over wat voor jou nu het beste is om dat te bereiken.

Want gezien je wensen denk ik wel dat het slim is om wat krachtigers aan te schaffen..
Mischien weet dani wel welke voeding ik had ik zo niet uit mn hoofd. Maar jij zegt dat dit geen goeie koop zou zijn en dat ik er wat beters van kan maken ?
Over dat kapotte bordje snap ik niet maar dat maakt ook niet zoveel uit
Maar jij raad inprencipie aan iets anders te kopen ? Waar ik inprincipie langer mee kan voor de zelfde prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniGeus
Tom, volgensmij een 450 watt.. maar dat is niet genoeg omdat een 7870 minimaan 500 watt vraagt ik weet zo ook niet hoeveel ampére je op je +12v rail hebt
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 21:51:
[...]

Mischien weet dani wel welke voeding ik had ik zo niet uit mn hoofd. Maar jij zegt dat dit geen goeie koop zou zijn en dat ik er wat beters van kan maken ?
Over dat kapotte bordje snap ik niet maar dat maakt ook niet zoveel uit
Maar jij raad inprencipie aan iets anders te kopen ? Waar ik inprincipie langer mee kan voor de zelfde prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaniGeus schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 21:57:
Tom, volgensmij een 450 watt.. maar dat is niet genoeg omdat een 7870 minimaan 500 watt vraagt ik weet zo ook niet hoeveel ampére je op je +12v rail hebt

[...]
Zelfs een hd 7970 kan op een 450 watt mits van goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DaniGeus schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 21:57:

[...]
Ik dacht 600 zoiets maar een coolermaster gewoon maar wat mij betreft een nieuwe voeding maar daar kunnen we later nog wel op komen _/-\o_ ik ben btw bereid zon 300 euro uit gegeven meer is ook prima als t maar goed is niet teveel niet meer als 350

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2016 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniGeus
JVRadeon.. ik heb er zelf problemen mee gehad totdat ik naar 650watt ging.. dips in performance enzo ik had een 450 watt, 40 amps op de v12 rail..

[ Voor 21% gewijzigd door DaniGeus op 25-05-2016 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Als je het zijpaneel van je pc er afhaalt dan kun je waarschijnlijk het label op de voeding lezen..
Of maak ff een fototje.

Als je weet of de voeding vervangen moet worden dan weet je ook wat je budget is..

Verder kun je voor de r7 250x (= een HD 7770) een eurotje of 50 vangen dus dat kun je bij je budget optellen.

Dus dat zou dan 260 worden waaronder al dan niet een nieuwe voeding?

Een 7870 verbruikt op z'n max zo'n 150 watt.. dus dat kan makkelijk op een 450 watter (als ie goed van kwaliteit is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaniGeus schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:00:
JVRadeon.. ik heb er zelf problemen mee gehad totdat ik naar 650watt ging.. dips in performance enzo ik had een 450 watt, 40 amps op de v12 rail..
Dan was de voeding of defect of van ruk kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Baloes schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:04:
Als je het zijpaneel van je pc er afhaalt dan kun je waarschijnlijk het label op de voeding lezen..
Of maak ff een fototje.

Als je weet of de voeding vervangen moet worden dan weet je ook wat je budget is..

Verder kun je voor de r7 250x (= een HD 7770) een eurotje of 50 vangen dus dat kun je bij je budget optellen.

Een 7870 verbruikt op z'n max zo'n 150 watt.. dus dat kan makkelijk op een 450 watter (als ie goed van kwaliteit is)
Ik zou wel even kijken alleen vraag ik me af of de msi r9 380 niet goed is ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniGeus
Uhm.. Corsair.. vx450.. 80+ bronze was niet defect geen coil whine niks.. correctie 33 amps..
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:05:
[...]

Dan was de voeding of defect of van ruk kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Baloes schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:04:
Of maak ff een fototje.

Raad je me opzich nog wel aan om de 7870 van dani enc te kopen of niet ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaniGeus schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:09:
Uhm.. Corsair.. vx450.. 80+ bronze was niet defect geen coil whine niks.. correctie 33 amps..

[...]
Zou gewoon voldoende moeten zijn, dus de kans dat hij defect was en daardoor niet voldoende meer kon leveren is aanwezig, het is namelijk al een voeding uit 2007. Weet niet of de HD 7870 een uitvoering is met 1x 6 pin of 2x 6 pins, maar die voeding heeft maar 1x een 6 pins aansluiting en met verloopjes kan ook voor problemen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniGeus
2x 6 pin.. maar dat zal het wel geweest zijn idk we zien het vanzelf. :)
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:16:
[...]

Zou gewoon voldoende moeten zijn, dus de kans dat hij defect was en daardoor niet voldoende meer kon leveren is aanwezig, het is namelijk al een voeding uit 2007. Weet niet of de HD 7870 een uitvoering is met 1x 6 pin of 2x 6 pins, maar die voeding heeft maar 1x een 6 pins aansluiting en met verloopjes kan ook voor problemen zorgen.

[ Voor 6% gewijzigd door DaniGeus op 25-05-2016 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De VX450 (OEM Seasonic) heb ik zelf ook. Deze heeft 1x6pin en doet het bij mij goed op een HD 7870 middels een verloop van 1x6 pin naar 2x6 pin https://www.alternate.nl/...duct/1071455?tk=7&lk=9816

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baloes
Kijk Tom. Je hebt een budget van 350 (kan nog 50 bijgeteld worden door verkoop van je r7 250x? ). Daar kan zeker wat krachtigs voor aangeschaft worden.

Daar kun je behoorlijk wat kanten mee op..dus neem even geen overhaaste beslissingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Baloes schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:28:
Kijk Tom. Je hebt een budget van 350 (kan nog 50 bijgeteld worden door verkoop van je r7 250x? ). Daar kan zeker wat krachtigs voor aangeschaft worden.

Daar kun je behoorlijk wat kanten mee op..dus neem even geen overhaaste beslissingen :)
Heb momenteel weinig inkomen maar heb een inkomen van 50 euro in de week door werk , ik doe zeker even rustig aan maar jij raad dus de 7870 niet aan ! Want ik vind voor 200 euro ook prima als ik daar even mee vooruit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniGeus
Oke gelukkig! bij mij was het een drama maar goed dan heb je wss geluk ;)
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:26:
De VX450 (OEM Seasonic) heb ik zelf ook. Deze heeft 1x6pin en doet het bij mij goed op een HD 7870 middels een verloop van 1x6 pin naar 2x6 pin https://www.alternate.nl/...duct/1071455?tk=7&lk=9816

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Als je liever wat minder uitgeeft zou de Athlon 860K met een stevige videokaart al een prima performance boost geven.

Dus bv V&A aangeboden: MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB met de V&A aangeboden: AMD Athlon X4 860K Boxed is een leuke combi.

Ik had al wat linkjes gepost die lieten zien dat de 280x wel een flink stuk krachtiger is dan een 7870 en door z'n 3GB VRAM ook langer meekan.

Een en ander hangt dan wel af van je voeding :) Dus die moeten we echt ff weten.

[ Voor 3% gewijzigd door Baloes op 25-05-2016 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Baloes schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:43:
Als je liever wat minder uitgeeft zou de Athlon 860K met een stevige videokaart al een prima performance boost geven.

Dus bv V&A aangeboden: MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB met de V&A aangeboden: AMD Athlon X4 860K Boxed is een leuke combi.

Ik had al wat linkjes gepost die lieten zien dat de 280x wel een flink stuk krachtiger is dan een 7870 en door z'n 3GB VRAM ook langer meekan.

Een en ander hangt dan wel af van je voeding :) Dus die moeten we echt ff weten.
Voeding kan ik morgen mischien nog even naar kijken ! Verder wou ik weten wat er zoveel beter is aan de 280 en of de msi r9 380 niks is ? En wat 3gb wram is en wat het beter maakt :) ik zie dat jij veel verstand van computers hebt en je erg veel nuttige info hebt te vertellen zeker handig voor iemand die niks weet zoals ik _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Check dan morgen eerst even je voeding :) Een r9 380 is een prima kaartje maar is wel weer een stukkie duurder.. Presteert in veel spellen op het niveau van de 280x (Over het algemeen is de 280x wel wat krachtiger). Zou wel betekenen dat je een nieuwe kaart met volle garantie hebt. Misschien iets om even over na te denken. Ik gaf met de 280x even een voorbeeld voor een kleiner budget :)

[ Voor 10% gewijzigd door Baloes op 26-05-2016 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Baloes schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:57:
Check dan morgen eerst even je voeding :) Een r9 380 is een prima kaartje maar is wel weer een stukkie duurder.. Presteert ong. op het niveau van de 280x. Zou wel betekenen dat je een nieuwe kaart met volle garantie hebt. Misschien iets om even over na te denken. Ik gaf met de 280x even een voorbeeld voor een kleiner budget :)
Ik zag op internet dat de 280 zelfs GTA 5 ultra settings 1080 60 fps kan recorder dan kan je wel aardig wat met die videokaart als ik dat zo zie :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:12

Trygve

Redacteur
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:47:
[...]

Voeding kan ik morgen mischien nog even naar kijken ! Verder wou ik weten wat er zoveel beter is aan de 280 en of de msi r9 380 niks is ? En wat 3gb wram is en wat het beter maakt :) ik zie dat jij veel verstand van computers hebt en je erg veel nuttige info hebt te vertellen zeker handig voor iemand die niks weet zoals ik _/-\o_ _/-\o_
Als je de 280X met de 7870 vergelijkt: 3 ipv 2GB geheugen, 384 ipv 265 bit geheugenbus, 2048 ipv 1280 cores. Meer is beter ;) Als die termen je niet veel zeggen zijn deze en deze grafiek misschien wat handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
r100 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 23:06:
[...]

Als je de 280X met de 7870 vergelijkt: 3 ipv 2GB geheugen, 384 ipv 265 bit geheugenbus, 2048 ipv 1280 cores. Meer is beter ;) Als die termen je niet veel zeggen zijn deze en deze grafiek misschien wat handiger.
Ja zijn inderdaad wel egt een stuk beter al zie ik dat de 280 verder weinig verkocht worden nieuw sowieso nergens meer . En ik zie dat er op internet mensen GTA mee spelen ultra en recorder 60 fps als ik in dat rijtje (grafiek) kijk lijkt het me sterk dat dat egt zo is want hij runt ongeveer alle game rond de 60/70 maar GTA is dus ongeveer tzelfde als battlefield 4 aan fps rate enc? , verder wou ik zeggen dat ik nu richting school ga ben rond 4 thuis dus ben der even niet heb net ook nog even gekeken en heb een coolermaster 600 watt, weet niet hoe ik precies kan zien welke. :) ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2016 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Maak anders ff een foto van je voeding en plaats die ff. Dan kunnen we zien wat je hebt.

De r9 280(x) kaarten zijn nieuw niet meer voor normale prijzen te krijgen idd. Alleen nog via V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Baloes schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 20:21:
Maak anders ff een foto van je voeding en plaats die ff. Dan kunnen we zien wat je hebt.

De r9 280(x) kaarten zijn nieuw niet meer voor normale prijzen te krijgen idd. Alleen nog via V&A.
Mischien dom maar ik weet niet hoe je hierbij een foto stuurt je moet karma hebben ofzo?
:) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Anders ff anders :) Staat er text op de zijkant van de voeding als je de pc openmaakt?

Zoiets als Cooler master GX600 bijvoorbeeld... of B600 of RM600 enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 21:57:
[...]

Mischien dom maar ik weet niet hoe je hierbij een foto stuurt je moet karma hebben ofzo?
:) :(
Maak een foto en upload het hier http://m.imgur.com

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Baloes schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:09:
Anders ff anders :) Staat er text op de zijkant van de voeding als je de pc openmaakt?

Zoiets als Cooler master GX600 bijvoorbeeld... of B600 of RM600 enz..
Dit is de code rs 600 acab D3 volgens mij is het een b600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Dat is idd een Cooler Master B600.

Geen topvoeding maar ook geen slechte voeding en als ie niet ouder is dan 5-6 jaar dan is ie nog niet aan vervanging toe.

Feit dat deze voeding er in zit icm de videokaart en processor die je nu hebt doet me wel denken dat je de pc kant en klaar gekocht hebt. bv. bij zoiets als gamecomputers.nl. Is de behuizing er 1 met gekleurde lichtgevende fan aan de voorkant? Weet je de naam van je behuizing ? Dan weten we ook wat wel en niet past qua grootte van de onderdelen.

Voor nu betekent het dat je om je prestaties te verbeteren een andere processor en videokaart nodig hebt.
Eventueel zou je een SSD kunnen plaatsen. Niet essentiëel maar werkt zeer fijn en kan in bepaalde games zeer grote verschillen maken in de laadtijden voor levels of bv in BF4 de maps in de multiplayer. Daar ging mijn wachtijd serieus van minuten naar een 30-40 seconden.
De verschillen in dit filmpie laten dat wel zien : YouTube: SSD VS HDD 7200rpm - Side by Side Loading Time Comparison with 16 Games Benchmark w/FPS 60

Maar voor de in game prestaties dus de CPU en GPU upgraden :)

[ Voor 18% gewijzigd door Baloes op 28-05-2016 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Baloes schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:30:
Dat is idd een Cooler Master B600.

Geen topvoeding maar ook geen slechte voeding en als ie niet ouder is dan 5-6 jaar dan is ie nog niet aan vervanging toe.

Feit dat deze voeding er in zit icm de videokaart en processor die je nu hebt doet me wel denken dat je de pc kant en klaar gekocht hebt. bv. bij zoiets als gamecomputers.nl. Is de behuizing er 1 met gekleurde lichtgevende fan aan de voorkant? Weet je de naam van je behuizing ? Dan weten we ook wat wel en niet past qua grootte van de onderdelen.

Boor nu betokens het dat je om je prestaties te verbeteren een andere processor en videokaart nodig hebt.
Eventueel zou je een SSD kunnen plaatsen. Niet essentiëel maar werkt zeer fijn en kan in bepaalde games zeer grote verschillen maken in de laadtijden voor levels of bv in BF4 de maps in de multiplayer. Daar ging mijn wachtijd serieus van minuten naar een 30-40 seconden.
De verschillen in dit filmpie laten dat wel zien : YouTube: SSD VS HDD 7200rpm - Side by Side Loading Time Comparison with 16 Games Benchmark w/FPS 60

Maar voor de in game prestaties dus de CPU en GPU upgraden :)
Top! Ik heb een jaar geleden deze pc gekocht op gamepc.nl dat heb je goed :)
Ik heb er 1000 euro voor betaalt en is nog geen jaar oud ik ben flink opgelicht als je het mij vraagt. Iemand heeft voor mij de 300 budget naar 1000 geüpgraded maar kan er geen jaar mee door kan er amper COD ofzo mee spelen zelfs de oude niet . Ik kan net LOL high settings ! Mijn behuizing is is de cm 690 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
You are shitting me.... 1000 euro??? Niet eerst op tweakers geweest natuurlijk...maar das achteraf lullen natuurlijk.

Altijd klote, dit soort dingen..

Je kunt nl., maar das iets voor een volgende keer, via tweakers een lijstje met componenten samenstellen en dat bij een gerenomeerde shop als afuture of azerty in elkaar laten zetten voor 7 10tjes. Je bent dan altijd beter af dan zo'n gamepc.nl

Zeer vreemd allemaalt want zelfs bij gamepc.nl kun je voor 1000 euro pc's laten samenstellen die veul krachtiger zijn dan dit.. Dan is er iets goed fout gegaan...

Behuizing is prima overigens.

Heb je de bon van die pc nog ergens liggen misschien?

Ben wel nieuwsgierig naar de samenstelling en hoe ze tot die prijs gekomen zijn. Neem aan dat er wel een monitor en toetsenbord en muis bijzaten ?

[ Voor 17% gewijzigd door Baloes op 27-05-2016 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Baloes schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:19:
You are shitting me.... 1000 euro??? Niet eerst op tweakers geweest natuurlijk...maar das achteraf lullen natuurlijk.

Altijd klote, dit soort dingen..

Je kunt nl., maar das iets voor een volgende keer, via tweakers een lijstje met componenten samenstellen en dat bij een gerenomeerde shop als afuture of azerty in elkaar laten zetten voor 7 10tjes. Je bent dan altijd beter af dan zo'n gamepc.nl

Zeer vreemd allemaalt want zelfs bij gamepc.nl kun je voor 1000 euro pc's laten samenstellen die veul krachtiger zijn dan dit.. Dan is er iets goed fout gegaan...

Behuizing is prima overigens.

Heb je de bon van die pc nog ergens liggen misschien?

Ben wel nieuwsgierig naar de samenstelling en hoe ze tot die prijs gekomen zijn. Neem aan dat er wel een monitor en toetsenbord en muis bijzaten ?
Nou bij die site maakt niet uit wat je erin zet t word duurder maar niks beter heeft alleen wat andere namen tis een naai zooi en wil dat niet nog is laten gebeuren dus doe ik t zo ! Het bonnetje heb ik mischien nog maar na zo lang kan ik er niks meer mee ! Ik kwam er later pas achter dat t zo slecht was want ik dacht dat het wel een goeie pc was .. Niet dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Tsja.. Die shop wil natuurlijk ook winst maken maar krijg daarbij altijd wel het idee dat ze dat over de rug van onwetende klanten doen. Ik ken nl. ook websites waar ze wel goed omgaan met de balans in setups en hun klanten..

Gelukkig kunnen we er nog wel iets van maken zodat het iig nog een echte gamepc wordt :)

Nu moet je voor jezelf even goed nadenken wat het precieze budget is dat je hieraan wilt besteden en wat je wilt aanschaffen. 2e hands is dus geen probleem dacht ik?

Verder zit je nog even met het plaatsen van de componenten. Op zich is het niet echt moeilijk (zeker het plaatsen van een videokaart niet) en zou je het zelf kunnen proberen. Youtube is hierin een grote hulp en anders eventueel onder skkypebegeleiding :)
Of misschien dat Dani toch wil helpen als je hem goed kent en hij woont in de buurt.

Een andere mogelijkheid is het plaatsen van een advertentie op V&A hier waarin je vraagt om hulp bij assemblage. Er wonen bij jou in de buurt vast wel aardige tweakers die je uit de brand willen helpen :)

[ Voor 53% gewijzigd door Baloes op 27-05-2016 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Baloes schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:45:
Tsja.. Die shop wil natuurlijk ook winst maken maar krijg daarbij altijd wel het idee dat ze dat over de rug van onwetende klanten doen. Ik ken nl. ook websites waar ze wel goed omgaan met de balans in setups en hun klanten..

Gelukkig kunnen we er nog wel iets van maken zodat het iig nog een echte gamepc wordt :)

Nu moet je voor jezelf even goed nadenken wat het precieze budget is dat je hieraan wilt besteden en wat je wilt aanschaffen. 2e hands is dus geen probleem dacht ik?

Verder zit je nog even met het plaatsen van de componenten. Op zich is het niet echt moeilijk (zeker het plaatsen van een videokaart niet) en zou je het zelf kunnen proberen. Youtube is hierin een grote hulp en anders eventueel onder skkypebegeleiding :)
Of misschien dat Dani toch wil helpen als je hem goed kent en hij woont in de buurt.

Een andere mogelijkheid is het plaatsen van een advertentie op V&A hier waarin je vraagt om hulp bij assemblage. Er wonen bij jou in de buurt vast wel aardige tweakers die je uit de brand willen helpen :)
Dani woont bij mij in het dorp ! Mijn budget is zon 300/350 euro en wil er een poosje mee door kunnen ! :) heb momenteel niet zoveel geld maar moet een beetje ideeën hebben! Weet niet of ik hetzelf erin kan zetten of is dat niet slim? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Zelf er inzetten als je helemaal geen sjoege hebt van computers levert toch altijd wel een risicotje op. Dan zou je eerst moeten inlezen en youtube filmpies bekijken :)

Voor elke handeling is op youtube wel een filmpie te vinden. Kwestie van de goede steekwoorden gebruiken :)

Verder heb je als het goed is een windows dvd bij je pc gekregen. Kun je even checken of dat een retail versie is. Die kun je nl. hergebruiken indien nodig :)

[ Voor 22% gewijzigd door Baloes op 27-05-2016 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Baloes schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:13:
Zelf er inzetten als je helemaal geen sjoege hebt van computers levert toch altijd wel een risicotje op. Dan zou je eerst moeten inlezen en youtube filmpies bekijken :)

Voor elke handeling is op youtube wel een filmpie te vinden. Kwestie van de goede steekwoorden gebruiken :)
Wat zou jij aanraden aan nieuwe cpu gpu en moederbord voor doe prijs en door wie zal ik het erin laten zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Uh... Daar moet ik nog ff over nadenken :)

Er zijn meerdere routes te bewandelen met 350 euro :)
En de andere tweakers hebben nu ook genoeg info om hun licht er op te laten schijnen :)

Je kunt gaan voor een Athlon 860K van 5 10tjes daar een GPU bij kopen en een SSD en daar voorlopig mee doen. Of 350 euro geeft ook genoeg ruimte om over te schakelen naar een i5 + mobo + GPU + SSD.
De i5 zorgt ervoor dat je later makkelijker kunt overschakelen naar zwaardere GPU's zonder dat je geremd wordt door de processor.

Wel via V&A dan. Kwestie van creatief aanpakken en goeie deals scoren :)

Voor een switch is het wel belangrijk te weten of je windows dvd retail of OEM is!

Ik kom er nog op terug en misschien hebben andere mensen nog wat ideeën..moet ff wat huiselijke taken vervullen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Baloes op 28-05-2016 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Baloes schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:24:
Uh... Daar moet ik nog ff over nadenken :)

Er zijn meerdere routes te bewandelen met 350 euro :)
En de andere tweakers hebben nu ook genoeg info om hun licht er op te laten schijnen :)

Je kunt gaan voor een Athlon 860K van 5 10tjes daar een GPU bij kopen en een SSD en daar voorlopig mee doen. Of 350 euro geeft ook genoeg ruimte om over te schakelen naar een i5 + mobo + GPU + SSD.
De i5 zorgt ervoor dat je later makkelijker kunt overschakelen naar zwaardere GPU's zonder dat je geremt wordt door de processor.

Wel via V&A dan. Kwestie van creatief aanpakken en goeie deals scoren :)

Ik kom er nog op terug en misschien hebben andere mensen nog wat ideeën..moet ff wat huiselijke taken vervullen :)
Top dankjewel ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
oke, ik zal eens mijn best gaan doen.

ik ga er voor het gemakt eventjes vanuit dat je behuizing van atx formaat is.
als je voeding ook nog voldoende is hoef je je er geen zorgen over te maken en zal dus alleen : gpu + ssd + cpu + mobo vervangen moeten worden.

moederbordje voor 90 euro - V&A aangeboden: Gigabyte G1.Sniper Z97 Werkend
dan nog deze cpu voo 150 V&A aangeboden: Intel Core i5-4690K

dan heb je nog 110 voor gpu : V&A aangeboden: Club 3D Radeon HD 7950 '13Series
dan ga je wel 10 euro over budget maar dan heb je naar mijn inziens een goeie upgrade te pakken waar je nog wel ff mee vooruit kan. ander voordeel hiervan is dat het moederbord en de cpu allebei nog een heletijd mee kunnen. dus als je ooit meer budget heb voor een dikkere gpu of SSD dit totaal geen probleem is.

deze gpu is eventueel ook een optie, gewoon proberen de prijs een beetje te drukken :)
V&A aangeboden: Asus HD7970-DC2T-3GD5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nate-Senpai schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:48:
oke, ik zal eens mijn best gaan doen.

ik ga er voor het gemakt eventjes vanuit dat je behuizing van atx formaat is.
als je voeding ook nog voldoende is hoef je je er geen zorgen over te maken en zal dus alleen : gpu + ssd + cpu + mobo vervangen moeten worden.

moederbordje voor 90 euro - V&A aangeboden: Gigabyte G1.Sniper Z97 Werkend
dan nog deze cpu voo 150 V&A aangeboden: Intel Core i5-4690K

dan heb je nog 110 voor gpu : V&A aangeboden: Club 3D Radeon HD 7950 '13Series
dan ga je wel 10 euro over budget maar dan heb je naar mijn inziens een goeie upgrade te pakken waar je nog wel ff mee vooruit kan. ander voordeel hiervan is dat het moederbord en de cpu allebei nog een heletijd mee kunnen. dus als je ooit meer budget heb voor een dikkere gpu of SSD dit totaal geen probleem is.

deze gpu is eventueel ook een optie, gewoon proberen de prijs een beetje te drukken :)
V&A aangeboden: Asus HD7970-DC2T-3GD5
Klinkt goed moet eerst maar even wat geld sparen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Poeh... 240 euro voor alleen een CPU en mobo, ook al heb je dan een overclock combi (waarvan we niet weten of TS zich daaraan wil wagen :) ) hakt er wel heel erg in op een budget van 300-350 max.

Geheugen in de huidige pc is 4GB dat moet ook nog geupgrade worden naar 8 GB..

Daarbij moeten we ook nog steeds helder krijgen of de windowsversie die Tom heeft te hergebruiken is anders gaat dat ook nog geld kosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniGeus
Tsja.. dat heb je toch als je wat wilt.
Baloes schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:38:
Poeh... 240 euro voor alleen een CPU en mobo, ook al heb je dan een overclock combi (waarvan we niet weten of TS zich daaraan wil wagen :) ) hakt er wel heel erg in op een budget van 300-350 max.

Daarbij moeten we ook nog steeds helder krijgen of de windowsversie die Tom heeft te hergebruiken is anders gaat dat ook nog geld kosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamourt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 13:24
Had een I5-3570 + moederbord voor 140 euro op deze site. (3 Maanden geleden gekocht)
Een r9 270 voor 110 euro (3 maanden geleden) (Was pas 1 maand gebruikt)
TX3 evo koeler + 240GB SSD nieuw - alles bij elkaar 320 euro. Die FX4100 met een HD7870 zijn zeker geen 300 euro waard verre van!

Voeding is alleen erg belangrijk, ik heb bijvoorbeeld maar een 450 watt 85+voeding met alleen een 6 pin aansluiting. Is toch waar je rekening mee moet houden dat je kaart niet meer dan 150 wat gebruikt. Ja of je moet met molexen ect gaan werken, maar dat lukte bij mij niet omdat alles zoon beetje bezet is door mijn 10 ventilatoren.

[ Voor 8% gewijzigd door Glamourt op 27-05-2016 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniGeus
Correctie, als je het een beetje door hebt gelezen heb je gezien dat ik er 200 voor vraag.. iclusief inbouwen en legitiem windows 10 pro.

Asus HD7870 dcii top.. in princiepe de zelfde kaart als de r9 270x

Fx4300 black edition

Koperen cpu cooler van zalmann t.w.v 45 euro.

760ga p43 fx

Legitiem Windows 10 pro + inbouwen

Geen 200 euro waard?!

Het is bijna een complete pc zelf heeft hij nog ram 8gb balistix als het goed is wat ik op zijn bon zag.
En een voeding.. kast enz..

Niet waard? Ik vind zeker van wel.. maar zijn keuze natuurlijk
Glamourt schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 18:14:
Had een I5-3570 + moederbord voor 140 euro op deze site. (3 Maanden geleden gekocht)
Een r9 270 voor 110 euro (3 maanden geleden) (Was pas 1 maand gebruikt)
TX3 evo koeler + 240GB SSD nieuw - alles bij elkaar 320 euro. Die FX4100 met een HD7870 zijn zeker geen 300 euro waard verre van!

Voeding is alleen erg belangrijk, ik heb bijvoorbeeld maar een 450 watt 85+voeding met alleen een 6 pin aansluiting. Is toch waar je rekening mee moet houden dat je kaart niet meer dan 150 wat gebruikt. Ja of je moet met molexen ect gaan werken, maar dat lukte bij mij niet omdat alles zoon beetje bezet is door mijn 10 ventilatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Baloes schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:38:

Maak je niet druk om Windows heb ik wel geregeld maar wat raad jij aan voor die 350 euro mn ouders willen mischien wat voorschieten namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelGH
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-10-2024
Je vindt wel veel op v&a. Met 5 mins zoeken kom ik op dit:
-i5 4570: V&A aangeboden: Intel Core i5-4570 Boxed
-Moederbordje: V&A aangeboden: ASRock B85M Pro4
-280x: V&A aangeboden: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 TOXIC
Komt samen op 295 ;) Dan heb je nog wat geld over voor 4gb ram en eventueel een cpu koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MichaelGH schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 20:58:
Je vindt wel veel op v&a. Met 5 mins zoeken kom ik op dit:
-i5 4570: V&A aangeboden: Intel Core i5-4570 Boxed
-Moederbordje: V&A aangeboden: ASRock B85M Pro4
-280x: V&A aangeboden: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 TOXIC
Komt samen op 295 ;) Dan heb je nog wat geld over voor 4gb ram en eventueel een cpu koeler.
Tja kan ik hier lang meedoe dan en kan ik niet beter een msi 280x kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelGH
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 21:01:
[...]

Tja kan ik hier lang meedoe dan en kan ik niet beter een msi 280x kopen?
Als je een msi versie voor die prijs vindt kan je dat zeker doen! Ik heb deze gekozen omdat die de goedkoopste was op v&a op dit moment. Normaal moet je met dit setje wel even verder kunnen ;)
edit: misschien ook interessant om een ssd te kopen als je dat nog niet hebt, dat doet je pc veel vlotter aanvoelen in dagelijks gebruik

[ Voor 25% gewijzigd door MichaelGH op 27-05-2016 21:05 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MichaelGH schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 21:03:
[...]

Als je een msi versie voor die prijs vindt kan je dat zeker doen! Ik heb deze gekozen omdat die de goedkoopste was op v&a op dit moment. Normaal moet je met dit setje wel even verder kunnen ;)
edit: misschien ook interessant om een ssd te kopen als je dat nog niet hebt, dat doet je pc veel vlotter aanvoelen in dagelijks gebruik
Aah oke ! En stel mijn voeding is niet helemaal goed meer en ik heb dus dje nieuwe pc heeft dat dan invloed op de dingen als mn nieuwe gpu cpu as of moederbord ? :) volgens mij heb ik ook maar 4 gb werk geheugen :( :( :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2016 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelGH
Goh dat hangt van je voeding af en op welke manier die niet meer goed is... Wat voor voeding is het? En 4gb ram zou ik gewoon nieuw kopen. Dat is maar amper goedkoper tweedehands. Link naar nieuw ram: pricewatch: Crucial CT51264BA160BJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MichaelGH schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 21:17:
Goh dat hangt van je voeding af en op welke manier die niet meer goed is... Wat voor voeding is het? En 4gb ram zou ik gewoon nieuw kopen. Dat is maar amper goedkoper tweedehands. Link naar nieuw ram: pricewatch: Crucial CT51264BA160BJ
Nee die ram is wel prima maar 8 lijkt me beter en die voeding doet z'n ding dus dat hou ik wel zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Nou... verschillende opties dus met een budget van 350 euro..

Als alles nieuw moet (is niet gezegd, maar tenslotte is het wel alles met volle garantie) :

#ProductPrijsSubtotaal
1Powercolor R9 380X PCS+ Myst. Edition 4GB€ 225,-€ 225,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 27,90€ 27,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 339,30

De powercolor is wat onbekender maar krijgt erg goede reviews, nog beter dan de Nitro van sapphire en is nog een stukkie goedkoper. Een kaartje dat ook nog eens van directx 12 zou kunnen gaan profiteren. De athlon kent iedereen wel. Met een overklokkie is ie nog wel in staat de 380x bij te benen in de meeste games. Vandaar ook de koeler.

Andere mogelijkheid :

TS heeft van een tweaker het aanbod gehad een i5 2500 over te kunnen nemen voor 40 euro. Das spotgoedkoop en ook al overclock je de 860K tot er rook vanaf komt, de prestaties blijven wel een stuk minder dan de i5 2500. Daarbij kan TS dan een goedkoop H61 mobotje nemen van 45 euries of via V&A voor 25. Geen sata 600 voor de SSD maar voor gamen is dat niet erg. Wel PCI-E 3.0 slotje voor de GPU dus ook gewoon berekend op zware GPU's.
Uiteindelijke max upgrade is dan een i7 3770 die nog steeds makkelijk meekan in de huidige games en misschien dat DX12 er nog meer prestaties uit weet te persen.

Bij die i5 2500 kan dan een GTX 970 met ruime garantie voor 220-250 aangeschaft worden (of een nieuwe r9 380x). Dan heb je een combi waar je voorlopig wel ff mee vooruit kunt en die grafisch de 1e 2 jaar eggies niet geupgrade hoeft te worden zolang niet hoger dan 1440p gespeeld gaat worden.
Met een beetje mazzel en wat onderhandelingsskills blijft er misschien nog wat geld over voor een SSD.

Verder kun je dan weer kijken wat intel en AMD voor lekkers uitgebracht hebben qua CPU/mobo werk of gewoon weer een goedkope deal scoren op V&A :)

Laatste mogelijkheid is nu gaan voor een i5 4xxx en mobo van V&A (of mobo nieuw). Zal ong. 175-225 kosten.
Dat geeft je minder ruimte voor een dikke videokaart en wil je enigszins prestaties en binnen het budget blijven dan zul je moeten kijken naar een HD 7950, 7970 of r9 280x. Leuke kaarten maar nadeel is dat ze vaak al op leeftijd zijn en 0 garantie hebben... Als TS geen dikke portomennee heeft of niet snel geld spaart dan lijkt me dat wel een risicotje.. Er zijn genoeg mensen die er nog lang mee doen maar helaas ken ik er genoeg gevallen waarbij de kaart het binnen een jaartje toch begaf en dan hebbie niks.

Weet niet of er nog tweakers zijn die leuke ideeën hebben maar dit is volgens mij waar het ong. op neerkomt qua opties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
Ik ben zelf voor een wat duurdere Gpu en mobo. Ofja niet perse duurder maar nieuwer. Denk dat je jezelf zo een gemakkelijker upgrade path geeft voor in de toekomst. Ik zou straks es v&a afstruinen

Dit is een hele leuke Gpu voor het geld : V&A aangeboden: Club 3D HD 7950 ook nog bij mij in de stad haha

60 voor een moederbord is ook niet verkeerd, lijkt me opzich wel een goede optie
V&A aangeboden: MSI Z97-G43

180 euro voor cpu, wel prijzig maar wel nog relatief nieuw.
V&A aangeboden: Intel Core i5-4690 Boxed

Dan nog tientje voor ram. Moet vast ergens te vinden zijn.

Andere route die je kan nemen voor nu met een wat dikkere Gpu is iets op socket 1155

Deze cpu is echt een koopje, met snel genoeg werkgeheugen en een overklok draait die nog zeer lekker ; V&A aangeboden: Intel Core i5 2500K Boxed

Snel ddr3 is wel noodzakelijk voor deze cpu :
YouTube: Is It Time To Upgrade Your Core i5 2500K? dus dan zou ik
Dit nemen pricewatch: Team Group Elite Plus TPRD38G1600HC11DC01

Dan kan je of deze Gpu overwegen V&A aangeboden: Asus R9280X-DC2-3GD5

Tweedehands moederbord op dat socket kan ik niet vinden. Als je voor de Gpu gaat die ik als eerste noemde met de 2500k en ram heb je nog 110 voor mobo en ssd.

[ Voor 97% gewijzigd door Ergo op 29-05-2016 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Heb wat contact gehad met TS. Hij wil ook games als de witcher 3 en GTA V op vrij hoge instellingen kunnen draaien. Maar ook liefst onderdelen met garantie.

Garantie op GPU en mobo is toch altijd wel prettig. Het is me nog niet gelukt een kapotte CPU aan te schaffen op V& :) Kans daarop is kleinst wanneer aangeschaft bij betrouwbare tweaker natuurlijk :)

Dan zou het aanschaffen van die i5 2500 voor 4 10tjes bij Dylan11111 met een mobotje voor 45 euro niet gek zijn. Daar een 2e hands GTX 970 met garantie of een r9 380x aankoppelen en je kunt er weer ff tegen lijkt me.

Ik spreek enigzins uit ervaring daar m'n ene zoon een i5 2400 met een r9 270 draait en de ander een i7 3770 met een GTX 970. Beiden op een H61 mobotje.. Voor al die GTX 970 setup draait alles ez en de i5 2400 wordt (ja het is een lichtere GPU) ook door multiplayer games als BF4 die aardig pittig voor je CPU kunnen zijn, niet echt getest..

Maar het blijft toch altijd lastig al die keuzes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:D
Baloes schreef op zondag 29 mei 2016 @ 22:12:
Heb wat contact gehad met TS. Hij wil ook games als de witcher 3 en GTA V op vrij hoge instellingen kunnen draaien. Maar ook liefst onderdelen met garantie.

Garantie op GPU en mobo is toch altijd wel prettig. Het is me nog niet gelukt een kapotte CPU aan te schaffen op V& :) Kans daarop is kleinst wanneer aangeschaft bij betrouwbare tweaker natuurlijk :)

Dan zou het aanschaffen van die i5 2500 voor 4 10tjes bij Dylan11111 met een mobotje voor 45 euro niet gek zijn. Daar een 2e hands GTX 970 met garantie of een r9 380x aankoppelen en je kunt er weer ff tegen lijkt me.

Ik spreek enigzins uit ervaring daar m'n ene zoon een i5 2400 met een r9 270 draait en de ander een i7 3770 met een GTX 970. Beiden op een H61 mobotje.. Voor al die GTX 970 setup draait alles ez en de i5 2400 wordt (ja het is een lichtere GPU) ook door multiplayer games als BF4 die aardig pittig voor je CPU kunnen zijn, niet echt getest..

Maar het blijft toch altijd lastig al die keuzes..
De msi 380x is ook erg goed denk ik als je kijkt naar de prestaties ? Maar de 380 op eem 45 moederbord en processor lukt gewoon? En games als overwatch enzo wil ik sowieso gewoon op ultra hebben btw en inprenciepe kunnen opnemen enzo !

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2016 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Dat gaat prima werken. Vraag bij debwinkel waar je het moederbord koopt even na of de laatste bios er op staat en of ze dat anders even willen doen voor je. Is ie meteen getest :)

Het opnemen van gameplay gebeurt via de videokaart dus dat zal weinig impact hebben op je processor. Bij streamen is de processor meer betrokken, maar ook dat kun je via de videokaart doen om de cpu te ontlasten.

Overwatch draait op een r9 380x of een gtx 970 (is maar net waar je voor gaat) gewoon op ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Baloes schreef op maandag 30 mei 2016 @ 18:51:
Dat gaat prima werken. Vraag bij debwinkel waar je het moederbord koopt even na of de laatste bios er op staat en of ze dat anders even willen doen voor je. Is ie meteen getest :)

Het opnemen van gameplay gebeurt via de videokaart dus dat zal weinig impact hebben op je processor. Bij streamen is de processor meer betrokken, maar ook dat kun je via de videokaart doen om de cpu te ontlasten.

Overwatch draait op een r9 380x of een gtx 970 (is maar net waar je voor gaat) gewoon op ultra.
Welke videokaart raad jij aan en op welke settings kan die GTA enzo aan ?
Pagina: 1 2 Laatste