Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spides89
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:15
Hallo,

Ik heb sinds 2 weken VDSL van Telfort. Ik haal ruim 94 mbit en ben op zich best tevreden.

Alleen zit ik met het volgende probleem:

Ik heb een nas van Synology waar ik een FTP server op draai. Hier worden automatisch backups
van verschillende locaties naar toe geschreven.

Nu is het probleem dat het af en toe perfect werkt maar
vaker word de verbinding gewoon verbroken en word de backup dus niet afgerond. Daarna is de server
een tijdje niet meer benaderbaar. Herstart ik de modem zijn alle problemen tijdelijk weer opgelost.

Ik heb op dit moment een DMZ voor de nas aangemaakt. Maar heb het ook al geprobeerd met het openzetten van de juiste poorten. (21)

Ik maak gebruik van een DDNS. Mocht Telfort mijn ip veranderen hoef ik niet alle machines weer bij langs.

Hiervoor had ik altijd Ziggo zakelijk en draaide het als een trein. Maar goed ik kon voor de helft van het geld 50 % sneller internet krijgen.... >:)

Hebben jullie misschien nog ideeën?

[ Voor 6% gewijzigd door spides89 op 24-05-2016 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je al geprobeerd throttling aan te zetten op je FTP-protocol? Hetzij in je modem, hetzij in je Synology?

Ik weet namelijk niet of jouw modem het issue veroorzaakt (disconnects).

/edit: te snel op "Verstuur" gedrukt; als je met lagere snelheden wel langere tijd connectie houdt, kan je je modem de schuld geven en dan Telfort inschakelen. Of je kan de vraag bij Telfort neerleggen in zijn algemeenheid; zij hebben allicht meer inzicht in downtime/lijnprestatie dan jij & ik.

[ Voor 44% gewijzigd door MAX3400 op 24-05-2016 14:08 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Wat voor modem heb je? Ik heb hier ook een Telfort xDSL lijntje en heb nul problemen met m'n Synology die erachter hangt. Elke nacht maak ik backups naar de Synology bij m'n ouders (hebben een Ziggo lijntje) en vice versa en dat pruttelt gewoon lekker door elke nacht terwijl het toch beste hoeveelheden data zijn.

Heb wel de standaard Experiabox V8 gelijk de eerste dag vervangen door een Fritz!box 7360. Is voor 3-4 tientjes te koop op Marktplaats en is plug 'n play op een Telfort aansluiting.

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 24-05-2016 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spides89
Thnx voor het mee denken!

@ MAX Ik kan natuurlijk in de Synology de download een beetje knijpen. Maar het uploaden gaat vaak maar met 100 kb per seconde. Sommige locaties kunnen sneller maar heb niet echt het idee dat het met de snelheid te maken heeft. Wel valt het me op wanneer 1 backup loopt, en gelijktijdig probeert een andere machine ook een backup te versturen. Mislukt hij eigenlijk altijd. Dus meerdere connecties is echt een probleem. Terwijl het internet op locatie gewoon vlot blijft.

Ik heb Telfort idd al gebeld. Helaas kreeg ik direct te horen dat ze geen ondersteuning bieden en het eigenlijk zelf maar uit moest zoeken....

@ Thinkpad Ik heb een Experia V8. Super bedankt voor de tip! Als (we of ik) dit niet klaar krijg is dat idd de volgende stap :). Die werkt ook prima met VDSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
spides89 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:15:
[...]

@ Thinkpad Ik heb een Experia V8. Super bedankt voor de tip! Als (we of ik) dit niet klaar krijg is dat idd de volgende stap :). Die werkt ook prima met VDSL?
Ja hoor.

Zou het gewoon doen, verbinding wordt er een stuk betrouwbaarder van denk ik.
Kijk/vraag ook eens in Telfort xDSL Internet ervaringen topic - Deel 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik zou overigens geen FTP gebruiken daarvoor maar rsync (over ssh) wanneer mogelijk. Buiten dat rsync bitlevel kan syncen is het ook secure en heb je inline compressie.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spides89
@ Thinkpad: Heb al even op MP gekeken. Er staan inderdaad een paar goedkope fritzboxjes op. Ga ik zeker overwegen.

@ DukeBox Thnx. Daar ga ik later even naar kijken. Eerst proberen de boel weer stabiel te krijgen.

Gistermiddag de modem weer terug in fabrieksinstellingen gezet en vervolgens opnieuw een dmz aangemaakt voor de NAS. Ook heb ik Qos uitgezet. Daarna werkte het de rest van de dag perfect.

Vanmorgen opnieuw gekeken en wederom weer problemen. Vervolgens de modem even opnieuw opgestart en het probleem lijkt weer verholpen te wezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spides89
Inmiddels een Fritzbox 7360 via MP geritseld. Alle problemen waren idd direct opgelost. Zelfs de snelheid ligt iets hoger. 96 Mbit en dat voor 28 euro inclusief btw per maand. Bij Ziggo was ik ruim 60 euro kwijt voor 40 mbit.

Bedankt voor het mee denken jongens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:49
Ben je dan geen appels met peren aan het vergelijken?
Sowieso: Ziggo alles in 1 met 150/15 kost 59,95.
Wat voor abonnement heb je bij Telfort dan? Lijkt me internet only.

Prima dat je helemaal tevreden ben, maar hou het wel feitelijk, want andere mensen denken goh Ziggo is 2x zo duur en je krijgt minder, maar dat is dus niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
spides89 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 09:27:
Inmiddels een Fritzbox 7360 via MP geritseld. Alle problemen waren idd direct opgelost. Zelfs de snelheid ligt iets hoger. 96 Mbit en dat voor 28 euro inclusief btw per maand. Bij Ziggo was ik ruim 60 euro kwijt voor 40 mbit.

Bedankt voor het mee denken jongens!
Goed om te horen, veel plezier er nog mee!
Arjant2 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 09:38:
Ben je dan geen appels met peren aan het vergelijken?
Sowieso: Ziggo alles in 1 met 150/15 kost 59,95.
Wat voor abonnement heb je bij Telfort dan? Lijkt me internet only.

Prima dat je helemaal tevreden ben, maar hou het wel feitelijk, want andere mensen denken goh Ziggo is 2x zo duur en je krijgt minder, maar dat is dus niet het geval.
Een Alles-in-1 abonnement bij Telfort kost als je voor de hoogste snelheid kiest (80/8, in de praktijk 100/30) €43 euro per maand. Niet de helft goedkoper, maar wel flink wat (€16,95, of €203,40 op jaarbasis).

Als je koperlijn is geupgrade naar een wijkkast vlakbij (op <1km afstand) dan is xDSL echt niet meer het trage ADSL wat je wellicht kent van vroeger en daarmee een prima alternatief voor Ziggo. Die 200 euro per jaar die ik daarmee bespaar geef ik liever aan andere dingen uit dan :P

[ Voor 56% gewijzigd door ThinkPad op 30-05-2016 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
ik zeg niet dat Telfort niet goedkoper is voor een alles in 1 abo (wel flink lagere download) maar tis geen 28 euro vergelijken met 'ruim 60', dan vergelijk je echt appels met peren. Dat wilde ik alleen even meegeven.
En je moet natuurlijk zoals je zelf terecht zegt wel in de buurt van de wijkkast zitten.

Ik ga zelf over van Ziggo naar glasvezel waar ik meer snelheid (500/500) krijg voor 7 euro per maand minder, dus ik weet ook echt wel dat Ziggo niet goedkoop is ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Arjant2 op 30-05-2016 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spides89
Ik maak al jaren geen gebruik meer van TV en telefonie. Daar heb ik een mediacenter met kodi voor. Ik had Ziggo Zakelijk

- Ziggo Zakelijk Internet plus 40 Mbit (Alleen internet, wel met tv signaal maar moest je zelf een decoder voor regelen)

60 euro per maand.

- Telfort Officieel 80 Mbit (Alleen internet)

28 euro per maand.

Bij Ziggo heb je altijd een tv signaal en dat maakt het hele plaatje duurder. Ik heb nog geprobeerd om een ander pakket met Ziggo te verkrijgen. Bijv aan de particuliere kant, maar het scheelde alsnog te veel met Telfort. (Minimaal 10 euro pm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Ja ook dan kan je het toch niet helemaal vergelijken.
Ziggo Zakelijk heeft een andere SLA, zakelijke abonnementen zijn nu eenmaal duurder.

Ziggo is en blijft niet goedkoop, en ze zijn alleen maar fors duurder geworden afgelopen jaren.
Daarom ben ik er zelf binnenkort ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spides89
Daar heb je inderdaad gelijk in. Ziggo compenseerde me wel behoorlijk op het moment dat het niet zou werken. Nu heb ik dit in 4 jaar tijd niet 1 keer mee gemaakt.

Maar goed als ik ieder jaar een 1 of 2 storingen zou krijgen met Telfort. Dan heeft het wel zoveel bespaard
dat het wel uit kan haha :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:20
Ik denk dat de firewall van het modem de verbinding dicht gooit.
Wat zegt de logfile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spides89
Ik heb geprobeerd de firewall uit te schakelen. Maar in de overview van de modem bleef hij vrolijk op enabled staan. Hij lijkt dus totaal niet te reageren op het in of uitschakelen van de firewall.

Logfiles heb ik niet gecheckt. Hij ligt inmiddels ook op zolder stof te happen haha.

Edit. Als je in de overview van de modem kijkt zie je wel een klein venstertje met logs van dat moment.
Dan zag ik wel telkens dat er een timeout plaats vond. Maar goed daar kan ik verder weinig mee.

[ Voor 26% gewijzigd door spides89 op 30-05-2016 11:34 ]

Pagina: 1