Welke CPU en hoeveel ghz?

Pagina: 1
Acties:
  • 764 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Groot
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-08-2018
Hallo,

Ik heb zelf een build gemaakt voor mijn (eerste) gaming pc. Ik zit alleen op een budget van ~800 euro, en twijfel over welke processor ik moet kiezen, AMD (goedkoper) of Intel (beter). Dit zijn de 2 processors die mij aanproken:
- Intel Core i5-6500
- AMD FX FX-6300 Black Edition
http://tweakers.net/pricewatch/compare/461388;320105/
En dit is mijn volledige build, AMD en Intel (tot nu toe):
gallery: Simon Groot

Ik ga mijn pc vooral gebruiken voor gamen (games zoals CS:GO, LOL, Hearthstone en andere (Steam)games), skypen, muziek luisteren op de achtergrond en geen video editen of renderen.
Ik ben ook niet van plan om te overklokken.

Ik vraag mij af of ik iets meer moet betalen voor mijn CPU en andere componenten (zoals de case) in prijs moet zien te verlagen of dat ik voor de/een AMD processor moet gaan en mijn andere componenten zo kan houden. Ook vraag ik mij af hoeveel ghz ik echt nodig heb op mijn pc (een vriend zei min 3.5 ghz).

Kan iemand mij helpen/adviseren over welke CPU ik moet kiezen en vooral hoeveel ghz ik nodig heb?

Bedankt alvast! :)

Beste antwoord (via Simon Groot op 23-05-2016 20:18)

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-05 15:42
Waar kan ik op bezuinigingen? Geeft -The_Mask- een prima antwoord op je vraag

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-05 15:42
Waar kan ik op bezuinigingen? Geeft -The_Mask- een prima antwoord op je vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suomi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-07 17:53
CPU's niet vergelijken op GHz, dat werkt (helaas) niet. De beste manier om CPU's te vergelijken is met benchmarks. De 6300 is ook alweer bijna 4 jaar oud.

CS GO en LOL zijn niet zwaar dus ik denk dat je met beide wel weg komt. De i5 presteert beter per core en zal het in deze games waarschijnlijk beter doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
Doe je zelf een plezier en pak een goede basis voor je pc zodat je er nog jaren mee vooruit kan:). De i5 - 6500 is gewoon een top CPU, Mocht later je eisen veranderen om bijvoorbeeld zwaardere games te draaien dan zal deze in iedergeval jaren lang geen bottleneck zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:56

br00ky

Moderator Harde Waren

Dit topic is gesloten.