Toon posts:

oranje led op moederbord, pc werkt gewoon...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers,

Dit is niet zozeer een probleem, maar t stoort mij wel omdat ik een blauw verlichtte case heb.

Ik heb een oranje-ledje op mijn moederbord branden, maar ik ervaar nergens problemen met software, noch hardware. heeft iemand dit ook al eens gehad?

i5-6600k
Gigabyte GA-H110m-ds2 DDR3 mobo
ram 16gb 1600 mhz van corsair (2sticks)
geen losse videokaart
1tb hdd
ms-n650-VAL Rev.B 650w voeding.

wat kan dit zijn?
alvast bedankt _/-\o_

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:09
Kun je er geen dopje of iets dergelijks opdrukken?

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Is er in de handleiding een omschrijving te vinden van dit oranje ledje?

Anjunabeats

Verwijderd

Topicstarter
@boers706, ik kan er zeker een dopje opdrukken, maar dat lampje zal niet voor niks zijn.

@wizai, helaas zat er niet echt een handleiding bij dit mobo.

Lees wel veel op internet dat mensen met een oranje ledje op t mobo opstartproblemen hebben. Dit heb ik dus NOG niet. ben dus bang dat ik dit wel ga krijgen.

Verwijderd

Heeft niets met het ledje te maken maar als je pc je lief is vervang je vandaag nog de voeding. Zo slechte die MS-Tech.

Is het ram low-voltage?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2016 12:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt schaduw, maar ik vind helaas niks over een oranje ledje

@ACB2401 voeding is niks mis mee, heb ook een coolermaster gehad van 500 watt, was na 4 maanden kaduuk.
Edit: alle onderdelen zijn nieuw

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2016 12:52 ]

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Deze LED?:
Audio Noise Guard with LED Trace Path Lighting
Die kun je gewoon in de BIOS uitzetten? Zie handleiding hierboven. En met ACB2401.

Verwijderd

Topicstarter
@wagenveld, nee, deze heb ik nog nooit gezien

@ACB2401 betreffende het voltage van het Ram: hoe check ik dat? heb helaas de verpakking niet meer.

@wagenveld, EDIT: hier lijkt het wel op, mijn excuses. weet iemand toevallig waar die optie staat in de bios?
eerlijk gezegd blijf ik daar liever weg.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2016 12:56 ]

Verwijderd

Niks mis mee? MS-Tech voedingen komen al defect uit de doos. Zogenaamd multirail voeding waarbij alle rails aan elkaar geknoopt zijn. Er worden slechte kwaliteit elco's gebruikt, de ripple komt buiten de ATX specificaties en geen ondersteuning voor C6/C7 Voeding advies en informatie topic - Deel 32. Koop een fatsoenlijke voeding voordat je systeem gesloopt wordt door die brakke MS-Tech.

Voltage van het ram staat op de stick zelf. Even eruit halen en checken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2016 12:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke ACB2401 ik zal eens een kijkje nemen. bedankt

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 17:09
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:52:
@ACB2401 voeding is niks mis mee, heb ook een coolermaster gehad van 500 watt, was na 4 maanden kaduuk.
Edit: alle onderdelen zijn nieuw
Nou... die voeding is helaas een hoop mis mee.

Hij haalt zijn opgegeven vermogen bij lange na niet en de ruis op de voedingslijnen is veel te hoog (risico op instabiel systeem en overmatige slijtage aan elco's).
Bovendien heeft deze voeding oa de Elco's van hele slechte kwaliteit waardoor ze snel slijten, en de ruis en dergelijke nog erger wordt.
En last but not least, er missen een hoop cruciale beschermingen. In het verleden heeft dat al vaak genoeg geleid tot een voeding die stuk ging en andere onderdelen van de pc mee nam in zijn overlijden.

Elke voeding kan stuk, maar een goede voeding haalt zijn opgegeven vermogen, valt binnen ruisniveaus en doet zijn uiterste best om eventueel falen te beperken tot in de voeding.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Die voeding zo snel mogelijk vervangen. Elke seconde dat je ermee draait is er een teveel.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:58

Nemesizz

Untouchable

Ik kon in de handleiding zo niks vinden over een (oranje) ledje maar, bij veel moederborden zitten er ledjes op het bord die aangaan / waarschuwen dat er spanning op het systeem staat en dat je dan niet met de componenten moet gaan knutselen.

Hoe, wat waar en welke kleur wil per fabrikant nog wel eens wisselen.
Zo heb ik borden die een groen ledje hebben als er spanning op staat (maar PC nog uit), een rood ledje voor als het systeem in bedrijf is (PC staat aan).

Dus ik denk dat het oranje ledje wat je aangeeft gewoon een soort waarschuwings ledje is wat je wel vaker ziet, dat er spanning op het systeem staat en dat je dan niet met de interne componenten moet gaan knutselen.

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-01 09:00
Denk ook aan een ledje tav spanning op het MB..

Betreft de voeding...ik zou luisteren naar al deze adviezen ;-) Slechte kwaliteit idd!

• Ayyylias
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-01 17:00
Van wat ik kan vinden is het de onboard audio (?)

Afbeeldingslocatie: http://assets.enjin.com/wall_embed_images/1464025098_Schermopname-(125).png

weet dit niet zeker, maar het lijkt dus geen probleem te zijn met het mobo.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:57

nelizmastr

Goed wies kapot

Tja, we kunnen niet voorkauwen waar de instelling staat. Ga er eens in kijken. Zoek naar iets met een omschrijving die op de audio LED wijst. Moderne UEFI is heel wat toegankelijker dan de vroegere BIOS.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:25
De voeding is inderdaad slecht, maar met een PC die nog geen 100W verbruikt hoef je je imo de eerste paar jaar geen zorgen te maken.
Pagina: 1