Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Review bots

Pagina: 1
Acties:

• Wizzu
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-12-2022
Geachte Redactie,

Ik vraag me af hoe jullie omgaan met "Review bots" op jullie site zoals bij deze Panasonic TV. Er word op dezelfde dag (in dit geval 2 dagen) twee reviews geplaatst zodat deze dezelfde dag even dubbel bovenaan komt te staan bij de nieuwste productreviews. Hun account is op dezelfde dag gemaakt als de review, ze geven dan een kort door de bocht positieve review, altijd Newbies (weinig karma) en hun profiel is natuurlijk ook geheel privé. Het is dan overduidelijk dat dit gedaan is door dezelfde persoon of meerdere personen.

Dit resulteert natuurlijk in oneerlijke reviews en is erg misleidend voor de mensen die Tweakers bezoeken voor de eerlijke uitgebreide reviews. Ik heb ook niet echt een meldpunt gevonden waar ik dit kan melden dus plaats ik het maar hier. Mochten andere gebruikers dit ook opgemerkt hebben, laat het dan weten.

MvG,

Wizzu

[ Voor 3% gewijzigd door Wizzu op 23-05-2016 10:56 ]

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 02:32
Verdachte reviews kun je in dit topic melden: Meldingen 'onreine' productreviews

• Wizzu
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-12-2022
Bedankt voor de snelle reactie, ik heb dit direct gemeld :)