Op mijn schuurtje van 6 bij 2,3 meter heb ik nog wat ruimte voor panelen. Deze schuur staat nagenoeg haaks op het zuiden. Op een 20 meter afstand, aan de zuidkant, staan enkele bomen waar ik vooral in de winter "last" van zal hebben. Edit: Plat dak.
Hier en daar wat offertes aangevraagd, maar de enige die reageert komt met een oplossing die me tegen staat.
Het mooist lijkt me om een oost/west opstelling te maken met panelen van 2 meter. Met de 6 meter lengte van de schuur komt dat prima uit.
SF panelen lijken me ook een mooie optie, maar met 8 stuks komt het dak niet helemaal vol te liggen.
Tevens vraag ik me af of hier een geschikte omvormer voor is. De aanbiedingen die ik op Internet zie gaan van 6 naar 9 panelen met de daarbij behorende omvormer.
Monitoring zou ik het liefst per kant doen, desnoods met micro omvormers.
Het dak is behoorlijk laag en makkelijk op te komen. Diefstal ligt op de loer.
Welke panelen van 2 meter lang komen er in aanmerking?
Is het verstandig en kan het op één omvormer?
Is het mogelijk om micro's in de schuur te plaatsen?
In geval van SF, welke omvormer hoort er bij een set van 8 panelen?
Hebben SF panelen een voordeel als het gaat om een oost/west opstelling tussen de huizen?
Hier en daar wat offertes aangevraagd, maar de enige die reageert komt met een oplossing die me tegen staat.
Het mooist lijkt me om een oost/west opstelling te maken met panelen van 2 meter. Met de 6 meter lengte van de schuur komt dat prima uit.
SF panelen lijken me ook een mooie optie, maar met 8 stuks komt het dak niet helemaal vol te liggen.
Tevens vraag ik me af of hier een geschikte omvormer voor is. De aanbiedingen die ik op Internet zie gaan van 6 naar 9 panelen met de daarbij behorende omvormer.
Monitoring zou ik het liefst per kant doen, desnoods met micro omvormers.
Het dak is behoorlijk laag en makkelijk op te komen. Diefstal ligt op de loer.
Welke panelen van 2 meter lang komen er in aanmerking?
Is het verstandig en kan het op één omvormer?
Is het mogelijk om micro's in de schuur te plaatsen?
In geval van SF, welke omvormer hoort er bij een set van 8 panelen?
Hebben SF panelen een voordeel als het gaat om een oost/west opstelling tussen de huizen?

[ Voor 6% gewijzigd door Geurt-kun op 22-05-2016 19:17 . Reden: Foto toegevoegd en plat dak! ]