Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-02-2021
Tweakers,

mijn situatie is als volgt:

Ik werk al 4 jaar bij hetzelfde bedrijf als helpdeskmedewerker, prima bedrijf en voorwaardes maar mijn contract wordt helaas niet verlengd.(gaan over op tijdelijke contracten van 2 jaar).

Nu heb ik dus deze week een gesprek gehad voor systeem/netwerkbeheer en deze zien mij wel zitten, echter zit ik met meerdere vragen of dit wel een goede stap is.
  • Salaris is wat minder
  • Geen 13e maand
  • Minder vakantie(imo niet heel belangrijk)
Wat dan wel een voordeel is dat het een binnen/buiten functie is met auto van de zaak.

Proeftijd van 3 maanden met contract van jaar en daarna eventueel vast (mensen werken hier al net zo lang als het bedrijf bestaat)

Hoe kijken jullie tegen zo'n situatie aan wetende dat ik , als ik mezelf bewezen heb uiteindelijk wel meer ga verdienen ofcourse.

Kan ik ondanks dat ze hebben aangegeven wat mijn salaris word , nog proberen te onderhandelen of is dit echt een no go?(om mijn in te leveren salaris te compenseren)

Ik wacht jullie reactie af!

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:04
Je kan altijd proberen te onderhandelen, trouwens is het in mijn ogen raar je als helpdeskmedewerkers minder krijgt dan een Netwerk / Systeem beheerder. ( erg verschil of is het 50 euro ? )

Auto van de zaak is ook wel ok natuurlijk.

Vraag me meer af naar de andere zaken zoals, is je reistijd langer geworden ?.
Betere werktijden etc.

Maar zoals je al aangaf gaan ze nu je contract niet verlengen, dus je hebt niets te verliezen.

Waar ik meer nieuwsgierig naar ben is waarom je er al 4 jaar werkt en nog geen vast contract had gekregen of aangeboden.
Het kan natuurlijk maar ben benieuwd hoe dat is gegaan ik zou me namelijk niet 4 jaar voor het karretje laten spannen met een tijdelijk contract, na 2 jaar weten ze best hoe de vork in de steel zit en als ze dan als firma nog twijfelen of ze me nodig hebben of kunnen gebruiken dan ga ik al verder neuzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:54

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Heb je nu niet eigenlijk al een vast contract? Termijn was 3 jaar en is nu 2 jaar, maar beide zit je al ruim boven. https://www.rijksoverheid...ract-in-een-vast-contract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Koetjeboe schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 21:11:
Heb je nu niet eigenlijk al een vast contract? Termijn was 3 jaar en is nu 2 jaar, maar beide zit je al ruim boven. https://www.rijksoverheid...ract-in-een-vast-contract
Dat is dus ook waar ik op af ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Jaar stage en 2 jaar contract gekregen, helaas is het niet anders.
toch bedankt voor het meedenken!

Verder was er een welles nietus spelletje wat betreft het contract, nu was eindelijke de kogel door de kerk en is het het dus niet geworden.

Ik ga er bruto 300 op achter uit, reistijd gaat van half uur naar nog geen 10 minuten.
Werktijden zijn wel anders en kans op overwerk is ook aanwezig.

[ Voor 23% gewijzigd door Jestar076 op 21-05-2016 21:17 ]

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Jestar076 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 21:16:
[...]

Maar als ik dat bij elkaar optel kom ik op 3 en niet 4 jaar.
Jestar076 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 21:16:
[...]

Verder was er een welles nietus spelletje wat betreft het contract, nu was eindelijke de kogel door de kerk en is het het dus niet geworden.

Ik ga er bruto 300 op achter uit, reistijd gaat van half uur naar nog geen 10 minuten.
Werktijden zijn wel anders en kans op overwerk is ook aanwezig.
Dat vind ik wel heel vors voor iets waarvan ik zou zeggen je juist meer voor zou moeten krijgen.
Want die 300 bruto die je er op achteruit gaat, moet ook je bijtelling er nog vanaf voor je auto?. ( of heb je die niet )

En overwerken krijg je dat uitbetaald of tijd voor tijd ?

[ Voor 58% gewijzigd door Mektheb op 21-05-2016 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Mektheb schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 21:17:
[...]

Maar als ik dat bij elkaar optel kom ik op 3 en niet 4 jaar.
In totaal werk ik er inderdaad 3 jaar, 1 jaar stage , daarnaast nog wat avondwerk gedaan voor x aantal maanden en toen 2 jaar contract wat nu dus afloopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:48
Jestar076 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 21:02:
Proeftijd van 3 maanden met contract van jaar en daarna eventueel vast (mensen werken hier al net zo lang als het bedrijf bestaat)
Tenzij dit in de CAO staat van het bedrijf (en ook van toepassing is op het aangeboden contract), is een proeftijd van 3 maanden niet geldig. Bij een contract van > 6 mnd en < 24 mnd is de proeftijd maximaal 1 maand. Zie bijvoorbeeld Juridisch Loket.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
300 euro bruto er op achteruit gaan is nooit leuk. Maar om het een beetje in perspectief te plaatsen, is het wellicht handig om ook ff aan te geven wat je nu hebt en wat je aangeboden hebt gekregen (a la format "wat verdiend een...").

Als je nu 3000 verdiend en terug gaat naar 2700 euro is het natuurlijk een ander verhaal als je van 2100 terug naar 1800 gaat...

En netto ga je er nog meer op achteruit, aangezien je ook een lease auto krijgt (tenzij je er natuurlijk vanaf ziet om er ook prive >500km te rijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 15:22
Zoiets staat me ook bij. Volgens mogen ze maximaal 3 tijdelijke contracten geven binnen 2 jaar waarna het daarna omgezet wordt in een vastcontract....

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:05
;Wat heb je hier aan (contractdiscussie)? Zelfs als ie gelijk heeft ze willen niet verlengen. Zal lekker werken worden als je ze vanwege een vormfout gijzelt om je aan te houden. Enige wat je er dan aan hebt is soepelere afvloeiing, lijkt mij.

Vraag van TS is volgens mij - wat moet ik doen met m'n nieuwe baan, acceptabel of niet?

Ik zou zeggen:
- salarisgat is groot, heb je vergelijkend warenonderzoek gedaan?
- hoe ziet je groeipad er uit, qua functies en salaris?
- is de functie wat je wilt, is het bedrijf wat je zoekt?
- heb je verder andere ijzers in het vuur cq je CV op de bekend baggercarrieresites gezet?

Idealiter creëer je opties. Zover ik weet is de vraag naar ICT personeel nog steeds groter dan het aanbod, dus het lijkt me dat je opties moet kunnen creeeren. Ken je CV/achtergrond natuurlijk niet, maar je kunt het allicht proberen. Verder top dat je al een aanbod hebt, je kunt daar natuurlijk ook nog terugleggen dat je salaris inmiddels wat hoger ligt dan ze voorstellen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:33

FreakNL

Well do ya punk?

Een beetje auto is duurder dan 300 bruto

Dus zo gek is het aanbod niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:48
Die 3 maanden proeftijd is gewoon niet geldig. Hoe lang zat er tussen je avondwerk contract en je stage en je tijdelijke contracten?

Verder bespreken of de bijtelling er ook nog vanaf gaat of niet? Of juist aangeven dat je graag je eigen auto behoudt in ruil voor meer salaris. Je gaat immers maar 10min van het werk zitten... beetje nutteloos dan om auto van de zaak te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:44
FreakNL schreef op zondag 22 mei 2016 @ 10:32:

nou en, als je op pad moet is het toch gewoon gereedschap :? heeft naar mijn mening niets met loon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ybos schreef op zondag 22 mei 2016 @ 10:34:
[...]

nou en, als je op pad moet is het toch gewoon gereedschap :? heeft naar mijn mening niets met loon te maken.
Wel als je er privé in rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:44
Aghanim schreef op zondag 22 mei 2016 @ 10:38:
[...]

Wel als je er privé in rijdt.
voor de baas maakt het niets uit, lease betaald hij toch al aangezien het gereedschap (auto) er toch moet zijn. als je veel prive rijdt, dan gaan de brandstofkosten tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Ik lees ook niet dat de bijtelling niet nog van het loon af gaat en dus gaat het dat wel gebruikelijk. En dus gaat TS er nog meer op achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
ybos schreef op zondag 22 mei 2016 @ 10:41:
[...]

voor de baas maakt het niets uit, lease betaald hij toch al aangezien het gereedschap (auto) er toch moet zijn. als je veel prive rijdt, dan gaan de brandstofkosten tellen.
De werkgever krijgt een BTW heffing en extra kosten voor het privé gebruik voor zijn kiezen. De bijtelling gaat rechtstreeks naar de belastingdienst. Als je 25k p/j zakelijk rijdt en 10k p/j privé dan bespaard je werkgever 10k p/j als je er niet privé meer rijdt.

Een auto van de zaak is geen secundaire arbeidsvoorwaarde, maar o.a. de vrije keuze en privé gebruik wel. Eigenlijk vergelijkbaar met laptops, tablets en telefoons (even los van wat de fiscus daar van vind).

@TS: als je nu helpdesk doet en er 300 p/m op achteruit gaat voor een systeembeheerder dan wordt je denk ik geen echte systeembeheerder. Mogelijk 10-20% is systeembeheer, maar rest zal waarschijnlijk nog steeds incidenten zijn (2de/3de lijns).

[ Voor 20% gewijzigd door Deveon op 22-05-2016 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
FreakNL schreef op zondag 22 mei 2016 @ 10:32:

Vraag is of een auto (in deze situatie) wenselijk is
300 euro bruto inleveren
Evt bijtelling van je salaris af

Al met al lever je er netto fors op in!

Tuurlijk kan een leasebak heel relaxt zijn, maar dat is per situatie verschillend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Ik lees ook niet dat de bijtelling niet nog van het loon af gaat en dus gaat het dat wel gebruikelijk. En dus gaat TS er nog meer op achteruit.

Bij eigen gebruik mag 0,19 belastingvrij vergoed worden. Alles daarboven is extra inkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Ben ik even vergeten te melden, de auto van de zaak kost mij niets.
Heb ik deze nodig voor een klus dan mag ik deze gebruiken.

Qua overuren uitbetalen en dergelijke weet ik eigenlijk nog niets, het was ook een kennismakingsgesprek.
Indien ik akkoord ga gaan we natuurlijk over het contract praten.

De werkzaamheden zijn wel richting systeem/netwerkbeheer: servers/werkstations inrichten , wifi netwerken aanleggen , kabels trekken, monitoring etc.

Het zal dus een stuk uitdagender zijn dan helpdesker wat ik nu dus doe.

Lijkt dit volgens jullie een slimme stap of zal ik binnen mijn organisatie naar een andere functie kijken?

Ben nu 23 jaar en wil dus graag wat gaan kopen indien ik een vast contract heb.

Dillema's...

[ Voor 54% gewijzigd door Jestar076 op 22-05-2016 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:21

LankHoar

Langharig tuig

TS wil advies, maar laat veel vragen om een duidelijker beeld te vormen onbeantwoord. Probeer de vragen van Nigelator en Paultje eens te beantwoorden, dan kunnen we je beter adviseren :)

Ook nog een vraag van mijn kant: wat voor werkzaamheden zul je moeten verrichten? Systeem beheerder klinkt leuk, maar de naam hoeft niet altijd bij het werk te passen (ben ik bij mijn huidige baan helaas heel erg bewust van geworden). Zorg dat je zeker weet wat er van je verwacht gaat worden, en dat je dat leuk vind om 40 uur per week te doen. Dat staat nog los van het salaris e.d.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 15:22
Denk dat belangrijk is wat de mogelijkheden op korte, middellange en langere termijn bij hetbbedrijf zijn. Kun je jezelf verder ontwikkelen met cursussen en zit daar ook een kleine salarisverhoging achter als je het haalt?

En waar wil je zelf staan?

Soms kan het de moeite waard zijn om te investeren in jezelf. Nu een kleine stap achteruit kan op termijn je veel meer opleveren. Daarnaast ben je 23 en ligt er nog een hele toekomst voor je.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jestar076 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 12:55:

Qua overuren uitbetalen en dergelijke weet ik eigenlijk nog niets, het was ook een kennismakingsgesprek.
Indien ik akkoord ga gaan we natuurlijk over het contract praten.

De werkzaamheden zijn wel richting systeem/netwerkbeheer: servers/werkstations inrichten , wifi netwerken aanleggen , kabels trekken, monitoring etc.

Het zal dus een stuk uitdagender zijn dan helpdesker wat ik nu dus doe.

Lijkt dit volgens jullie een slimme stap of zal ik binnen mijn organisatie naar een andere functie kijken?

Dillema's...
dus geen auto van de zaak zoals je het hier stelt... alleen een bedrijfs auto op de zaak beschikbaar.
prive rijden is dus niet toegestaan.

overigens is deze functie bij dezelfde werkgever? of ook een nieuwe werkgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
NiGeLaToR schreef op zondag 22 mei 2016 @ 09:05:
;Wat heb je hier aan (contractdiscussie)? Zelfs als ie gelijk heeft ze willen niet verlengen. Zal lekker werken worden als je ze vanwege een vormfout gijzelt om je aan te houden. Enige wat je er dan aan hebt is soepelere afvloeiing, lijkt mij.

Vraag van TS is volgens mij - wat moet ik doen met m'n nieuwe baan, acceptabel of niet?

Ik zou zeggen:
- salarisgat is groot, heb je vergelijkend warenonderzoek gedaan?
- hoe ziet je groeipad er uit, qua functies en salaris?
- is de functie wat je wilt, is het bedrijf wat je zoekt?
- heb je verder andere ijzers in het vuur cq je CV op de bekend baggercarrieresites gezet?

Idealiter creëer je opties. Zover ik weet is de vraag naar ICT personeel nog steeds groter dan het aanbod, dus het lijkt me dat je opties moet kunnen creeeren. Ken je CV/achtergrond natuurlijk niet, maar je kunt het allicht proberen. Verder top dat je al een aanbod hebt, je kunt daar natuurlijk ook nog terugleggen dat je salaris inmiddels wat hoger ligt dan ze voorstellen.
Ik heb verschillende aanbiedingen gehad, daar moest ik nog meer inleveren dan nu of het was het zelfde werk. Omdat ik weet dat er meer in mij zit, ben ik opzoek naar een uitdaging.

Qua functie doorgroei durf ik niks te zeggen, je krijgt opleidings ruimte en je doet kennis op van verschillende programma's en technieken die hun gebruiken.

Verder ben ik afgestudeerd als ICT beheerder mbo 4, het werk wat ik nu doe als helpdesker is me wel welletjes geweest ook.

Salaris zal zeker groeien, bedrijf spreekt me ook aan.

Mijn cv staat online maar daar word ik niet happy van, ben inmiddels vaak genoeg gebeld voor of dezelfde functie als nu , of om als ziggo monteur aan de slag te gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2016 @ 13:40:
[...]

dus geen auto van de zaak zoals je het hier stelt... alleen een bedrijfs auto op de zaak beschikbaar.
prive rijden is dus niet toegestaan.

overigens is deze functie bij dezelfde werkgever? of ook een nieuwe werkgever?
Je hebt gelijk, nee dit is een andere werkgever.
Ik werk(te) voor de overheid op een hogeschool en zou nu dus naar een commercieel bedrijf gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:52

3DDude

I void warranty's

TS beantwoord de vragen nou is.

Wat verdien je nu:?
wat zijn je voorwaarden nu?

Wat gaan ze worden?
Kopier de onderstaande tekst met de [b] tags en zet erachter je informatie even.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
[b]Leeftijd:[/b]
[b]Opleiding(en):[/b]
[b]Certificaten:[/b]
[b]Werkervaring:[/b]
[b]Werkgever:[/b]
[b]Huidige functie:[/b]

[b]Vakantiegeld:[/b]
[b]Vakantiedagen:[/b]
[b]13/14e maand of winstuitkering:[/b]
[b]Laptop:[/b]
[b]GSM:[/b]
[b]Leaseauto:[/b]
[b]Werkweek:[/b]
[b]Pensioenregeling:[/b]
[b]Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:[/b]
[b]Land:[/b]
[b]Regio:[/b]
[b]Reistijd:[/b]

[b]Maand salaris (bruto):[/b]

[ Voor 16% gewijzigd door 3DDude op 22-05-2016 14:08 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO 4 ICT beheerder
Certificaten: ITIL V3 foundation
Werkervaring: 4 jaar helpdeskmedewerker
Werkgever: Avans Hogeschool
Huidige functie: Medewerker ICT Support

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 240 uur per jaar
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop: nee
GSM: ja
Leaseauto: nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: ja via abp
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nvt
Land: NL
Regio: Noord Brabant
Reistijd: 20-30min

Maand salaris (bruto): 2300 +-

Dit heb ik op het moment, wat ik bij de nieuwe werkgever verder krijg heb ik het eerlijk gezegd nog niet over gehad.

Ik zal binnenkort nog een gesprek aangaan wat meer op de details in gaat.

[ Voor 87% gewijzigd door Jestar076 op 22-05-2016 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wow, je nieuwe werkgever gaat dus rond de 2000 bruto betalen en dat is welgeteld 500 Euro meer dan het minimumloon (bruto). Vetpot hoor... En je moet dagen inleveren (wat ook geld is) en 13e maand inleveren (wat ook geld is).
Jestar076 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 12:55:
Tuurlijk kost de auto niks als je voor werk/klus op pad mag. En de rest van de tijd? Moet je dan prive voor je eigen vervoer zorgen? Of mag je dan ook de auto gebruiken? Gokje, zal wel zo'n boodschappenhok zijn wat je te leen krijgt, met een maximumwaarde van 20K ofzo.

Uit mijn hoofd; voor een 15% auto kost je dat grofweg 125 Euro per jaar (hou even in je achterhoofd).
Tja, leer je hiervan bij of wordt je juist dommer? Kabels trekken kunnen de vaste bewoners van de Apenheul ook nog wel. Servers inrichten (met welke certificaten??) laat ik liever doen door mensen die er verstand van hebben. Beheer is toch vaak/vaker op 1 plek bepaalde werkzaamheden doen; heb/krijg je ook een vaste standplaats of ben je meer manusje-van-alles zometeen?

Iets zegt me dat je beter een goede detacheerder kan zoeken; die zal initieel ook misschien iets minder betalen maar die investeert/motiveert/zweepslagt je naar certificeringen. Dat je over 2 jaar mooi je ITIL, MCSE, misschien wat Cisco in je CV hebt zitten. Meteen zie je dat soort detacheerders dan 200 tot 400 Euro bij je loon gooien en ze proberen (!!!) een klus te zoeken die bij je past (hun marge wordt hoger naarmate jij hoger bent opgeleid).
Salaris wordt 2K? Vakantiegeld erbij 2K? Wat overuren per jaar voor 2.5K? Allemaal bruto? Hypotheek van grofweg 130K maximaal. Toevallig weet ik wat de "gemiddelde" vaste lasten zijn voor een dergelijk huis; inclusief internet, gas, water, licht, VvE (indien van toepassing), verzekeringen etc: 700-900/maand netto.

Even heel snel gerekend: zonder lease-auto, zonder medeneming van je overuren (niet relevant voor hypotheek), zonder partner/spaargeld: hou je ongeveer 750 per maand over voor alles... Eten, drinken, kleding, stappen, vakantie. Of trek dan ook nog eens die 125 Euro ervanaf; zit je net aan aan 600 Euro (oftewel gemiddeld 20 Euro per dag) waar je voor werkt. Een prive-autootje is ook rustig 125 Euro/maand als je er geen gekke dingen mee doet qua afstanden/verzekering.

/edit: Net snel Funda erbij gepakt; voor dat geld krijg je maximaal 3 kamers en/of maximaal 60 vierkante meter in de gemeente Den Bosch. Met je huidige 2300 bruto-salaris, zijn er grotere huizen/appartementen te koop tot 100 vierkante meter en/of 4 kamers. Geen idee waar je nu woont of wat je gewend bent maar hou dat even in je achterhoofd ;)

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 22-05-2016 19:37 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Maar bij een detacheerder heb ik toch niks voor het zeggen?
Dan is het de klus aanpakken die ik aangeboden krijg...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-09 12:05
Mensen lees even goed, TS krijgt geen lease auto.
Hij mag een auto gebruiken wanneer de klus het vereist. Verder zal die auto wss bij het bedrijf blijven staan.

2000 euro bruto is dan al heel redelijk voor een MBO'er met enkel ITIL v3 en slechts 4 jaar ervaring. 2300 is natuurlijk beter maar dat zal best lastiger worden verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Gadgeteer schreef op maandag 23 mei 2016 @ 07:53:
Mensen lees even goed, TS krijgt geen lease auto.
Hij mag een auto gebruiken wanneer de klus het vereist. Verder zal die auto wss bij het bedrijf blijven staan.

2000 euro bruto is dan al heel redelijk voor een MBO'er met enkel ITIL v3 en slechts 4 jaar ervaring. 2300 is natuurlijk beter maar dat zal best lastiger worden verwacht ik.
Klopt helemaal, misschien dat er nog iets onderhandelt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Ik schaar mij grotendeels achter MAX zijn reactie. Indien je hier op ingaat zou ik sowieso gaan onderhandelen dat je er iets op vooruit gaat t.o.v. je huidige salaris. Voel je je confident genoeg om op die manier het gesprek aan te gaan? Ik hoop dat zij niet weten dat je huidige contract niet verlengd wordt, toch? Dat zou namelijk een moeilijke handelspositie worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
LankHoar schreef op maandag 23 mei 2016 @ 08:46:
Ik schaar mij grotendeels achter MAX zijn reactie. Indien je hier op ingaat zou ik sowieso gaan onderhandelen dat je er iets op vooruit gaat t.o.v. je huidige salaris. Voel je je confident genoeg om op die manier het gesprek aan te gaan? Ik hoop dat zij niet weten dat je huidige contract niet verlengd wordt, toch? Dat zou namelijk een moeilijke handelspositie worden.
Het punt is: ze willen mij graag toevoegen aan het bedrijf om weer jong vlees in de kuip te hebben.
Verder gaf de directeur ook aan dat dit de max zou zijn, maar om nou meer dan 2,5k per jaar in te gaan leveren is mij iets te veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:20
Als dit de max is, dan zou ik lekker verder zoeken. Er zoveel op achteruit gaan lijkt me geen goede stap, voor je dit dmv jaarlijkse loonsverhogingen ingehaald hebt, ben je weer jaren verder. 'jong vlees' kan twee kanten op: ofwel jong vlees want ze willen iemand hebben die intern kan doorgroeien van onderaf, of ze willen een jong iemand die lekker goedkoop is. Die laatste is slecht nieuws want dan is doorgroei juist niet wat ze van je willen, want dan word je te duur...

Ik zou verder kijken als ik jou was en snel meer opties creëren, zoals hierboven ook geadviseerd door menigeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Dan zou je iets in de trend van het volgende kunnen aangeven in een volgend gesprek:

Ik zou heel graag jullie team komrn versterken, en jullie team zo weer een jongere look willen geven, maar zoals u kunt begrijpen wil ik daar geen 2,5k per jaar voor inleveren. Ik ben nog maar 23 jaar, maar heb wel al 4 jaar relevante ervaring en relevant opleiding. Kunnen we hier samen een oplossing voor vinden denkt u?

Althans, zoiets zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Jestar076 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 08:48:
[...]

Het punt is: ze willen mij graag toevoegen aan het bedrijf om weer jong vlees in de kuip te hebben.
Verder gaf de directeur ook aan dat dit de max zou zijn, maar om nou meer dan 2,5k per jaar in te gaan leveren is mij iets te veel...
2.5K per jaar inleveren? Het zal wel aan mij liggen:

12 x (2000 - 2300) = -3600 (basissalaris)
1 x (-2300) = -2300 (vaste dertiende maand)
1 x (-300) = -300 (reservering vakantiegeld verschil op jaarbasis)

Effectief inleveren: - 6200 Euro op je jaaroverzicht voor de fiscus. Natuurlijk zijn dit allemaal mooie bruto bedragen maar dit is wel ff iets meer dan 2.5K inleveren?

Vergeet trouwens ook niet (en nu ben ik weer pessimistisch): jong vlees kost het minst dus kan bij een reorganisatie als eerste eruit. Daarnaast, over het algemeen geldt sowieso de regel: last in, first out; bij een ontslagronde/bezuiniging.

Doe ermee wat je wil/kan; zoals ik eerder aangaf, ben ik niet onder de indruk van uitbetalen van overuren. Die maak je, hoop ik, niet structureel en worden door bijna geen enkele bank meegeteld als "vast inkomen" ongeacht of je een hypotheek of gewoon een lening van 10K wil afsluiten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-09 12:05
MAX3400 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:22:
[...]

Vergeet trouwens ook niet (en nu ben ik weer pessimistisch): jong vlees kost het minst dus kan bij een reorganisatie als eerste eruit. Daarnaast, over het algemeen geldt sowieso de regel: last in, first out; bij een ontslagronde/bezuiniging.
Last in First out is best ouderwets. Tegenwoordig kijkt het UWV vast wel naar meer bij het verlenen van de vergunning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Ik heb morgen weer een gesprek, kijken waar dit op uitdraait en wat het oplevert.
Anders ga ik intern verder kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Ga je actief hinten naar je verlies van 6,5K, of bedoel je met 'kijken waar dit op uitdraait" dat je afwacht of ze er zelf iets bij gaan doen? Dat laatste is natuurlijk ijdele hoop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Tuurlijk ga ik aangeven dat een inlevering van 6,5k bruto veel te veel is. Wordt dat niets dan ga ik verder zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Oké ik hoopte dat al, maar kon het niet helemaal opmaken uit je comment :) succes morgen, ik ben benieuwd wat ze te zeggen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
thanks, ik laat het jullie weten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-09 22:50

Mystikal

It never hurts to help!

Vraag een bruto / netto berekening aan, zodat je ook inzicht hebt wat de inhouding voor je pensioen voor effect heeft op je netto (besteedbaar) salaris.
Middels een pro-forma salarisbrief is dat een fluitje van een cent en geeft je een nog betere manier om de huidige en nieuwe situatie te vergelijken. Misschien valt het mee namelijk.

Basement Bios ---- Exo-S

Pagina: 1