Keuze tussen kabel en vdsl

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Tulp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-05-2023
Dsl vs glasvezel vs kabel.

Onlangs ben ik van Ziggo overgestapt naar Vodafone thuis (dsl)

Kijken naar wat ik werkelijk nog heb is in mijn situatie voldoende. Ze beloven me 26 Mbit/s. Downloaden van veel grote bestanden doe ik niet. Vaak Facebook, mail checken en nieuwssites bezoeken. Ik ga ook 2 tv's af nemen waarvan meestal niet tegelijk aan staan

Glasvezel is niet beschikbaar. Volgens kpn zit vdsl 2 op de lijn en komt geen upgrading van apparatuur.

Wat vinden jullie van de keuze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tja, het is jouw keuze en het is al voltooid dus wat moet ik ervan vinden?

Heb je ook daadwerkelijk vragen op basis van de huidige (actieve) geleverde zaken of ben je een beetje aan het inventariseren of 26Mbit (als het al gehaald wordt) voldoende is voor de zaken die je wel/niet gaat doen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Tulp
Vergeten bij te vermelden. Ik zit nog in de wettelijke bedenk tijd.Kan nog alle kanten op.

In inderdaad zit ik te kijken of het voldoende is.

Extra info. woon ongeveer 700 meter van de wijkcentrale.

[ Voor 38% gewijzigd door De Tulp op 19-05-2016 14:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-03 12:00
Tja VDSL snelheid hangt heel erg af van de afstand tot de centrale en de staat van de koper lijn (telefoon lijn). Hou er wel rekening mee dat wanneer je TV kijkt dit mee telt bij je bandbreedte (en je dus minder beschikbaar hebt voor 'gewoon' internet op dat moment).

Hou er ook rekening mee dat je netwerk kabels moet leggen naar je TV's om TV te kunnen kijken (bij interactive TV krijg je een losse decoder namelijk)

Als je dat allemaal ziet zitten en het internet is goed genoeg voor je is er niet veel mis mee.

Ziggo TV loopt gewoon over (bestaande) coax en interactive TV kost je daar geen internet snelheid. Daarnaast komt het met gratis ziggo sport en uitzending gemist tot 7 dagen terug. Ik neem aan dat het prijs verschil (vodafone goedkoper) de reden van de overstap is geweest?

Als je niets om uitzending gemist (op de meeste nederlandse zenders dus ook commercieel) en ziggo sport geeft en je vooral wilt besparen kan het een goede keuze zijn.

Beide kunnen goed werken. In theorie is ziggo wat stabieler (je zal altijd je beloofde snelheid halen) terwijl het bij vdsl dus afhangt van wat extra factoren en ze alleen een schatting kunnen geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Oh ja, topic van van de week van iemand anders: Van Ziggo plus naar Vodafone Thuis? Lees het even door en doe ook even de check via Fourstack.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-03 12:00
Ik weet niet wat je reden is om een overstap to overwegen, maar de enige klacht die ik vaak zie hier over ziggo is dat het WiFi bereik van de standard modem/router niet zo geweldig is.... Om nou daarvoor van provider te wisselen....

Ik zou dan adviseren om dat op te lossen door een ziggo accespoint bij te kopen voor 59 euro, dan is dat probleem opgelost. Een accespoint is eenvoudig te plaatsen. Ziggo heeft 2 varianten, 1 die met een netwerk kabel aan de bestaande router wordt aangesloten (wordt geleverd met 15 meter netwerk kabel in het pakket). Deze heeft de voorkeur. door de kabel kun je het accespoint ook op een betere plek plaatsen dan de modem router, waardoor het bereik verbeterd. Als de plek al goed is kun je hem ok gewoon naast de router zetten (door de betere antennes zal het accespoint dan ook zorgen voor beter bereik).
Mocht de kabel echt een probleem zijn, dan is er ook een variant die verbinding maakt via het stop contact.

Zelf een router kopen zal ik niet adviseren, tenzij je weet hoe je er mee om moet gaan (omdat er bij verkeerd gebruik/instellen problemen kunnen ontstaan) Voor tweakers die meer willen is het natuurlijk een ander verhaal.

zie hier https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/extra-wifi-punt/ voor meer informatie.

Verder zie ik weinig klachten over ziggo, behalve soms problemen met het beeld, maar dat ligt heel vaak aan te oude of slechte kwaliteit coax kabels..... en de wat hogere prijs, al komt het wel standaard met extra's waarvoor je bij anderen vaak extra moet betalen (zoals uitzending gemist tot 7 dagen terug en ziggo sport.

met Vodafone DSL heb ik zelf geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
De Tulp schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:12:
...

Extra info. woon ongeveer 700 meter van de wijkcentrale.
Ja en hoe lang is de lijn onder de grond? In ieder geval is die minimaal 700 meter.
Maar gezien je geringe snelheid (je hebt max. 26Mbit geef je aan, de abonnementen zijn 20/40/80 waardoor ik verwacht dat jij het 40Mbit abo hebt) , verwacht ik een lus in die kabel waardoor de werkelijke lengte (afstand) groter is.

En.. ze beloven maximaal 26Mbit of gegarandeerd 26Mbit?

Concreet lijk je nu dus iets meer dan de helft van de aangeboden maximale snelheid van het abonnement te halen? Dan had je bij Ziggo denk ik minder verlies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Tulp
Gadgeteer schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:34:
[...]

En.. ze beloven maximaal 26Mbit of gegarandeerd 26Mbit?

..
Garanderen dat ik het kreeg. Volgens KPN zou ik het ook moeten halen.

24 Mbit vint ooknog netjes.

Klopt ook van ziggo dat ik qua snelheid achter uit ga, maar zoals ik al eerder schreef is dat ik geen grote bestanden binnen haal. Dan kom ik terug bij de prijs.
Betaal bij ziggo 60 euro (inclusief korting) en bij Vodafone 52 euro buiten de korting periode met vergelijkbare uitbreiding pakketen bij tv en bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
De Tulp schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 21:26:
[...]

Garanderen dat ik het kreeg. Volgens KPN zou ik het ook moeten halen.

24 Mbit vint ooknog netjes.

Klopt ook van ziggo dat ik qua snelheid achter uit ga, maar zoals ik al eerder schreef is dat ik geen grote bestanden binnen haal. Dan kom ik terug bij de prijs.
Betaal bij ziggo 60 euro (inclusief korting) en bij Vodafone 52 euro buiten de korting periode met vergelijkbare uitbreiding pakketen bij tv en bellen.
Wel, als je zelf tevreden bent is er niets aan de hand lijkt me.
Snelheden garanderen met een DSL verbinding? Kan ik me niets bij voorstellen.
Pagina: 1