Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eef01
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-03 15:30
Ik heb al lange tijd Ziggo Plus pakket met de laatste 8 maanden de Horizon box. Het werkt, via de kabel. Wifi is waardeloos/onbruikbaar ondanks nieuwste modem. Streaming via internet course is gedoemd tot mislukken/onbetrouwbaar gebleken.
Klantenservice wisselend tot slecht en het probleem oplossen lukt ze niet.

Nu kan ik voor 17 euro per maand minder (en de eerste 6 maanden nog 50% extra korting) overstappen naar Vodafone thuis.

Zij maken gebruik van een DSL verbinding ipv de 'oude' Ziggo verbinding, en dan zou WiFi in een omgeving waar veel gebruik wordt gemaakt van internet, een voordeel zijn, zeggen zij.??

Nadeel is de hele omzetting, alles werkt nu kabels zijn netjes weggewerkt etc en de Vodafone kabel moet weer uit de oude varkensneus telefoonaansluiting komen.
Dus gedoe en dus moet het voordeel groot genoeg zijn.

Vraag is nu, zie ik dingen over het hoofd, ik ga van 200 MB naar 40 MB maar zij zeggen dat is ruim voldoende voor 1 laptop 1 smartphone en 1 TV...en omdat de verbinding anders is gaat het even snel...???
Ik krijg bij Vodafone 3 GB internet bij mijn Red abonnement, ook handig.

Graag hoor ik van jullie. Ik twijfel erover...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wij van WC eend...

Je gaat van 200Mbit naar 40Mbit (maximaal). Dat houdt dus in dat je effectief 5x zo langzaam internet gaat krijgen mits je dicht genoeg de wijkcentrale woont. In de praktijk kan het zelfs inhouden dat je zometeen (als voorbeeld) maar 25Mbit krijgt dus ongeveer 3MB/s.

Daarnaast zal je moeten investeren in een andere router en/of omleggen van de bekabeling. Tenminste, alleen jij weet waar Ziggo nu binnenkomt (en waar het modem staat) en waar Vodafone binnen gaat komen (en waar het modem komt te staan).

Ik vind het allemaal leuk en aardig maar ik durf met enige zekerheid te zeggen dat 3 tot 5MB/s downstream echt niet voldoende gaat zijn om IPTV vloeiend te kijken en ook nog eens flink wat te downloaden op je laptop. Maar dat is puur op basis van de technische data die ik op de website van Vodafone lees en niet omdat ik bij Vodafone zit.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:38
De internet verbinding op een UTP kabel is wel goed?
Want ik verwacht dat je met Vodafone exact het zelfde issue zal hebben op wifi gebied.

Ik zou daarom eerst eens troubleshooten op welk kanaal je gebruikt, 2.4 of 5 GHz? Eventueel een goed wifi modem zelf aanschaffen.

Daarbij het is Max 40Mbit, de snelheid is erg afhankelijk van de afstand tot de telefoon centrale, waarbij je TV streams er ook nog eens af gaan. Terwijl ziggo gewoon 200Mb is en ook gehaald kan worden, ongeacht de afstand en TV gebruik.
En dan nog even niet vergeten 40Mbit is download, en dit is dan meestal 4Mbit upload. Terwijl ziggo 20Mb upload heeft.
Voor download zal je meestal niet direct het verschil merken. In de upload wel.

Persoonlijk zou ik dus ziggo er niet uit doen, maar het werkelijke wifi issue oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Pfff ik ben eind vorig jaar helemaal van ziggo naar vodafone overgestapt, en na 2x dikke problemen met ze te hebben gehad snel weer terug naar ziggo gegaan. YMMV.

Probleem 1: ik bel helpdesk voordat ik overstap naar vodafone glas: Kan jullie modem in bridge? Jazeker!
Op de installatiedag kreeg ik het niet voor elkaar, bel helpdesk weer: Nee dat kan ook helemaal niet. Nee opzeggen kan niet meer je zit er nu 1 jaar aan vast. Of we dat gezegd hebben? U was nog geen abbonnee dus dat gesprek is niet opgenomen.Goedeavond!

Probleem 2: toch maar naar vodafone over voor alles in 1. Kreeg geen 20 euro korting/maand, wel 10 omdat ik al klant was. Ik zou krijgen: 12 maanden lang 10 eurokorting. Dus 120 euro korting? Ja mevrouw.

Bleek maar 2 maanden te zijn daarna wer de rekening steeds hoger. Ja mevrouw uw korting geldt vanaf de ingangsdatum van uw internet niet van uw alles in 1!

Oftewel de overstapkosten waren net zo hoog als de korting ja dat schiet op. Oh zekonden nog wel iets fixen, namelijk een paar keer 2,50 korting.

$%^^******

De groeten vodafone. Hoi ziggo weer terug!

Weet dus waar je aan begint.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
dragon2 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 11:39:
Pfff ik ben eind vorig jaar helemaal van ziggo naar vodafone overgestapt, en na 2x dikke problemen met ze te hebben gehad snel weer terug naar ziggo gegaan. YMMV.
[...]
Nee opzeggen kan niet meer je zit er nu 1 jaar aan vast.
[...]
Ben je nu al terug bij Ziggo of nog niet?:/

Zelf ben ik uitermate tevreden over de klantenservice van Vodafone Thuis! Ik had in eerste instantie een contract met en andere provider maar die bleek toch niet te kunnen leveren. Ze waren heel meedenkend om de verbinding zsm op te leveren of tijdelijke oplossingen aan te bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:16
Kijk eens bij https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ wat de maximale snelheid is die op je adres geleverd kan worden: Als daar iets van 100Mb staat, dan haal je de 40Mb makkelijk. Daarnaast is de upload vaak hoger, meestal van 10 tot 30Mb/s. Ook op DSL zijn tegenwoordig al vrij hogere uploadsnelheden te krijgen.

Daarnaast zul je dus die bekabeling om moeten wisselen.

Je kan ook een eigen router aanschaffen en dat Ziggo modem in bridge laten zetten. Grote kans dat het probleem dan al is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 00:53
Aantal punten waar je mee rekening moet houden:
1. Als ik kijk naar de pakketten op Ziggo/Vodafone zie ik dat je in jouw berekening geen opnemen & pauzeren voor de televisie hebt meegenomen bij vodafone. Dit geeft een meerprijs van 5,- euro per maand.
2. Neem telefoongesprekken op. Gewoon doen.
3. Vraag of vodafone monteur kosteloos de coax kabels vervangt met ethernet kabels ('netwerkkabels') en vraag je af of je dit wilt. Kabeltje trekken is vaak geen probleem (iig niet bij KPN), mits er geulen zijn of een coax kabel waar langs kan worden getrokken. Deze monteurs maken alleen tegen meerprijs gaten/geulen en moeten met zijn tweeën zijn in de kruipruimte.
Update:
https://www.vodafone.nl/_...one-thuis-refresh-feb.pdf
Als ik meerkosten overzicht erop nasla lijkt het alsof kabel trekken onder meerprijs valt. Vraag dit na en neem het gesprek op.

4. Gebruik de website van HvanderT ( https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ ). Die geeft maximale haalbare snelheid aan via dsl en is relatief accuraat.
5. De zin 'verbinding is anders, dus even snel' is klinkklare onzin, verkopers praat. Snelheid van internet wordt in Mbps gegeven, delen door 8 geeft je de snelheid in MB/s. 150 Mbps van ziggo geeft je dus +/- 18.5 MB/s downloadsnelheid. 40Mbps geeft ~5 MB/s

Het is leuk als je een dvd download van 4.7GB (=4700 MB). Bij Ziggo doe je er dan (maximale snelheid, moet bekabeld zijn) 4 minuut 45 seconde over, bij vodafone 15 minuten en 40 seconde.

Nu is de vraag of je die snelheid nodig hebt.

Download je met regelmaat grote bestanden? Hoeveel mensen zitten er tegelijk op het internet? Wordt er voornamelijk gebruik gemaakt van WIFI of ook bekabelt?

Vaak knijpt wifi (niet dual band) tot zo'n 50 Mbps of minder, dat is doorgaans de bottleneck.

Blijft internet gebruik beperkt tot 2 personen/spotify/netflix streampje/e-mail checken/surfen/youtube dan is 40 Mbps meer dan voldoende.

6. Als je gaat overstappen naar Vodafone verwacht niet een goed modem. Ga naar pricewatch en zoek een goede router/wifi versterker uit. Soms heb je geluk en werkt de standaard chip in je modem goed genoeg voor jouw omgeving. Ga er niet vanuit, zeker niet met de modems van vodafone.

7. Bij overstappen, lees je nieuwe contract aandachtig door. Staat alles er precies in zoals besproken? Wat zwart op wit staat is leidend, de rest is gel*l in de lege ruimte. Bijvoorbeeld: overstapservice is aangevraagd, maar is nergens terug te vinden in de bevestigings mail. Dan heeft de medewerker dit waarschijnlijk niet meegenomen in de bestelling. Het staat nergens, dus gaat ook niet gebeuren.

8. Vraag om bevestigingen! Je laat ziggo stoppen? Zorg voor bevestiging (op dag zelf per mail of binnen 2 dagen per post). Voorkom dubbele kosten! Ook bij de overstapservice! Foutje in de gegevens? Jij hebt pech.

9. Mocht je na dit alles toch niet willen overstappen, je kan makkelijk de 'nieuwe klanten korting' krijgen bij Ziggo zelf, . Bel om op te zeggen en je krijgt een aanbod. Blijf aandringen en je krijgt een beter aanbod (vaak zenderpakket erbij/extra korting). Begrijp hierbij dat de persoon die je spreekt wordt afgerekend op het aantal opzeggingen en is gebonden aan enkele richtlijnen. Speel hier op in.

Doorgaans krijg je het beste aanbod door een overstapservice in te vullen. Vaak bellen providers deze aanvragen na met betere aanbiedingen dan nieuwe klanten krijgen.

Rellen dat je nieuwe modem nog steeds slechte wifi geeft kan ervoor zorgen dat je korting op een wifi versterker krijgt of een ander modem (met hopelijk wel goedwerkende chip).

Ook hierbij geldt: wat op papier staat is waarheid.

De kritische/handige consument is spekkoper in deze branche.

[ Voor 4% gewijzigd door Kelin op 17-05-2016 15:14 . Reden: correctie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kelin schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:43:
5. De zin 'verbinding is anders, dus even snel' is klinkklare onzin, verkopers praat. Snelheid van internet wordt in Mbps gegeven, delen door 8 geeft je de snelheid in MB/s. 150 Mbps van ziggo geeft je dus +/- 18.5 MB/s downloadsnelheid. 40Mbps geeft ~5 MB/s
Heb je post ff aangepast; iets met klinkklare onzin ;) Maar je hebt wel gelijk; downstream & upstream heeft bij beide providers een theoretisch alsmede een praktisch maximum.

Helaas wil dat de techniek (kabel bij Ziggo) vaker ervoor zorgt dat je het maximum haalt en dat ADSL/VDSL (Vodafone) te vaak het maximum niet haalt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kelin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 00:53
MAX3400 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 15:00:
[...]

Heb je post ff aangepast; iets met klinkklare onzin ;) Maar je hebt wel gelijk; downstream & upstream heeft bij beide providers een theoretisch alsmede een praktisch maximum.

Helaas wil dat de techniek (kabel bij Ziggo) vaker ervoor zorgt dat je het maximum haalt en dat ADSL/VDSL (Vodafone) te vaak het maximum niet haalt.
Dankjewel voor verbetering, zal het meteen aanpassen.

Coax geeft betere garanties voor snelheden, maar als Eef01 https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ gebruikt krijgt ze een aardig accuraat beeld. De geschatte snelheden op die website wijken nauwelijks af van wat daadwerkelijk wordt gehaald.

Voorbeeld waarom ik aanraad om vooral te letten op het briefverkeer:
dragon2 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 11:39:
Pfff ik ben eind vorig jaar helemaal van ziggo naar vodafone overgestapt, en na 2x dikke problemen met ze te hebben gehad snel weer terug naar ziggo gegaan. YMMV. (...)

Probleem 1: ik bel helpdesk voordat ik overstap naar vodafone glas: Kan jullie modem in bridge? Jazeker!
Op de installatiedag kreeg ik het niet voor elkaar, bel helpdesk weer: Nee dat kan ook helemaal niet. Nee opzeggen kan niet meer je zit er nu 1 jaar aan vast. Of we dat gezegd hebben? U was nog geen abbonnee dus dat gesprek is niet opgenomen.Goedeavond!

Probleem 2: toch maar naar vodafone over voor alles in 1. Kreeg geen 20 euro korting/maand, wel 10 omdat ik al klant was. Ik zou krijgen: 12 maanden lang 10 eurokorting. Dus 120 euro korting? Ja mevrouw.

Bleek maar 2 maanden te zijn daarna wer de rekening steeds hoger. Ja mevrouw uw korting geldt vanaf de ingangsdatum van uw internet niet van uw alles in 1!

Oftewel de overstapkosten waren net zo hoog als de korting ja dat schiet op. Oh zekonden nog wel iets fixen, namelijk een paar keer 2,50 korting.

$%^^******

De groeten vodafone. Hoi ziggo weer terug!

Weet dus waar je aan begint.....
Probleem 1: Naïef om een klantenservice medewerker te vertrouwen op iets technisch als wel/niet bridge modus mogelijk. Ten eerste wordt dit niet aangemoedigd door providers, dus vaak niet ondersteund op enigerlei wijze. Ten tweede zit een klantenservice medewerker daar om goedkoop, simpel, een doorsnee product te kopen. Wil je gaan tweaken aan je thuisnetwerk, vertrouw google en fora.

Probleem 2: Je had doodleuk kunnen stellen dat je op de dag van upgrade liever opzegd en opnieuw aanvraagd. Via retentie afdelingen had je dan gewoon gekregen wat je wilde (6x20 euro korting).

Verder heb je bevestigingen gekregen van je kortingen. Daarin staat exact de duur en de hoogte van je korting.

Alletwee de situaties hadden zich evengoed kunnen voordoen bij Ziggo/welke andere provider dan ook.

[ Voor 58% gewijzigd door Kelin op 17-05-2016 15:13 . Reden: toevoegen verhaal in plaats van nieuwe reactie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Kelin schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 15:04:
[...]
Probleem 1: Naïef om een klantenservice medewerker te vertrouwen op iets technisch als wel/niet bridge modus mogelijk. Ten eerste wordt dit niet aangemoedigd door providers, dus vaak niet ondersteund op enigerlei wijze. Ten tweede zit een klantenservice medewerker daar om goedkoop, simpel, een doorsnee product te kopen. Wil je gaan tweaken aan je thuisnetwerk, vertrouw google en fora.

Probleem 2: Je had doodleuk kunnen stellen dat je op de dag van upgrade liever opzegd en opnieuw aanvraagd. Via retentie afdelingen had je dan gewoon gekregen wat je wilde (6x20 euro korting).

Verder heb je bevestigingen gekregen van je kortingen. Daarin staat exact de duur en de hoogte van je korting.

Alletwee de situaties hadden zich evengoed kunnen voordoen bij Ziggo/welke andere provider dan ook.
Probleem 1: ben je betoeterd. Als ik de helpdesk iets vraag en ik krijg stellig antwoord dan moet ik daar toch vanuit kunnen gaan. Ik zit zelf ook weleens op een helpdesk, glashard liegen tegen een klant is niet goed te praten. No way. Bovendien zei de MONTEUR van vodafone ook dat het kon!

Ik ben overigens niet de enige die op deze manier is 'voorgelicht' door de helpdesk; heb ook andere twekers voorbij zien komen met hetzelfde issue. Op dit moment staat hiet ook allemaal duidelijker op de website, ik ben vast de enige niet die hierover geklaagd heeft...

Pobleem 2: klopt ook niet. In de bevestiging stond niets over korting, puur de nieuwe samenstelling van mijn abonnement. Onder MyVodafone stond de korting, maar zonder einddatum: looptijd 1 jaar. Daar stond dus ook geen startdatum bij. En na de eeste factuur die wat hoger uitviel gebeld, vonden ze ook vreemd en zouden ze uitzoeken, nou nooit meer wat van gehoord. Na de 2e hogere factuur zelf weer gebeld en toen kwam pas de aap uit de mouw.

Dat opzeggen heb ik natuurlijk ook geprobeerd! Tot aan een manager oid toe. Mooi niet dat dat ging, alleen enkele malen 2,50 euro korting was mogelijk verder NIETS.

Het feit dat vodafone hun systemen zo ingeregeld heeft dat er niks te schuiven valt plus vanwege het feit dat je blijkbaar niet van de helpdesk en niet van de monteur op aan kan, plus de ronduit botte manier van 'afhandeling' hebben mij heel rap doen teruggaan naar ziggo.

Waar ik nu ook problemen heb (al 3e modem in paar weken maar mijn aop blijkt gammel), maar daar liegen ze in ieder geval niet over, ook is er bij ziggo wel redelijk wat mogelijk qua korting heb ik over de jaren gemerkt. Zo heb ik nu ook de 'nieuwe klanten korting' gekregen terwijl ik er pas ca. 4 maanden weg was omdat ze blij waren dat ik terugkwam :)

[ Voor 8% gewijzigd door dragon2 op 17-05-2016 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eef01
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-03 15:30
Geweldig bedankt voor alle reacties, denk dat ik voorlopig bij Ziggo blijf. De aansluiting komt bij de oude telefoon (varkensneus) aansluiting en dat is in mijn geval bijzonder onhandig. Vodafone zegt een WiFi crew van ICTers te hebben die het WiFi probleem op gaan lossen, vraag me af of dat lukt.

Nu komt Ziggo monteur (zwart op wit kosteloos, eerst was het nog van als het aan uw apparatuur of bedrading ligt dan zijn de kosten voor u, maar toen ik zei dat ik wilde overstappen kon het ineens gegarandeerd kosteloos..)

Ik heb de laptop nu op de kabel en dan haal ik 200 MB dat is mooi, kan ik mee werken. Wifi speedtest valt uit, werkt niet.

Smartphone wifi idem dito. Staat op 5 GH.

Zag erg op tegen alles weer omzetten, dus dank voor de reacties! Hopelijk kan deze monteur mijn WiFi in orde krijgen en anders maar op de kabel blijven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Met alle respect voor de riedel aan Ziggo modems die door de jaren heen verschenen zijn, klachten over wifi zie ik bij elk type wel weer terugkomen. Heb je de Ziggo Wifi spots niet nodig, en heb je er wat geld voor over? Laat dat Ziggo modem in bridge zetten, hang er een degelijke router achter, en hoezee, wifi dik in orde d:)b

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Om de WiFi klachten op te lossen zou ik adviseren om een ziggo accespoint er bij te zetten. Ben je voor 59 euro klaar en die hebben veel betere WiFi dan de standaard routers die ziggo levert. Ook kun je het accspoint (wat je met een netwerk kabel [ welke ziggo internet kabel noemt.....] aansluit op je huidige modem router) op een wat gunstigere plek plaatsen voor nog beter bereik.

Voordeel boven een complete router is dat het veel makkelijker is in te stellen (plug en klaar) en goedkoper dan een complete router (50-59 euro voor een goede van ziggo zelf of KPN). Voor de meeste gebruikers is de ziggo router zelf prima, alleen de wifi is niet zo best (vandaar accespoint). Hou je ook nog gewoon wifi spots en volle ondersteuning van de klantenservice mocht er wat zijn. Tweakers die meer willen..,. modem in Bridge en eigen router, maar als er dan wat is moet je wel weten wat je moet doen (= voor meeste tweakers geen probleem).

kijk hier maar eens. https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/extra-wifi-punt/ (al is de kans aanwezig dat de monteur met een soort gelijk voorstel komt).

[ Voor 33% gewijzigd door VVV-007 op 19-05-2016 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Een punt van aandacht bij het in bridge laten zetten van een ziggo modem is dat er dan geen gebruik meer gemaakt kan worden van ziggo hotspots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:26
De modems van ziggo zijn lange na niet alles. Hier hebben we na pak en beeld 8 maanden een nieuw modem moeten halen want het oude zou kapot zijn( bleef hangen in zijn status, harde reset of wat dan ook... Hielp niet).

Wat me alleen wel opvalt is dat de klantenservice van ziggo webcache via twitter je beter en duidelijk antwoord geeft dan de mensen die je telefonisch te woord staan. Heb diverse situaties gehad waar ze elkaar tegenspreken.... Met zelfs de nodige excuses via de webcare...

...

Pagina: 1