Wordpress plug-in wil gebruiken maken van Apache.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-12-2024
Heb een paar dagen geleden mijn website 'verhuisd' naar een nieuwe host wegens snelheidproblemen.
Heb de Wordpress van scratch opnieuw 'gebouwd' en nu zijn alle problemen opgelost.

Op 1 na. Om de website nog wat te optimaliseren wil ik de plug-in W3 Total Cache gebruiken. Heb in het verleden ook 'Fastest Cache' gebruikt. Beiden met goede resultaten.

Alleen krijg ik nu de melding dat de plug-in niet werkt onder IIS en dat Apache ingeschakeld moet worden.
Ik heb de host daar nu al 5 keer om gevraagd maar ze geven niet thuis. (mijnhostingpartner.nl)

Enfin, is er een manier waarop ik dit zelf kan 'inschakelen'? Ik ben absoluut geen webdesigner of programmeur. Ik heb net genoeg kennis om een Wordpress website op een fatsoenlijke manier te laten draaien en wat codes te kopiëren en plakken.

Is er iets wat ik zelf kan doen? Of moet de host het inschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-10 23:27
Zover ik zie draaien ze alles op Windows, en is het dus IIS. Apache is een andere webserver engine en die zullen ze niet ondersteunen als ze IIS gebruiken.
Die plugin gaat dus niet werken als IIS niet ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-10 22:44
Apache en IIS zijn webservers en vormen het fundament van een hostingplatform, die kun je niet even 'inschakelen' of 'omwisselen' - tenzij men meerdere platformen naast elkaar draait (klaarblijkelijk niet, anders hadden ze je zo een oplossing kunnen bieden).

Alsof je aan een hotel vraagt of ze de lobby voor je willen verbouwen: not going to happen.

Het overgrote deel van de commerciele (shared) hosters biedt haar diensten aan gebaseerd op Linux (ipv. Windows en IIS), dus je hebt helaas net de verkeerde gekozen.

De meest pragmatische oplossing is om nogmaals te verhuizen en vooraf te informeren naar het gebruikte hostingplatform (maar nogmaals, Apache kom je in >95% van de gevallen tegen).

[ Voor 9% gewijzigd door Thralas op 18-05-2016 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
Thralas schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 23:14:
Apache en IIS zijn webservers en vormen het fundament van een hostingplatform, die kun je niet even 'inschakelen' of 'omwisselen' - tenzij men meerdere platformen naast elkaar draait (klaarblijkelijk niet, anders hadden ze je zo een oplossing kunnen bieden).

Alsof je aan een hotel vraagt of ze de lobby voor je willen verbouwen: not going to happen.

Het overgrote deel van de commerciele (shared) hosters biedt haar diensten aan gebaseerd op Linux (ipv. Windows en IIS), dus je hebt helaas net de verkeerde gekozen.

De meest pragmatische oplossing is om nogmaals te verhuizen en vooraf te informeren naar het gebruikte hostingplatform (maar nogmaals, Apache kom je in >95% van de gevallen tegen).
Dank voor de uitleg beiden.
Shit, dan heb ik inderdaad waarschijnlijk een verkeerde gekozen. Al die moeite gedaan...

Ik zat hiervoor bij Starthosting. Die hadden dus wel Apache servers. Betekent dat nu dat ik geen gebruik kan maken van plug-ins zoals W3 Total Cache? Dat is de meest gebruikte caching plug-in die er bestaat op Wordpress. Zitten al die mensen dan op een Apache server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:55
Je kan of een andere hoster zoeken, of het probleem zelf (laten) aanpakken: "Alleen krijg ik nu de melding dat de plug-in niet werkt onder IIS en dat Apache ingeschakeld moet worden".

Als ik deze pagina snel doorlees, dan wordt W3 Total Cache wel degelijk door IIS ondersteund.

De vraag is dus meer: waarom doet die plugin het niet?

(niet dat ik kan helpen - heb geen verstand van Wordpress, IIS, W3 Total Cache en maar marginaal van Apache. Maar bemoei mij graag met van alles. ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wording
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Wat is de letterlijke foutmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zo te zien moet je een aparte & custom web.config aanmaken op IIS om de "W3 Total Cache" werkend te krijgen.

Aangezien topicstarter geen admin/root is op de betreffende instance, gaat dit dus niet werken. Ik kan me ook voorstellen dat de hoster dit niet voor je gaat regelen; de web.config is namelijk "dynamisch" en dan moet/ga je bij bepaalde wijzigingen op de site, ook de web.config updaten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 22:59

Zeror

Ik Henk 'm!

Which web servers do you support?

We are aware of no incompatibilities with apache 1.3+, IIS 5+ or litespeed 4.0.2+. If there's a web server you feel we should be actively testing (e.g. lighttpd), we're interested in hearing.
Welke IIS draait op je webserver?

Misschien draait op de webserver een verouderde IIS versie. Wellicht kun je vragen aan je host om die de upgraden? Of om website te verhuizen naar een server waar die wel geupgrade is.

[ Voor 22% gewijzigd door Zeror op 19-05-2016 13:28 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Als het om de website uit een vorig topic gaat, dan is dat Microsoft-IIS/8.5.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
8088 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:51:
Als het om de website uit een vorig topic gaat, dan is dat Microsoft-IIS/8.5.
Is inderdaad dezelfde website. Alleen nu verhuisd naar mijnhostingpartner.nl met SSD hosting.
Alles voelt al een stuk sneller aan, en volgens mij heeft niemand ook meer last van lange laadtijden zoals bij de oude host. Alleen, Google Pagespeed beoordeelt hem slechter omdat Caching en Minifying nog niet is ingeschakeld.

Dat deed ik bij de oude host dus gewoon met W3 Total Cache of met WP Fastest Cache. Deze werken nu dus niet meer.

Helpdesk is er nu naar aan het kijken. Als htaccess niet beschreven kan worden omdat de server niet op Apache draait, dan valt zo'n beetje alles af.
Ik heb nu een plug-in draaien die heet 'WP Super Cache' die wel op IIS kan draaien, maar dat doet ook niet veel. Sowieso geen minify opties en effectieve gzip compression.

Maar ik heb zelf te weinig verstand ervan om hier wat aan te doen.
Ik hoop dat de helpdesk me kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Stab schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:01:
[...]
...dan valt zo'n beetje alles af...
Ben ik niet met je eens; even afgezien van je terechte vraag, heeft IIS zelf ook een caching-mechanisme aan boord. Ook hiervan lees ik niet of dit aan staat. Sterker nog; je wil graag zaken cachen (om uiteenlopende redenen) maar in hoeverre is het aantal requests per seconde nu een bottleneck aan het worden voor jou server?

Waar ik heen wil; je zoekt een oplossing voor een probleemstelling die niet gemeten is. Dan is het zeer lastig, voor ons maar ook voor jouw hosting-partij, om een correcte implementatie van A of B uit te voeren.

/edit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jOsmGAk.png
^ caching-statistics op IIS7.0 met Wordpress.

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 19-05-2016 15:07 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 22:59

Zeror

Ik Henk 'm!

Je moet er eigen even achter zien te komen welke IIS er op die server staat. Want jouw gewenste plugin werkt wel op IIS, alleen niet op de versie die op de server staat. Tenminste zover ik het verhaal begrijp.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
MAX3400 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:06:
[...]

Ben ik niet met je eens; even afgezien van je terechte vraag, heeft IIS zelf ook een caching-mechanisme aan boord. Ook hiervan lees ik niet of dit aan staat. Sterker nog; je wil graag zaken cachen (om uiteenlopende redenen) maar in hoeverre is het aantal requests per seconde nu een bottleneck aan het worden voor jou server?

Waar ik heen wil; je zoekt een oplossing voor een probleemstelling die niet gemeten is. Dan is het zeer lastig, voor ons maar ook voor jouw hosting-partij, om een correcte implementatie van A of B uit te voeren.

/edit:
[afbeelding]
^ caching-statistics op IIS7.0 met Wordpress.
Nou ja, waar ik heen wil is eigenlijk vrij simpel. Goolge Pagespeed insights geeft me nu een mobiele score van 60 bijvoorbeeld (rood). Dit had ik bij mijn vorige host ook, tot dat ik daar de plug-in Fastest Cache inschakelde.

Toen scoorde ik ineens een 74 (geel). W3 Total Cache gaf dezelfde score overigens. Bij de desktop versie ging ik zelfs van 72 naar 90 (groen).

Door zaken zoals page caching, js en cs minify en gzip compression in te schakelen scoort de website simpelweg hoger op Page Speed. Wat uiteraard ook weer invloed heeft op de SEO ranking.
Pagina: 1