Voorgebouwd (game)systeem

Pagina: 1
Acties:

• ReobjiN
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-10 14:07
Hallo allen, bij voorbaat dank alle eventuele feedback!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Allround systeem, maar aangezien mijn huidige systeem eigenlijk alles behalve nieuwe games goed tot zeer goed aan kan is de focus dus games; Minecraft zonder server, Starcraft 2, Diablo 3, Far Cry, dat soort zaken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn plan is zo'n €1000 tot €1500 uit te geven. Is er een onmisbaar onderdeel die het (werkbare) leven van het systeem zou verlengen kan het nog iets omhoog.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
1 of 2 sata schijven voor het gemak. Andere onderdelen gaan richting htpc. Scherm, muis, etc. zijn allemaal nog goed.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk zelf dat een SSD van 500 Gig wel zo handig is aangezien ik regelmatig switch tussen verschillende spellen en eigenlijk niet continu wil de- en re-installen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ben de Radeon's redelijk zat inmiddels. Niet blij met driver gedoe en CCC is ook vervelend. Dus een Nvidia kaart lijkt me fijn.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bij voorkeur een stil systeem en geen behoefte aan kleurige of lichtgevende kast. Een kast die minder last van stof heeft (ergo die ik minder vaak hoef open te maken) heeft de voorkeur.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Ik ben op zoek naar een voorgebouwd systeem. In het verleden zelf in elkaar gezet, maar door de combinatie van meer geld en minder tijd wil ik daar eigenlijk niet meer mee bezig. Ik kijk naar de Thunderstorm systemen van Alternate maar weet niet of deze goede waarde bieden.
Ik wil graag een duidelijke upgrade van mijn huidige Phenom II X4 en Kingston HyperX 8 GB DDR3-1600 systeem en het budget is daardoor flexibel.

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-12 15:37
zelf bouwen kost haast geen tijd (hoogstens een zondag middagje) en daarnaast krijg je veel meer waar voor je geld.

ook wordt er verwacht dat je zelf al met een samenstelling komt!

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
Amd heeft laatste tijd heel veel goeds gedaan op gebied van drivers dus hier zou ik niet bang voor zijn, welke Gpu heb je nu?

Een voor gebouwd systeem zou ik niet aanraden, kan je beter zelf samen stellen en het voor 50 euro laten assembleren bij azerty ofzo.

• ReobjiN
doebbalapoent11 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 20:39:
zelf bouwen kost haast geen tijd (hoogstens een zondag middagje) en daarnaast krijg je veel meer waar voor je geld.

ook wordt er verwacht dat je zelf al met een samenstelling komt!
Ah excuses. Een van de redenen dat ik niet zelf wil bouwen is dat ik me daar dus niet mee wil bezig houden en dus aan het kijken was naar bijv. Thunderstorm van Alternate.
Nate-Senpai schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 20:57:
Amd heeft laatste tijd heel veel goeds gedaan op gebied van drivers dus hier zou ik niet bang voor zijn, welke Gpu heb je nu?

Een voor gebouwd systeem zou ik niet aanraden, kan je beter zelf samen stellen en het voor 50 euro laten assembleren bij azerty ofzo.
Ah kijk! Zelf goede ervaringen met Azerty? Of alternatieven?
Als assemblage apart een goede optie is zou ik aan de hand van de Best Buy Guide nog redelijk makkelijk klaar zijn.

Nu een Radeon 5770 HD. Geen belachelijk slechte ervaringen hoor, maar op basis van de gebrekkige hardware info die ik nog meekrijg leek me NVIDIA een betere optie.

[ Voor 7% gewijzigd door ReobjiN op 17-05-2016 22:02 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kunt ook zélf een systeem samenstellen en deze door een winkel laten assembleren. Meestal rekenen ze daar 50-60 euro voor. Dan heb je dus de onderdelen die je wilt en je hoeft niet moeilijk te gaan doen met in elkaar steken.

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
Geen wonder dat die kaart niet meer helemaal top driver support heeft, het is een kaart uit 2009.
ik zou even wachten met nieuwe kaarten, de benchmarks van de nieuwste generatie kaarten van Nvidia zijn net uit en AMD gaat naar alle waarschijnlijkheid ook een nieuwe generatie lanceren op computex 1 juni.
voor je eigen opzet is het een idee om eens rond te neuzen in reviews: Desktop Best Buy Guide - mei 2016 , reviews: Desktop Best Buy Guide - mei 2016 en reviews: Desktop Best Buy Guide - januari 2016 . zoals ik al zei wacht nog ff met de gpu.

op het forum kan je ook een beetje rondneuzen. als je daarna even Handleiding Pricewatch en [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen doorleest kan je makkelijk zelf een lijstje maken. dan worden er ook dingen duidelijk als, wil je een kleurenschema? uberhaupt een window , en dat soort dingetjes.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

CH40S schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 22:08:
Je kunt ook zélf een systeem samenstellen en deze door een winkel laten assembleren. Meestal rekenen ze daar 50-60 euro voor. Dan heb je dus de onderdelen die je wilt en je hoeft niet moeilijk te gaan doen met in elkaar steken.
Dit is inderdaad een prima idee, zo heb je alsnog een veel betere knal voor je knaak dan echt 100% prebuild, maar hoef je ook niet te prutsen.

Nog goedkoper, en imo leuker, is een lokale tweaker opzoeken die het voor een aardig-geitje wilt doen, kun je als je wilt nog wat van leren ook.

De nieuwe Nvidia's zijn inderdaad "uit", maar alleen van de 1080, a iets van 700 euro, zijn reviews binnen. De 1070 laat nog een maand op zich wachten, en AMD zou dan ook zijn mainstream kaarten gelanceerd hebben, aldus de geruchten.

Nvidia heeft overigens de laatste tijd meer probleem-drivers dan AMD, dus ik zou AMD's niet laten liggen door de mytische slechte drivers ;)

Qua kast zou ik vanwege stilte en weinig stof een Define aanraden, de Define S is goedkoop maar heeft geen 5.25" bays, de R5 is wat duurder, maar heeft die wel. Beide kasten zijn erg stofdicht door goede stoffilters, die ook makkelijker te verwijderen zijn, en door erg goede geluiddemping ook heerlijk stil.

People as things, that’s where it starts.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Voor een aardig-geitje? :P Of als aardigheidje? :+

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:38
Zo'n alternate thunderstorm is in principe ook gewoon een zelf samengestelde pc door hun zelf in elkaar gezet. Je kunt ook nog wat keuzes/upgrades selecteren als je dat zou willen.
Klein nadeel is dat sommige keuzes niet beschikbaar zijn. Zoals bv de R5 behuizing bij de goedkopere modellen of een betere voeding.
Los daarvan zou je gewoon voor de GT600 kunnen gaan, zit je voorlopig wel goed.
Uiteraard kun je daar ook gewoon helemaal zelf samenstellen en in elkaar laten zetten, moet je alleen zelf (of met ons) iets meer tijd steken in welke componenten je zou willen.
Dat laatste kun je overigens bij ontzettend veel shops doen, bijna allemaal hebben ze wel een assemblage en installatie optie.

Houdt er zoals gezegd wel rekening mee dat komende paar maanden nieuwe videokaarten en over een 6-9 maanden processors van alle partijen op de markt komen, je koopt nu dus in principe 'verouderde' hardware.
Zeker de videokaarten zou je nog even op kunnen wachten.

• ReobjiN
Dank voor de reacties allen!
Jammer dat mijn (vakantiegeld)timing dan zo belabberd is.

Ik ga me bezinnen en als ik de verstandige keuze maak zal ik nog wachten en waarschijnlijk tegen die tijd de best buy guide aanhouden.
Pagina: 1