Links plakken of rechts inhalen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:53
Purehz schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:18:
[...]
Precies verwoord wat ik ook denk, het ligt niet aan die 4-5 autos die achter die ene langzame auto zitten. Ze willen er immers allemaal langs. Bij de kern aanpakken, dus die linksrijder die voorop rijd O-)
Eens. De oorzaak is ook vaak iemand die een rij vrachtwagens in gaat halen met bijv. 100 waar men 130 mag. Als je dat tijdens je rijexamen had gedaan was je ook kei hard gezakt, maar dat punt is reeds aangedragen. Hier op volgend volgt een hele trein auto's die wel harder willen rijden dan 100 met daar tussen wat wagens die steeds naar rechts gaan om een paar auto's in te halen en hem er weer links tussen gooien, kortom: nog meer remacties. Uiteindelijk is het fijn als je met die snelheid door kan rijden, maar door dit gedrag ontstaat er een eind achter je een file. Grote kans dat die file dan zit bij een punt met wat extra 'stress', een op/afrit of bij het samenvoegen van rijstroken.

Voor de lol maar eens kijken of je een oogje kan nemen in een verkeerscentrale waar deze binnen komen. Dan is vaak duidelijk te zien wat voor gevolg dergelijke gedragingen kunnen hebben. Natuurlijk heeft alles ook te maken met dat het in de spits te druk is op de Nederlandse wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-06 22:41
Gonadan schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:25:

[...]

Natuurlijk ligt het wel aan die 4-5 auto's. Als die gewoon rechts blijven tot ze echt naar links moeten dan heb je veel minder gezeur. Ook het links blijven hangen met als excuus dat anderen elkaar de ruimte niet kunnen is anderen de ruimte niet gunnen. Je doet dan zelf net zo hard mee en houdt net zo hard het probleem in stand.

Overigens ben ik het pertinent oneens dat je niet meer naar links komt. Je moet alleen wel assertief genoeg zijn en artikel 54 even negeren. :P
Tja, kun je over blijven discussiëren maar worden we t niet eens. Tuurlijk heb je deels gelijk, op papier zou het kunnen werken. Maar de praktijk zorgt ervoor dat als je dat gaat doen er achter je veel meer geremd wordt en veel sneller file vorming zal ontstaan. Maar dat is mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Klopt, als je er iemand tussen hebt zitten die acuut meer afstand wil nemen dan veroorzaak je een remgolf. Dat is natuurlijk ook niet ideaal, maar ik heb weinig medelijden met een treintje waarin iedereen pertinent weigert naar rechts te gaan. Dus als het kan zonder direct gevaar te stichten kom ik gewoon naar links, te weinig afstand houden doen ze toch al.

Met rijdt daar toch al met de gedachte dat ze gedwongen worden daar te rijden, alsof ze zelf überhaupt geen keuze hebben. Prima als je jezelf dat wijs wilt maken, maar het probleem van te weinig ruimte hebben ze zelf al veroorzaakt, ik zorg slechts voor een beetje extra drukte. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
...
Het hangt een beetje op de definitie vind ik. Inhalen is iets waarbij je, meestal met zijdelingse verplaatsingen en bewust snelheidsverschil, het doel hebt om voor een andere weggebruiker te komen. Als je gewoon met constante snelheid rechts rijdt en links gaat ineens de snelheid eruit dan noem ik dat geen inhalen.
...
Ik noem zoiets wel inhalen, zou ook niet weten waarom niet. Maar zoals ik eerder had aangegeven kies er ondanks het verbod, wanwegen het vermijden van al te abrupte acties op de weg, wel eens voor om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

begintmeta schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 17:19:
Ik noem zoiets wel inhalen, zou ook niet weten waarom niet. Maar zoals ik eerder had aangegeven kies er ondanks het verbod, wanwegen het vermijden van al te abrupte acties op de weg, wel eens voor om dat te doen.
Noem het zo je wilt, een semantische discussie ga ik niet aan. Wat ik bedoel is dat ik een duidelijk onderscheid zie tussen bewust iemand rechts passeren met het idee om voor hem te komen, en iemand rechts passeren omdat hij zelf ineens snelheid verminderd.

Ik kan mij ook niet voorstellen dat er veel agenten zullen zijn die je daarvoor gaan proberen te bekeuren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als ik rechts rijd en links begint ineens te remmen, ga ik niet ook op de rem ofzo, wat dat betreft ben ik het eens met Gonadan.
FastFred schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 12:15:

Ben ik vrij makkelijk in, ook als ik op een provinciale weg zit met een snelheidslimiet van 80km/h. Laatst gehad binnen een km 4 of had ik 2 mensen voor me zitten, de eerste reed net aan 65km/h en de ander 75km/h in beide gevallen zonder dat daar een reden voor was
Hier wilde ik toch even op reageren. Iemand rijdt misschien wel helemaal onbewust 75km/u ipv 80km/u. Vergeet even niet dat alle auto's een tellerafwijking hebben waardoor ze als je 80km/u op de teller rijdt in werkelijkheid (GPS) trager rijdt. Mijn vader kwam er zo achter dat zijn Avensis uit 2013 een forse tellerafwijking heeft waardoor hij pas bij 90km/u op de teller 80 echte kilometers per uur rijdt. Je doet nu net alsof die bestuurders principieel onder de Vmax rijden, wat zeker niet zo hoeft te zijn :) Misschien heeft jouw auto wel een lagere afwijking? 65km/u op een 80km/u weg is inderdaad onvergeeflijk en ik vraag me dan inderdaad vaak af of zo iemand nog wel een rijbewijs zou moeten hebben. Als je kritisch bent op jakkerende jongeren, dan toch zeker ook op oponthoud creërende ouderen?

Maar goed, ik baal er ook van als mensen niet gewoon de maximale snelheid rijden, al kan ik "net geen 80" om bovenstaande reden best vergeven. Op dat soort wegen kun je vaak makkelijk inhalen en als ze zelf niet hard rijden, ben je er ook zo voorbij :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Grrrrrene schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 19:18:
Op dat soort wegen kun je vaak makkelijk inhalen en als ze zelf niet hard rijden, ben je er ook zo voorbij :)
Alleen jammer dat er tegenwoordig meer wegen met inhaalverbod zijn dan zonder.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
... 65km/u op een 80km/u weg is inderdaad onvergeeflijk ...
Lig aan de weg en de omstandigheden IMHO. Tot niet zo heel lang geleden was het bijvoorbeeld hier ook 80 in plaats van 60, en er zijn genoeg buitenwegen die nog steeds (onverandwoord imho) 80-wegen zijn. Uiteraard zijn er ook nette 80-wegen waar 80 ook prima te verantwoorden is, maar toch zegt het geldende maximum niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:29
Hier wilde ik toch even op reageren. Iemand rijdt misschien wel helemaal onbewust 75km/u ipv 80km/u. Vergeet even niet dat alle auto's een tellerafwijking hebben waardoor ze als je 80km/u op de teller rijdt in werkelijkheid (GPS) trager rijdt. Mijn vader kwam er zo achter dat zijn Avensis uit 2013 een forse tellerafwijking heeft waardoor hij pas bij 90km/u op de teller 80 echte kilometers per uur rijdt. Je doet nu net alsof die bestuurders principieel onder de Vmax rijden, wat zeker niet zo hoeft te zijn :) Misschien heeft jouw auto wel een lagere afwijking? 65km/u op een 80km/u weg is inderdaad onvergeeflijk en ik vraag me dan inderdaad vaak af of zo iemand nog wel een rijbewijs zou moeten hebben. Als je kritisch bent op jakkerende jongeren, dan toch zeker ook op oponthoud creërende ouderen?

Maar goed, ik baal er ook van als mensen niet gewoon de maximale snelheid rijden, al kan ik "net geen 80" om bovenstaande reden best vergeven. Op dat soort wegen kun je vaak makkelijk inhalen en als ze zelf niet hard rijden, ben je er ook zo voorbij :)
Mijn auto heeft een digitale teller, de GPS geeft soms zelfs 1km/h sneller aan dan de teller van de auto :P

Dus ja, als iemand voor me rijd met 75km/h dan kan die persoon best eens 80km/h op de teller hebben staan

Ik weet dat er auto's zijn met extreme tellerafwijkingen, zelf rij ik heel sporadisch in een oude Toyota Hiace 9-persoons en die geeft bij 140km/h op de gps gewoon 120km/h op de teller aan :+

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 18-05-2016 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Het gebeurt eigenlijk elke maandag ochtendspits wel dat de linkerbaan een noodstop moet maken omdat mensen bumperkleven bij grijsoord. Vaak veroorzaakt door een links invoegende haastmensen.
Van die mensen die in één beweging zichzelf direct links uitlijnen, welke vervolgens door drie vrachtwagens worden ingehaald. Maar ze staan 10 km verderop wel vooraan bij de stoplichten! Dat is ook wat waard, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-05 01:27
Thund3r|IA schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:12:
Doordat weggebruikers in Nederland elkaar vaak geen ruimte gunnen kom je bijna niet meer terug naar links als je eenmaal uit het treintje auto's naar rechts toe gaat; mensen blijven op elkaar plakken want stel je voor dat er iemand anders tussen komt invoegen. Je komt dan alleen nog maar weer terug naar links door hem gewoon asociaal er tussen in te proppen (en dus iedereen links dwingen te remmen) daarom blijven veel mensen denk ik vaker op de linker rijstrook dan strikt noodzakelijk.
Valt mij zelfs vaak op dat als ik naar rechts ga en vervolgens weer naar links wil, de koplampen van de auto die vantevoren achter me reed ineens omhoog schieten. "Je reed hier net wel, maar nu kom je er niet meer tussen". Huftergedrag, dus dan smijt ik 'm ook hufterig naar links.

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
[...]Ga je bewust naar rechts, rijd je de rij voorbij, en wil je later weer naar links dan noem ik het wel inhalen. Dat vind ik dan ook zeer verwerpelijk.
Moet ik dan naar rechts gaan en net zo hard remmen als op de linkerbaan? Merk namelijk vaak dat ik daar "commentaar" op krijg van mensen op de linkerbaan. Als het links (voor me) plotseling remt, en er is weer een kilometer vrij op de rechterbaan, dan ga ik snel naar rechts (om te voorkomen dat ik ook moet remmen). Zouden meer mensen moeten doen, want dan voorkomt het harmonicafiles.
Uiteraard ga ik dan rechts niet versnellen, maar ook niet in de ankers, en ik ga ook geen vrachtwagens die daar nog 80 km/h rijden ophouden, dus de snelheid van de vrachtwagens houd ik minimaal aan.

Het enige nadeel: Als de persoon áchter degene die naar rechts gaat niet op zit te letten ontstaat er een aanrijding, al zou je denken dat een auto die plotseling naar rechts gaat en de remlichten daarvoor een signaal zijn..
Vergeet even niet dat alle auto's een tellerafwijking hebben waardoor ze als je 80km/u op de teller rijdt in werkelijkheid (GPS) trager rijdt. Mijn vader kwam er zo achter dat zijn Avensis uit 2013 een forse tellerafwijking heeft waardoor hij pas bij 90km/u op de teller 80 echte kilometers per uur rijdt. Je doet nu net alsof die bestuurders principieel onder de Vmax rijden, wat zeker niet zo hoeft te zijn :)
Die tellerafwijking hoeft zelfs niet lineair te zijn. Bij mijn huidige auto is het nogal euhm, apart:

50 km/h GPS = 55 km/h teller
80 km/h GPS = 84 km/h teller
130 km/h GPS = 132 km/h teller
185 km/h GPS = 180-181 km/h teller

Ga toch fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Gonadan schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 19:29:
Alleen jammer dat er tegenwoordig meer wegen met inhaalverbod zijn dan zonder.
Wat inhalen betreft zijn "wij Nederlanders" complete mietjes.
Stel je voor dat er iets zou gebeuren, snel inhaalverbod invoeren.

Betutteling ten top.

Hier is nu ook een verbod ingesteld :?

https://www.google.nl/map...bPoBmA!2e0!7i13312!8i6656

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
jeroen3 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:48:
Het gebeurt eigenlijk elke maandag ochtendspits wel dat de linkerbaan een noodstop moet maken omdat mensen bumperkleven bij grijsoord. Vaak veroorzaakt door een links invoegende haastmensen.
Van die mensen die in één beweging zichzelf direct links uitlijnen, welke vervolgens door drie vrachtwagens worden ingehaald. Maar ze staan 10 km verderop wel vooraan bij de stoplichten! Dat is ook wat waard, toch?
Mensen moeten gewoon veel afstand houden. Ik ben van achteren aangereden omdat ik stopte voor iemand die een zebrapad overstak. En ik ben een keer van achteren aangereden omdat ik geen ABS had en de achterligger wel (kortere remweg bij ideale sneeuwomstandigheden). De laatste hield voldoende afstand voor normale omstandigheden, maar niet voor sneeuw.

Bij voldoende afstand hoef je niet op te letten. Wanneer je door de ruiten van je voorliggers iemand ergens ziet remmen, dan kun je vaak gewoon uitrollen. Busjes met dichte achterruiten zouden ze moeten verbieden.

Files zouden mijns inziens niet bestaan als:
- Er een remlichtenbelasting op de snelweg wordt ingevoerd. Hoe minder je de rem gebruikt, hoe minder motorrijtuigenbelasting je betaalt. Mijn rembelasting zou nul zijn want ik rem niet op snelwegen. Is prima te implementeren met rekeningrijden.
- Mensen zoveel afstand houden zodat bange invoegers eindelijk aan het einde van de invoegstrook gaan invoegen en bij weefvakken ook in het midden in- en uitvoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Laatst online: 29-05 01:05
Om 't af te maken, heb ik daar ook een bekeuring voor gehad, het inhalen van een linksplakker.

Waarom? Mevrouw in d'r Toyota Aygo reed al vanaf oprit A1 (vanaf Hilversum) tot de A1 Amersfoort links, 1e deel tot Baarn is het 100, mevrouw reed 110 dus bleef er lekker achter hangen om de vrachtwagens voorbij te rijden.

Niet veel later stond het bordje ''130'' langs de weg, madame bleef consequent 100 - 110 rijden op de linker baan, net voor amersfoort had ik 't gehad en haalde d'r eventjes in (4 baans brede weg)

Guess what, bekeuring voor rechts inhalen, en ongeacht mijn verhaal en dashcam beelden, niks er tegen kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Speakerfreak95 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:17:
Om 't af te maken, heb ik daar ook een bekeuring voor gehad, het inhalen van een linksplakker.
Linksplakkers hebben vrijwel altijd een fluctuerende snelheid. Kwestie van ernaast rijden als ze hun hoogste snelheid hebben en je snelheid aanhouden als ze hun snelheid doen dalen. Kost wel iets meer tijd en geduld, maar dan kon je er niets meer aan doen :)

Vaak genoeg gedaan in het bijzijn van opvallende en onopvallende politieauto's. In veel gevallen geven ze het stopteken dan gewoon aan de linksplakker.

[ Voor 6% gewijzigd door Trommelrem op 19-05-2016 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 99% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:56 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-06 23:02
Trommelrem schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:18:
[...]

Linksplakkers hebben vrijwel altijd een fluctuerende snelheid. Kwestie van ernaast rijden als ze hun hoogste snelheid hebben en je snelheid aanhouden als ze hun snelheid doen dalen. Kost wel iets meer tijd en geduld, maar dan kon je er niets meer aan doen :)

Vaak genoeg gedaan in het bijzijn van opvallende en onopvallende politieauto's. In veel gevallen geven ze het stopteken dan gewoon aan de linksplakker.
Ik probeer dit soort dingen juist te vermijden, naast of achter zo'n linksplakker rijden. Die linksplakkers zijn namelijk ook degenen die ik ervoor aanzie om, zonder te spiegelen of dode hoek te checken, opeens de auto weer naar rechts te sturen met alle gevolgen van dien.

Mocht ik er een keer onverhoopt een rechts in moeten halen, dan ga ik er ook zo snel mogelijk voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
Trommelrem schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:18:
[...]

Linksplakkers hebben vrijwel altijd een fluctuerende snelheid. Kwestie van ernaast rijden als ze hun hoogste snelheid hebben en je snelheid aanhouden als ze hun snelheid doen dalen. Dan kon je er niets meer aan doen :)

Goed idee :)

Overigens bovenstaande boete ook ooit ongeveer gehad, jaren terug. Rare vent in een Mercedes haalde me in met 160 (ik reed 150, op de A2), reed een paar km verderop ineens links @ 110 km/h. Haalde 'm uiteindelijk rechts in (met één lege baan ertussen, dus 2 banen leeg en dan nóg links rijden), vervolgens herhaalt zich dit hele proces nog eens.
Trap het gas na 2e keer inhalen nog iets dieper in en word staande gehouden. Ze kwamen met te hoge snelheid, rechts inhalen en bumperkleven (bij die Benz, verder niet).

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

kakanox schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:08:
Moet ik dan naar rechts gaan en net zo hard remmen als op de linkerbaan? Merk namelijk vaak dat ik daar "commentaar" op krijg van mensen op de linkerbaan. Als het links (voor me) plotseling remt, en er is weer een kilometer vrij op de rechterbaan, dan ga ik snel naar rechts (om te voorkomen dat ik ook moet remmen). Zouden meer mensen moeten doen, want dan voorkomt het harmonicafiles.
Uiteraard ga ik dan rechts niet versnellen, maar ook niet in de ankers, en ik ga ook geen vrachtwagens die daar nog 80 km/h rijden ophouden, dus de snelheid van de vrachtwagens houd ik minimaal aan.
Welnee, je hebt zelf toch alle nuance al benoemd? Zoals ik het lees plank jij er niet rechts onverminderd hard langs om hem er zover mogelijk in de rij weer tussen te proppen.

Ik neem wel even aan dat je sowieso al naar rechts ging als daar ruimte voor was, en dat je het niet pas doet als links gaat afremmen. Dat zou net weer een beetje jammer zijn. ;)
Het enige nadeel: Als de persoon áchter degene die naar rechts gaat niet op zit te letten ontstaat er een aanrijding, al zou je denken dat een auto die plotseling naar rechts gaat en de remlichten daarvoor een signaal zijn..
Het grote nadeel is dat als iemand anders toch ook eindelijk snapt dat je naar rechts kunt het een aanrijding kan worden.
dfrenner schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:12:

Betutteling ten top.

Oh ja, ik zie het al, enorm veel uitritten. Ja doorrijden en inhalen kan echt niet hoor, veel te onoverzichtelijk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
kakanox schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:08:
.... Als het links (voor me) plotseling remt, en er is weer een kilometer vrij op de rechterbaan, dan ga ik snel naar rechts (om te voorkomen dat ik ook moet remmen)....
Komt als het goed is nooit voor natuurlijk .... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
Gonadan schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:23:
[...]

Welnee, je hebt zelf toch alle nuance al benoemd? Zoals ik het lees plank jij er niet rechts onverminderd hard langs om hem er zover mogelijk in de rij weer tussen te proppen.
Dat klopt.
[...]
Ik neem wel even aan dat je sowieso al naar rechts ging als daar ruimte voor was, en dat je het niet pas doet als links gaat afremmen. Dat zou net weer een beetje jammer zijn. ;)
Als het druk is en links niet doorrijdt blijf ik vaak wel links zolang de snelheid daar constant is. Anders krijg je continu prop- en frustratie-situaties omdat iedereen verwacht dat die ene auto die daar rechts rijdt vast niet harder wil dan wat er op de linkerbaan gereden wordt, en het gat dat ik achterlaat dan dus dicht gehouden wordt.

Wordt het écht druk, dan ga ik soms rechts rijden op een vaste snelheid. Vaak kan je 100 km/h prima volhouden, behalve bij vrachtwagens, ondanks dat het links gemiddeld langzamer rijdt.
[...]Het grote nadeel is dat als iemand anders toch ook eindelijk snapt dat je naar rechts kunt het een aanrijding kan worden.
Dan kan het altijd een aanrijding worden. Je moet namelijk altijd even kijken of er wel ruimte is als je naar rechts wil, ook als je denkt dat die baan leeg is. En zeker als je <80 rijdt op de linkerbaan, want dan kon er zomaar weleens een vrachtwagen in de weg zitten.
Daarnaast kan je als "rechts-inhaler" ook gewoon anticiperen op dat auto's links weleens hetzelfde goede idee kunnen krijgen.
begintmeta schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:28:
[...]

Komt als het goed is nooit voor natuurlijk .... :>
Helaas... :) Dagelijks.

[ Voor 5% gewijzigd door kakanox op 19-05-2016 10:31 ]

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:15

TommyGun

Stik er maar in!

Bumperkleven is veel duurder (indien meneer agent het ziet) dan rechts inhalen, dus meestal kies ik voor laatstgenoemde. Soms ga ik er wel links omheen (als zo'n linksplakker in het midden hangt op een rijbaan met 3 rijstroken), maar daar gaat dan wel groot licht aan vooraf.
dfrenner schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:12:
[...]

Betutteling ten top.

Doorgetrokken strepen liggen er te pas en onpas. Ik let er meestal niet eens meer op...

[ Voor 54% gewijzigd door TommyGun op 19-05-2016 10:34 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Dan moet je misschien toch sneller weer naar rechts, of meer afstand houden.

[ Voor 9% gewijzigd door begintmeta op 19-05-2016 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

kakanox schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:30:
Als het druk is en links niet doorrijdt blijf ik vaak wel links zolang de snelheid daar constant is. Anders krijg je continu prop- en frustratie-situaties omdat iedereen verwacht dat die ene auto die daar rechts rijdt vast niet harder wil dan wat er op de linkerbaan gereden wordt, en het gat dat ik achterlaat dan dus dicht gehouden wordt.

Wordt het écht druk, dan ga ik soms rechts rijden op een vaste snelheid. Vaak kan je 100 km/h prima volhouden, behalve bij vrachtwagens, ondanks dat het links gemiddeld langzamer rijdt.
Wat is dan de definitie van druk? Want als het links niet doorrijdt noem ik het al druk en ga ik gewoon lekker rechts rijden, veel rustiger.

Rijdt links nog significant sneller dan rechts dan is het vaak niet echt druk en hoef je je ook geen zorgen te maken dat je er niet meer tussen komt. Maar als de stroom constant blijft dan kan ik wel begrijpen dat je gewoon links blijft, zeker met een heel lange rij doe ik dat dan ook gewoon.
Dan kan het altijd een aanrijding worden. Je moet namelijk altijd even kijken of er wel ruimte is als je naar rechts wil, ook als je denkt dat die baan leeg is. En zeker als je <80 rijdt op de linkerbaan, want dan kon er zomaar weleens een vrachtwagen in de weg zitten.
Daarnaast kan je als "rechts-inhaler" ook gewoon anticiperen op dat auto's links weleens hetzelfde goede idee kunnen krijgen.
Dat klopt. Feit is wel dat men links inhalers verwacht en rechts meestal niet. Het is in die zin onvoorspelbaar gedrag waardoor de kans op een fout van de ander (niet goed kijken) groter is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk

Waarom? Mevrouw in d'r Toyota Aygo reed al vanaf oprit A1 (vanaf Hilversum) tot de A1 Amersfoort links, 1e deel tot Baarn is het 100, mevrouw reed 110 dus bleef er lekker achter hangen om de vrachtwagens voorbij te rijden.

Niet veel later stond het bordje ''130'' langs de weg, madame bleef consequent 100 - 110 rijden op de linker baan, net voor amersfoort had ik 't gehad en haalde d'r eventjes in (4 baans brede weg)

Guess what, bekeuring voor rechts inhalen, en ongeacht mijn verhaal en dashcam beelden, niks er tegen kunnen doen.
Ik heb er al 4 gehad totaal van een irrritante BOA die blijkbaar ergens op de A12 bij Utrecht rijdt.
Maar te weinig ballen om je er persoonlijk op aan te spreken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-06 18:40
Ik zou zeggen links plakken, rechts ingehaald worden is heel storend en gevaarlijk, van de week bijna aanrijding gehad (reed 105 op de teller waar 100 is toegestaan, voor mensen daar over beginnen)
Precies op het moment dat ik naar rechts wou (er was weer ruimte) gingen twee auto's mij rechts voorbij.

Enig uitzondering is filevorming, maar ga er dan met max 20 km snelheidsverschil langs.

Wat mogelijk ook een reden is dat mensen niet rechts rijden is omdat ze normaal in de spits rijden en alvast de juiste rijbaan willen hebben, omdat ze hier anders niet meer op komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
...

Lijkt me op zich niet zo'n probleem, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

DVX73 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:02:
Ik zou zeggen links plakken, rechts ingehaald worden is heel storend en gevaarlijk, van de week bijna aanrijding gehad (reed 105 op de teller waar 100 is toegestaan, voor mensen daar over beginnen)
Precies op het moment dat ik naar rechts wou (er was weer ruimte) gingen twee auto's mij rechts voorbij.
Misschien had je al (veel) eerder naar rechts gekund?

Zo zijn er genoeg mensen die pas naar rechts gaan als ze de ingehaalde partij in hun binnenspiegel zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
DVX73 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:02:

Enig uitzondering is filevorming, maar ga er dan met max 20 km snelheidsverschil langs.

Wat mogelijk ook een reden is dat mensen niet rechts rijden is omdat ze normaal in de spits rijden en alvast de juiste rijbaan willen hebben, omdat ze hier anders niet meer op komen.
Maar hoe kunnen zij je rechts voorbij als jij direct bij ruimte naar rechts wilde gaan? Kwamen ze vanaf de vluchtstrook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
TommyGun schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:07:
[...]

Zo zijn er genoeg mensen die pas naar rechts gaan als ze de ingehaalde partij in hun binnenspiegel zien...
:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:17

servies

Veni Vidi Servici

TommyGun schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:32:
Bumperkleven is veel duurder (indien meneer agent het ziet) dan rechts inhalen, dus meestal kies ik voor laatstgenoemde. Soms ga ik er wel links omheen (als zo'n linksplakker in het midden hangt op een rijbaan met 3 rijstroken), maar daar gaat dan wel groot licht aan vooraf.

[...]

Doorgetrokken strepen liggen er te pas en onpas. Ik let er meestal niet eens meer op...
't is wel een dure :( €230 iets meer dan een jaar geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Onderbouw je reactie? Je kunt al veel eerder naar rechts namelijk. En nee, dan snij je niemand af.
servies schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:09:
[...]

't is wel een dure :( €230 iets meer dan een jaar geleden...
Zeker, die bedragen gaan ook nergens over.

[ Voor 33% gewijzigd door TommyGun op 19-05-2016 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-06 13:38

RoofTurkey

PredatorKalkoen

TommyGun schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:07:
[...]

Dat is ook de bedoeling, tenminste één lamp in de binnenspiegel en twee in de zijspiegel te zien. En dan snij je iemand nog redelijk af op snelweg snelheden als je bedenkt dat tenminste twee seconden afstand de bedoeling is. Ga anders maar eens met ACC rijden en kijk dan eens hoe vaak die op de rem gaat als er weer eens iemand te krap voor je weer terug komt naar de rechter baan :F .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

RoofTurkey schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:11:
[...]

Dat is ook de bedoeling, tenminste één lamp in de binnenspiegel en twee in de zijspiegel te zien. En dan snij je iemand nog redelijk af op snelweg snelheden als je bedenkt dat tenminste twee seconden afstand de bedoeling is. Ga anders maar eens met ACC rijden en kijk dan eens hoe vaak die op de rem gaat als er weer eens iemand te krap voor je weer terug komt naar de rechter baan :F .
Het een en ander is natuurlijk wel erg afhankelijk van het snelheidsverschil. Bij een vrachtwagen bijv. (inhalende partij 100 + km/h, vrachtwagen +- 85 kmh/) kun je al veel eerder naar rechts dan dat je de hele combinatie in je binnenspiegel ziet... Dan ben je al ontzettend veel verder en rij je dus onnodig links.

Ik heb geleerd dat je al kunt beginnen met het inzetten van de beweging naar rechts (dus incl. spiegelen) wanneer je de neus van de ander door je passagiers ruitje ziet. Natuurlijk moet je dan nog wel even controleren of het goed uit komt.

Helaas hebben 9 van de 10 mensen op de weg geen inzicht.

[ Voor 15% gewijzigd door TommyGun op 19-05-2016 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000

Cyphax

Moderator LNX
[...]

Natuurlijk ligt het wel aan die 4-5 auto's. Als die gewoon rechts blijven tot ze echt naar links moeten dan heb je veel minder gezeur. Ook het links blijven hangen met als excuus dat anderen elkaar de ruimte niet kunnen is anderen de ruimte niet gunnen. Je doet dan zelf net zo hard mee en houdt net zo hard het probleem in stand.
Het is een beetje een kip-ei-probleem; ik wil het ook niet doen, links blijven rijden, maar ik moet anderhalf uur rijden voor ik op m'n werk of weer thuis ben (hoewel in dat laatste geval er natuurlijk altijd minimaal een half uur bijkomt omdat de middagspits gewoon niet te ontwijken is als je ver moet) en dan heb ik geen zin om 1528789x vastgereden te worden achter een vrachtwagen.
Resultaat is dat ik verder vooruit moet denken, en veel eerder dan strikt noodzakelijk (tov het object dat je wilt inhalen dus) naar links moet om aan te sluiten in het treintje dat precies hetzelfde idee had.

Alternatief is dat je voor onbepaalde tijd (dat kan even duren) je geduld ziet wegsijpelen (het is op gegeven moment gewoon geen keuze meer) en dat kan je een paar weken volhouden, maar daarna pas je jezelf gewoon aan en probeer je zoveel mogelijk ergernissen te voorkomen. Maarja, daarmee word je ongewild onderdeel van het probleem :(

En sommige mensen vragen er gewoon om. Ik kwam vanmorgen van de A2 af de A12 op richting Den Haag en op de tweede strook van rechts reed een vrachtwagen die gewoon niet naar rechts ging, ondanks dat er meer dan ruimte genoeg was. Er was meer dan genoeg ruimte om die idioot gewoon comfortabel (qua ruimte) rechts in te halen. Dat soort mensen moeten eigenlijk een torenhoge boete krijgen. Maargoed, dat was dan wel een beetje een uitzondering; de meeste vrachtwagens die niet rechts aanhouden zijn zelf aan het inhalen (wat imho gewoon altijd verboden zou moeten zijn tijdens de spits en ook graag handhaven)

[ Voor 18% gewijzigd door Cyphax op 19-05-2016 11:16 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
TommyGun schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:10:

Onderbouw je reactie? Je kunt al veel eerder naar rechts namelijk. En nee, dan snij je niemand af.
Ik doelde op het feit dat mensen pas naar rechts gaan als ze de auto in de binnenspiegels zien, dat is wel erg laat... Niet vreemd dat je dan rechts wordt ingehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

dfrenner schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:17:
[...]

Ik doelde op het feit dat mensen pas naar rechts gaan als ze de auto in de binnenspiegels zien, dat is wel erg laat... Niet vreemd dat je dan rechts wordt ingehaald.
Oh, ik dacht dat je mijn gedachtegang voor gek verklaarde.

My bad :)

[ Voor 17% gewijzigd door TommyGun op 19-05-2016 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

TommyGun schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:13:
[...]

Het een en ander is natuurlijk wel erg afhankelijk van het snelheidsverschil. Bij een vrachtwagen bijv. (inhalende partij 100 + km/h, vrachtwagen +- 85 kmh/) kun je al veel eerder naar rechts dan dat je de hele combinatie in je binnenspiegel ziet... Dan ben je al ontzettend veel verder en rij je dus onnodig links.

Ik heb geleerd dat je al kunt beginnen met het inzetten van de beweging naar rechts (dus incl. spiegelen) wanneer je de neus van de ander door je passagiers ruitje ziet. Natuurlijk moet je dan nog wel even controleren of het goed uit komt.

Helaas hebben 9 van de 10 mensen op de weg geen inzicht.
Als je daarmee die twee seconden afstand in stand kunt houden is het helemaal prima, maar de meeste die op die manier denken kunnen dat niet in ieder geval. Ga maar eens meetellen of die twee seconden goed in stand worden gehouden ondanks jou manoeuvre. En ga ook maar eens tellen hoeveel sneller het verkeer achter jou nu echt op hun bestemming daardoor is en hoeveel extra risico het met zich meebrengt al dat gehaast ;) .

Ontopic: Door dit topic ben ik nu meer gaan letten op dit soort situatie's en gisteren heb ik een whopping tien minuten 'klem' gezeten op de A2 op een baan rechts van een linksplakker die net iets langzamer reed dan ik. Uiteindelijk toen er eindelijk ruimte was met een boogje om hem heen kunnen rijden en kunnen zien dat meneer lekker op de phone aan het spelen was |:( . Rechts voorbij had ook gekund, maar die boete ging ik me mooi niet riskeren :+ .

[ Voor 15% gewijzigd door RoofTurkey op 19-05-2016 11:21 ]

Grillmeister

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
RoofTurkey schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:11:
Ga toch weg, met inhalen geef je GAS! Dan vergroot je het snelheidsverschil met de rechterbaan nog meer dan er al was om in te halen en kun je gewoon 1 seconde na inhalen naar rechts... Als je zelf niet kunt inschatten wanneer je auto voor bij die ingehaalde auto is, moet je misschien maar geen auto meer rijden...
Nee juist niet, ik snap nu dat het anders op te vatten was.

Niemand zou mij ooit rechts kunnen inhalen, daar is gewoon geen ruimte voor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

RoofTurkey schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:18:
[...]

Als je daarmee die twee seconden afstand in stand kunt houden is het helemaal prima, maar de meeste die op die manier denken kunnen dat niet in ieder geval. Ga maar eens meetellen of die twee seconden goed in stand worden gehouden ondanks jou manoeuvre. En ga ook maar eens tellen hoeveel sneller het verkeer achter jou nu echt op hun bestemming daardoor is en hoeveel extra risico het met zich meebrengt al dat gehaast ;) .
Wat betreft die 2 seconden weet ik niet wat het in werkelijkheid is, zoveel ben ik daar niet mee bezig.

Ik zorg er wel voor dat degene die ik inhaal niet op de rem hoeft (dus ik snijd niet af). Plus dat ik zo snel mogelijk ruimte maak / wil maken voor het andere snelle(re) verkeer dat mij weer voorbij wil. Dus inderdaad wat hierboven ook gezegd wordt; extra gas bij het inhalen.

Je laatste zin snap ik overigens niet; je bedoelt te zeggen dat de 'sukkelaar' maar iets later op z'n werk is maar wel veel relaxter? Dat kan, maar rijden gaat mij om de beleving, ook al is de winst minimaal. En natuurlijk een deel ergernis en ongeduld... maar dat terzijde :P.

[ Voor 14% gewijzigd door TommyGun op 19-05-2016 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

TommyGun schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:22:
[...]

Wat betreft die 2 seconden weet ik niet wat het in werkelijkheid is, zoveel ben ik daar niet mee bezig. Je laatste zin snap ik overigens niet; je bedoelt te zeggen dat de 'sukkelaar' maar iets later op z'n werk is maar wel veel relaxter? Dat kan, maar rijden gaat mij om de beleving, ook al is de winst minimaal. En natuurlijk eel deel ergernis en ongeduld... maar dat terzijde :P.
Helemaal begrijpelijk, ik rijd zelf ook graag door op leuke landweggetjes. Maar het punt is vooral dat tijdens het rijden je ook verantwoordelijk bent voor de veiligheid van de bestuurders om je heen. En die breng je met te krap inhalen gewoon in gevaar, hoe klein het extra risico ook is het lijkt me het niet waard.

Pas heb ik nog een iemand zien invoegen die meteen (met 90km/u op een 120km/u limiet) naar links ging na het invoegen om de vrachtwagen ook ruimte te geven om in te voegen die voor hem reed. Toen reed er een MPV al op de snelweg met pak hem beet 150km/u. Die had geen zin om iets te vertragen terwijl de net ingevoegde auto nog bezig was met op snelheid te komen. Dus direct na de vrachtwagen ging meneer naar rechts om in te halen, maar de bestuurder van de zojuist ingevoegde wagen was waarschijnlijk een beetje geschrokken van de snelheid waarmee de MPV naderde en dus ging hij zsm naar rechts. Met tot gevolg dat de MPV richting de vluchtstrook moest om te ontwijken en ook nog eens in de slip raakte. Gelukkig was het rustig op de weg en heeft meneer in de MPV met flink wat schaamte zijn weg heelhuids kunnen hervatten...

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:52

Dawn

..Sworn to the Dark..

[...]

...zo leer je het wel tijdens je rijlessen
echter is het wel zo dat, afhankelijk van het snelheidsverschil, dit eerder kan.

er is in dat opzicht niets verveldender dan iemand die je links inhaald, naar rechts komt terwijl je 50m verderop weer op zijn bumper zit omdat ze hun snelheid laten vieren (verkeerde inschatting).

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
[...]

Ligt aan de snelheid en het onderlinge snelheidsverschil.

Als je met 130 een vrachtauto voorbij gaat kan je sneller naar rechts dan wanneer je met 130 een auto die 125 rijdt voorbij gaat.
In het tweede geval is het heel logisch om pas naar rechts te gaan als je de auto in de binnenspiegel ziet, anders zit je in de bufferzone van de auto die je gepasseerd bent en moet hij afremmen om weer voldoende afstand ten opzichte van jou te kunnen houden.

Misschien kan jij heel goed de snelheid inschatten, maar bedenk je dat niet iedereen het kan en mensen op safe spelen en pas naar rechts gaan als ze de auto in hun binnen spiegels zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Dawn schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:30:
...zo leer je het wel tijdens je rijlessen
echter is het wel zo dat, afhankelijk van het snelheidsverschil, dit eerder kan.

er is in dat opzicht niets verveldender dan iemand die je links inhaald, naar rechts komt terwijl je 50m verderop weer op zijn bumper zit omdat ze hun snelheid laten vieren (verkeerde inschatting).
DVX73 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:31:
Ligt aan de snelheid en het onderlinge snelheidsverschil.

Als je met 130 een vrachtauto voorbij gaat kan je sneller naar rechts dan wanneer je met 130 een auto die 125 rijdt voorbij gaat.
In het tweede geval is het heel logisch om pas naar rechts te gaan als je de auto in de binnenspiegel ziet, anders zit je in de bufferzone van de auto die je gepasseerd bent en moet hij afremmen om weer voldoende afstand ten opzichte van jou te kunnen houden.

Misschien kan jij heel goed de snelheid inschatten, maar bedenk je dat niet iedereen het kan en mensen op safe spelen en pas naar rechts gaan als ze de auto in hun binnen spiegels zien.
Tijdens je rijles leer je ook: Inhalen = gasgeven
Dus met 130 iemand inhalen die 125 rijdt is al niet juist.

Met mijn rijlessen was de vmax nog 120 en leerde ik dat inhalen tot 140 mocht. Natuurlijk kun je dan een boete krijgen, maar anders moest ik er maar gewoon achter blijven en aanpassen.

[ Voor 17% gewijzigd door BlakHawk op 19-05-2016 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
dfrenner schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:37:
[...]
Dus met 130 iemand inhalen die 125 rijdt is al niet juist.
Ik vind het onzin. 130 is de Vmax. Als ik daarmee in wil halen en jij wil 160 rijden heb je vette pech, dan wacht je maar even tot ik uit de weg ben.
Dawn schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:30:
Dit heb ik váák op de fiets. Rijd ik in een 30 zone 35 km/h op GPS (ja, dat mag op de fiets, en ik houd me dan bewust in ivm er anders een te groot snelheidsverschil ontstaat), word ik ingehaald door een auto die vóór me ineens 30~35 op de teller gaat rijden. Als het niet zo gevaarlijk was zou ik er links voorbij vliegen om een punt te maken.

Op 50-wegen ook... als ik in het midden van de weg zit met m'n fiets en GPS 52 km/h rijd, dan doe ik dat om te voorkomen dat automobilisten me links in gaan halen waar het niet kan en niet nodig is. Blijf er vrdmm achter.

[ Voor 57% gewijzigd door kakanox op 19-05-2016 11:43 ]

Ga toch fietsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlakHawk
kakanox schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:40:
[...]
Ik vind het onzin. 130 is de Vmax. Als ik daarmee in wil halen en jij wil 160 rijden heb je vette pech, dan wacht je maar even tot ik uit de weg ben.
Dat kan jij onzin vinden, ga ik weer terug naar inhalen = gasgeven... Eerste wat je leert op je rijles snelweg. Je hoeft geen 160 te rijden, maar met gasgeven ben je er zo voorbij.

Anders blijf je er maar achter hangen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purehz
kakanox schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:40:
[...]
Nou, volgens de wet mag je inderdaad 130, maar kan me helemaal kapot ergeren aan mensen die met minimaal verschil inhalen. Inhalen hoor je snel te doen, ander kun je het beter niet doen.

Inhalen op de snelweg en op een niet-snelweg is wel een verschil, maar alsnog hinder je anderen die ook willen inhalen.

Edit: Kan wel begrip opbrengen als ik kan zien dat de auto die inhaalt simpelweg niet sneller is of niet sneller kan optrekken. Maar gooi hem dan niet op het laatste moment ervoor. Als je al een poosje bijv. 2-3 vrachtwagen zonder mogelijkheid om naar rechts te gaaninhaalt met een redelijke snelheid, prima!

[ Voor 21% gewijzigd door Purehz op 19-05-2016 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
Purehz schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:42:
Nou, volgens de wet mag je inderdaad 130, maar kan me helemaal kapot ergeren aan mensen die met minimaal verschil inhalen. Inhalen hoor je snel te doen, ander kun je het beter niet doen.
Meestal rijd ik dan 110, en versnel ik naar 130 om vrachtverkeer en/of autobussen in te halen.
Jullie kunnen er van maken wat je willen, maar het is op de snelweg in Nederland gewoon niet zo.
Ik steek 'm dan vaak al op 134 GPS - als jij harder rijdt dan mijn snelheid zit jíj fout, niet ik. Als ik met 134 een auto inhaal die 125 of zelfs 127 rijdt zit ik je niet in de weg, tenzij je ruim boven de maximumsnelheid zat.

Ik rijd zelf ook weleens te hard, maar als ik zie dat iemand met ~130 inhaalt en ik moet daar op wachten hoor ik die frustratie bij me te houden. Ik zit dan namelijk fout.

Op 80-wegen: Zeker, overschrijd de snelheid alsjeblieft als je inhaalt. Ik wil je niet op m'n bumper.
Zorg a.u.b. wel dat je 'm recht houdt, als je weer naar rechts gaat. Die doorgetrokken strepen zitten er vaak niet voor niks (maar kunnen er ook zitten ivm slecht wegdek).

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
kakanox schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:48:
[...]

Meestal rijd ik dan 110, en versnel ik naar 130 om vrachtverkeer en/of autobussen in te halen.
Jullie kunnen er van maken wat je willen, maar het is op de snelweg in Nederland gewoon niet zo.
Ik steek 'm dan vaak al op 134 GPS - als jij harder rijdt dan mijn snelheid zit jíj fout, niet ik. Als ik met 134 een auto inhaal die 125 of zelfs 127 rijdt zit ik je niet in de weg, tenzij je ruim boven de maximumsnelheid zat.

Ik rijd zelf ook weleens te hard, maar als ik zie dat iemand met ~130 inhaalt en ik moet daar op wachten hoor ik die frustratie bij me te houden. Ik zit dan namelijk fout.

Op 80-wegen: Zeker, overschrijd de snelheid alsjeblieft als je inhaalt. Ik wil je niet op m'n bumper.
Zorg a.u.b. wel dat je 'm recht houdt, als je weer naar rechts gaat. Die doorgetrokken strepen zitten er vaak niet voor niks (maar kunnen er ook zitten ivm slecht wegdek).
Snap dat je aangevallen voelt, maar bedoel met mn post niet jou. Jij versnelt, zoals je zelf aangeeft om vrachtwagens en een enkele keer een auto die circa 10km/h zachter rijdt. Heb ik geen enkel probleem mee, zoals ik aangaf in de Edit in mijn post.

Doel meer op de auto's die enkele km/h verschil inhalen. waarbij je je afvraagt wat ze aan t doen zijn en of ze uberhaupt wel inhalen. Dan denk ik, blijf er dan lekker achter.

Inhalen op 80/60 wegen doe ik altijd snel, geen moeite mee om dan even wat harder te rijden. 3 punten waar ik op let bij zulke wegen. Alleen inhalen als je zeker weet dat je er langs komt, Is het veilig/overzichtelijk, zo snel mogelijk om het uiteindelijk voor iedereen veilig te houden.
Tot slot, bij twijfel nooit inhalen ;) Grootste verschil maakt eigenlijk de auto waarin je rijdt. Met mn vriendin's Fiat Seicento zou ik niet snel inhalen, kunt niet snel acceleren. Met mn eigen BMW 535d met 272PK en 560nM is inhalen geen probleem 8)

Zie hier het gevaar van te laat inhalen op een onoverzichtelijk punt:
https://www.youtube.com/watch?v=LJWTr_Y1jro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Rechts er voorbij. Afgelopen week op de A2 bij Eindhoven nog meegemaakt. Daar splitsen 4 banen zich in 2/2. Ik nam de rechter 2. Ik voeg vroeg naar de meest rechtse baan, vervolgens rijd ik gewoon 120 omdat het daar vrij leeg was. Halverwege voegen nog twee auto's in en blijven met 110 links rijden.

Ik reed ze dus +/- 20 seconden later rechts voorbij en vervolgens ga ik links rijden omdat er een vrachtwagen in beeld kwam, ik had kunnen remmen en achter ze aan kunnen plakken. Meneer links zat op zijn telefoon te kijken, en terwijl ik hem rechts voorbij reed werd ie boos en gaat lopen kleven en seinen minuten lang. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
Purehz schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:59:
Met mn eigen BMW 535d met 272PK en 560nM is inhalen geen probleem 8)
Egoist! Dat had best een 520d kunnen zijn. Dan had je dame nu een Abarth 500 kunnen rijden ofzo, die schieten tenminste op ;)

Overigens is inhalen vaak ook techniek. Ik heb zelf ca. 1200 kg auto met 75 pk. In de 3 wil die nog best vlot inhalen, maar dan staat de toerenteller wel in de rechterhelft van de schaal.

Er is overigens nog iets aan de hand.
Soms is het zo druk dat je niet meer aan het inhalen bent, maar "Amerika-rijden"; allemaal naast elkaar, op alle banen, ongeveer even hard. A16 tussen Brienenoord en Dordrecht heb ik dit wel vaker.

Door het volume aan auto's dat er ontstaat kan je niet naar rechts. Helaas zijn er ook dan áltijd mensen die gaan zitten "duwen" of rechts inhalen.

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
Purehz schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:59:
[...]

Doel meer op de auto's die enkele km/h verschil inhalen. waarbij je je afvraagt wat ze aan t doen zijn en of ze uberhaupt wel inhalen. Dan denk ik, blijf er dan lekker achter.
Als je op een 130 weg inhalen met 105 bedoel dan snap ik je.

Als iemand op diezelfde weg met 128 iemand die 125 rijdt inhaalt dan moet je niet moeilijk (lees bumperkleven) doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Oh shit, nu wordt het Het Wegmisbruikers Topic.

Nee het is niet 'te laat' als je wacht met inhalen tot je de auto in de binnenspiegel ziet, dat is zoals het hoort en voorkomt schrikreacties.

Nee het is ook geen ramp om het eerder te doen als je significant snelheidsverschil hebt, het kan bevorderlijk zijn voor de doorstroming.

Maar als je in het eerste geval meteen in het gat duikt om rechts in te halen ben je gewoon een debiel en mag je wel even aan je geduld gaan werken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
kakanox schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:03:
[...]
Egoist! Dat had best een 520d kunnen zijn. Dan had je dame nu een Abarth 500 kunnen rijden ofzo, die schieten tenminste op ;)
Haha tis al een oudje (2005), krijg je nu rond de 10k voor. Dus die Abarth mag ze zelf voor sparen.
DVX73 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:04:
[...]

Als je op een 130 weg inhalen met 105 bedoel dan snap ik je.

Als iemand op diezelfde weg met 128 iemand die 125 rijdt inhaalt dan moet je niet moeilijk (lees bumperkleven) doen.
Als je dat in de spits doet, inhalen met bv 115km/h, krijg je dus auto's die gaan zitten remmen en een KM verderop rijd je 80... Ook niet iets waar je je medeweggebruikers blij mee maakt.

[ Voor 25% gewijzigd door Purehz op 19-05-2016 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
Purehz schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:12:
[...]
Als je dat in de spits doet krijg je dus auto's die gaan zitten remmen en een KM verderop rijd je 80... Ook niet iets waar je je medeweggebruikers blij mee maakt.
Dus daarom moet je als je erachter zit het gas laslaten en ook 128 gaan rijden.
Niet doorrijden tot de ander zijn bumper en dan op de rem trappen, want dan rijdt iedereen een KM verder idd 80.

gewijzigd ivm spelling...

[ Voor 3% gewijzigd door DVX73 op 19-05-2016 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Cyphax schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:13:
Het is een beetje een kip-ei-probleem; ik wil het ook niet doen, links blijven rijden, maar ik moet anderhalf uur rijden voor ik op m'n werk of weer thuis ben (hoewel in dat laatste geval er natuurlijk altijd minimaal een half uur bijkomt omdat de middagspits gewoon niet te ontwijken is als je ver moet) en dan heb ik geen zin om 1528789x vastgereden te worden achter een vrachtwagen.
Resultaat is dat ik verder vooruit moet denken, en veel eerder dan strikt noodzakelijk (tov het object dat je wilt inhalen dus) naar links moet om aan te sluiten in het treintje dat precies hetzelfde idee had.
Ja en nee. Aan de ene kant snap ik heel goed dat jij het zo ervaart en die keuze maakt, je 'moet' (niets moet) bijna wel.

Aan de andere kant is het gewoon een kulredenering want als iedereen zich gewoon aan de regels zou houden had je het probleem bijna niet. Helaas zijn er altijd mensen die zo blijven denken waardoor ze bovenstaande redenering toepassen. Het is een utopie om te denken dat iedereen mee gaat doen. Dus onder de streep 'moet' je inderdaad wel.
Alternatief is dat je voor onbepaalde tijd (dat kan even duren) je geduld ziet wegsijpelen (het is op gegeven moment gewoon geen keuze meer) en dat kan je een paar weken volhouden, maar daarna pas je jezelf gewoon aan en probeer je zoveel mogelijk ergernissen te voorkomen. Maarja, daarmee word je ongewild onderdeel van het probleem :(
Het alternatief is dat ik artikel 54 voor treintjes wat minder serieus neem. Gewoon snelheid aanpassen en invoegen, past altijd (fysiek). Ik weiger structureel onderdeel van het probleem te zijn. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

kakanox schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:03:
[...]

Door het volume aan auto's dat er ontstaat kan je niet naar rechts. Helaas zijn er ook dan áltijd mensen die gaan zitten "duwen" of rechts inhalen.
Dus er is wel ruimte rechts? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
TommyGun schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:43:
[...]

Dus er is wel ruimte rechts? O-)
Alleen als je je niet aan de wet houdt.
100 km/h, 55 meter ruimte.

[ Voor 6% gewijzigd door kakanox op 19-05-2016 12:46 ]

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:45
kakanox schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:46:
[...]
Als je in die 55 meter een auto in kan halen is dat bijzonder knap te noemen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kakanox
LordSinclair schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:48:
[...]

Als je in die 55 meter een auto in kan halen is dat bijzonder knap te noemen.
Try me... geen enkel probleem, zeker niet met een beetje power onder de rechtervoet.

Weet niet hoe lang jouw auto is, maar de mijne is maar 4,37m.

[ Voor 10% gewijzigd door kakanox op 19-05-2016 12:49 ]

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

kakanox schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:46:
[...]
Als we dat zouden doen dan worden alle files x10 langer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DVX73
TommyGun schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:50:
[...]

Als we dat zouden doen dan worden alle files x10 langer.
Juist niet, je kan dan zonder te hoeven remmen snelheidsschommelingen van je voorganger opvangen.
Hierdoor krijg je dus minder files.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:00
Alle mensen die zeggen "Ik ga er gewoon rechts voorbij want je hoort links aan te houden" missen wat mij betreft gewoon een flink stuk verkeersinzicht of vertikken het om iets verder na te denken.

Als er rechts een vrachtwagen rijdt wil auto 1 daar voorbij. Auto 2 wil er ook voorbij en sluit daarachter aan, auto 3 idem. Nu kan je er over discusseren hoeveel auto's aan mogen sluiten voordat het "links rijden" wordt maar in de basis sta je gewoon allemaal in de rij om de vrachtwagen in te halen en wacht je op je beurt.

Als de rijd een bepaalde lengte bereikt zal vanzelf iemand beslissen om maar gewoon rechts te gaan rijden wat natuurlijk prima is. Voor mij is dan de regel dat je gewoon mee rijdt met het verkeer links, wordt daar geremd haal je je voet van het gas (maar remt uiteraard niet).

Naar links gaan en gas bijgeven ben je voor mij gewoon een hufter die het niet begrepen heeft. Net als mensen die op links gaten dicht gaan rijden om mensen van rechts er niet tussen te laten. Door dat te doen gaat er uiteindelijk niemand meer naar rechts omdat je er niet tussen komt.

Mij valt op dat mensen altijd een heel binaire mening hierover hebben. Het verkeer is gewoon een samenspel met zijn alle en het gaat er om met zijn alle zo snel en veilig mogelijk op bestemming te komen. Dat is veel belangrijker dan dat jij een paar "onnodige" linksplakkers corrigeert door ze rechts in te halen of een paar auto's voorsprong te pakken of iemand er niet tussen te laten.

En helemaal eens met dit:
Trommelrem schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:16:
[...]Mijn rembelasting zou nul zijn want ik rem niet op snelwegen. Is prima te implementeren met rekeningrijden.
- Mensen zoveel afstand houden zodat bange invoegers eindelijk aan het einde van de invoegstrook gaan invoegen en bij weefvakken ook in het midden in- en uitvoegen.

[ Voor 12% gewijzigd door assje op 19-05-2016 13:07 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
assje schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:05:
Als er rechts een vrachtwagen rijdt wil auto 1 daar voorbij. Auto 2 wil er ook voorbij en sluit daarachter aan, auto 3 idem. Nu kan je er over discusseren hoeveel auto's aan mogen sluiten voordat het "links rijden" wordt maar in de basis sta je gewoon allemaal in de rij om de vrachtwagen in te halen en wacht je op je beurt.
Gewoon achter de vrachtwagen je tempo al aanpassen en naar links gaan als het moment van daadwerkelijk inhalen daar is. Je hoeft geen 500m al naar links omdat er al 450m aan "wachtende" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

assje schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:05:

Als de rijd een bepaalde lengte bereikt zal vanzelf iemand beslissen om maar gewoon rechts te gaan rijden wat natuurlijk prima is. Voor mij is dan de regel dat je gewoon mee rijdt met het verkeer links, wordt daar geremd haal je je voet van het gas (maar remt uiteraard niet).

Naar links gaan en gas bijgeven ben je voor mij gewoon een hufter die het niet begrepen heeft. Net als mensen die op links gaten dicht gaan rijden om mensen van rechts er niet tussen te laten. Door dat te doen gaat er uiteindelijk niemand meer naar rechts omdat je er niet tussen komt.
Het is afhankelijk van de situatie maar doorgaans ga ik rechts rijden (asfalt benutten, minder fluctuatie in snelheid) en bepaal ik of ik vervolgens achteraan dat treintje terug aansluit of ertussen ga. Als er in dat treintje een gat valt waar mijn auto 2x in kan dan ga ik er gewoon tussen hoor... Anders loop je weer het risico dat iemand anders het gat dicht rijdt waardoor je niet eens meer de kans hebt om naar links te gaan, ook al is je intentie om netjes achter de laatste van het initiële treintje aan te sluiten (maar logischerwijs is zo'n treintje dan alweer langer geworden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
LordSinclair schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:08:
[...]

Gewoon achter de vrachtwagen je tempo al aanpassen en naar links gaan als het moment van daadwerkelijk inhalen daar is. Je hoeft geen 500m al naar links omdat er al 450m aan "wachtende" zijn.
Dus als een rij van 40 auto's 5 vrachtwagens inhaalt met steeds een tussenruimte van 100m krijg je dat al die 40 auto's 5x in 2e splitsen en opnieuw ritsen voor iedere vrachtwagen (als iedereen daar goed aan meewerkt).

In deze specifieke situatie ben je volgens mij beter af als iedereen gewoon gezamelijk de 5 vrachtwagens inhaalt en de rechterbaan laat voor wat het is.

Uiteraard is dit een extreem geval maar er is altijd grijs gebied waarmee je weer komt op het samenspel dat verkeer met elkaar is.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
assje schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:11:
[...]

Dus als een rij van 40 auto's 5 vrachtwagens inhaalt met steeds een tussenruimte van 100m krijg je dat al die 40 auto's 5x in 2e splitsen en opnieuw ritsen voor iedere vrachtwagen (als iedereen daar goed aan meewerkt).

In deze specifieke situatie ben je volgens mij beter af als iedereen gewoon gezamelijk de 5 vrachtwagens inhaalt en de rechterbaan laat voor wat het is.

Uiteraard is dit een extreem geval maar er is altijd grijs gebied waarmee je weer komt op het samenspel dat verkeer met elkaar is.
Je geeft precies aan waarom iedereen links blijft rijden. Er is altijd verderop wel iets om in te halen "met z'n allen" ;)

Dat in de tussentijd nog andere kunnen passeren die graag wat sneller willen rijden doet er niet meer toe.

[ Voor 6% gewijzigd door LordSinclair op 19-05-2016 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

[...]

Je vergeet even dat er achteraan meer en meer auto's aansluiten waardoor je uiteindelijk een rijstrook hebt met ontzettend veel auto's (en er hoeft er maar 1 tussen te zitten die gaat inhalen met 5km/h verschil of onder de Vmax rijdt...) en dat de rechterrijstrook onbenut blijft (afgezien van een paar vrachtwagens).

Daarom zijn rijbanen met 2 rijstroken ook gewoon klote :(

[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 19-05-2016 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
LordSinclair schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:12:
[...]

Je geeft precies aan waarom iedereen links blijft rijden. Er is altijd verderop wel iets om in te halen "met z'n allen" ;)
Waarom is het voor de 2e en 3e auto wel een legitieme reden om te wachten achter de inhaler en voor de 4e en 5e niet?

Als iedereen voldoende afstand zou houden zou dit in theorie kunnen werken, in de praktijk niet (zie bovenstaand voorbeeld met 5 vrachtwagens.

Naar rechts gaan heeft alleen zin als er ook daadwerkelijk iemand voorbij kan. Ik wil de vrachtwagen inhalen, ik kan naar rechts gaan voor iemand anders die dezelfde vrachtwagen wil inhalen. Misschien wil ik zelfs wel sneller rijden dan de persoon achter me?

[ Voor 20% gewijzigd door assje op 19-05-2016 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
assje schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:13:
[...]

Waarom is het voor de 2e en 3e auto wel een legitieme reden om te wachten achter de inhaler en voor de 4e en 5e niet?
Dat zeg ik nergens. Je gaat pas naar links als je vlak achter het in te halen object zit. Zo heb je geen 2e en 3e wachtende op de linkerbaan. Want die rijden gewoon rechts mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

LordSinclair schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:14:
[...]

Dat zeg ik nergens. Je gaat pas naar links als je vlak achter het in te halen object zit. Zo heb je geen 2e en 3e wachtende op de linkerbaan. Want die rijden gewoon rechts mee.
Zo zou het moeten zijn ja, volledig mee eens. Totdat Truus besluit het object in te halen met 100@130 |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
TommyGun schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:15:
[...]

Zo zou het moeten zijn ja, volledig mee eens. Totdat Truus besluit het object in te halen met 100@130 |:(
Het komt vooral omdat iedereen bang is "hun" plek op de linkerbaan te verliezen en dus deze graag het liefst zo vroeg mogelijk claimen. Dan krijg je een rijtje aan wachtende mensen op de linkerbaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
LordSinclair schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:14:
[...]

Volgens mij hebben we het over de situatie waar het druk is, er rijden dus zowel op de linker en rechter baan auto's en/of vrachtwagens.

Het verkeer gedraagt zich eenvoudigweg gewoon niet hetzelfde bij verschillende belasting.
LordSinclair schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:17:
[...]

Het komt vooral omdat iedereen bang is "hun" plek op de linkerbaan te verliezen en dus deze graag het liefst zo vroeg mogelijk claimen. Dan krijg je een rijtje aan wachtende mensen op de linkerbaan.
En dit wordt pas weer een probleem op het moment dat een andere hufter (ja de linksplakkers zijn als het te gek wordt ook hufters) besluit er maar rechts voorbij te gaan gassen.

[ Voor 32% gewijzigd door assje op 19-05-2016 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
oeps

[ Voor 97% gewijzigd door assje op 19-05-2016 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
TommyGun schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:13:
[...]
Daarom zijn rijbanen met 2 rijstroken ook gewoon klote :(
Ik stel mezelf altijd de volgende vraag:

Als er een 3e rijstrook zou zijn, zou ik nu dan naar links gaan om in te halen;
ja? -> ik blijf links
nee? -> terug naar rechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik haal alleen rechts in als er links file is, mag dat?
Bij plakkers niet, dan ga ik er wel links voorbij als dat kan. Ik plak soms zelf ook wel eens, soms heeft het een reden, voorsorteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

assje schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:17:
Volgens mij hebben we het over de situatie waar het druk is, er rijden dus zowel op de linker en rechter baan auto's en/of vrachtwagens.
Volgens mij hebben we het nog altijd over de situatie dat er daadwerkelijk ruimte is om naar rechts te gaan, anders kan je het onmogelijk links plakken noemen en is rechts inhalen ook niet mogelijk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Gonadan schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:37:
[...]

Volgens mij hebben we het nog altijd over de situatie dat er daadwerkelijk ruimte is om naar rechts te gaan, anders kan je het onmogelijk links plakken noemen en is rechts inhalen ook niet mogelijk.
Wanneer is er ruimte om naar rechts te gaan? 20m? 100m? En moet je perse in ieder gat naar rechts als iedereen gewoon achter zijn voorganger aan rijdt (als het druk is dus).

Ik woon/werk in de rand van de randstad en rij bijna al mijn kilometers in drukte. Aan de kant gaan voor mensen die sneller willen is nauwelijks van toepassing omdat niemand sneller kan. Het enige dat er gebeurt is touwtrekken door mensen van beide kampen (extreem links en extreem rechts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:44
LordSinclair schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:17:
[...]

het is ook gewoon vervelend als je achter een vrachtwagen terecht komt en dan op zo'n hele trein moet wachten. Als het een beetje druk is blijf ik ook gewoon links zitten tenzij de volgende vrachtwagen heel ver weg is.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• assje
haarbal schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:04:
[...]

het is ook gewoon vervelend als je achter een vrachtwagen terecht komt en dan op zo'n hele trein moet wachten. Als het een beetje druk is blijf ik ook gewoon links zitten tenzij de volgende vrachtwagen heel ver weg is.
Ik laat als ik in een treintje zit dan ook altijd ruimte voor mensen achter een vrachtwagen om ertussen te komen, als iedereen dat zou doen zou het probleem ook stukken minder zijn (en minder bezwaar hebben om sneller naar rechts te gaan).

Kleine moeite om te bedenken dat mensen die met 120km/u op een vrachtwagen afrijden op de rechterbaan ook graag naar links willen om er langs te gaan en even je voet van het gas te halen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
Ik zie dit heel vaak gebeuren bij die spitsstroken met een groene pijl erboven. Mensen lijken dat niet te begrijpen en ik kan me er groen en geel aan ergeren.

Wanneer ik zie dat een auto kilometers achter elkaar maar op de 2e baan van rechts blijft rijden terwijl er geen auto voor hem is, haal ik juist rechts in om een signaal af te geven. Of ik blijf er links naast rijden met mijn knipperlicht naar rechts aan, kijken of er een lampje gaat branden. Vaak niet, dan ga ik er vlak voorlangs naar de meest rechtse baan.

Het is vooral fijn als er een stuk of 7 auto's achter elkaar rijden op de middelste baan en op de meest linker baan, en de rechterbaan is dan helemaal leeg. Juist dan aan al die auto's voorbij scheuren aan de rechterkant is heerlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPee
  • Laatst online: 17-06 18:55
[...]

TommyGun schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:15:
[...]
Ook wel bekend als de "A5". Hoewel daar die tussenruimte vaak ook wel 500 meter of meer kan zijn.
Het zou beter zijn om de snelheid overdag aan te passen, want er rijden veel te vaak vrijwel altijd chauffeurs links met 95-100km/u terwijl de snelheid 130km/u is. Dat kost je frustraties.

Ik rijd mijn km's "na de spits". Dan merk je pas hoe weinig mensen op de rechter rijstrook willen rijden. Een compleet lege weg en dan nog in het midden blijven rijden. Als ik dan al kilometerslang op de rechter rijstrook rijd met cruisecontrol op 130, dan ga ik vaak niet 2 banen naar links om die persoon in te halen. Hopelijk begrijpt hij de hint. Vaak ook niet.
Helaas hebben een aantal chauffeurs "het goede voorbeeld" nodig om te zelf ook naar rechts te gaan. Dat is best opvallend.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
SPee schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:38:
[...]

Helaas hebben een aantal chauffeurs "het goede voorbeeld" nodig om te zelf ook naar rechts te gaan. Dat is best opvallend.
Dit valt mij op de A1 ook altijd heel erg op, geeft wel aan hoeveel mensen auto rijden zonder echt de aandacht er bij te hebben.

Bij mij is het ook altijd een mix van extra opvallend twee banen naar links en weer naar rechts maar soms ook maar gewoon rechts er voorbij.

[ Voor 17% gewijzigd door assje op 19-05-2016 16:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik rijd dagelijks een stuk van ongeveer 30 km over een 2-baansnelweg met ongeveer 7 afritten.
ik ken die weg redelijk goed en weet ook welke stukken een groter risico op filevorming hebben en meestal kun je dat ook enige tijd van tevoren zien ontwikkelen.

Mijn ervaring is dat zodra er een 'dichtslibben' begint op te treden, het het slimste is gewoon naar rechts te gaan en juist initieel die baan sneller beweegt, maar ook een gelijkmatiger tempo bljft hebben (deels dordat de meste vrachtwagens zitten die juist proberen een vast temo aan te houden)..

Op de linkerbaan ontstaat juist veelal de ergste vorm van dichtslibben en auto's die sterk remmen en dan nog verder tempo verliezen.

effectief betekent het veelal dat ik rustig rechts een deel van de linkerbaan inhaal, vaak met rond de 70-80 km per uur terwijl ze daar 30-50 rijden en veel remmen en soms stilvallen.
Als er uiteindelijk meer tempo ontstaat op de linkerbaan voeg ik gewoon in als het mogelijk is, en het komt vaak voor dat ik dan veel verder voor zit dan mensen die zo nodig links wilden blijven hangen.

Imho is dat gewoon de meest praktische methode..
en zouden de filevorming ook minder zijn als meer auto's dit doen, naar rechts gaan als er verlangzaming optreed en juist niet dan naar links gaan (en extra vaak remmen) wat volgens mij de meesten juist doen.

Ik pas overigens altijd mn snelheid aan aan het andere verkeer, ga geen extra gas geven rechts om meer linksbaners in te halen, maar poog ook gewoon mn tempo te behouden (en weinig te remmen) vaak gelijk met de vrachtwagens.

verder gaat het me er niet om gelijk de snelste te zijn of een minuutje eerder op mn werk of thuis te zijn, meestal rijd ik cruiscontrol op ongeveer 120-125 en halen auto's die ik voorheen bij filevorming rechts ingehaald heb, me later weer met 135-140 in, als de weg weer wat vrijer is
maar ik prefereer vooral een gelijkmatig tempo te kunnen houden en weinig afremmen te moeten en de vrije weg gewoon zo optimaal mogelijk te benutten

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

assje schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:56:
Wanneer is er ruimte om naar rechts te gaan? 20m? 100m? En moet je perse in ieder gat naar rechts als iedereen gewoon achter zijn voorganger aan rijdt (als het druk is dus).

Ik woon/werk in de rand van de randstad en rij bijna al mijn kilometers in drukte. Aan de kant gaan voor mensen die sneller willen is nauwelijks van toepassing omdat niemand sneller kan. Het enige dat er gebeurt is touwtrekken door mensen van beide kampen (extreem links en extreem rechts).
Anders lees je gewoon de OP even. Daar staat haarfijn aangegeven hoeveel ruimte er rechts is en welke situatie we discussie over hebben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Gonadan schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:41:
[...]

Anders lees je gewoon de OP even. Daar staat haarfijn aangegeven hoeveel ruimte er rechts is en welke situatie we discussie over hebben.
Wat mij betreft zijn er twee situaties die je kunt onderscheiden:

Onnodig linksrijden variant 1:
Mensen die een spitsstrook niet snappen, mensen die niet opletten en vergeten terug naar rechts te gaan na een inhaalactie, mensen die gewoon de moeite niet willen nemen om naar rechts te gaan bij een gat van xx meter.

"Onnodig" linksrijden variant 2:
Meerdere mensen die allemaal sneller willen dan ze kunnen (vrachtwagen inhalen). De discussie is nu hoeveel auto's aan mogen sluiten in de rij om in te halen en de hoeveelste auto moet besluiten dat hij maar naar rechts gaat (ondanks dat hij ook in wil halen)

Geval 1 is gewoon duidelijk, die mensen zijn droeftoeters.

Bij geval twee heb je meerdere type droeftoeters:
- mensen op links die mensen op rechts er niet tussen laten
- mensen die naar rechts gaan en dan zoveel mogelijk mensen in gaan halen (want zij rijden onnodig links)

Heel klein beetje vervelend maar minder belangrijk is het dan ook nog als er echt niemand naar rechts wil waardoor je een zinloze lange rij op links krijgt. De juiste oplossing is dan dus gewoon naar rechts gaan, waar mogelijk links volgen (voet van het gas als links remt) en keurig als je het in te halen object bereikt weer invoegen bij de inhalers.

Als iedereen mensen op rechts er netjes tussen laat (ondanks dat die geen voorrang hebben volgens de letter van de wet) en niet onnodig rechts in gaat halen (ondanks dat die mensen volgens de letter van de wet onnodig links rijden) komt het echt allemaal wel goed.

Minder frustraties voor iedereen.

Mensen zijn mijn inziens vaak geneigd zwart/wit te denken en te blijven hangen in "maar dat zijn de regels" bij het bepalen wat handig is. Uiteraard voor de verzekering etc. is het noodzakelijk dat we zwart/wit regels hebben, in de praktijk heeft iedereen meer baat bij mensen die laten zien dat ze het verkeer begrijpen ipv de regels.

Edit:
Precies hetzelfde geldt bij het weefvlak waar het van 3 stroken naar 2 stroken gaat (heb ik iedere dag op de A15).

Wat mij betreft de juiste werkwijze:
- Bij het bord "vanaf hier ritsen" stop je met auto's inhalen, voet van het gas als de andere baan remt en zo gaandeweg een plekje zoeken
- Vervolgens op dezelfde snelheid als de baan ernaast strook uitrijden tot het verdrijvingsvlak om daar exact 2cm voor de strepen in te voegen tussen de auto's waar je al 100m naast rijdt.

Daar heb je een vergelijkbare discussie met opnieuw mensen die het niet begrijpen:
- Mensen die te vroeg invoegen omdat ze geen hufter willen zijn (en dus eigenlijk zelf de hufter zijn, door het verschil tussen de banen groter te maken komt er meer ergernis en kans voor andere hufters om mensen onnodig voorbij te rijden
- Mensen die kosten wat kost tot het einde zoveel mogelijk auto's in moeten halen en op het laatste moment ertussen te gooien
- mensen die aan het einde de invoegers er niet tussen willen laten.

Uiteraard leer je bij je rijlessen "invoegen wanneer de gelegenheid zich voordoet" maar dit is dus typisch iets waar je mijn inziens vanaf moet wijken op het moment dat je rijdt met file's (altijd dus voor mij). Door een aantal aanvullende gedragsregels geef je met zijn allen de echte hufters geen kans (ritsen op de plaats die ervoor bedoeld is).

[ Voor 31% gewijzigd door assje op 19-05-2016 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

assje schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:19:
Wat mij betreft zijn er twee situaties die je kunt onderscheiden:

Onnodig linksrijden variant 1:
Mensen die een spitsstrook niet snappen, mensen die niet opletten en vergeten terug naar rechts te gaan na een inhaalactie, mensen die gewoon de moeite niet willen nemen om naar rechts te gaan bij een gat van xx meter.

"Onnodig" linksrijden variant 2:
Meerdere mensen die allemaal sneller willen dan ze kunnen (vrachtwagen inhalen). De discussie is nu hoeveel auto's aan mogen sluiten in de rij om in te halen en de hoeveelste auto moet besluiten dat hij maar naar rechts gaat (ondanks dat hij ook in wil halen)

Geval 1 is gewoon duidelijk, die mensen zijn droeftoeters.

Bij geval twee heb je meerdere type droeftoeters:
- mensen op links die mensen op rechts er niet tussen laten
- mensen die naar rechts gaan en dan zoveel mogelijk mensen in gaan halen (want zij rijden onnodig links)

Heel klein beetje vervelend maar minder belangrijk is het dan ook nog als er echt niemand naar rechts wil waardoor je een zinloze lange rij op links krijgt. De juiste oplossing is dan dus gewoon naar rechts gaan, waar mogelijk links volgen (voet van het gas als links remt) en keurig als je het in te halen object bereikt weer invoegen bij de inhalers.

Als iedereen mensen op rechts er netjes tussen laat (ondanks dat die geen voorrang hebben volgens de letter van de wet) en niet onnodig rechts in gaat halen (ondanks dat die mensen volgens de letter van de wet onnodig links rijden) komt het echt allemaal wel goed.

Minder frustraties voor iedereen.
Uiteraard, dat hebben zesentwintig anderen ook al genoemd in het topic. Met gezond verstand en niet te autistisch doen kom je het verst. :P
Mensen zijn mijn inziens vaak geneigd zwart/wit te denken en te blijven hangen in "maar dat zijn de regels" bij het bepalen wat handig is. Uiteraard voor de verzekering etc. is het noodzakelijk dat we zwart/wit regels hebben, in de praktijk heeft iedereen meer baat bij mensen die laten zien dat ze het verkeer begrijpen ipv de regels.
Mensen zijn heel goed in het zwart/wit redeneren voor een ander, maar als men er dan zelf van af wijkt is dat logisch of je 'moet', je kon niet anders.
Edit:
Precies hetzelfde geldt bij het weefvlak waar het van 3 stroken naar 2 stroken gaat (heb ik iedere dag op de A15).

Wat mij betreft de juiste werkwijze:
- Bij het bord "vanaf hier ritsen" stop je met auto's inhalen, voet van het gas als de andere baan remt en zo gaandeweg een plekje zoeken
- Vervolgens op dezelfde snelheid als de baan ernaast strook uitrijden tot het verdrijvingsvlak om daar exact 2cm voor de strepen in te voegen tussen de auto's waar je al 100m naast rijdt.

Daar heb je een vergelijkbare discussie met opnieuw mensen die het niet begrijpen:
- Mensen die te vroeg invoegen omdat ze geen hufter willen zijn (en dus eigenlijk zelf de hufter zijn, door het verschil tussen de banen groter te maken komt er meer ergernis en kans voor andere hufters om mensen onnodig voorbij te rijden
- Mensen die kosten wat kost tot het einde zoveel mogelijk auto's in moeten halen en op het laatste moment ertussen te gooien
- mensen die aan het einde de invoegers er niet tussen willen laten.

Uiteraard leer je bij je rijlessen "invoegen wanneer de gelegenheid zich voordoet" maar dit is dus typisch iets waar je mijn inziens vanaf moet wijken op het moment dat je rijdt met file's (altijd dus voor mij). Door een aantal aanvullende gedragsregels geef je met zijn allen de echte hufters geen kans (ritsen op de plaats die ervoor bedoeld is).
Je hoeft net per se tot het einde door te rijden. Dat kun je wel gaan doen in de hoop anderen dwars te schoolmeesteren, maar netto is het voor de doorstroming het best als iedereen gewoon invoegt wanneer dat kan.

Wat je ziet is dat veel mensen te vroeg invoegen uit angst er weer niet tussen gelaten worden als men wel tot het einde door rijdt. Daardoor wordt rechts te druk en gaat men forceren, wat dan weer voor remgolven zorgt en mensen nog meer reden geeft erlangs te rijden.

Onder de streep is het eigenlijk exact hetzelfde als bij een vrachtwagen, maar dan zijn links en rechts omgewisseld. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

assje schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:19:
[...]

De juiste oplossing is dan dus gewoon naar rechts gaan, waar mogelijk links volgen (voet van het gas als links remt) en keurig als je het in te halen object bereikt weer invoegen bij de inhalers.
ter illustratie wat het (ruimte) voordeel van het teruggaan naar rechts is:

cars2cars

in het eerste voorbeeld zal de filevorming snel erger worden,
de auto's rijden te dicht op elkaar en remacties hebben een desatreus effect of kunnen zelfs gevaarlijk zijn

in het tweede vorbeeld kan iedereen een hogere snelheid aanhouden, er is meer ruimte tussen de auto's...
een remactie heeft minder snel een heftig sterk filevormend effect aangezien de auto's erachter ook meer ruimte hebben

het is hierbij gewoon het beste als de auto's rechts ok zo lang mogelijk rechts blijven rijden, desnoods ook een auto op de linkerbaan inhalen, die immers zelf en probleem van dichtslibben veroorzaken dor met teveel auto's op één baan te willen blijven zitten

[ Voor 14% gewijzigd door RM-rf op 19-05-2016 18:02 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Laatst online: 11-06-2024
Nou nee, in je rechter plaatje moet de auto rechts waarschijnlijk binnen een paar tellen weer terug naar links omdat daar een langzamere vrachtwagen rijdt......

Dat het vrachtverkeer op veel snelwegen met maar 2 rijstroken gewoon mag inhalen helpt ook bepaald niet mee voor de doorstroming.

[ Voor 32% gewijzigd door bluemoon23 op 19-05-2016 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:11
Tja om nog maar niet te spreken over de spitsstrook op de A13 R'dam --> Den Haag... Regelmatig dat ik daar tot aan het moment dat de spitsstrook gesloten wordt de andere 3 banen 'voorbij' rij omdat de spitsstrook zo'n beetje leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Aangezien de term rijbaan hier te pas en te onpas gebruikt wordt;

Afbeeldingslocatie: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2003-249-p6-SC62867-1.gif

Voor de volledigheid; dat stukje asfalt tussen de middenberm en rijbaan heet redresseerstrook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

bluemoon23 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 18:10:
Nou nee, in je rechter plaatje moet de auto rechts waarschijnlijk binnen een paar tellen weer terug naar links omdat daar een langzamere vrachtwagen rijdt......
De situatie die beschreven is in de OP, beschrijft dat de rechterbaan juist erg vrij is.

Ook andere personen beschrijven de situatie zo dat een auto op de rechterbaan rustig meerdere auto's op de linkerbaan rechts zou kunnen inhalen, waar je opeens nu vandaan halt dat 'in dit geval er weinig laats op rechts is' begrijp ik niet

Aangenomen het betreft hier een situatie waarin de snelheid van de auto's op de linkerbaan rond de 100-110 km/uur ligt (ook eerder genoemd door iemand) is het verschil met eventuele vrachtagens op de rechterbaan niet heel hoog, rijd men praktisch vrijwel even snel.

Als de linkerbaan met 125-130 rijd, en het verkeer al goed over meerdere rijstroken verdeeld is, heeft het inderdaad weinig zin dan naar rechts te gaan ..
maar, die situatie is dan ook eigenlijk nauwelijks een probleem, dan rijden de auto's al gewoon tegen de maximale snelheid en is het verkeer al optimaal verdeeld over de beschikbare ruimte .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

TommyGun schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:38:

[afbeelding]

Voor de volledigheid; dat stukje asfalt tussen de middenberm en rijbaan heet redresseerstrook.
Over autisme gesproken... :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
TommyGun schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:38:

[afbeelding]

Zeg, hoe heten die leuke paaltjes eigenlijk? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Cyphax schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 20:45:
[...]

Zeg, hoe heten die leuke paaltjes eigenlijk? :+
Deens (Dansk): kilometersten / milepæl
Duits (Deutsch): Stationszeichen
Engels (English): mile marker / mile post
Frans (Français): point kilométrique / borne kilométrique
Noors (Norsk): kilometerskilt
Pools (Polski): słupek kilometrowy - słupek hektometrowy / pikietaż
Portugees (Português): marco quilométrico
Russisch (Русский): пикет (piket)
Spaans (Español): hito kilométrico
Tsjechisch (Česky): kilometrovník

:P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Die punten voor volledigheid heb je iig wel verdiend. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:48

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Tijd om m'n eigen topic een schopje te geven. Deze week heb ik voor de gein eens geprobeerd volledig volgens de regels te rijden. Dat wil zeggen: rechts rijden wanneer mogelijk, naar links wanneer rechts trager is. Me verder gewoon netjes aan de maximum snelheid houden (voor zover mogelijk tijdens de spits). Gewoon netjes de brave burger uithangen in plaats van met de rest mee te gaan. Gaat om traject A67 vanaf Someren tot aan afrit Best op de A2, en...

...wat is het verkeer in Nederland ongelofelijk klote zeg. De keren dat links compleet dichtgereden werd door een treintje auto's, of dat er letterlijk 100+ meter leeg asfalt voor me lag, of dat je de keuze hebt rechts in te halen óf te remmen (bij ~90km/u) zijn bij lange na niet op 2 handen te tellen. Als je je aan de regels houdt wordt je werkelijk door 90% van de weggebruikers genaaid. Daar komt nog eens bij dat wanneer je er rechts voorbij gaat (want ik ga niet afremmen omdat links zo nodig gas-rem-gas-rem-treintje moet rijden) ze links vaak nóg dichter op elkaar gaan rijden. Want stel je voor, dat je een auto er tussen moet laten. Ook de hoeveelheid bestuurders die maar net de 110km/u aantikken (of nog niet eens) en vervolgens honderden meters links blijven rijden, ondanks mogelijkheden naar rechts te gaan, zijn niet op twee handen te tellen.

Zelf heb ik de regel dat ik altijd dermate veel ruimte tussen mij en m'n voorligger laat dat er met gemak een auto tussen past. Voorkomt onnodig remmen (hoe vaak je moet remmen vermindert aanzienlijk) wat weer positief werkt tegen filevorming en als iemand vanuit rechts naar links wil kan dat prima. Volgens mij hoort 't ook zo, maar dat lijkt iedereen dan weer vergeten te zijn. Overigens ook een paar keer meegemaakt dat mensen het verrekken naar rechts te gaan voor een politiewagen of ambulance met optische en geluidssignalen.

En om 't positief af te sluiten: ik heb besloten niet meer opgefokt te raken in het verkeer :+ Voor overduidelijke rechts-inhalers (plank gas voorbij een treintje en dan in een eigenlijk te klein gat vooraan schieten) wil ik 't gat nog wel eens dicht rijden, maar verder ben ik echt de rust zelve. Rijdt echt zóveel lekkerder. Ben ik toevallig zelf in een links treintje verzeild geraakt en komt iemand me rustig rechts voorbij? Prima joh. Wil je daarna invoegen? Sure. Bij 't ritsen 2 auto's ervoor in plaats van 1? Be my guest. Met in het achterhoofd dat goed voorbeeld doet volgen hoop ik dat meer mensen gewoon relaxed gaan rijden. Wat minder haasten met z'n allen en elkaar wat meer ruimte gunnen. Wat er met de mensen mag gebeuren die schijt hebben aan het overige verkeer (bumperkleven, hard rechts inhalen, onnodig remmen) zal ik maar niet zeggen :>

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico_GTR
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-06 00:25
Op 2 baanswegen zal ik nooit rechts inhalen. Rijd jij 110 in de middenbaan op een 3 baansweg? Of nog erger, 90 in de middelste rijstrook terwijl de spitsstrook open is en je daar ook kunt rijden?

Dan zal ik je rechts inhalen. Ik ga niet lopen zigzaggen, heb der geen zin meer in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Zo rijd ik al jaren. Mijn woon-werkverkeer is ontspanning: muziek aan en naar werk of huis cruisen. Het scheelt ook veel geld. Tien jaar geleden betaalde ik gemiddeld honderd euro per maand aan boetes, de laatste jaren niets meer. Flitsmeister en dat soort tools vind ik een beetje zielig.
Zelfs files doen me weinig.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1 2 Laatste