Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:34
Hallo,

Mijn vraag is of het een goed idee is om een paar Jamo S626 zuilen aan te sluiten op een Yamaha RS700 versterker?

Beide producten voldoen zeer goed aan mijn eisen en budget, maar ik weet niet zo goed of de combi een idee is. Ik ben nog op zoek naar een hifi zaak waar ik naar beide en dan het liefst icm elkaar kan luisteren. Als iemand daar ook tip voor heeft dan hoor ik die ook graag. (Omgeving Breda).

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Beste antwoord (via Jasphur op 16-05-2016 23:12)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:46
Jasphur schreef op maandag 16 mei 2016 @ 21:53:
[...]
Mijn vraag is eigenlijk meer passen de twee bij elkaar mbt weerstand en watt/belasting.
Daar hoef je helemaal geen rekening mee te houden, zie het eerste deel van [FAQ] Audio voor een uitleg. Lange verhaal kort is dat je veelal slechts enkele Watts gebruikt en de Jamo zijn ook geen exotische speakers die lastig aan te sturen zijn. Dat laatste zie je over het algemeen sowieso niet veel meer en in deze klasse eigenlijk helemaal niet.

Qua speakers zit er niet veel anders op dan te gaan luisteren. Waarbij ik me afvraag hoe je nu al weet dat de Jamo S626 aan je eisen voldoen zonder ze gehoord te hebben. Specificates zeggen niets over de klank van een speaker ten opzichte van een andere met dezelfde specificaties.

Voor 1100 euro kan je veel leuks neerzetten, helemaal als je tweedehands gaat kijken. Ik zou wel meer geld in de speakers stoppen dan in de versterking. Met speakers van een hogere klasse haal je over het algemeen meer in huis dan met "mindere" speakers op een hogere versterker. Dus liever 300 euro in de receiver en dan 400 euro per stuk naar de speakers dan hoe het nu is verdeelt. Al heb je nog genoeg ruimte aangezien de huidige combinatie slechts iets meer dan 800 euro totaal is.

[ Voor 19% gewijzigd door FeaR op 16-05-2016 22:52 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 48051

Waar twijfel je precies aan? In principe kun je vrijwel elk speakermerk combineren met een mainstream receiver naar keuze. Over wattages en dergelijke hoef je je geen zorgen te maken.

Ik zou eerder kijken of de receiver de functionaliteiten heeft die je zoekt, bijv. streaming of aantal HDMI ingangen.

Qua speakers moet je inderdaad gewoon lekker een middag pakken en gaan luisteren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 12:14
Yamaha heeft redelijk veel hoog (gedetailleerd). Of de combinatie met Jamo jouw smaak is, moet je echt gaan beluisteren en vergelijken met andere versterkers (of speakers!).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Werkt prima hoor.
Mijn vorige set waren ook jamo's aan een yamaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05 15:29
Jasphur schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:06:
Hallo,

Mijn vraag is of het een goed idee is om een paar Jamo S626 zuilen aan te sluiten op een Yamaha RS700 versterker?

Beide producten voldoen zeer goed aan mijn eisen en budget, maar ik weet niet zo goed of de combi een idee is. Ik ben nog op zoek naar een hifi zaak waar ik naar beide en dan het liefst icm elkaar kan luisteren. Als iemand daar ook tip voor heeft dan hoor ik die ook graag. (Omgeving Breda).
misschien nog beter dat je aangeeft wat je wensen zijn en je budget.
Wellicht kom je dan we op hele andere merken en type uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
NL_Scratch schreef op maandag 16 mei 2016 @ 21:21:
[...]

misschien nog beter dat je aangeeft wat je wensen zijn en je budget.
Wellicht kom je dan we op hele andere merken en type uit.
Budget is zo rond de 1100-1200 voor de set met versterker en vloerstaande speakers.
De Yamaha en Jamo zit daar net iets onder. Mijn vraag is eigenlijk meer passen de twee bij elkaar mbt weerstand en watt/belasting.

Waar heb jij ervaring mee en hoe bevalt het?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:46
Jasphur schreef op maandag 16 mei 2016 @ 21:53:
[...]
Mijn vraag is eigenlijk meer passen de twee bij elkaar mbt weerstand en watt/belasting.
Daar hoef je helemaal geen rekening mee te houden, zie het eerste deel van [FAQ] Audio voor een uitleg. Lange verhaal kort is dat je veelal slechts enkele Watts gebruikt en de Jamo zijn ook geen exotische speakers die lastig aan te sturen zijn. Dat laatste zie je over het algemeen sowieso niet veel meer en in deze klasse eigenlijk helemaal niet.

Qua speakers zit er niet veel anders op dan te gaan luisteren. Waarbij ik me afvraag hoe je nu al weet dat de Jamo S626 aan je eisen voldoen zonder ze gehoord te hebben. Specificates zeggen niets over de klank van een speaker ten opzichte van een andere met dezelfde specificaties.

Voor 1100 euro kan je veel leuks neerzetten, helemaal als je tweedehands gaat kijken. Ik zou wel meer geld in de speakers stoppen dan in de versterking. Met speakers van een hogere klasse haal je over het algemeen meer in huis dan met "mindere" speakers op een hogere versterker. Dus liever 300 euro in de receiver en dan 400 euro per stuk naar de speakers dan hoe het nu is verdeelt. Al heb je nog genoeg ruimte aangezien de huidige combinatie slechts iets meer dan 800 euro totaal is.

[ Voor 19% gewijzigd door FeaR op 16-05-2016 22:52 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ik ben naar de Hifi-zaak geweest en heb even geluisterd naar verschillende vloerstaande speakers (een Dali, Yamaha, Q Acoustics en B&W) Omdat ik nergens in de buurt een luistersessie kon houden met de Jamo en ik op internet niet de meest bijzondere reviews terug vond heb ik voorlopig gekozen voor de Q Acoustics 3050. Komt zeer fijn geluid uit, lekker warm in het laag en niet al te scherp in het hoog. Ik blijf bij de Yamaha RS700 omdat er niet al te veel functies op zitten. Het is een versterker, punt. haha.

Ik dacht misschien wil je het nog even weten. Zodra ik een definitieve keuze heb gemaakt en het spul allemaal is ingespeeld zal ik een review plaatsen. Nogmaals bedankt voor je antwoord.

Pagina: 1