Goed gereedschap

Pagina: 1
Acties:
  • 26.716 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor tweaken heb je toch gereedschap nodig. In het begin voldoet alles, een simpele kruiskopschroevendraaier kun je al tweakend een aardig eind mee komen. Goed gereedschap is ook vaak duur.

Maar dan wordt je ouder en blijkt dat bouwmarktgereedschap redelijk kwalitatief uitermate teleurstellend is. Je budget wordt wat ruimer, en je gaat meer rondkijken.

Maar dan? Wat zijn nu de écht goede merken zonder dat je gelijk zuiver betaalt voor een naampje, maar het gereedschap ook daadwerkelijk beter is, en waar haal je dat?

Ik heb zelf recentelijk een Smoos doppenset besteld bij Datona.nl, deze zal eerdaags worden bezorgd. 100 euro voor een simpel doppensetje, daar haal je bij de bouwmarkt 5 setjes voor, waarvan de ratel in alle gevallen binnen een week kapot zal zijn.

Alles is relatief en veel is subjectief, maar toch daarom de vraag hier, wat zijn de goede merken gereedschap?

Wat ik tot nog toe heb:

(handgereedschap)

Hazet - schijnt goed te zijn, maar stervensduur
Smoos - zou 'hazetkwaliteit' moeten zijn maar stuk goedkoper
KTG - ?
Manesmann -> komt over als bouwmarktspul
Kraft - ?
Beta - erg duur

(electrisch)

Bosh - bouwmarkt maar redelijk
De Walt - idem
Black en Decker - idem
Metabo - goed spul
Makita - vroeger goed, tegenwoordig bouwmarkt (?)
Dremel - geen leven zonder
Proxon - nog beter dan Dremel (?)

Nu is dit topic nogal algemeen gesteld, dus om het wat specifieker te maken.. stel ik wil het volgende kopen:

1) set schroevendraaiers
2) doppenset
3) steeksleutelset
4) boormachine
5) decoupeerzaag
6) set tangen

Dit alles tegen redelijke prijzen, het mag duurder zijn, maar niet de hoofdprijs. Wat zou je dan nemen, van welk merk, wat zijn je ervaringen?

Als winkels.. zit er onderscheid in bouwmarkten? Bij Praxis/Gamma/Karwei zie ik overal een beetje hetzelfde.. de Hornbach beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
idd, maar vandaag pas geregistreerd, dan weet je dat niet ;)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Raz: bedankt voor je verwijzing, die had ik inderdaad nog niet gevonden!

@Tens: dat heeft er weinig mee te maken. Hoe zoek je op zoiets, en dat topic gaat vnl over electrisch gereedschap, in de topicstart worden wel de merken genoemd van electrisch gereedschap, terwijl het mij juist in eerste instantie om handgereedschap ging. Het was mij niet duidelijk dat dat topic ook over handgereedschap ging.

Nu wel. Dus zal ik daar verder gaan en kan deze wat mij betreft op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk kijk ik zelden naar merken, ik ga gewoon naar de winkels waar ook de professionelen kopen en haal daar mijn materiaal. Makita, Hitachi, Metabo, DeWalt hebben allemaal degelijke producten voor professionele markt maar ook stukken brol die ze inderdaad bij de bouwmarkt verkopen (of veel duurder).

Voor je lijstje gebruik ik volgende merken:
1) set schroevendraaiers => Facom of Wera
2) doppenset => ironside
3) steeksleutelset => ironside
4) boormachine => hitachi (maar hilti is natuurlijk top of the line en ontzettend duur ;) )
5) decoupeerzaag => makita (maar festtool is beste merk voor alle zaag en schuur-machines)
6) set tangen => knipex

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2016 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 18:51
kijk eens op autogereedschap.com
Schappelijke bedrijfje (eenmanszaak gerund door jonge gozer die goed advies geeft). Al meerdere malen zelf wat gehaald. Als je mailtje doet met wat je zoekt, dus knap gereedschap voor hobbymatig gebruik zal hij je ook goed advies geven. Mannesman heb je bijvoorbeeld in 2 soorten. Semiprof en bouwmarkt"rommel".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 21:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.