Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ORoces
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-04 09:02
Beste dames en here,

Ik heb momenteel een laptop die van ellende uit elkaar valt, 5 jaar oud, de helft doet het niet meer en supertraag. Zelfs met surfen al. Ik word hier langzamerhand knettergek van. Zelfs bij het schrijven van dit topic wil ik hem tegen de muur gooien. Maar zijn dienst zit erop en in principe sta ik ope n voor alles maar onder het mom van never change a winning team is mijn oog nu op deze gevallen:

Toshiba Satellite L50-C-24T

Maar ik heb alleen het idee dat ik hiermee niet voldoende vooruit ga.
Hij mist bijvoorbeeld een SSD, meer werkgeheugen en dergelijke en dan vind ik het zonde van het geld.
Dus ik sta ook open voor andere laptops.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik maak in principe alleen nog gebruik van internet, films kijken, muziek, streamen en af en toe adobe master collection (maar dat is niet heel belangrijk. Windows gebruik ik, het liefst 7 waarom, weet ik niet. Heb ik nu ook en vind ik prima, haha.

Wat is je budget?
Dat is een lastige. In principe is alles al een upgrade van dit oude beest dat ik nu heb. Namelijk een zeer oude maar betrouwbare toshiba sattelite met een P7450 2,13 GHZ Core 2 Duo en 4GB ram. Volgens mij is die al 5 jaar oud ofzo. Het liefst geef ik dus niet teveel uit aangezien alles al een verbetering is, maar ergens tussen de 400-700.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
In principe niet nee. En mocht het zo mee zijn, voor die enkele keer vliegtuig gebruik ik mijn telefoon.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb nu een Toshiba die altijd betrouwbaar is geweest, dus daar neig ik op het moment na. Ik sta natuurlijk open voor andere alternatieven maar echte b-merken als acer daar pas ik voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ORoces
zelf heb ik deze ook op het oog: Lenovo IdeaPad Z51-70 80K601A4NX
Maar daar zijn de reviews niet zo denderend van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Ik raad je aan om even bij de mediamarkt langs te gaan en even goed op de schermkwaliteit te letten, voordat je (online) koopt. Deze zien er in ieder geval mooi uit (niet omdat het 'gaming' is):
pricewatch: HP Pavilion Star Wars Special Edition Laptop (15-an000nd)
pricewatch: HP Pavilion Gaming 15-ak030nd
pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN471T

Tegen het scherm moet je ALTIJD aankijken.
De goede schermen zijn mat IPS en dat begint volgens mij boven €599 (de laatse Aldi aanbieding).
http://www.aldi.medion.com/md99850/nl/#
Discussie op tweakers Advies gevraagd over de MEDION AKOYA E6424

M.i. moet je niet overdrijven met grafische kaart eisen, zeker als je geen gamer bent. Want dat kost je veel geld, veel warmteontwikkeling (en dus) levensduur, en ventilatorherrie. De serieuze machines hebben een aparte ventilator voor de CPU en een voor de GPU(grafische versneller), en dat is duur en complex spul. De processor(CPU) heeft echter al flinke grafische kwaliteiten van zichzelf, zodat je eigenlijk 2x betaalt bij gaming-eisen.

[ Voor 27% gewijzigd door Bruin Poeper op 14-05-2016 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ORoces
Grafische kaart is voor mij ook helemaal niet belangrijk. Die Medion heeft natuurlijk aardige stats maar ik zie mij niet met een medion gaan lopen. Die schaar ik nog onder acer enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 08:50
ORoces schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 16:19:
Grafische kaart is voor mij ook helemaal niet belangrijk. Die Medion heeft natuurlijk aardige stats maar ik zie mij niet met een medion gaan lopen. Die schaar ik nog onder acer enz.
Waarom zie jij zelf niet met een medion laptop lopen? Medion is een prima merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ORoces
G.Scholtens schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 19:43:
[...]

Waarom zie jij zelf niet met een medion laptop lopen? Medion is een prima merk.
Uiteindelijk is Medion toch een B-merk.
En als ik een laptop koop investeer ik alleen in A-merken.
Pagina: 1