Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Wat ga je met je laptop doen?
De bedoeling is dat de laptop op Windows 10 draait en dat er op geprogrammeerd kan worden (Eclipse i.c.m. JBoss / Tomcat, is voor privé gebruik, dus is zeker niet dagelijks. Verder af en toe een fimpje kijken en het dagelijkse surfwerk

Wat is je budget?
500-800

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zal vooral thuis gebruikt worden, maar we hebben geen goede vaste plek voor een desktop.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zou het liefst een fatsoenlijk merk worden, heb momenteel een Asus K53S (Processor Intel Core I5-2430M CPU @ 2.40 GHz, RAM 8.00 GB) en hij mag zeker niet minder zijn dan dat.

Nu is er volgende week in mijn ogen een goede aanbieding bij de Aldi die aan alle eisen voldoet, echter is het bij de Aldi en is het van het merk Medion wat mij zo niets zegt, voor mijn gevoel is het dus een B-merk (plekmerk?), dus mijn vraag is voldoet deze aan de eisen of zou ik in deze prijsklasse nog iets anders kunnen aanschaffen?

Het enige wat minder is is het aantal RAM geheugen, maar dit is waarschijnlijk een 4 + 2, dus die 2 zou ik voor een paar tientjes kunnen vervangen met 4 of 8 GB wat het dan in totaal gelijkwaardig of zelfs meer maakt.

Zie advertentie: http://www.aldi.medion.com/md99850/nl/#

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Nick
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Je kan deze review ook eens bekijken, het geteste model heeft iets mindere specs, cpu, geheugen en geen ssd. De 6267 heeft een hoger TDP, ik vermoed dat de laptop warmer zal worden en de batterij en stuk sneller leeg zal zijn.
In jouw geval, ik vraag me af of de processor wel een echte upgrade is, winst is denk ik redelijk beperkt.

[ Voor 32% gewijzigd door D-Nick op 29-04-2016 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikostweak
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09 19:58
Ik ga er vanuit dat de E6424 prima laptop is. Ik heb zelf zijn voorganger de E6418 die prima presteert. http://www.aldi.medion.com/md99620/nl/ van vorige jaar. Voor 30 euro kunt je het RAM geheugen met 8GB uitbreiden pricewatch: Crucial CT102464BF160B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Nu online
D-Nick schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:00:
Je kan deze review ook eens bekijken, het geteste model heeft iets mindere specs, cpu, geheugen en geen ssd. De 6267 heeft een hoger TDP, ik vermoed dat de laptop warmer zal worden en de batterij en stuk sneller leeg zal zijn.
In jouw geval, ik vraag me af of de processor wel een echte upgrade is, winst is denk ik redelijk beperkt.
Het probleem is dat mijn laptop stuk is momenteel en deze was prima. Echter het oplaadpunt in de laptop functioneerd niet meer goed. Ik wil alleen niet al te veel uitgeven aan een nieuwe laptop, dus als ik hem voor 600 euro kan vervangen met dezelfde specs / iets beter dan ben ik zeker tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:47

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Gynnad schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:44:
[...]
Het probleem is dat mijn laptop stuk is momenteel en deze was prima. Echter het oplaadpunt in de laptop functioneert niet meer goed.
Is een bekent probleem bij die serie van Asus. Ken bijna niemand waarbij het probleem niet is opgetreden. Voor 2 euro en een middagje schroeven / solderen is het probleem weer opgelost overigens.

Ben ook benieuwd naar deze laptop. Ik heb hem in ieder geval toegevoegd aan de Pricewatch: pricewatch: Medion Akoya E6424

Gekeken naar de prijs en specificaties heeft de laptop echt een geweldige prijs/kwaliteit verhouding. i5, Full-HD, SSD + HDD en 5Ghz AC wifi voor 600 euro is echt geen geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:10
Nikostweak schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:58:
Ik ga er vanuit dat de E6424 prima laptop is. Ik heb zelf zijn voorganger de E6418 die prima presteert. http://www.aldi.medion.com/md99620/nl/ van vorige jaar. Voor 30 euro kunt je het RAM geheugen met 8GB uitbreiden pricewatch: Crucial CT102464BF160B
Zit er in de E6418 standaard ook 6GB? Is dat een 4 en 2GB module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:47

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
My-life schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 14:04:
[...]
Zit er in de E6418 standaard ook 6GB? Is dat een 4 en 2GB module?
Volgens de specificaties is dat inderdaad standaard 6GB, het lijkt me dan logisch dat dit inderdaad 4 en 2 GB is. Aangezien reepjes van 3GB en 6GB niet bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikostweak
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09 19:58
Ja er zit twee bankjes in één van 2GB en één 4GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menn_o
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04-2024
De Duitse reviews zijn gematigd positief.
- De biosversie waarmee hij uitgeleverd wordt zorgt ervoor dat de CPU niet terugschakeld bij lage belasting. Hierdoor is de batterijduur matig (3-4 uur). Dit moet verholpen worden met een biosupdate.
- Verder spiegelt het scherm nogal.
Voor de rest een prima multi-functionele laptop voor een scherpe prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Nu online
Het blijft lastig, sommige zeggen dat de behuizing misschien ook niet zo goed is. De enige die dan nog in de buurt komen zijn:

http://tweakers.net/price...629;533605;524749;485843/ maar zijn allemaal een stukje duurder en qua specificaties ook niet beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabbiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:16
Zelf ook van plan deze laptop te gaan halen bij de ALDI. Eerder vanavond al even langs de ALDI hier in de buurt gegaan om te kijken of er voorraad is. Ze wisten te vertellen dat ze welgeteld 1 laptop hebben en ditzelfde geldt voor de vestigingen in de nabije omgeving (er zitten er hier 4 in een omtrek van 15km).dus als je hem wilt hebben zal je er morgen vroeg bij moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:16
http://tweakers.net/pricewatch/compare/525455;530171;469617/

Full HD
IPS
SSD
15,6

Alle drie een i3 ipv een i5 maar een i5 is ook maar een dualcore, ik vraag me af of je dat in de dagelijkse praktijk merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menn_o
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik heb de HP bij de mediamarkt bekeken en denk dat IPS in de specs een fout is. Daarnaast is de trackpad een heel stroef geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Nu online
Rabbiej schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 20:32:
Zelf ook van plan deze laptop te gaan halen bij de ALDI. Eerder vanavond al even langs de ALDI hier in de buurt gegaan om te kijken of er voorraad is. Ze wisten te vertellen dat ze welgeteld 1 laptop hebben en ditzelfde geldt voor de vestigingen in de nabije omgeving (er zitten er hier 4 in een omtrek van 15km).dus als je hem wilt hebben zal je er morgen vroeg bij moeten zijn.
Ik ga zelf in Eindhoven een poging wagen, weet niet waar jij bent geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:53
Zijn er nog mensen die een exemplaar hebben weten te bemachtigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:50
Een vriendin van me heeft vanochtend deze laptop gehaald bij de Aldi in Hoogland, vlakbij Amersfoort. Dat is een Aldi die altijd ruim bedeeld wordt met dit soort artikelen (daar zit echt verschil in per filiaal). Zij hadden er 6 gekregen, m'n vriendin stond er een half uur voor openingstijd en was de eerste, na haar waren er nog 2 mannen dus bij opening was de voorraad al geslonken naar 3...
Filialen in kleinere dorpen bieden soms meer kans omdat er daar mogelijk minder interesse is.

[ Voor 10% gewijzigd door musicfreak op 30-04-2016 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Nu online
JeroenTheStig schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 08:53:
Zijn er nog mensen die een exemplaar hebben weten te bemachtigen?
Yep, in Eindhoven bij de hoogstraat hadden ze er één. Stond er 25 minuten voor openingstijd en was de eerste.

Nu even uitvogelen hoe de wifi werkt want hij lijkt het standaard niet zomaar te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabbiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:16
Vanmorgen de laptop gescoord in Zaandam. Hier zitten dus 4 vestigingen vlakbij elkaar. Bij 3 van de deze 4 vestigingen was de voorraad welgeteld 1 laptop. Ik was er vanmorgen 20 minuten voor openingstijd en kwam daar tegelijk met nog een klant aan. Ik herkende de winkelmanager en begon een praatje waarop ik als 1e in de rij stond. Die andere klant had dus pech net als nog een klant die precies om openingstijd binnenkwam. Lekkere zaak weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Nu online
Ik zelf stond er om 8:05, terwijl de winkel om 8:30 open ging, om 8:20 kwam er nog iemand anders die ook een laptop wou. In dit geval hadden ze er ook maar één bij dit filiaal in Eindhoven, dus ik had geluk.

Nu alleen problemen om de wi-fi aan de praat te krijgen, bij het inlogscherm doet deze het prima. Maar wanneer ik inlog krijg ik na 1 a 2 minuten een rood kruisje bij het Wi-Fi icoon en deze gaat ook niet meer weg tot ik hem herstart, en dan is het weer hetzelfde verhaal.

Er is ook al een bios update beschikbaar, eens kijken of dat helpt: http://www.heise.de/newst...elt-Laufzeit-3194409.html

Bios update zelf is hier te vinden: https://www.medion.com/nl...t.php?msn=30020436&gid=00 -> Stuurprogramma en dan de bovenste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg benieuwd naar jullie bevindingen! Heb zelf deze keer overgeslagen, maar dan weet ik wat ik een volgrnde keer kan verwachten,

Veel plezier alvast ermee 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Nu online
Probleem met de Wi-Fi opgelost d.m.v. het update van het stuurprogramma:

Rechtermuisknop op het start icoon -> Apparaatbeheer -> Netwerkadapters -> Intel(R) Dual Band Wireless-AC 3165 -> Stuurprogramma's bijwerken..

Ik heb een korte review geschreven met daarin de informatie voor het Wi-Fi probleem + BIOS update (accuduur).

productreview: Medion Akoya E6424 review door Gynnad

[ Voor 36% gewijzigd door Gynnad op 30-04-2016 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:50
Dank voor de tip vwb de wifi. En die BIOS update brengt waarschijnlijk het energieverbruik terug zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1234
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:48
Iemand al een idee of de ram geheugen eenvoudig is uit te breiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freubelaarisbak
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-07 19:26
Heb deze ook kunnen bemachtigen als laatste in een rij van 5 klanten.
Hij zit nog in de doos, want ik ben even aan het speuren of linux er goed op zal draaien. In de tussentijd alvast een paar vraagjes aan de andere gelukkige bezitters:

- Is de ventilator luid?
- en zo ja is deze stiller na de bios update?
- Is de reflectie van het scherm ernstig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Zaterdagmorgen was ik niet in de gelegenheid om naar de Aldi te gaan, maar ik kwam er om 17:45 uur nog langs. Tegen beter weten in toch even naar binnen gegaan en verrassend genoeg hadden ze er nog een.

Ik heb hem gekocht voor iemand dit op vakantie is. Als hij hem toch niet wil hebben dan breng ik hem weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook, na de bios update is de accu duur uitstekend gaat nu makkelijk ruim 6 uur mee. De ventilator maakt naar mijn mening weinig geluid, heb wel het idee dat het na de biosupdate beter is geworden, omdat de processor minder snel warm wordt.
De reflectie van het scherm vind ik absoluut niet hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritwillie
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-07 21:27
In Sliedrecht was er een voorraad van 5 stuks, en we stonden met 5 man bij de kassa, dus 10 minuten na openingstijd was de voorraad op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Nikostweak schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 15:15:
Ja er zit twee bankjes in één van 2GB en één 4GB.
Dan draait het systeem niet in dual-channel toch? Is dat niet zonde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Nu online
Ik heb even navraag gedaan bij de Medion klantenservice en kreeg het volgende antwoord m.b.t. de vraag hoeveel RAM geheugen er maximaal in kan:

Het moederbord van uw notebook ondersteunt maximaal 16 GB ( 2x 8 GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:29
My-life schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:10:
[...]

Dan draait het systeem niet in dual-channel toch? Is dat niet zonde?
Ligt er heel erg aan wat je met het apparaat wilt doen. Als je spelletjes wilt spelen dan kan het zijn dat door Dual Channel te gebruiken in ieder geval je videokaart een stuk sneller kan werken (dit is al eerder getest, ook door Tweakers zelf).
Verder maakt het in normaal gebruik niet zo heel erg veel meer uit of je Dual Channel draait; je HDD/SSD is toch altijd nog de bottleneck omdat ook één geheugenbalkje in zijn eentje al x keer zoveel bandbreedte heeft dan je SSD/HDD heeft, zeker als we het hebben over SSD/HDD op SATA.

[ Voor 3% gewijzigd door Merethil op 04-05-2016 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 16:00
Ik had niet verwacht het ooit te zeggen: Hulde voor de Aldi!
Gebaseerd op het verhaal van My-life die op maandag nog een laptop binnen sleepte ben ik dinsdag (3 mei) bij een Aldi in Voorburg naar binnen gelopen. Even nagevraagd en ik kon hem bestellen! Gisteren uiteindelijk opgehaald, dus echt helemaal happy (of althans, mijn vriendin :) ). Echt cool dat Aldi dat nog even heeft geregeld :*)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
De laptop die ik zaterdag 30 april aan het einde van de dag nog 'binnen sleepte' bleek een kapot LCD te hebben. Toen we hem aanzette kwamen er alleen storende lijnen in beeld. Omdat we liever niet gelijk een gerepareerde laptop wilde hebben, hebben we hem maar terug gebracht.

Geïnspireerd door het verhaal van Maardiweb ;) , weer terug naar de Aldi en gevraagd of ze een nieuwe konden bestellen. Dit bleek niet zo te werken, maar wat ze wel konden doen is kijken of een andere vestiging er nog had en die hierheen laten komen. Dit heeft even geduurd, maar vandaag heb ik alsnog een nieuwe E6424 bij de Aldi gekocht en ze hadden er zelfs nog een.

Ik ben er nu mee aan het werk. Eerst even de BIOS update, hiervoor gaf CPU-Z aan dat de kloksnelheid schommelde tussen 3.1 en 3.3 GHz, nu zakt hij netjes naar 1.4 GHz. Ook het voltage is 0.1 V lager en de fan lijkt minder hard te draaien. (Overigens is de fan naar mijn mening vrij goed te horen.)

Een vervelend punt is dat ik inmiddels vier defecte subpixels zie. Drie ervan blijven branden en een blijft juist uit. Ik twijfel wat ik ermee ga doen. Weer terug gaan om die andere te proberen? De laptop is niet voor mijzelf en degene die ermee gaat werken ziet het waarschijnlijk niet eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 17:19

Yuco

Womanizer!

Als een der bezitters van deze laptop zijn/haar exemplaar wil verkopen dan hoor ik dat graag.
Pagina: 1