Mijn vraag
Ik heb 2 maanden geleden een i7 6700k icm een Asus Maximus Hero Viii moederbord en 32 gb corsair vengance 2133Mhz geheugen gekocht ik koel mijn processor met een Be quite dark rock pro 3.
Ik heb deze processor gekocht omdat ik wilde gaan overclocken zodra dat nodig zou zijn en hem tot die tijd op stock settings houden maar ik vind de temperaturen veel te hoog,
Idle 35-50
Load 67-85
Relevante software en hardware die ik gebruik
Realbench Rog
Prime 95
Intel extreme ultilty
Ai suite 3
Realtemp
Hwmonitor
CPU-z
Mijn build:
Intel core i7 6700k 4.0 4.2 (stock)
Asus Maximus Hero Viii z170
Corsair vengance low profiel 2133 LPX
EVGA GTX 980 Ti Classified
Corsair m850x
Dark rock pro 3 Be quite
Corsair C70 vengance case
Samsung evo 250 gb ssd
2tb Western digital Green
8x Corsair AF 120m fans performance
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik zie dat het voltage van mijn processor ongeveer 1.403 aangeeft alleen heb ik geen idee hoe overclocken werkt en wat voltage doet. Behalve dat er veel op veel forum staat dat dit niet te hoog mag zijn.
Ik heb niets in mijn bios gedaan en wil dat nog even zo houden.
De temperaturen zijn naar mijn idee veel te hoog en ook na een uurtje guild wars 2 gaat de temperatuur al naar 82 graden.
Help.
Mega bedankt voor alle hulp!
Mvg
Matt.
...
Ik heb 2 maanden geleden een i7 6700k icm een Asus Maximus Hero Viii moederbord en 32 gb corsair vengance 2133Mhz geheugen gekocht ik koel mijn processor met een Be quite dark rock pro 3.
Ik heb deze processor gekocht omdat ik wilde gaan overclocken zodra dat nodig zou zijn en hem tot die tijd op stock settings houden maar ik vind de temperaturen veel te hoog,
Idle 35-50
Load 67-85
Relevante software en hardware die ik gebruik
Realbench Rog
Prime 95
Intel extreme ultilty
Ai suite 3
Realtemp
Hwmonitor
CPU-z
Mijn build:
Intel core i7 6700k 4.0 4.2 (stock)
Asus Maximus Hero Viii z170
Corsair vengance low profiel 2133 LPX
EVGA GTX 980 Ti Classified
Corsair m850x
Dark rock pro 3 Be quite
Corsair C70 vengance case
Samsung evo 250 gb ssd
2tb Western digital Green
8x Corsair AF 120m fans performance
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik zie dat het voltage van mijn processor ongeveer 1.403 aangeeft alleen heb ik geen idee hoe overclocken werkt en wat voltage doet. Behalve dat er veel op veel forum staat dat dit niet te hoog mag zijn.
Ik heb niets in mijn bios gedaan en wil dat nog even zo houden.
De temperaturen zijn naar mijn idee veel te hoog en ook na een uurtje guild wars 2 gaat de temperatuur al naar 82 graden.
Help.
Mega bedankt voor alle hulp!
Mvg
Matt.
...