ASUS Maximus VIII (Formula) ervaring en vragen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vosegus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-06 21:17
Beste Tweakers,

Afgelopen week heb ik een systeem geassembleerd met een VIII Formula en een 6700k. Na wat monitoring viel mij op dat het voltage van de CPU aan de hoge kant was. Met regelmaat had ik pieken tot 1,408 V.

Vervolgens wat research gedaan en toen kwam ik meer berichten tegen van mensen waarbij de stock / auto Maximus VIII boarden vaak veel voltage leverden aan de CPU en soms zelfs ook schade aanrichten.

Na het uitschakelen van de ASUS Multicore Enhancement functionaliteit in de BIOS is het voltage verbruik gezakt tot gemiddeld 1,25 - 1,30 V. De hoogste piek die ik nu heb gehad is 1,328 V.

Voor mij is stabiliteit en behoud van het systeem voor nu het belangrijkste. Ik vraag me dan dus ook af of deze waardes acceptabel zijn en of ik nog andere stappen kan ondernemen om de schijnbaar default overclock van het moederbord voorlopig uit te schakelen.

Verder heb ik zelf nog twee problemen waar ik nog geen oplossing voor heb kunnen vinden.

1. Met behulp van de applicatie Asus Aura (ASUS Lightning Control) kan ik de LEDs op het moederbord instellen. Wanneer ik echter mijn PC uitzet en stroomloos maak dan zijn deze instellingen gereset. In de BIOS lijkt er geen functionaliteit te zijn waarin ik dit kan instellen. Nu heb ik elke ochtend een mooi regenboog moederbord, wat best vrolijk is, maar iets te overdreven.

2. Het tweede probleem heeft grappig genoeg ook te maken met het stroomloos maken van de PC. Ik beschik over een Corsair K95 toetsenbord en zodra de PC stroomloos is geweest en ik de PC weer aanzet, dan start mijn toetsenbord niet op. Ik moet dan vervolgens mijn toetsenbord opnieuw verbinden (USB eruit en erin) en dan doet die het vervolgens weer. Ook hier heb ik helaas nog geen oplossing voor kunnen vinden.

Wellicht hebben andere mensen wat aan de bovenstaande informatie en als er iemand bij toeval een idee heeft voor de bovenstaande problemen, dan zou dat leuk zijn.

Groeten,

Vosegus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vosegus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-06 21:17
Vandaag nog wat meer research gedaan en ik heb wat meer informatie over de bovenstaande twee problemen. Uit meerdere bronnen blijkt dat het klopt dat wanneer de PC stroomloos wordt de LED instellingen worden gereset. Daarbovenop heb ik ook ERP aan staan, dus in beiden gevallen worden de LED instellingen helaas gereset. Ik denk dat het wachten is tot dat de ASUS Lightning Control (AURA) software wordt ge-update, zodat er een profiel geladen wordt, maar voor nu zal ik genoegen moeten nemen met de regenboog.

Verder heb ik het tweede probleem weten op te lossen door mijn toetsenbord aan te sluiten om mijn DELL scherm. Het idee staat me niet heel erg aan, maar ik kan me haast niet voorstellen dat dit een impact kan hebben op de input latency.