Upgrade Desktop (GPU)

Pagina: 1
Acties:

• FlorisBZ
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-03-2021
Beste mensen,

Ruim 3 jaar geleden heb ik een pc samengesteld, inmiddels begint vooral de videokaart te verouderen. Ik heb me destijds laten vertellen dat het belangrijk was om de core (CPU, RAM en voeding) in orde hebben omdat je dan na een aantal jaar in principe alleen de GPU hoeft te vervangen. We zijn nu een paar jaar later, maar ik wilde toch nog even kijken of dit dan ook inderdaad het geval is.

Het doel van de upgrade is vooral kunnen gamen op de hoogste instellingen. Ik ben geïnteresseerd in games als The Division en aankomende titels als Battlefield 1 en Overwatch.

Het bedrag dat ik bereid ben om uit te geven aan een nieuwe videokaart ligt rond de 200 à 300 euro. Ik had mijn oog al laten vallen op de GTX 960/970. De volgende vragen zou ik graag beantwoord hebben:

1. Moet ik nog meer onderdelen upgraden om deze videokaarten te kunnen handelen?
2. Is het verstandig om nu een videokaart uit de 900-series te kopen? Dit in verband met de aankondiging van de volgende generatie videokaarten en daarbij mogelijke prijsverlaging van de 900-serie.

Specificaties huidig systeem:
CPU: Intel Core i5-3470 @ 3,20GHz
RAM: DDR3 8GB
GPU: Asus Geforce GTX 650 1GB
Moederbord: Asus P8B75-M mATX
Voeding: Recom PE-600 Plus 600W

Andere tips/opmerkingen hoor ik ook graag. In ieder geval alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groet,
Floris

• Drumstickeater
  • Laatst online: 27-02-2020
Hallo Floris,
ik heb zo ongeveer de zelfde PC als jou gehad ik heb mijn 650 1gb geüpgraded naar asus 960 2 gb en ik speel fallout 4 nu op de hoogste settings. Dan heb ik minimaal 30 fps tot 60 fps heb overwatch gespeeld in beta kon ik vloeiend spelen (weet niet of het de hoogste settings waren maar zag er goed uit) .
Antwoorden op jou vragen:
1.je hebt een beter voeding dan ik dus je kan hem zeker aan Check wel of je de pci-e/pci-e x16 aansluiting hebt met gpu-z ofzo en voor de asus strix heb je de 6pin aansluiting nodig.
2. Je kan wachten op de 1050\1060 die was 400 euro net wat meer ongeveer zelfde prijw als 970 en is bijna zo goed als de Gtx Titan( ik raad dit niet aan vanwege je Game keuze Overwatch en The division kan ie aan battlefield 1 weet ik niet.)

Door je voeding kan jij hem zelfs nog EXTRA overclocken waardoor je fps tot +10 kan stijgen in Games als farcry 4 (Info door nvidia reclame)

Met 4gb versie krijg je in de meeste Games nauwelijks of geen verschil shadow of Mordor 3 fps en bij lichte Games als warcraft 0 fps puur omdat je dat geheugen niet nodig hebt. Ik heb op forums gelezen dat sommige mensen zelfs een slechtere ervaring hadden met 4gb dan 2 GB.
Bij battlefield 1 zal je er wel profeit van hebben van 4gb (gok zo'n 3 fps)

Hopelijk heb je er wat aan gehad,
Luuk

• Drumstickeater
Nog een toevoeging als je scherm hogere Resolutie heeft dan 1920X1080 dan weet ik niet of je het aan kan.

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01-2025
Drumstickeater schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 01:52:
je hebt een beter voeding dan ik dus je kan hem zeker aan
Dan maak ik mij wel een beetje zorgen over wat voor een tijdbom jij in je PC hebt zitten.
Deze voeding is van hooguit matige kwaliteit en zou ik ook zeker niet graag in mijn PC laten zitten.
Ik raad je dan ook aan om deze te vervangen, er worden genoeg betere voedingen aangeraden in alle recente topics, bijvoorbeeld deze corsair is leuk voor zijn prijs:
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair CX450M€ 52,70€ 52,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 52,70

Over een nieuwe GPU. Ik zou even wachten tot de Nvidia release en er dan 1'tje tweedehands van de V&A kopen. Dan kun je voor hetzelfde geld veel meer gpu kopen :). Voor een prijsverlaging van de 900 series nieuw hoef je het niet te laten. In het verleden zijn de prijzen ook amper gedaald.

[ Voor 4% gewijzigd door Assix op 12-05-2016 02:25 ]

• Drumstickeater
Waarom zou je van een 600 watt voeding naar een 450 watt voeding gaan ik heb trouwens ook een 450 voeding net als jij aanbevelende

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-01 10:20

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Heeft de aankoop haast? er komt ook de nieuwe 1070 uit.
zijn de kaarten zo goed als Nvidia zegt kan je wellicht wat geld bijleggen en dan voor een lange tijd klaar zijn.

Koop nu een gtx 960 of 970 en over ~2 a ~3 jaar kun je weer gaan kijken naar een nieuwe kaart.

Als je de kaart niet direct nodig hebt zou ik even afwachten wat de markt gaat doen na de release en bench's van de nieuwe kaarten.

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Drumstickeater schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:24:
Waarom zou je van een 600 watt voeding naar een 450 watt voeding gaan ik heb trouwens ook een 450 voeding net als jij aanbevelende
Leesvoer: Voeding advies en informatie topic - Deel 32

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:39
Drumstickeater schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:24:
Omdat de Recom 600w geen goede kwaliteit is, en waarschijnlijk ook nooit zijn opgegeven vermogen (600w) kan leveren. De Corsair CX450M is van een stuk betere kwaliteit, en voldoende voor een zware GPU.
Pagina: 1