Toon posts:

Opzoek naar een 24" triple monitor setup

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:
Ik ben opzoek naar een 24" triple monitor setup. 1920x1080 uiteraard! Hierbij wil ik graag een triple monitor standaard gebruiken.
Ik heb een budget van €1000,- maar dit hoeft echter niet op. Ik ben opzoek naar monitoren met dunne randen/bezels, goede beeldkwaliteit en een goede responsetijd. De middelste monitor wil ik gaan gebruiken voor gamen, de 2 ernaast wil ik open houden voor youtube, word etc...

COMPUTER SPECIFICATIES:
CPU: i5-4690k
RAM: 8GB
HDD: 500GB
SSD: 120GB
GPU: GTX970

Ik heb al een beetje op het internet lopen zoeken maar ik heb er echter niet heel veel verstand van. Aangezien er zoveel keus is kom ik er totaal niet uit.
Daarom zou ik het erg waarderen als mensen me kunnen helpen met het maken van mijn keuze :) .

Ik hoor het graag!

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:44

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist?

Schopje naar CAA. Daarbij, wat heb je zelf al gevonden? Je zult zien hier op Tweakers, we gaan altijd uit van eigen opzoekwerk. Daar begint elk advies :).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gezocht maar zoals ik al aangaf is het voor mij moeilijk om te kiezen.
Is het niet de bedoeling dat ik een aankoopadvies topic start?

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-12-2025
Wat heb je gevonden, en wat interesseerd jou? Welke looks wil je? Als jij zelf een paar schermen plaatst dan zien wij eigen inzet. Anders is het voor ons ook lukraak gokken wat jij mooi zal vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Is goed, ik ga er mee bezig!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Overweeg ook eens een 21:9 scherm met 34 inch samen met een 23 of 24 inch scherm er naast. Als je lekker wil gamen en films wil kijken is een groot 21:9 scherm heerlijk.

Ik vind het voor gamen zonde om 3x een 24 inch scherm te hebben staan en er maar 1tje te gebruiken. Qua budget is een 34 inch en 24 inch ook te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Met 34 inch kan ik niet alles in 1 oogopslag zien. Aangezien ik veel competetive games speel zoals csgo is dit wel nodig. Dus ik heb wel een voorkeur voor 24 inch in dat opzicht. Anders zou ik een groot scherm met hogere resolutie uiteraard geweldig vinden.

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 20:32:
Met 34 inch kan ik niet alles in 1 oogopslag zien. Aangezien ik veel competetive games speel zoals csgo is dit wel nodig. Dus ik heb wel een voorkeur voor 24 inch in dat opzicht. Anders zou ik een groot scherm met hogere resolutie uiteraard geweldig vinden.
Met een 34 inch zie je inderdaad niet het hele scherm, dus voor wat jij ermee doet is het dan niet handig.

Ik heb zelf niet de kennis van 24 inch schermen op dit moment. Als je in de Pricewatch gaat kijken naar populaire producten en dan wat reviews opzoekt moet je wel een eind kunnen komen. Dan kan je, als je een paar modellen hebt ook met die moddelen hier terug komen, dat werkt wat beter.

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-11-2025
Heb ooit zelf gekeken naar deze monitor, maar niet gekocht omdat hij iets te duur was voor mij:
pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart

1. Dunne bezels
2. IPS
3. Response time is 8ms, maar schijnt maar 4ms actual lag te hebben. ([url="[img=680,685]http://www.tftcentral.co.uk/images/dell_u2414h/lag2.jpg[/img]"]link[/url]) (volledige review)
4. Prijs EUR 240, dus ruim binnen je budget

Kijk ook eens hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:25
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 20:32:
Maar die 34 inc is in de hoogte een 27 inc. Wat nog wel in 1 oog opslag te zien is.
http://www.displaywars.com/27-inch-16x9-vs-34-inch-21x9

Maar als je VEEL CS:go speelt zou ik eerder naar een 144hz scherm kijken en zeker niet hoger als een 1080p scherm. Hoe meer FPS hoe beter.

Misschien een 21:9 scherm en een 1080p 144hz tn scherm voor CS:GO

[ Voor 4% gewijzigd door loki504 op 11-05-2016 22:31 ]

• PilatuS
  • Niet online
loki504 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 22:26:
[...]

Maar die 34 inc is in de hoogte een 27 inc. Wat nog wel in 1 oog opslag te zien is.
http://www.displaywars.com/27-inch-16x9-vs-34-inch-21x9

Maar als je VEEL CS:go speelt zou ik eerder naar een 144hz scherm kijken en zeker niet hoger als een 1080p scherm. Hoe meer FPS hoe beter.

Misschien een 21:9 scherm en een 1080p 144hz tn scherm voor CS:GO
In de hoeken zie je niet alles met een 34 inch scherm. Het is mooi voor de beleving, maar scherp in de hoeken zie je niet.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:29
PilatuS schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 22:34:
[...]

In de hoeken zie je niet alles met een 34 inch scherm. Het is mooi voor de beleving, maar scherp in de hoeken zie je niet.
Dan zet je op dat moment de resolutie even op 2560 x 1440, zonder stretching op je monitor. Heb je het beeld van een 27 inch met rechts en links een zwart stuk.

• PilatuS
  • Niet online
White Feather schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 22:50:
[...]

Dan zet je op dat moment de resolutie even op 2560 x 1440, zonder stretching op je monitor. Heb je het beeld van een 27 inch met rechts en links een zwart stuk.
Dat is ook een optie ja.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-02 11:06

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Kun je niet de fov aanpassen? Heb je hetzelfde, maar dan zijn de zwarte balken gevuld met beeld wat normaal buiten beeld gevallen zou zijn. Standaard is het dacht ik 60, met het nieuwe scherm wordt dat dan 60 * 19 / 16 =~= 79. Of wordt dat als cheaten gezien?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1