Ziggo Technicolor Modem icm static IP's

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark235
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-04-2024
Inloggen op mijn Ziggo Technicolor modem is niet mogelijk wanneer er clients verbonden zijn met statische IP's die buiten de DHCP range vallen. De login pagina van het modem ziet er in dit geval iets anders uit (extra tekstregel boven "Inloggen"), en er komt een melding retour dat de pagina niet bereikbaar is (zie bijlage). Andere browser helpt niet, Modem herstart helpt niet, Modem factory reset helpt niet. Static IP clients loskoppelen > issue weg.

Ik heb het probleem per email bij Ziggo gemeld, maar acht de kans klein dat er op korte termijn iets mee gedaan kan worden omdat het waarschijnlijk een modem firmware issue betreft.

Weet iemand een alternatieve oplossing om static IP's op het technicolor modem werkend te krijgen? Modem in bridge modus + andere router vind ik geen wenselijke oplossing, maar als het de enige manier is, ga ik het wel overwegen.

http://postimg.org/image/60h9pdxgh/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik weet niet wat je bezwaren zijn tegen het in bridge zetten van de modem, maar wat ik zelf thuis gedaan heb (met mijn UBEE modem, maar ik had ook issues met dhcp icm 'vaste' ip adressen binnenshuis) is om een router achter de modem te plaatsen en vervolgens die router in de DMZ te zetten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark235
Bezwaar is dat het weer een apparaat erbij is. Ik heb al een Technicolor modem en Horizonbox. Met nog een erbij heb ik dan 3 routers. De netwerkfeatures van de horizonbox zijn naar mijn idee nog wat minder dan die van de technicolor. Bereik op 5 Ghz bij de horizonbox is echt heel matig. Dus dat apparaat voor alles gebruiken is ook niet echt een optie.

Router achter modem in DMZ, heeft dat specifieke voordelen tov van modem in bridgemodus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik heb geen probleem om mijn modem te benaderen vanaf een computer met een statisch IP. En ik heb JUIST mijn statische IP's buiten de DHCP range gezet.

Het enige waar ik nu af en toe last van heb is dat als ik een website open ik soms de melding krijg dat ik niet verbonden ben met internet dat terwijl downloads/streams/games gewoon goed gaan.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark235
Benaderen lukt wel. Ik kom op de landing page. Inloggen gaat echter niet. Het maakt in mijn geval ook niet uit waar vandaan ik het probeer (static IP client of DHCP client), overal dezelfde issue, totdat alle statische IP's er uit zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door mark235 op 11-05-2016 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 18:43

rick77

... get to the point!

Je kunt in de Technicolor (in de TC7210) statische IP reserveringen op basis van MAC adres maken op deze pagina: http://192.168.178.1/RgSetup.asp . Deze moeten wel binnen de DHCP range vallen, maar worden dan natuurlijk niet meer als dynamische IP adressen uitgegeven door de DHCP server.

Alternatief, als je de statische IP adressen op de aangesloten apparaten zelf wilt invoeren, is om "hoge" IP adressen binnen de DHCP pool te gebruiken. Deze worden bijna zeker niet als dynamisch IP adres uitgegeven, dus het risico op IP conflicten is klein.

[ Voor 58% gewijzigd door rick77 op 11-05-2016 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark235
Thanks! Ik ga kijken wat het resultaat daarvan is.

Edit, je reactie is net verder aangevuld. Ik ga eerst even kijken wat de toewijzing op MAC adres doet. Liever totaal geen kans op conflicten dan een hele kleine kans :)

[ Voor 63% gewijzigd door mark235 op 11-05-2016 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark235
Pfff, het maakt niet uit hoe ik de fixed IP's reserveer. Op MAC adres, niet op MAC adres, binnen de DHCP scope of er buiten, De issue blijft terugkomen. Daarbij is het ook zo dat mijn Fritz WLAN 1750 Accesspoints 2 MAC adressen hebben, 1 voor 2.4GHz en 1 voor 5 GHz. Hoe dat moet werken met een IP reservering op MAC adres weet ik niet. Hoe dan ook, na een hele middag pielen Ben ik geneigd het er zo bij te laten, of een router bij te kopen. Als ik bij de Technicolor instellingen moet zijn kan ik altijd de enkele UTP kabel die naar mijn switch gaat loshalen en in een laptop prikken. Onhandig, maar kan zo nog wel vrij snel zaken wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

mark235 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:09:
Bezwaar is dat het weer een apparaat erbij is....

Router achter modem in DMZ, heeft dat specifieke voordelen tov van modem in bridgemodus?
Als het extra apparaat het bezwaar is dan heb je inderdaad niks aan mijn oplossing. Bij bridgemode wordt het wifi van de modem helemaal uitgezet. Aangezien je dan zelf geen ziggo hotspot meer hebt mag je ook geen gebruik meer maken van de ziggo hotspots. Dat was voor mij een reden om mijn modem niet in bridge mode te zetten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark235
Thanks! Ik ga dat bij ze aanvragen.
Pagina: 1