Nvidia 1080: 4k vs 1080p

Pagina: 1
Acties:
  • 337 views

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-01 22:32
Ik zit eraan te denken om de 1080 aan te schaffen, nu heb ik alleen nog een zeer oude monitor die dus ook vervangen moet worden. Nu heb ik echter het meeste geld al in de PC en straks de videokaart gestoken en ben opzoek naar een monitor die eer doet aan de videokaart, maar niet buiten mijn budget valt (€350).
,
Nu ben ik echter benieuwd is de 1080 krachtig genoeg om The Witcher 3 op high te spelen op een 4k monitor met 60fps en hoe zit dit met spellen die volgend jaar uitkomen bijvoorbeeld?

Of kan ik beter een 1080p monitor halen voor de helft van de prijs en zeker zijn dat ik aankomende jaar ook alles echt op high kan spelen (maar mindere resolutie)?

Waar gaat over een jaar de grafische winst in spellen behaald worden als dit met 4k is, dan kan ik beter zo'n scherm halen, maar als de verbeteringen vooral op physics gaat zijn, is het dan nog wel mogelijk om straks op high in 4k te spelen?

Verwijderd

Het lijkt me zinloos om met zo'n kaart op 1080p te gaan gamen, dan kan je net zo goed een R9 290 halen. Je stopt ook geen ferrari-motor in een fiat panda. Haal een 1080 met een mooie 4k monitor, misschien kom je dan na 3 jaar kracht te kort, maar dan heb je in elk geval niet na 5 jaar nog steeds een overkill kaart voor op 1080p.

• CaPiGr
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-11-2024
Op het moment kan niemand zonder glazenbol of inside info je helpen, maar ik denk toch wel dat de gtx 1080 krachtig genoeg is voor 1080p.

Het is afwachten tot de benchmarks komen en misschien is er dan wel een kaart die beter in je budget past. :)

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-02 13:23

Case_C

[Team Carrack]

Als je een monitor zoekt voor €350,- kan je het beste kijken naar een 1440p IPS scherm op 60hz. Hoger valt niet echt binnen budget.

Of je gaat voor een GTX1070 en bespaart 200 euro op de GPU, waardoor je een 1440p IPS 144hz scherm kan kopen. En een 1070 lijkt mij geen problemen gaan hebben in de komende jaren op die resolutie.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:56

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Case_C schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 21:32:
Als je een monitor zoekt voor €350,- kan je het beste kijken naar een 1440p IPS scherm op 60hz. Hoger valt niet echt binnen budget.

Of je gaat voor een GTX1070 en bespaart 200 euro op de GPU, waardoor je een 1440p IPS 144hz scherm kan kopen. En een 1070 lijkt mij geen problemen gaan hebben in de komende jaren op die resolutie.
Een 970 is voor 9/10 games al meer dan genoeg, dus dat zal met een 1070 ook niet slechter worden lijkt me. We weten overigens niet hoeveel sneller die nieuwe kaarten in de praktijk zijn. Nee, dus niet het zinnetje wat momenteel veelvuldig door iedereen gebruikt wordt "2x zo snel als de Titan X", want dat slaat alleen op enkele VR toepassingen waar een nieuwe rendermethode toegepast wordt.

Om echt te weten hoe deze kaarten het doen, zul je een krappe maand geduld moeten hebben, en dan heb je ineens een goede reden om ook op Polaris en eventueel Vega te wachten van AMD. Die moeten ook eind deze maand worden gepresenteerd.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!
Deze gemist? Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

2) Zoals hierboven gezegd:
Om echt te weten hoe deze kaarten het doen, zul je een krappe maand geduld moeten hebben, en dan heb je ineens een goede reden om ook op Polaris en eventueel Vega te wachten van AMD. Die moeten ook eind deze maand worden gepresenteerd.
Totdat iemand een echte kaart in handen heeft is het koffiedik kijken en kunnen je vragen niet zinnig beantwoord worden. Daarom heeft dit topic weinig zin en gaat het dicht.

Tot die tijd kun je hier de laatste nieuwtjes volgen:
[Algemeen] nVidia Nieuwsdiscussie Topic - Deel 56
Zodra er echte, onafhankelijke benchmarks bekend zijn lees je het daar gelijk.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.