HTPC in Philips DVD Recorder

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All0The0Web
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-07 17:55
Hallo allemaal,

Eerst even een disclaimer: Van de zomer heb ik mijn eerste PC gebouwd en nu lijkt het me leuk om een HTPC te bouwen in een oude DVD recorder. Ik heb nog nooit eerder gecasemod en hoewel ik de regels heb gelezen, weet ik niet zeker of dit een [CiP] mag zijn aangezien dit niet zo origineel zal zijn? Mochten er dingen zijn die anders of beter moeten, dan zal ik dit uiteraard aanpassen. Ik wil nu voornamelijk advies voor het modden van deze recorder.

Nu kwam mijn opa laatst aanzetten met zijn oude Philips DVD-speler/videorecorder met de vraag of ik deze wilde hebben. Hoewel ik hier niet 1, 2, 3 gebruik voor heb vond ik het zonde om deze weg te doen. Hij werkt nog wel en dat is misschien ook wel het eerste vraagstuk wat ik heb: Is het zonde om een werkend product uit elkaar te halen en de elektronica dan weg te gooien? Met een NES enzo lees ik namelijk dat mensen expres een stuk apparaat kopen om daar een Raspberry Pi in te doen, maar met dit ding weet ik het eerlijk gezegd niet zo goed.

Maar laten we zeggen dat ik het wel doe. Dan wil ik hier een m-itx bordje in zetten i.c.m. met een kleine desktop voeding die ik uit mijn huidige HTPC behuizing heb. Deze behuizing heb ik onlangs nieuw gekocht inclusief voeding maar deze vond ik niet mooi en de hardware die ik hiervoor in gedachte had heb ik weggegeven.

In dit album zien jullie de DVD recorder en de voeding (220w) die ik in gedachte heb.

http://imgur.com/a/OZcDs

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/k8jvxy8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tienizz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-01-2024
Leuk idee !! ik heb vorig jaar een vergelijkbaar iets gemaakt alleen dan in een blu-ray speler.

tipje vooraf... probeer van te voren te plannen hoe je de warmte krijt wilt raken en verse lucht erin.
Maar ik moet zeggen deze case ziet er dikker uit dan de speler die ik gebruikt heb.

ik heb deze gebruikt http://tweakers.net/price...y-bdp-s360/specificaties/
Met deze hardware
#Product
1AMD A8-6500 Boxed
1Gigabyte GA-F2A88XN-WIFI
1Kingston HyperX Fury blu HX316C10FK2/8
1Mini-box picoPSU PICOPSU-150-XT
1Kingston HyperX 3K SSD 2.5" 120GB
1Sony BDP-S360

veel succes ben benieuwd hoe je alles gaat oplossen.

[ Voor 72% gewijzigd door tienizz op 08-05-2016 22:41 . Reden: linkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-07 23:23

Fordox

00101010

Eerst even een disclaimer: Van de zomer heb ik mijn eerste PC gebouwd en nu lijkt het me leuk om een HTPC te bouwen in een oude DVD recorder. Ik heb nog nooit eerder gecasemod en hoewel ik de regels heb gelezen, weet ik niet zeker of dit een [CiP] mag zijn aangezien dit niet zo origineel zal zijn? Mochten er dingen zijn die anders of beter moeten, dan zal ik dit uiteraard aanpassen. Ik wil nu voornamelijk advies voor het modden van deze recorder.
Voordat je hier een buildlog gaat plaatsen, moet deze gekeurd worden in Schop een Modje
Daarbij moet er al een concept bestaan met een paar progress foto's om te bewijzen dat de mod ook echt gaat gebeuren/in progress is (vandaar de benaming CIP, Case In Progress). Anders staat in no-time het forum vol met leuke hersenspinsels die nergens op uit lopen.
...hoewel ik de regels heb gelezen, weet ik niet zeker of dit een [CiP] mag zijn aangezien dit niet zo origineel zal zijn?
Dat maakt in dit geval niet uit. Een CIP is een mod die aanzienelijk wat veranderd, anders hebben we de Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 17 .

In de regels staat ook dit:
Wat wij normaal verwachten is een inleiding, bouwplan, en uiteraard fatsoenlijke foto's. Daarbij komt een schets en/of bouwtekening van hoe het geheel moet gaan worden de professionaliteit ten goede.

...

• Het project moet niet doodbloeden. Het is niet leuk als gebruikers met spanning lezen hoe jij je PC in een custom case bouwt en je er plotseling mee stopt. Als je hier op voorhand aan twijfelt, open dan een topic na voltooiing van je casemod.
Misschien is het handiger om dan eerst een concreet plan op te stellen en dan de keuze te maken om er een CIP van te maken of achteraf je build te plaatsen op het forum voordat je een CIP aanvraagt :)

Nu wat inhoudelijker:
Zoals tienizz al aangaf, er komt meer bij kijken dan simpel inbouwen van een computer in een andere kast, en dan voornamelijk qua koeling. Ook moet je je ruimte zo goed mogelijk uitdenken en dan heb je wel wat ervaring met pc's bouwen nodig. Maar ik ben ook wel eens aangenaam verrast geworden door bijvoorbeeld F.A.T. :)

Het meest lompe onderdeel in je pc is waarschijnlijk ook je voeding, gezien dit een vierkant blok is. Dus als je dit kwijt kan voorzie ik niet veel problemen. De rest kun je volgens mij wel redelijk kwijt in het formaat van deze speler.

Verder is het alles een beetje uitvogelen met het apparaat zelf. De inwendige elektronica moet je er wel uit halen anders heb je lang niet genoeg ruimte. Of dat zonde is, ligt volledig aan jezelf. Kun je het missen of niet?
Daarna is het allemaal uittekenen en handig zijn met een boormachine en de skills die je zelf hebt :) Pak een bestaande kast erbij en kijk hoe alles daarin zit gemonteerd qua componenten (zoals de moederbord stand-offs) en probeer dat een beetje na te maken in de speler.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 381846

Gewoon heel de case leeghalen. De knopjes vooraan kan je bvb hergebruiken als power en reset knoppen.

Had je wat hardware in gedachten?