Toon posts:

Panasonic plasma VT 50 Retentie?

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

sinds een aantal dagen is er een TV Logo van de zender Xite waarneembaar linksboven op mijn plasma scherm? Er is mij verteld door een medewerker bij Hi Fi Kubben dat dit logo in de loop van de tijd weg zal trekken wanneer ik de schuifbalk functie een aantal dagen zou gebruiken of wanneer ik 16:9 content zou afspelen op mijn televisie, ik heb deze instructies opgevolgd, het logo is wel iets minder zichtbaar geworden, maar het is nog steeds aanwezig, nu vroeg ik me af of iemand me misschien kan vertellen of het logo inderdaad volledig gaat verdwijnen in de loop van de tijd, want ik zet er mijn vraagtekens bij?

De afdruk van het logo ziet eruit als een wazige zwart grijze schim, vooral bij een heldere witte achtergrond is de afdruk van het logo duidelijk zichtbaar.

Ik heb de schuifbalk functie 2 x zo'n 8 uur laten schuiven.

Ik heb de VT 50 nu zo'n 3 a 4 jaar, ik heb nooit eerder last gehad van dit soort retentie/inbranding op deze tv, de zender Xite heeft denk ik zo'n 4 a 5 uur achter elkaar opgestaan zonder onderbreking.

Pixel orbiter heeft altijd aangestaan.

Daarnaast vroeg ik me nog iets af.. is de schuifbalk niet schadelijk voor de levensduur van de beeldkwaliteit van de televisie? Helderheid die kan afnemen?

Ik hoop dat iemand mij meer kan vertellen, want ik baal enorm van deze situatie.

Bedankt alvast.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Over dit onderwerp is al ontzettend veel geschreven dus om hier nog een topic over te starten, lijkt me nogal overbodig. Lees deze eens door: [Plasma] Panasonic - Alle series - Deel 2. Komen de antwoorden op al je vragen vele keren voorbij.

Dit topic is gesloten.