game pc configuratie advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dustin1995
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-01-2024
hallo tweakers!

ik heb op gamepc.nl een pc gemaakt met de volgende componenten:

Cooler Master HAF 912 - Groen
Intel® Core™ i7-5930K 3,5GHz
Waterkoeling Corsair Hydro H80i GT
ASUS X99-A
Crucial Ballistix 16GB DDR4-2400
Nvidia GTX 980 Ti 6GB
240GB SSD Crucial BX200
2000GB HDD Sata III
Geheugenkaartlezer
Standaard geluidskaart
1Gbit netwerkkaart
850 Watt Cooler Master
Windows 7 Pro incl. Installatie

ik laat m niet overclocken.

ik speel games en bewerk hier en daar wat fotos. ook gebruik ik graag meerdere schermen. hiervoor had ik een msi dominator pro laptop, maar heb nu meer ruimte thuis en wil een desktop neerzeten.

ik ben zelf ook niet de handigste dus laat m liever door iemand anders maken.

mijn vraag is, is dit too much? wat raden jullie aan?

met vriendelijke groet,

Dustin Hofman

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hebski
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-12-2024

Hebski

Less is more!

Hoi Dustin,

Lees eerst dit even: Handleiding Pricewatch

Sowieso denk ik dat elke Tweaker hier je zal gaan vertellen dat je niet bij gamepc.nl je pc moet gaan bestellen want dat is gewoon totale geldverspilling.

En geef ons ook wat meer info over je budget etc etc. Bij het aanmaken van dit topic stond dit niet voor niks:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Nog even on-topic:

Je zegt niet te gaan overclocken, waarom neem je dan een K cpu en een waterkoeler?

Ook zeg je niet de handigste te zijn maar een pc bouwen is totaal niet moeilijk. Er zijn genoeg guides online en als je er toch even niet uit komt, zijn wij er altijd voor je.

[ Voor 78% gewijzigd door Hebski op 07-05-2016 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dustin1995
bedankt voor je reactie. is het dan handiger om bijvoorbeeld via alternate de producten te verzamelen en dan zelf te bouwen?

is overclocken aan te raden? raad je anders aan om geen K cpu te nemen en een gewone koeler?

ook ben ik trouwens vrij nieuw op tweakers en weet niet helemaal hoe dat t precies werkt.

mijn budget is rond de 2000 euro. iets meer is ook geen probleem.

Mvg,

Dustin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hebski

Hebski

Less is more!

Hoi,

Precies, hoeft natuurlijk niet bij Alternate maar het is veel voordeliger om de losse onderdelen te bestellen en het zelf in elkaar te zetten.

Als je nog nieuw bent, is overclocken niet echt aan te raden maar je kan het altijd proberen :).

Hoeveel kostte die pc op Gamepc.nl? Dan zal ik even kijken hoeveel het kost als je alles los koopt.

Juist omdat je nieuw bent op Tweakers, stuur ik die link :p Duidelijke uitleg vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-08 09:43
ik zou eventjes het vragenlijstje invullen met je wensen, zodat we je echt goed kunnen helpen.
overklokken heeft in gamen niet heel veel zin maar in dingen als gamen enzo kan het voor een flinke boost geven. je hebt het budget dus je zou het kunnen proberen maaar voor puur gamen schiet je er niet heeeel veel mee op.

zoals hierboven aangegeven wordt is gamepc.nl gewoon geld weggooien en moet het wel lukken met wat youtube tutorials en de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hebski

Hebski

Less is more!

Inderdaad, een vragenlijstje zou niet verkeerd zijn.

Ik ben het alleen niet helemaal eens met het 'overklokken heeft geen zin'. Dat is gewoon niet waar, vooral het overklokken van je GPU kan je framerate flink verbeteren.

Het is nu al de zoveelste keer dat ik het zeg op het forum maar het is niet slim om op dit moment een gaming pc aan te schaffen. Er komen binnenkort namelijk nieuwe GPU's uit die waarschijnlijk een grote performance boost gaan geven. Je kan wachten met het bestellen van je pc, je kan er ook voor kiezen om alleen de GPU later te bestellen of nu tijdelijk een goedkope GPU erin en later een betere GPU erin gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiriaq
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-09 08:53
Verwacht je die losse geluidskaart en netwerkkaart te gaan gebruiken? Meestal zijn de geluids- en netwerkaansluiting op het moederbord van voldoende kwaliteit voor de meeste toepassingen. Pas als je zal de slag gaat met bijvoorbeeld zelf muziek maken zou je aan een losse geluidskaart kunnen denken. Zelfde geldt voor de netwerkkaart, moederborden hebben tegenwoordig standaard een gigabit aansluiting.

Verder wil ik je aanraden om even deze best buy guide door te lezen pclver de keuzes die gemaakt zijn voor het highendgamesysteem: reviews: Desktop Best Buy Guide - mei 2016

[ Voor 43% gewijzigd door tiriaq op 07-05-2016 03:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dustin1995
deze pc zou ongeveer rond de 2300 gaan kosten zoals ik m nu heb samengesteld

ik zal de vragenlijst nog even invullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dustin1995
Ik zoek een?
pc om games te spelen. het liefst op zo hoog mogelijke settings en framerate. ook snel opstarten en programmas openen vind ik belangrijk (ik ben ongeduldig)

Wat is je budget?
~€2000

maakt niet zo uit maar grafisch gewent aan nvidia

zo snel mogelijk voor de prijs en dan vooral gefocust op t gamen en t snelle opstarten/laden als tweede. hij is gewoon voor thuis en hij zal naast me op een tafel komen te staan(het oog wil ook wat qua case)

iets meer geld zal ook geen probleem zijn. ik sta open voor advies en andere samenstellingen.

mvg,

Dustin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
Hebski schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 03:18:
Inderdaad, een vragenlijstje zou niet verkeerd zijn.

Ik ben het alleen niet helemaal eens met het 'overklokken heeft geen zin'. Dat is gewoon niet waar, vooral het overklokken van je GPU kan je framerate flink verbeteren.

Het is nu al de zoveelste keer dat ik het zeg op het forum maar het is niet slim om op dit moment een gaming pc aan te schaffen. Er komen binnenkort namelijk nieuwe GPU's uit die waarschijnlijk een grote performance boost gaan geven. Je kan wachten met het bestellen van je pc, je kan er ook voor kiezen om alleen de GPU later te bestellen of nu tijdelijk een goedkope GPU erin en later een betere GPU erin gooien.
tuurlijk hebben gpu overkloks zin, maar ik dacht dat het ging om cpu overkloks vandaar.

trouwens nvidia heeft zojuist de aankondiging gedaan de 1080 , maar ik ben meer benieuwd naar polaris tbh.

https://www.twitch.tv/nvidia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
Dustin1995 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 03:44:
Ik zoek een?
pc om games te spelen. het liefst op zo hoog mogelijke settings en framerate. ook snel opstarten en programmas openen vind ik belangrijk (ik ben ongeduldig)

Wat is je budget?
~€2000

maakt niet zo uit maar grafisch gewent aan nvidia

zo snel mogelijk voor de prijs en dan vooral gefocust op t gamen en t snelle opstarten/laden als tweede. hij is gewoon voor thuis en hij zal naast me op een tafel komen te staan(het oog wil ook wat qua case)

iets meer geld zal ook geen probleem zijn. ik sta open voor advies en andere samenstellingen.

mvg,

Dustin
vul dan ook de hele lijst in... is wat makkelijker. zet ook alles in een pricewatch. kortom doe zoiets :
Game PC €1500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Als je openstaat voor overclocken: dan zeker doen.
Elke huidige processor/cpu kan je zo met 10/20% overclocken zonder enige echte inspanning en is het ook nog eens gigantisch stabiel. met meer inspanning kan je er zo 30 tot 40% uitknijpen.

Je hebt met een overclock guide binnen een half dagje wel je cpu of gpu overgelocked zodat hij 15% sneller is. Daarnaast later als hij ouder is en je bent "beter" geworden in overclocken kan je toch nog net er even wat langer mee doen.

Daarnaast zou ik misschien nog eventjes wachten totdat de nieuwe nvidia kaarten uit zijn (1 maand nog)

Die 1Gbit netwerkkaart zit ook al op het mobo zelf, dus die is (denk ik) niet nodig. al weet ik niet wat je bedoelingen er precies mee zijn natuurlijk dus als je er van plan bent wat fancy's mee te doen is het natuurlijk wel nodig.

Verder prima build lijkt mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dustin1995
ik ga een nieuw topic maken met de volledige vragenlijst. bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dustin1995 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 13:16:
ik ga een nieuw topic maken met de volledige vragenlijst. bedankt allemaal!
Ik denk juist dat het niet de bedoeling is om een nieuwe topic te maken met een nieuwe lijstje. Je kan je vorige posts gewoon wijzigen met het lijstje erin.
Pagina: 1