• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 10:51
Na een beetje rondgekeken te hebben op o.a. www.dpreview.com lijkt de Nikon Coolpix 880 mij wel een goede camera; wat ik mij nou afvraag is of er hier mensen zijn die ervaring hebben met zo'n ding....en wat nou bijvoorbeeld de grootste verschillen met de (+/- 600 piek meer kostende) Coolpix 990/995.

Mijn wensen zijn een goede allround camera; niet te groot; liefst mogelijkheid om image sequence op te nemen en eventueel de mogelijkheid om zelf dingen als sluitertijd in te stellen.

Wat zijn eventueel goede of zelfs betere alternatieven? Ik wil er ongeveer tussen de 1500 en 2250 voor uitgeven.

Wat plaatjes gemaakt met de Coolpix 880 die ik gejat heb van www.dpreview.com en www.digitalphotocontest.com zijn te vinden op:

http://www.mcviruss.nl/got/880/

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-03 22:37

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Die camera is echt bruut. Ik heb er echt fantastische foto's mee gemaakt (retescherp)

• McVirusS
Op zondag 24 juni 2001 14:46 schreef sebastius het volgende:
Die camera is echt bruut. Ik heb er echt fantastische foto's mee gemaakt (retescherp)
Heb je die toevallig ergens online staan? Mailen mag ook: <a href="mailto:mcviruss@tweakers.net">mcviruss@tweakers.net</a>

Verwijderd

Ik heb zelf ook effe aan een 880 gedacht...maar er kan geen microdrive in...wat me op vakantie toch wel handig lijkt...toen kwam ik de Casio QV 3500 tegen...in duitsland te bestellen voor nog geen 1800 piek..plus 340 mb microdrive! maar ja...Casio...steves-digicam was er iig erg tevreden over...nou ja..ik dub nog..casio of canon g1...

• McVirusS
Wie of wat is steves-digicam? ;) En ehm....is er niemand (meer) met ervaring met deze cam?

Verwijderd

Ik heb zelf een Canon G1 met een 1gb microdrive, vroeger een Canon A5 gehad met een 64mb flash kaartje. Als je op vakantie foto's wilt maken is vooral die microdrive ERG prettig. Ronde de 600 foto's kunnen maken op de hoogste resolutie, etc ...

Snap niet dat er drie megapixel camera's op de markt komen die geen Compact Flash II ondersteunen. Rare Smart Media gezeur en Sony is al helemaal vaag bezig met z'n Memory Stick, erg leuk dat ik een lezer in m'n Vaio maar wat moet je in gods naam met een systeem dat maar tot 64/128mb gaat? Zeker als een beetje foto al 2 a 3mb is?

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-03 21:23
Op zondag 24 juni 2001 14:23 schreef McVirusS het volgende:
Na een beetje rondgekeken te hebben op o.a. www.dpreview.com lijkt de Nikon Coolpix 880 mij wel een goede camera; wat ik mij nou afvraag is of er hier mensen zijn die ervaring hebben met zo'n ding....en wat nou bijvoorbeeld de grootste verschillen met de (+/- 600 piek meer kostende) Coolpix 990/995.

Mijn wensen zijn een goede allround camera; niet te groot; liefst mogelijkheid om image sequence op te nemen en eventueel de mogelijkheid om zelf dingen als sluitertijd in te stellen.

Wat zijn eventueel goede of zelfs betere alternatieven? Ik wil er ongeveer tussen de 1500 en 2250 voor uitgeven.

Wat plaatjes gemaakt met de Coolpix 880 die ik gejat heb van www.dpreview.com en www.digitalphotocontest.com zijn te vinden op:

http://www.mcviruss.nl/got/880/
kijk eens op http://www.kieskeurig.nl voor meer ervaringen

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-02 14:43
Het verschil is dat de 9xx ook een draaiend zijstuk heeft met schermpje, en verder iets meer mogelijkheden. Heeft laatst in een test in de Camera Magazine gestaan. Mischien dat je die nog op de kop kunt tikken.

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

• McVirusS
Hmm, een collega wijst me net op de Sony DSC-P1 ... zeer mooi toestel en ongeveer zelfde specs als 880 op eerste gezicht.....zijn er mensen die ervaring hebben met deze cam? Of bter nog; met allebei? Zodat ze kunnen vergelijken :)

Verwijderd

Zoals Mindset al zei...Sony gebruikt memory stick...is duur...en als je het eenmaal gebruikt zit je zo gezegd aan Sony vast...want het gaat nergens anders in...

http://steves-digicams.com/2001_reviews/qv3500.html lees deze review eens...1800 gulden voor een top camera + micro drive !

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:09

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De CoolPix 990 is super, de 880 ws ook wel. Je moet er alleen ff rekening mee houden dat je erg graag min. 64MB CompactFlash zult willen hebben + 2x4 NimH batterijen + oplader. Normale oplaadbare batterijen gaan veel te snel leeg.

• McVirusS
Op maandag 25 juni 2001 23:02 schreef Femme het volgende:
De CoolPix 990 is super, de 880 ws ook wel. Je moet er alleen ff rekening mee houden dat je erg graag min. 64MB CompactFlash zult willen hebben + 2x4 NimH batterijen + oplader. Normale oplaadbare batterijen gaan veel te snel leeg.
Ik zat al te wachten op een reactie van jou :) ..... vond de foto's die jouw 990 produceerde _erg_ mooi ... maar camera ligt net even boven mijn budget denk ik.....dus 880 leek me wel goede keus......dat verhaal over die baterijen had ik al op verschillende plekken gelezen.....en die compact flash zal ik er uiteindelijk ook wel bij willen hebben.....misschien loop ik ergens tegen een bundelaanbieding aan ofzo.

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:26
Over batterijen gesproken: als je camera inderdaad gewone penlites gebruikt zijn twee setjes NiHM eigenlijk een must (hoewel ik zelf 1x NiHM heb en 1x NiCd voor reserve, met het setje NiHM kan ik zonder gebruik te maken van het LED 180+ foto's maken, da's voor mij wel genoeg).

Maar die 880 gebruikt dacht ik andere batterijen, 2RCblabla ofzo en die dingen zijn *duur*

• McVirusS
Tja ik zit nu toch wel heel erg te twijfelen tussen Nikon 880 en Sony DSC-P1 ... bij de Nikon 880 krijg je geen accu/acculader....bij die Sony wel... maar als ik in pricewatch memorysticks en compactflash met elkaar vergelijkt ga ik toch twijfelen (Sony Memorystick 64 meg:: 279,- Compactflash 64 meg: 142,-)...scheelt nog best een hoop...maar volgens mij is die Sony ook veel compacter...lastig.

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-03 20:20

ALH

Op dinsdag 26 juni 2001 11:50 schreef McVirusS het volgende:
Tja ik zit nu toch wel heel erg te twijfelen tussen Nikon 880 en Sony DSC-P1 ... bij de Nikon 880 krijg je geen accu/acculader....bij die Sony wel... maar als ik in pricewatch memorysticks en compactflash met elkaar vergelijkt ga ik toch twijfelen (Sony Memorystick 64 meg:: 279,- Compactflash 64 meg: 142,-)...scheelt nog best een hoop...maar volgens mij is die Sony ook veel compacter...lastig.
Ja, over het formaat van de camera: dat is natuurlijk een persoonlijke keuze he :)
Ik zou geen Sony willen (of het moet een Mavica zijn) omdat je gewoon erg vast zit aan hun memorystick en die zijn ook gewoon duur he...

Ik moet wel zeggen dat ik die foto's van de Nikon echt :9~ :9~ vind!

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• McVirusS
Ja Nikon foto's zijn echt om :9~ inderdaad....maar sony schijnt ongeveer vergelijkbare kwaliteit te leveren...

• CitrusJuicer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-01 11:39

CitrusJuicer

In Search Of Sunrise

Ik heb sinds 3 weken die Sony DSC-P1, en ik ben er, op een paar kleine minpuntjes na, erg tevreden mee.

Ten eerste omdat die zo lekker klein is, je kan hem makkelijk in je zak steken, en hij er aardig strak uitziet.
En omdat hij best wel scherpe foto's maakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.nicko.nl/www/oakley.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nicko.nl/www/bloem.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nicko.nl/www/choco.jpg

(plaatjes verkleind van 1280x960 -> 640x480)

De Memory sticks zijn aardig prijzig, ik betaalde 280,- voor 64 mb, en de 128 mb kost 650,-.
Op een 64 MB stick passen ong. 110 foto's op 1280x960 en over de 1000 foto's op 640x480.
Camera kan foto's tot max. 2048x1536 maken.

Nadeel is wel dat er een gat zit tussen de 640 res. en de 1280 res., je kan dus geen 1024x768 foto's maken.
Ander nadeel is dat je dus niet snel ff een foto kan schieten, omdat je de knop best wel lang moet inhouden, ivm het scherpstellen.
Je moet ook een aardig vast hand hebben, want anders maak je al snel een onscherpe foto (maar ik denk dat dat bij elke digicam is,toch?)

Ik heb geen ervaring met de Nikon cam, dus kan hem niet echt vergelijken, maar voorlopig vind ik die Sony prima :)

Suc6 met je keuze, en laat ff weten welke je gehaald hebt!

• McVirusS
Ik ga vrijwel zeker voor de Sony....omdattie velen malen compacter is dan die 880 en een paar leuke features heeft (image sequence enzo)

• McVirusS
Ga morgen even langs de mediamarkt in Rotterdam...hopenlijk hebben ze ze daar allebei...kan ik even kijken.... (nog niet kopen...eerst op vakantie en dan kijken hoe ik daar financieel uitkom :) )

• CitrusJuicer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-01 11:39

CitrusJuicer

In Search Of Sunrise

Daarom had ik hem ook gekocht, omdat die zo klein is :)

Ik wou hem ook bij de Mediamarkt in Rotterdam halen, daar was die, 3 weken geleden, 2200,-.
Ik had hem niet meteen gehaald, en ging nog ergens anders kijken, en ja hoor, bij een fotowinkel (dichtbij de Mediamarkt, naast de Albert Heijn) lag die voor 1995,- !
Dus wel ff goed kijken waar je hem gaat kopen, want van het geld wat je ermee bespaard, kan je er een 64 MB Memstick van halen :9

Ow ja, ik had er ook nog een all-risk verzekering bij afgesloten voor 2 jaar, koste 120 piek ofzo.
Is wel zo handig, voor als die gejat wordt of als je hem laat vallen oid.

Verwijderd

www.topvisionshop.de daar vind je die sony voor 1575 gulden

Verwijderd

sorry CitrusJuicer >:)

Verwijderd

Ik wou eerst eigenlijks ook de Sony DCS-P1 aanschaffen, maar deze heeft aleen maar ISO100, merk je dit erg (vooral op donkere plaatsen)op je pics?
Anders wou ik de canon S20 halen, mja, die schijnt weer blauw als paars weer te geven. Verder is dat wel een relaxte cam.

• McVirusS
Verkopen ze die dingen btw ook op Schiphol? En zijn ze daar (veel?) goedkoper?

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:26
Op http://www.dpreview.com/reviews/nikoncp995/page18.asp zie je onderaan 10 vergelijkbare foto's met verschillende iso's. Persoonlijk zie ik eigenlijk weinig verschil, 't enigste dat anders is is de korrelgrootte :?

• NEOTEK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

NEOTEK

Neotek

Ik heb zo'n Coolpix 880 en ben er hartstikke tevreden mee. Het ding vreet wel batterijen, dus ik heb er twee oplaadbare Lithium-accu's bijgekocht. :9

Kubuntu

Verwijderd

thanx, zal d'r eens kijken :)

• McVirusS
Iemand vond het blijkbaar nodig om 'misbruik' van foto's van DPreview.com te melden....gelukkig is die jongen van die site (Phil) heel erg redelijk en is het inmiddels allemaal opgelost......jammer dat het zo moet.

Verwijderd

Kun je foto's maken van Tom op vakantie :P

• McVirusS
Ik had voor mezelf eigenlijk besloten om een Sony DSC-P1 te gaan kopen....maar als ik mensen deze thread hoor ga ik toch wel weer heel erg twijfelen........ze zijn er namenlijk niet echt positief over.........een Sony F505V is dan misschien een beter alternatief maar is door z'n lens niet echt compact te noemen.....misschien dan toch maar weer terugswitchen naar m'n oude keuze....namenlijk een Nikon Coolpix 880......bah lastig zeg :|

Verwijderd

Ik weet niet of je het erg vind om een tasje mee te zeulen, als je dat niet erg vind is die 505V perfect, een nadeel zijn wel die memorysticks want ze zijn nogal prijzig.
maar de plaatjes zijn wel :9~

Verwijderd

Onlangs zelf een Coolpix 880 gekocht. Is een perfecte camera.
Kijk ook eens op http://www.gsm.kieskeurig.nl/kieskeurig/kieskeurig.nsf/digcmerk/8A0DD06DF7542B12C12569B20065F109

Verwijderd

Ik zit ook enorm te twijfelen. Canon powershot S20 Leuke kleine camera, maar in reviews pics niet overal kleurrijk en paarse lucht, krte batterijlevensduur.
Sony DCS-P1 lekker klein, maar lang scherpstellen en lage ISO, dure mem.
Sony DCS S75 Perfecte lens, goede zoom, mooie pics, maar duur geheugen en wat groter dan de S20.

Denk toch wel dat is de S75 ga halen, en dan puur voor de goede pics. Of toch maar de S20 en wat extra photogenetics. Zucht, ik weet het niet meer :'(

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:39

Tarin

Just plain weird.

Ik zit te twijfelen tussen de olympus 2040 zoom en de nikon 880.. die 880 schijnt erg veel stroom te vreten (ik heb op http://www.megapixel.net gekeken) en de olympus heeft dan wel een lagere maximumresolutie, maar voor de echt mooie foto's heb ik altijd m'n canon spiegelreflex nog..

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Pagina: 1