Mijn vraag
Op het moment klooi ik wat aan met elektronica, vooral microcontrollers etc, weinig analoog.
Zo was ik bezig met een kleine "(hobby) servo robotarm" waarbij ik gebruik maak van ~4 micro SG servo's en ~2 S3003 servo's.
Echter krijg ik uit mijn USB programmer waarschijnlijk nooit genoeg stroom om deze (tegelijkertijd) aan te sturen. Daarnaast lijkt het mij handig om een sterkere (regelbare?) voeding te hebben.
Relevante software en hardware die ik gebruik
AVR microcontroller.
USBasp programmer.
Servo's, steppers, led's etc.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Er zijn heel wat mogelijkheden voor voedingen, al geef ik liever niet meer dan €30,- uit (behalve als het echt een meerwaarde heeft).
Ik heb zelf van E-Bay een LM338K DIY-kit gekocht, die hield er echter na ~10min mee op. Maar is regelbaar in voltage en (volgens specs) 3A output.
Ik heb een 19,4V 4A laptopvoeding, maar 19,4V heb ik eerlijk gezegd niets aan.
Efficiëntie is niet heel belangrijk.
Graag zou ik 3,3V, 5V en 12V (24V?) output hebben, met ongeveer 3A (liefst meer).
Een vereiste zal zijn dat de stroom-uitgang schoon is (i.v.m. werken met IC's) en enigszins protectie tegen
Ik zat te denken aan een aantal opties:
Zoiets als dit (6A regelbaar) is interessant, maar dan kun je net zo goed een nieuw kopen of uit China halen?
Of is een DIY-kit nog altijd meer "bang for buck"?
Op het moment klooi ik wat aan met elektronica, vooral microcontrollers etc, weinig analoog.
Zo was ik bezig met een kleine "(hobby) servo robotarm" waarbij ik gebruik maak van ~4 micro SG servo's en ~2 S3003 servo's.
Echter krijg ik uit mijn USB programmer waarschijnlijk nooit genoeg stroom om deze (tegelijkertijd) aan te sturen. Daarnaast lijkt het mij handig om een sterkere (regelbare?) voeding te hebben.
Relevante software en hardware die ik gebruik
AVR microcontroller.
USBasp programmer.
Servo's, steppers, led's etc.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Er zijn heel wat mogelijkheden voor voedingen, al geef ik liever niet meer dan €30,- uit (behalve als het echt een meerwaarde heeft).
Ik heb zelf van E-Bay een LM338K DIY-kit gekocht, die hield er echter na ~10min mee op. Maar is regelbaar in voltage en (volgens specs) 3A output.
Ik heb een 19,4V 4A laptopvoeding, maar 19,4V heb ik eerlijk gezegd niets aan.
Efficiëntie is niet heel belangrijk.
Graag zou ik 3,3V, 5V en 12V (24V?) output hebben, met ongeveer 3A (liefst meer).
Een vereiste zal zijn dat de stroom-uitgang schoon is (i.v.m. werken met IC's) en enigszins protectie tegen
Ik zat te denken aan een aantal opties:
- LM338K repareren/vervangen. (Dodgy 3A regelbaar voltage, wel goedkoop.)
- Computervoeding mod (~10/16A, 3,3V, 5V, 12V (-12V)), jammer genoeg niet op voorraad.
- 10A 24V "led strip voeding" met regelbaar step-down circuit?
- Labvoeding lageprijscategorie.
- Labvoeding met "constant current" modus. (duurder?)
Zoiets als dit (6A regelbaar) is interessant, maar dan kun je net zo goed een nieuw kopen of uit China halen?
Of is een DIY-kit nog altijd meer "bang for buck"?