Toon posts:

DIY boombox

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Hoe kan ik voor een class-D amp een voltage van 32 volt leveren met een batterij of iets dergelijks?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik ben van plan om een 'portable' boombox te gaan bouwen. Hierbij dacht ik aan de amplifier zoals deze: http://www.ebay.com/itm/S...a26713:g:tUkAAOSwe-FU-Q7b

Het gaat hier om een drie kanaals amp. waarbij het 3e kanaal voor een subwoofer is. Er staat bij dat hij werkt met invoer van een voltage van 18 tot 34 volt, maar 32 volt ideaal is. Is überhaupt die 32 volt nodig? Zo ja hoe kan ik dat het beste doen met een batterij (die natuurlijk ook weer op te laden is)?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al gekeken naar die li-ion batterijen, maar heb weinig verstand van het parallel leggen (en sowieso het gebruiken van deze batterijen). Ik heb bij mijn vorige 'kratboxen' gebruik gemaakt van een accu.

Alvast Bedankt!
Mart

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2016 13:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chest3r
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-09 14:09
Spam? Te vroeg geklikt? TR alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
te vroeg geklikt....

nu aangepast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:56

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Het simpelste (aansluitend op je ervaring) is waarschijnlijk om een 24V auto-/bootaccu te gebruiken.

Als je met Li-Ion of iets dergelijks wilt gaan werken, dan zal je je toch echt een beetje moeten verdiepen in hoe je dergelijke cellen kan combineren en kan laden. Of je moet naar kant en klare modelbouw accu's en laders kijken, maar ik weet niet of die in dergelijke voltages te krijgen zijn.

Aan wat voor formaat zit je te denken voor de accu (en de 'boombox' in het algemeen)?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké zal ik daar is op zoeken. De 'gewone' loodaccu's kon ik inderdaad zo snel niet hoger dan 15 volt vinden.

Bij het formaat dacht ik aan gemiddeld. Tussen een 'zak' en 'niet te tillen' box in haha. De accu moet op z'n hoogst het toch wel wat uurtjes volhouden. Bij weinig watts en een lage voltage is dat makkelijk haalbaar met een loodaccu. Ik weet niet hoe reëel het in dit geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 20:03
Zie deze site voor de werking van de versterker.
http://www2.st.com/conten...er-amplifiers/sta508.html

De 32V wordt rechtsboven op het circuit diagram aangesloten, 24V werkt ook gewoon, je zal alleen wat minder vermogen uit je versterker krijgen.
Die 80W is trouwens met 10% vervorming. :X

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
eventueel met een BOOST converter er voor?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt goed! Wat houd een boost converter in? Precies wat het woord zegt haha?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik kan ook nog niet echt een goede 24v (auto)accu vinden, kom heel veel uit op 12v'tjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Is dit onderwerp niet al uitgebreid behandeld in 1 van de 19 krat- en kistradio topics ?

Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 19]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zou goed kunnen! ik ben nieuw hier haha, ik zal daar eens een kijkje nemen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 18:57:
Klinkt goed! Wat houd een boost converter in? Precies wat het woord zegt haha?
van bv 12V 24V maken... ;) stel je hebt 24V bij 3A nodig.. dan heb je aan de 12V kant van je boost converter in elk geval 6A nodig... echter zo`n ding heeft geen 100% rendement.. (hoeveel % wel hangt vaak af van het benodigde vermogen, het verschil tussen in en uitgaande spanning etc)
dus je zal eerder richting de 6.5A gaan (ivm verliezen)..

404 Signature not found

Pagina: 1