Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 23:04
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Nieuwe 34" curved monitor met 3440x1440 resolutie

Wat is je budget?
€800 max

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb de volgende twee monitoren op het oog:
LG-34UC87C-B
Dell U3415W

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn pc heeft de volgende onderdelen:
PC

Ik zal het monitor vooral gebruiken om te gamen, maar dit zijn niet de nieuwste van de nieuwste spellen. Het meest intensieve spel zal The Witcher 3 zijn (daar heb ik een uitzondering voor gemaakt O-) ) Verder speel ik veel League of Legends/Dota 2 en Europa Universalis 4

Zijn er Tweakers die het Dell scherm hebben en daar hun mening over kunnen geven? Ik twijfel namelijk door de inkijkhoek verschil 178 graden (LG) vs 172 graden (Dell). Is dit een merkbaar verschil?

Mochten jullie een andere monitor op het oog hebben voor me, hoor ik dat natuurlijk graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:03
Jveer schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 13:26:
Ik zal het monitor vooral gebruiken om te gamen, maar dit zijn niet de nieuwste van de nieuwste spellen. Het meest intensieve spel zal The Witcher 3 zijn (daar heb ik een uitzondering voor gemaakt O-) ) Verder speel ik veel League of Legends/Dota 2 en Europa Universalis 4

Zijn er Tweakers die het Dell scherm hebben en daar hun mening over kunnen geven? Ik twijfel namelijk door de inkijkhoek verschil 178 graden (LG) vs 172 graden (Dell). Is dit een merkbaar verschil?

Mochten jullie een andere monitor op het oog hebben voor me, hoor ik dat natuurlijk graag!
Die Tweakers zijn er zeker en mochten die eigenaren dit topic niet vinden kan je alvast wat ervaringen lezen, hier, hier, hier (doorscrollen na TS) en hier.

Verder heeft mijn scherm ook een kijkhoek van 172 graden en dat is prima. Maar vooral maakt het verschil tussen 172 en 178 graden volgens mij bar weinig uit en al helemaal niet bij curved schermen waar je door de curve juist loodrechter op alle beeldpunten zit dan bij een vlak scherm.

Edit: overigens zal je videokaart het niet makkelijk hebben op die resolutie. Wees dus wel bereid, zeker bij de Witcher, in te leveren op de settings.

[ Voor 4% gewijzigd door Hafermaut op 03-05-2016 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 23:04
Hafermaut schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 13:47:
[...]

Die Tweakers zijn er zeker en mochten die eigenaren dit topic niet vinden kan je alvast wat ervaringen lezen, hier, hier, hier (doorscrollen na TS) en hier.

Verder heeft mijn scherm ook een kijkhoek van 172 graden en dat is prima. Maar vooral maakt het verschil tussen 172 en 178 graden volgens mij bar weinig uit en al helemaal niet bij curved schermen waar je door de curve juist loodrechter op alle beeldpunten zit dan bij een vlak scherm.

Edit: overigens zal je videokaart het niet makkelijk hebben op die resolutie. Wees dus wel bereid, zeker bij de Witcher, in te leveren op de settings.
Dank je voor de topic, die ga ik bekijken!

Ik ging er al vanuit dat m'n videokaart het lastig zou gaan krijgen. Maar ik hoef niet per se alle settings op ultra te hebben. Mocht ik echt tegen issue's aanlopen, dan kan ik altijd naar de nieuwe gtx1070 kijken, of een goedkopere gtx970 op de kop tikken.